Announcement
Collapse
No announcement yet.
S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostNekin kaikki vaihdettu.
Miten ne menee sekaisin?
Samassa piirissä on tyhjäkäynti venttiili, ilmapumppu, air controlboxi jne ni menee samalla kaikki muutkin sekaisin jos yksi on pois pelistä.
Niiden johdot kannattanee tarkistaa samallasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Jos käynnissä ottaa kaasuläpän tunnistimelta johdon irti, käynti huononee entisestään ja tippuu hieman. Voi siis olettaa tyhjäkäynti tunnistuksen toimivan. Samoin resonanssiläppä toimii joten täys kaasukin toimii.
Vaihdoin ECUn ja räpäsin johtoja koneen käydessä, mikään ei vaikuta mitään.
Purin plenumin irti, irroitin tyhjäkäyntimoottorin ja pesin brake cleenillä. Voitelin CRC:llä ja takaisin, ei mitään vaikutusta.
Kaasua kun painaa nopeasti meinaa tukehtua ja sitten virkistyy. Haisee ehkä hieman rikkaalle.
Comment
-
-
Ecun vaihdon jälkeen on ihan normia että käy hetken huonosti. Tai näin omissa / kavereiden M5:ssa on ollut. Käytyään lämpimäksi on toiminut normaalisti.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOngelmana ajoittain huono tyhjäkäynti ja muutenkin kulku. Joskus toimii todella hienosti, joskus ei. Käy tyhjäkäyntiä kuin nitro kiihdytysauto, kaasua lisätessä ja päästettäessä käynti notkahtaa todella alas ja joskus sammuu. Esim. risteyksiin kun tulee ja vaihtaa vaihdetta saattaa sammua. Samoin kiihdytys on hieman aaltomainen.
Vaihdettu:
-Maf
-Kaasuläpän tunnistin
-Kampuran tunnistin
-Lambda
-Tulpat ja johdot
-Pyörijä, kansi ja puola
-Alipaineletkut
-Kaasuläpät synkattu
-Polttoainesuodatin
-ECU
-Jotain muutakin mitä en muista
ECUn kun irroitin ja asensin saman takaisin, käynti huononi. Johtosarjassa vikaa vai sattumaa?. Osari-yarikset hakkas pilliä vihasena.
Livedataa lukemaan, näkee imuilman lämpö-arvon. Tai sitten sokkona uus anturi, tuskin tuntuu maffin jälkeen.. Tai kattoo liittimen pinnit, onko väsyneet auki-asentoon aiheuttaen satunnaista oiretta.M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
E36 PANDEM - M50B28+HX40
+muut vartin hommat
Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostEcun vaihdon jälkeen on ihan normia että käy hetken huonosti. Tai näin omissa / kavereiden M5:ssa on ollut. Käytyään lämpimäksi on toiminut normaalisti.
Originally posted by -Sipe- View PostMulla oli vastaavia ongelmia tyhjäkäynnin kanssa, kun oli imuilman lämpö-anturi irti ilmanputsarinkotelosta. Kiihdytettäessä aaltoili ja sammu risteykseen tultaessa kun kierroksilta päästi suoraan tyhjäkäynnille. "katkenneella" avaimella oli vähän ruuhkassa tilannetta kun oli avain lentäny repsikanpenkin alle ja auto pitäs saada käyntiin. Osari-yarikset hakkas pilliä vihasena.
Livedataa lukemaan, näkee imuilman lämpö-arvon. Tai sitten sokkona uus anturi, tuskin tuntuu maffin jälkeen.. Tai kattoo liittimen pinnit, onko väsyneet auki-asentoon aiheuttaen satunnaista oiretta.
Comment
-
-
Laitetaan nyt sama teksti tännekkin tuolta e34 kysymyksiä ja vastauksia osastolta eli:
Ei mennyt m5 s38b36 motilla päästöistä läpi katsurilla: co pitoisuus kierroksilla sekä hc joutokäynnillä liian korkea.
Mikä neuvoksi? Auto tuntuu tyhjäkäynnillä käyvän oudosti pätkyttämällä ja muutenkin tyhjäkäynti ~900-1000rpm luokkaa, aivan kuin olisi kylmäkäynnistys "ryyppy" päällä vaikka kone onkin lämmin..
Tähän asti tehtyä:
Imuilmaputki vaihdettu, virranjaka + pyörijä hiottu hapettumat pois, imm putsattu ja moottori sammuu jos nyppää imm johdon irti, oletan että toimii?
Käynti muuttuu jos nyppää kaasuasennon tunnistimen irti --> toimii?
Koitettu toisella vakio eculla, ei vaikutusta.
Alipaine letkuja uusittu. Vähän myös epäilyttää tuo plenumin päällä oleva alipaine systeemi, kuuluuko sen liikkua kierrosten mukaan vai miten? Mun tapauksessa liikkuu vain käynnistäessä auki ja kiinni.
Video koneen "pätkimisestä" https://www.youtube.com/watch?v=NRMD...ature=youtu.beLast edited by Merkki; 05-10-2014, 20:22.e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Merkki View PostEi mennyt m5 s38b36 motilla päästöistä läpi katsurilla: co pitoisuus kierroksilla sekä hc joutokäynnillä liian korkea....
Vähän myös epäilyttää tuo plenumin päällä oleva alipaine systeemi, kuuluuko sen liikkua kierrosten mukaan vai miten? Mun tapauksessa liikkuu vain käynnistäessä auki ja kiinni. Tarvitaan pikaisia neuvoja
Sen kuuluu startatessa tehdä self test. Muuten se toimii vain täys kaasulla ja tietyillä kierroksilla. Kaasu lattiaan ja liikkuu, kierrosten noustessa liikkuu taas ja kierrosten lisää noustessa liikkuu taas. Ei vaikuta päästöihin.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostImuilman lämpöanturi? Koneen lämpöanturi?
Sen kuuluu startatessa tehdä self test. Muuten se toimii vain täys kaasulla ja tietyillä kierroksilla. Kaasu lattiaan ja liikkuu, kierrosten noustessa liikkuu taas ja kierrosten lisää noustessa liikkuu taas. Ei vaikuta päästöihin.
Minkä värinen/missä tuo koneen lämpöanturi sijaitsee?Last edited by Merkki; 06-10-2014, 23:00.e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
Comment