Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Yksi arvaus: Moottorin lämpötila-anturi?
    Nekin kaikki vaihdettu.

    Originally posted by Tonton View Post
    Mulla oli kaasuläpän asentotunnistimen johdot sekaisin
    Ni oli samanlaista vikaa.
    Kokeile tyhjäkäynnilla irroittaa liitin, mitä tekee?
    tarkista johdot eculta asti josko olis poikki tms
    Miten ne menee sekaisin?

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Nekin kaikki vaihdettu.



      Miten ne menee sekaisin?
      Oli kytketty sekaisin, ei ne itsellään mene, mutta jos johto on poikki niin ei luonnollisesti tunnista tyhjäkäyntiä ja/tai täyskaasua
      Samassa piirissä on tyhjäkäynti venttiili, ilmapumppu, air controlboxi jne ni menee samalla kaikki muutkin sekaisin jos yksi on pois pelistä.
      Niiden johdot kannattanee tarkistaa samalla
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Jos käynnissä ottaa kaasuläpän tunnistimelta johdon irti, käynti huononee entisestään ja tippuu hieman. Voi siis olettaa tyhjäkäynti tunnistuksen toimivan. Samoin resonanssiläppä toimii joten täys kaasukin toimii.

        Vaihdoin ECUn ja räpäsin johtoja koneen käydessä, mikään ei vaikuta mitään.

        Purin plenumin irti, irroitin tyhjäkäyntimoottorin ja pesin brake cleenillä. Voitelin CRC:llä ja takaisin, ei mitään vaikutusta.

        Kaasua kun painaa nopeasti meinaa tukehtua ja sitten virkistyy. Haisee ehkä hieman rikkaalle.


        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10507
          • Saaressa

          Ecun vaihdon jälkeen on ihan normia että käy hetken huonosti. Tai näin omissa / kavereiden M5:ssa on ollut. Käytyään lämpimäksi on toiminut normaalisti.

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • -Sipe-
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 416
            • Tampere.

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Ongelmana ajoittain huono tyhjäkäynti ja muutenkin kulku. Joskus toimii todella hienosti, joskus ei. Käy tyhjäkäyntiä kuin nitro kiihdytysauto, kaasua lisätessä ja päästettäessä käynti notkahtaa todella alas ja joskus sammuu. Esim. risteyksiin kun tulee ja vaihtaa vaihdetta saattaa sammua. Samoin kiihdytys on hieman aaltomainen.

            Vaihdettu:
            -Maf
            -Kaasuläpän tunnistin
            -Kampuran tunnistin
            -Lambda
            -Tulpat ja johdot
            -Pyörijä, kansi ja puola
            -Alipaineletkut
            -Kaasuläpät synkattu
            -Polttoainesuodatin
            -ECU
            -Jotain muutakin mitä en muista

            ECUn kun irroitin ja asensin saman takaisin, käynti huononi. Johtosarjassa vikaa vai sattumaa?
            Mulla oli vastaavia ongelmia tyhjäkäynnin kanssa, kun oli imuilman lämpö-anturi irti ilmanputsarinkotelosta. Kiihdytettäessä aaltoili ja sammu risteykseen tultaessa kun kierroksilta päästi suoraan tyhjäkäynnille. "katkenneella" avaimella oli vähän ruuhkassa tilannetta kun oli avain lentäny repsikanpenkin alle ja auto pitäs saada käyntiin . Osari-yarikset hakkas pilliä vihasena.

            Livedataa lukemaan, näkee imuilman lämpö-arvon. Tai sitten sokkona uus anturi, tuskin tuntuu maffin jälkeen.. Tai kattoo liittimen pinnit, onko väsyneet auki-asentoon aiheuttaen satunnaista oiretta.
            M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
            E36 PANDEM - M50B28+HX40

            +muut vartin hommat

            Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by duuk View Post
              Ecun vaihdon jälkeen on ihan normia että käy hetken huonosti. Tai näin omissa / kavereiden M5:ssa on ollut. Käytyään lämpimäksi on toiminut normaalisti.
              Ecun irroituksen sekä vaihdon jälkeen kävi useaan kertaa kuumaksi eikä tilanne muuttunut.

              Originally posted by -Sipe- View Post
              Mulla oli vastaavia ongelmia tyhjäkäynnin kanssa, kun oli imuilman lämpö-anturi irti ilmanputsarinkotelosta. Kiihdytettäessä aaltoili ja sammu risteykseen tultaessa kun kierroksilta päästi suoraan tyhjäkäynnille. "katkenneella" avaimella oli vähän ruuhkassa tilannetta kun oli avain lentäny repsikanpenkin alle ja auto pitäs saada käyntiin . Osari-yarikset hakkas pilliä vihasena.

              Livedataa lukemaan, näkee imuilman lämpö-arvon. Tai sitten sokkona uus anturi, tuskin tuntuu maffin jälkeen.. Tai kattoo liittimen pinnit, onko väsyneet auki-asentoon aiheuttaen satunnaista oiretta.
              Anturia ei saa Bemarilta enää uutena, tarvikkeena kyllä. Mulla on jossain toinen anturi, mutta taidan tilata uuden tarvike anturin. Robasin hiukan johtoa ja kävin ajelemassa. Nyt nassuttaa tasaisesti hieman vajaata tonnia eikä notkahtele. Joko vikaa tuossa tai sitten jossain muualla, jatketaan tutkimuksia kun osia saapuu...

              Comment

              • Tommi
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 289
                • Kajaani

                Ei välttämättä aiheuta satunnaista häiriöö, mut oot masteri venttiilin välykset tarkistanut?
                Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Tommi View Post
                  Ei välttämättä aiheuta satunnaista häiriöö, mut oot masteri venttiilin välykset tarkistanut?
                  Kyllä ne läpin katsoin, säätää voisi kun ehtisi. Ei niissä isoa heittoa ollut.

                  Nyt uusi imuilmalämpöanturi ja kukkuu paremmin ja kulkeekin ihan hyvin.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Synkkasin kaasuläpät varmuuden vuoksi, viime säädöstä ~1000km. Käy ja kukkuu ihan ok mielestäni, tai paha sanoa kun en ole uutena tuollasita kokeillut.

                    Comment

                    • Merkki
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2012
                      • 454
                      • Uusikaupunki

                      Laitetaan nyt sama teksti tännekkin tuolta e34 kysymyksiä ja vastauksia osastolta eli:

                      Ei mennyt m5 s38b36 motilla päästöistä läpi katsurilla: co pitoisuus kierroksilla sekä hc joutokäynnillä liian korkea.
                      Mikä neuvoksi? Auto tuntuu tyhjäkäynnillä käyvän oudosti pätkyttämällä ja muutenkin tyhjäkäynti ~900-1000rpm luokkaa, aivan kuin olisi kylmäkäynnistys "ryyppy" päällä vaikka kone onkin lämmin..
                      Tähän asti tehtyä:
                      Imuilmaputki vaihdettu, virranjaka + pyörijä hiottu hapettumat pois, imm putsattu ja moottori sammuu jos nyppää imm johdon irti, oletan että toimii?
                      Käynti muuttuu jos nyppää kaasuasennon tunnistimen irti --> toimii?
                      Koitettu toisella vakio eculla, ei vaikutusta.
                      Alipaine letkuja uusittu. Vähän myös epäilyttää tuo plenumin päällä oleva alipaine systeemi, kuuluuko sen liikkua kierrosten mukaan vai miten? Mun tapauksessa liikkuu vain käynnistäessä auki ja kiinni.
                      Video koneen "pätkimisestä" https://www.youtube.com/watch?v=NRMD...ature=youtu.be
                      Last edited by Merkki; 05-10-2014, 20:22.
                      e32 730i
                      e34 m5
                      e34 525i

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Merkki View Post
                        Ei mennyt m5 s38b36 motilla päästöistä läpi katsurilla: co pitoisuus kierroksilla sekä hc joutokäynnillä liian korkea....

                        Vähän myös epäilyttää tuo plenumin päällä oleva alipaine systeemi, kuuluuko sen liikkua kierrosten mukaan vai miten? Mun tapauksessa liikkuu vain käynnistäessä auki ja kiinni. Tarvitaan pikaisia neuvoja
                        Imuilman lämpöanturi? Koneen lämpöanturi?

                        Sen kuuluu startatessa tehdä self test. Muuten se toimii vain täys kaasulla ja tietyillä kierroksilla. Kaasu lattiaan ja liikkuu, kierrosten noustessa liikkuu taas ja kierrosten lisää noustessa liikkuu taas. Ei vaikuta päästöihin.

                        Comment

                        • Merkki
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2012
                          • 454
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Imuilman lämpöanturi? Koneen lämpöanturi?

                          Sen kuuluu startatessa tehdä self test. Muuten se toimii vain täys kaasulla ja tietyillä kierroksilla. Kaasu lattiaan ja liikkuu, kierrosten noustessa liikkuu taas ja kierrosten lisää noustessa liikkuu taas. Ei vaikuta päästöihin.
                          Juu en uskonutkaan että se tuota päästöongelmaa ratkaisee, ihmettelin kuuluuko sen liikkua kokoajan vai miten, mutta nyt tiedän
                          Minkä värinen/missä tuo koneen lämpöanturi sijaitsee?
                          Last edited by Merkki; 06-10-2014, 23:00.
                          e32 730i
                          e34 m5
                          e34 525i

                          Comment

                          • nikke.h
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 244
                            • Lahti

                            Vanha kulunut juttu, mutta millä moottoriöljyillä porukka ajelee. Omassa käytetty vuosia Castrolin TWS/Edgeä 10W60. Kannattaako enää vaihtaa muuhun merkkiin?

                            Comment

                            • KimmoK
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 554
                              • Kontiolahti/Joensuu

                              5w40 Castrollit on toiminu ihan yhtä hyvin kuin 10w60 öljyt, en oo tosin radalla ajanut enää näillä luirummilla.
                              ///M Power

                              @colehmaizel

                              Comment

                              • Dalglish
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2009
                                • 468
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by nikke.h View Post
                                Vanha kulunut juttu, mutta millä moottoriöljyillä porukka ajelee. Omassa käytetty vuosia Castrolin TWS/Edgeä 10W60. Kannattaako enää vaihtaa muuhun merkkiin?
                                Samoin tuolla menty kans,en tiedä kannattaako vaihtaa,ainakaan jos ajaa vain kesällä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎