Originally posted by nikke.h
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto
Collapse
X
-
Mielipiteitä taitaa olla yhtä monta kun öljyn käyttäjiä, mutta omassa projektissa olen toistaiseksi käyttänyt castrolin magnatecia 5w40. Öljyn lämmöt ei ole nousseet kuin korkeintaan 110 asteeseen mutkaisilla osuuksilla, suorilla laskee sinne 90-100 asteeseen. Olettaisin tuon 5w40 riittävän, vaihtaa sitten vaikka useammin.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Originally posted by nikke.h View PostVanha kulunut juttu, mutta millä moottoriöljyillä porukka ajelee. Omassa käytetty vuosia Castrolin TWS/Edgeä 10W60. Kannattaako enää vaihtaa muuhun merkkiin?
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by estervainaa View PostMielipiteitä taitaa olla yhtä monta kun öljyn käyttäjiä, mutta omassa projektissa olen toistaiseksi käyttänyt castrolin magnatecia 5w40. Öljyn lämmöt ei ole nousseet kuin korkeintaan 110 asteeseen mutkaisilla osuuksilla, suorilla laskee sinne 90-100 asteeseen. Olettaisin tuon 5w40 riittävän, vaihtaa sitten vaikka useammin.
Ja kestääkö tuo öljy tuollaiset lämpötilat?BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Originally posted by turbosukka View PostKuvittelenko vaan vai onko vähän kovat ölynlämmöt?
Ja kestääkö tuo öljy tuollaiset lämpötilat?-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Originally posted by estervainaa View PostRata-ajossa 30 asteen helteessä uskoisin olevan ihan normaalit lämmöt :think Mitään mistään en tiedä, mutta lukemani perusteella esim notkeammilla 5w40 öljyllä lämmöt pysyneet matalampina vrt TWS:n. Voisihan tuota TWS:aa tietysti kokeilla joku kerta vaikuttaako lämpöihin.
Ja muualla kun kovassa rata-ajossa ei pitäis vissiin mennä sadan hujakoille/yli... mene ja tiedä sitten
Omassa autossa pysyy normaalisti 80 asteessa ja aika kovaa ajoa vaatii että nousee edes 100
Tuossa aikasempaa keskustelua:
Originally posted by Bmw Master View PostÖljynlämpö asiaan palatakseni, taitaakin mulla olla toimiva termari ja muilla kaput
Toiselta foorumilta löytyi, että vanhalla suodatinjalalla ~100 astetta ja uudella 70-80...Originally posted by duuk View PostNjoo jotain älytöntä kuitenkin.. Molemmat omistaneena pitäydyn kyllä tuossa B36:ssa
Mulla on kokemusta 2 omasta ja 3 kaverin E34 M5:sta 4kpl B36 ja 1kpl B38 ja yhdessäkään ei normi ajossa öljynlämmöt ole olleet 100 kyllä 80-90 on tavallisessa ajossa olleet jokaisessa ja kovemmassa siinä 95. Rata-päivät sitten erikseen.
Kaikissa käytetty tws 10-60Originally posted by Bmw Master View PostMene ja tiedä, uudella termostaatilla (ja pesty jäähdytin) ei kuulemma edes kovassa rata käytössä nouse yli 95. Normaali kaahauksella harvoin 80 asteeseen.Last edited by Roito; 07-10-2014, 10:24.BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostImuilman lämpöanturi? Koneen lämpöanturi?
Tulpat tarkasin vielä tänään ja olivat melko vaalean näköiset::think Vanhalla lastullisella eculla olivat mielestäni ruskeammat..
Käykö auto videolla normaalisti/ liiankorkeat kierrokset? Kone kuitenkin lämmin..
M5 tietäjiltä tarvitaan pikaisia vinkkejä (kuukauden sisällä saatava päästöt kuriin)
Last edited by Merkki; 20-09-2015, 18:49.e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
-
Originally posted by turbosukka View PostOkeei, aikasemmin tässä topicissa oli keskustelua öljynlämmöistä ja eri suodatinjaloista mihin lämpöihin pääsee yms
Ja muualla kun kovassa rata-ajossa ei pitäis vissiin mennä sadan hujakoille/yli... mene ja tiedä sitten
Omassa autossa pysyy normaalisti 80 asteessa ja aika kovaa ajoa vaatii että nousee edes 100
Tuossa aikasempaa keskustelua:Originally posted by KimmoK View Post5w40 Castrollit on toiminu ihan yhtä hyvin kuin 10w60 öljyt, en oo tosin radalla ajanut enää näillä luirummilla.
Ja ei ne lämmöt nousseet itselläkään koskaan juuri 90 astetta kovemmaksi kadulla. Rauhallisessa matka-ajossa pysytteli 70-80 asteen välissä.-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
-
Ja kun kampiakselin otti pois näytti tältä...
Kampiakselin joka kaula aikast loppu.....
Mitäs eroa tällä m88/3 alakerralla on m30b34 alakertaan.
M30b34 kampura m88/3 lohkoon 2mm lisää iskua mikä ahdistaa? Vaiko mikään?
Lohkon kyljessä öljykanavassa ainakin s moottorissa joku reikä
Vai onko 2,8 lohko kaikkein vahvin jos tähän kasais 3,5 l kampuran? Kuinkas isoks uskaltaa porata.Last edited by Joma; 08-10-2014, 10:48.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by Merkki View PostLaitetaan nyt sama teksti tännekkin tuolta e34 kysymyksiä ja vastauksia osastolta eli:
Ei mennyt m5 s38b36 motilla päästöistä läpi katsurilla: co pitoisuus kierroksilla sekä hc joutokäynnillä liian korkea.
Tähän asti tehtyä:
Imuilmaputki vaihdettu, virranjaka + pyörijä hiottu hapettumat pois, imm putsattu ja moottori sammuu jos nyppää imm johdon irti, oletan että toimii?
Käynti muuttuu jos nyppää kaasuasennon tunnistimen irti --> toimii?
Koitettu toisella vakio eculla, ei vaikutusta.
Alipaine letkuja uusittu.
Video koneen "pätkimisestä" https://www.youtube.com/watch?v=NRMD...ature=youtu.beOriginally posted by Merkki View PostTulpat tarkasin vielä tänään ja olivat melko vaalean näköiset::think Vanhalla lastullisella eculla olivat mielestäni ruskeammat..
Käykö auto videolla normaalisti/ liiankorkeat kierrokset? Kone kuitenkin lämmin..
M5 tietäjiltä tarvitaan pikaisia vinkkejä (kuukauden sisällä saatava päästöt kuriin)
Tulpan jodot tarkastettu, kaikki: ~5,9-~6.1 khom paitsi puolalle menevä johto 2khom, normaalia?
Vaihdettu Imuilman sekä veden molemmat anturit, vanhoissa oli lähes samat arvot kuin uusissa.
Bosch tulpat vaihdettu. Vanhatkin melko uuden näköiset mutta ei tietoa koska viimeeksi vaihdettu..
Koitettu toisella imm --> ei auta
Nyt pikkuhiljaa alkaa keinot olemaan vähissä.. Voisko suutin tai venttiilinvälykset aiheuttaa tuommosta pätkimistä?
Käynnistäessä kylmänä, käy hetken aikaa tasaisesti kunnes rupee käymään kuin videolla.e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKaasuläppien synkkaus?
Lisätään vielä, Kone pätkii ainakin vapaalla pyöriessään myös kierroksilla hieman jos kaasua pitää samassa asennossa.
Kampuran asennon tunnistimen ohmit mittasin ~560 luokkaa--> toimii
Bensa paineen säätäjän alipaine letkussa haisi lievästi bensa kalvo vuotaa?
Mitä eroa näillä kahdella on: http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/677339
Muutakuin tuo lievä hintaero?
e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
Comment