Vaikuttaako imuvoudot miten tuon Disan toimintaan, kun omassa e39:ssä tuo disa ei liiku eteen ei taakse vaikka kuinka antaa kierroksia. On siis kokoajan täysin auki..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Shadow-memoryssä näkyy "keltaisena" vikakoodeja DME:stä (90,91,92,93). Kyseessä siis "ei päällä olevia koodeja" lambdoilta. Näitä ei BMWScannerilla saa poistettua.
Autossa ei pala mitään merkkivaloja, vedot on tallella ja kone käy tasaisesti. Kyseessä M54B25.
"Väärä" ohjelma käytössä vai kuitenkin jotain vikaa autossa? Miksi shadow-memory ei suostu tyhjentymään?
Haitariputket uusittu, kumitulpat vaihdettu imusarjaan, venakopan tiiviste vaihdettu. Autossa ei mitään tiedossa olevia vikoja.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Auttakaas nyt joku tuon nelikutosen kans! Kone on 2.5l ja automaatti..
Elikkä kylmänä ja melkein kylmänä hankala saada käyntiin, mut lähtee aina kumminki parin starttauksen jälkeen. Koneen käydessä kylmänä paukkuu putkeen ja kierrokset seilaa.. Lämpösenä käy huomattavasti paremmin, mut tehot aikalailla kateissa.. Ei vikakoodeja, ei pitäs olla imuvuotojakaan, disa uusi, ideoita mitä seuraavaksi uusitaan?
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer145 View PostAuttakaas nyt joku tuon nelikutosen kans! Kone on 2.5l ja automaatti..
Elikkä kylmänä ja melkein kylmänä hankala saada käyntiin, mut lähtee aina kumminki parin starttauksen jälkeen. Koneen käydessä kylmänä paukkuu putkeen ja kierrokset seilaa.. Lämpösenä käy huomattavasti paremmin, mut tehot aikalailla kateissa.. Ei vikakoodeja, ei pitäs olla imuvuotojakaan, disa uusi, ideoita mitä seuraavaksi uusitaan?
Jos niitä on luettu jollain yleismallin höpöhöpö-kapulalla, ei se tarkoita etteikö siellä jotain olisi.
Imuvuodolta kuulostaa.
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostVikamuistissa on taatusti jotain, jos paukkuu putkessakin jo.
Jos niitä on luettu jollain yleismallin höpöhöpö-kapulalla, ei se tarkoita etteikö siellä jotain olisi.
Imuvuodolta kuulostaa.
Comment
-
-
Originally posted by Bimmer145 View PostLivedataa on katottu ja kylmänä vetää laihalle, eli imuvuoto jossain?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos käytössä on INPA niin helpoin tapa löytää imuvuodot on TESTO:lla seurata vaan lambdaa kun suihkuttelee vaikka kaasarin puhdistusainetta kaikkiin potentiaalisiin imuvuoto kohtiin. Aina kun lambda muuttuu on löytynyt imuvuoto.
Comment
-
-
Vissiin jotain imuvuotoa nää tarkottais?
Moottori antoi autocomilla vikakoodit E4 ja E3. ''Polttoaineen säätö ryhmä 1&2, sallittu alue ylitetty''
En oo mitään oireilua ainakaan huomannut, paitsi joku sanoi et 8,5l/100km on överi maantiellä tolla M54B30 automaatilla...E91 318d Touring '11
Ex E46 330iA Touring M-Sport '02
Ex E46 325CiA '01
Ex E39 523iA '98
Ex E36 323Ci M-Sport '95
Comment
-
-
Arvon tietäjät! Paljon aiheesta olen lukenut ja tutkinut,turvaudun kuitenkin teihin. Potilas E46 M54B30 manu.
Vuoden verran painittu tän kanssa (käynti/kulkupuolihäikkää) Vaihdettu mm. maffi,haitariputkea,pakosarjaa,lambadaa,bensapumpp u jne... imuvuodot tsekattu savutuksella, jonka jälkeen vaihdettu venakopantiiviste. Kylmänä käynnistyy kivasti ja liikkuu ongelmitta.
Koneen lämmetessä esm. kaupunkiajossa, kierrokset hummaa pysähtyessä rajusti ja käynnissä pysyminen on vaikeaa,välillä sammuukin risteykseen. Sillointällöin moottorin vikavalo palaa,välillä ei? Matka-ajossa ei kulkupuolessa ongelmaa (cruise toimii jne). Mistäpäin tutkimukset tulisi aloittaa?
Liikuskelen pirkanmaalla, jos jotakuta kiinnostaa, haluaa tehdä tutkimuksia,ottaa työnalle tai potkia renkaita, tulemme mielellämme paikalle!
Comment
-
-
Originally posted by MiikkaRs View PostArvon tietäjät! Paljon aiheesta olen lukenut ja tutkinut,turvaudun kuitenkin teihin. Potilas E46 M54B30 manu.
Vuoden verran painittu tän kanssa (käynti/kulkupuolihäikkää) Vaihdettu mm. maffi,haitariputkea,pakosarjaa,lambadaa,bensapumpp u jne... imuvuodot tsekattu savutuksella, jonka jälkeen vaihdettu venakopantiiviste. Kylmänä käynnistyy kivasti ja liikkuu ongelmitta.
Koneen lämmetessä esm. kaupunkiajossa, kierrokset hummaa pysähtyessä rajusti ja käynnissä pysyminen on vaikeaa,välillä sammuukin risteykseen. Sillointällöin moottorin vikavalo palaa,välillä ei? Matka-ajossa ei kulkupuolessa ongelmaa (cruise toimii jne). Mistäpäin tutkimukset tulisi aloittaa?
Liikuskelen pirkanmaalla, jos jotakuta kiinnostaa, haluaa tehdä tutkimuksia,ottaa työnalle tai potkia renkaita, tulemme mielellämme paikalle!E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by MiikkaRs View PostArvon tietäjät! Paljon aiheesta olen lukenut ja tutkinut,turvaudun kuitenkin teihin. Potilas E46 M54B30 manu.
Vuoden verran painittu tän kanssa (käynti/kulkupuolihäikkää) Vaihdettu mm. maffi,haitariputkea,pakosarjaa,lambadaa,bensapumpp u jne... imuvuodot tsekattu savutuksella, jonka jälkeen vaihdettu venakopantiiviste. Kylmänä käynnistyy kivasti ja liikkuu ongelmitta.
Koneen lämmetessä esm. kaupunkiajossa, kierrokset hummaa pysähtyessä rajusti ja käynnissä pysyminen on vaikeaa,välillä sammuukin risteykseen. Sillointällöin moottorin vikavalo palaa,välillä ei? Matka-ajossa ei kulkupuolessa ongelmaa (cruise toimii jne). Mistäpäin tutkimukset tulisi aloittaa?
Liikuskelen pirkanmaalla, jos jotakuta kiinnostaa, haluaa tehdä tutkimuksia,ottaa työnalle tai potkia renkaita, tulemme mielellämme paikalle!F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Laitanpa tänne myös vähän juttua oman m54 moottorin käyntihäiriöstä ja vian selvityksestä.
Vika ilmeni lähes ainoastaan kylmänä eli moottori nytkähteli, lämmettyään toimi useimmiten ookoo.
Katselin bmwhat:lla vikakoodeja ja antoi vitossylinteristä viallista sytytystä.
Uusin kaikki tulpat ja puolan tuohon vitossylinteriin.
Auto tuntui hieman paremmalta mutta vika ei poistunut kuitenkaan.
Luettiin koodit nick Dualfunin toimesta oikealla ohjelmalla ja samalla tuli muutakin infoa mm.vanoksen korjausarvoista (jotka oli muuten hyviä, autolla ajettu n198 tkm)
Tämä ohjelma näytti nelossylinterin korjausarvon olevan hetkittäin aika suuri muihin verrattuna, hypähteli välillä reilusti. Nollattiin adabtaatiot ja ajoa.
Seuraavana aamuna kylmästartin yhteydessä taas nytkähteli rajusti. Hommasin uuden puolan nelossylinteriin ja nollattiin jälleen korjausarvot.
Auto toimi hienosti pari päivää
Seuraavaksi auto hukkasi loputkin alaväännöt ja muuttui tehottomaksi ja tukkoiseksi..
Olin lisännyt SI-1 pullon tankkiin tuossa vian etsimisen aikoihin. Hetken mielijohteesta avasin öljykorkin moottorin käydessä, sehän oli niin tiukassa että piti tosissaan kiskaista irti koska moottorissa oli järjetön alipaine. No, purin samantien huohottimen putkineen pois ja laitoin uudet talvimallit tilalle, nyt moottori pelittää hienosti ja käy tasaisesti.
Avasin vanhan huohottimen ja sen kalvo oli revennyt irti reunastaan ja imusarjan päällä oleva putki oli puoleksi tukossa. Täytyy sanoa huohottimen vaihdosta että hieman vittumainen homma tehdä ulkona katoksessa koska ko.päivänä tuuli vielä pirustiF10 -11
E21 315 -83
Comment
-
Comment