Oletko tarkastanut sitä pientä alipaineletkua, mikä lähtee MAF-putken F-haarasta bensanpaineensäätimelle? Mulla se oli aika rapea ja vaihdoin. Vielä on vaihtamatta se pieni pätkä auton alta itse bensansuodattimen päästä. Veikkaan, että tuossa linjassa tapahtuva imuvuoto voi vaikuttaa herkemmin moottorin käyntiin, kun se säätelee samalla bensansyöttöä (vai?). Hankala sanoa tosiaan, mikä mulla vähensi tuota humppailua, kun tuli samalla kerralla tehtyä niin monta asiaa, mutta INPAn mukaan sain lievän imuvuodon korjattua vaihtamalla tuon letkunpätkän, kaasuläpän rungon tiivisteen ja varmistin, että kaikki osat (myös ICV) asettuivat hyvin paikoilleen. Yksi vaihtoehto on myös, että kesällä vaihtamani vanoksen tiivisteet ovat ehtineet sisäänajautumaan paremmin. Niin ja voihan tuohon humppaamiseen MAFfikin vaikuttaa. Sekin tuli puhdistettua samalla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bomb5 View PostJoo se ilmapumpun venttiilin pitäisi olla jenkkimalleissa kiinni siellä pakopuolella. Mulla on kyseinen portti moottorissa tulpattu. Tarkistin juuri, että mulla ei myöskään ole tuota valokuvassa näkyvää osaa, mihin tulee joku letku. Ehkä se on vain M52TU:ssa.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostPuhutaanko tässä nyt siitä vajaan nyrkin kokosesta mötikästä, joka on pakopuolella koneen etuosassa? Mun autossa on ainakin sellanen ja auto on alunperin Ruotsissa uutena myyty ja käyttöönotettu. Tässä kuvassa osa #1 siis. Pörisee äänekkäästi n. minuutin starttaamisen jälkeen.Last edited by Bomb5; 27-10-2012, 11:25.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Minulla on myös alkuperäinen ruotsissa uutena myyty, mutta en kyllä sitä pumppua löytänyt. Missä kohtaa se tarkalleen ottaen on koneen etuosassa Ha2:lla? EDIT: Taisin löytääkkin siitä pakosarjan vierestä sen paikan missä se pitäisi olla. On tosiaan tulpattu niinkuin Bomb5 autossa.
Toissapäivänä just uusin sen f-haarasta lähtevän pienen letkun. Pitäisi varmaan vielä vaihtaa sieltä bensansuodattimen päästä se lyhyt pätkä.Last edited by Antsah; 27-10-2012, 16:02.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=924
Tuo viesti pisti silmään toisessa ketjussa. Voisikohan syy olla itselläkin tuossa anturissa kun tarkemmin ajateltuna tuo humppaus alkaa varmaankin juuri silloin kun termostaatti alkaa aukeamaan.
Missäs tuo kyseinen anturi sijaitsee? Noita lämpötila-antureita tuntuu olevan useampia koneessa.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ttached_parts/ nro. 3
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...em_oil_filter/ nro.13
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...m_water_hoses/ nro.4
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/ nro. 3
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ystem/sensors/ nro.13 (ei hajua missä kohtaa tämä sijaitsee moottorissa)Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Ilmeisesti se mitä minä haen on tuo ekan linkin osanumero 3? Oisko imusarjan alla M52 myös.
Mikäs funktio tuolla öljynfiltterin jalkaan tulevalla veden/öljynlämpötila-anturilla on? Ilmeisesti tuo vesiletkuun tuleva ohjaa flektiä, onko muuta merkitystä? Imusarjaan tuleva on sitten imuilman anturi.
Kartoitan tässä vaan, että kannattaisikohan uusia tuo molemmat nro 3:t ja nro 13? Vai vaihdanko vain nro. 3. Alemmalle nro.13 en ole löytänyt paikkaa.Last edited by Antsah; 29-10-2012, 08:55.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostIlmeisesti se mitä minä haen on tuo ekan linkin osanumero 3? Oisko imusarjan alla M52 myös.
Mikäs funktio tuolla öljynfiltterin jalkaan tulevalla veden/öljynlämpötila-anturilla on? Ilmeisesti tuo vesiletkuun tuleva ohjaa flektiä, onko muuta merkitystä? Imusarjaan tuleva on sitten imuilman anturi.
Kartoitan tässä vaan, että kannattaisikohan uusia tuo molemmat nro 3:t ja nro 13? Vai vaihdanko vain nro. 3. Alemmalle nro.13 en ole löytänyt paikkaa.
Aika jännä muuten että miun auton tiedoilla kun kattoo niin tuo osa nro.3 valmistusnumero on sama kuin tuo sinun linkittämäsi nro 13. Mahtaakohan olla joku virhe kuitenkin..
Last edited by Ape; 29-10-2012, 20:26.Id.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostSamaan syssyyn.. Missäs m52b25 on toi lämpötilaanturi?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Ape View PostItellä edelleen täysin samanlaisia oireita. Tuon nro 3. vois kyllä vaihtaa ihan kokeilumielessä kun on noin halpakin..
Aika jännä muuten että miun auton tiedoilla kun kattoo niin tuo osa nro.3 valmistusnumero on sama kuin tuo sinun linkittämäsi nro 13. Mahtaakohan olla joku virhe kuitenkin..
http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ttached_parts/
Comment
-
Comment