Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    .......
    Last edited by Antsah; 14-03-2013, 18:11.

    Comment

    • gini
      Newbiemmer
      • Nov 2011
      • 6
      • Karstula

      Tällainen ongelma että DISA solenoidi ei aktivoidu tyhjäkäynnillä. Solenoidi on ehjä, naksahtaa kun syöttää 12 volttia. DISAn liittimelle tulee kyllä akkujännite, mutta kytkentäkaavion mukaan DME:n pitäisi maadoittaa toinen karva solenoidia kytkettäessä päälle ja tätä ei nyt tapahdu.

      Eikös tuon pitäisi kuitenkin tyhjäkäynnillä mennä kiinni joka tilanteessa? Ilmeisesti johto DME:lle on ehjä koska siinä on muistaakseni joitain kilo-ohmeja resistanssia. Mieleen tulee että joko DME:n lähtö on kärvähtänyt tai sitten voisiko DME olla jossain vikatilassa niin että DISAa ei aktivoitaisi? OBD lukijalla ei tullut vikakoodeja.

      Osaisiko joko guru auttaa?
      E46 325xi -01

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by gini View Post
        Ilmeisesti johto DME:lle on ehjä koska siinä on muistaakseni joitain kilo-ohmeja resistanssia.
        Tarkista uudestaan, ei se ehjä ole jos vastus tosiaan on kilo-ohmeja. Muutama ohm vielä menee.
        E39 528iA

        Comment

        • gini
          Newbiemmer
          • Nov 2011
          • 6
          • Karstula

          Originally posted by TJJ View Post
          Tarkista uudestaan, ei se ehjä ole jos vastus tosiaan on kilo-ohmeja. Muutama ohm vielä menee.
          Siis vastus maata vasten DISA liittimeltä katsottuna. DME:n pitäisi sitten jonkun trankun tms. kautta kytkeä se maahan tarvittaessa. Päättelin että vastus olisi ääretön jos johto olisi kokonaan poikki. Tietysti voisihan se ehkä olla hankautunut melkein poikki jostain.
          E46 325xi -01

          Comment

          • Ape
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 474
            • Savonlinna

            Originally posted by Antsah View Post
            Nyt on vaihdettu asentotunnistin imupuolelle. Olihan se vanha kyllä melko koppuran olonen kun 10v siellä on ollut paikoillaan.

            Uusi paikoilleen ja testaamaan. Empäs saanut nyt sitten humppausta aikaiseksi. En kuitenkaan vielä hurraile, pitää vielä testailla lisää. En tiedä onko placeboa vai ei, mutta tuntus että kone rupesi käymään entistä tasaisemmin ja vaikutti persedynossa pirteämmältä alakierroksilla. Pitää kuitenkin testailla, kun yleensä nämä helpot korjaukset ei tuota tulosta itsellä Pitää ottaa kulutuskin samalla seurantaan, että onko muutoksia.
            Noh, vieläkö kierrokset hummailee, jos ei niin pitääpä käydä itekkin tilailemassa Missäs kohilla tuo tarkalleen sijaitsee? Onko paha nakki vaihtaa?
            Id.4
            ex: Toyota avensis
            Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
            ex:Audi a6 avant 1.8t
            ex: Suzuki gsx-r750 k6
            ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
            ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
            ex: e36 320 coupe -93

            Comment

            • gini
              Newbiemmer
              • Nov 2011
              • 6
              • Karstula

              Originally posted by gini View Post
              Siis vastus maata vasten DISA liittimeltä katsottuna. DME:n pitäisi sitten jonkun trankun tms. kautta kytkeä se maahan tarvittaessa. Päättelin että vastus olisi ääretön jos johto olisi kokonaan poikki. Tietysti voisihan se ehkä olla hankautunut melkein poikki jostain.
              Mittasin johdon DME liittimelle asti ja ehjä on. Mittasin tuon johdon vastusta maata vasten ja se on virrat pois reilun megaohmin ja virta päällä noin 5 kohm. Vastus ei muutu kierrosten noustessa. Olisikohan DME sitten rikki? Perhana kun tuli ostettua uusi DISA yksikkökin, vanhasta oli kalvo rikki mutta eipä tämä uusi auta mitään kun DME ei ohjaa läppää kiinni.

              INPA:lla voisi vielä koittaa lukea vikakoodit ja eikös sillä saa testattua DISA aktivoinnin?
              E46 325xi -01

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                ......
                Last edited by Antsah; 15-03-2013, 14:18.

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Tarvikkeena ostin.
                  70e piti maksaa. Yhtään ei ole kuulemma tullut vielä takaisin, mutta kokeillaan.
                  Mistä hommasit?
                  Itselläni äryttävästi silleen että pakittaessa ilman kaasua tuppaa kierrokset kyykähtämään ja sit nouseekin kierrokset ~1000RPM jne. joka on todella ärsyttävää. Jospa tämä uus anturi auttais tähän hätään..:think
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Tuosta paikalliselta tarviketorilta ostin

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Tossa muutama screenshot rikkinäisestä puolasta...




                      ..ja käytetty ehjä puola @ sylinteri 5
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        Originally posted by Dani View Post
                        Mistä hommasit?
                        Itselläni äryttävästi silleen että pakittaessa ilman kaasua tuppaa kierrokset kyykähtämään ja sit nouseekin kierrokset ~1000RPM jne. joka on todella ärsyttävää. Jospa tämä uus anturi auttais tähän hätään..:think
                        Mulla lieveni tuo uudella anturilla, mutta tekee vielä joskus hieman. Yksi minkä arvelen, että saattaa myös vaikuttaa tähän on akun varaus. Voisiko olla herkempi humppaamaan hieman tyhjällä akulla, kun tuo tapahtuu juuri silloin, kun moottori meinaa sammua siirreltäessä ilman kaasua ja laturi ei jaksa syöttää akulle virtaa? Samalla huomaa myös, että ajovalot hiipuu, kun tuo kyykkääminen/humppaaminen tapahtuu. Kävin tänään hakee ctekin laturin, kun huomasin startatessa akun olevan hieman hengetön.
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Itselläkin kyllä akku on varmaan useamman vuoden vanha joten siellä voi tietty olla syy tuohon pieneen mittarin seilaukseen.

                          Comment

                          • Ape
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 474
                            • Savonlinna

                            Tekeeköhän noilla schmiedmannin asentotunnistimilla mitään?
                            Id.4
                            ex: Toyota avensis
                            Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                            ex:Audi a6 avant 1.8t
                            ex: Suzuki gsx-r750 k6
                            ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                            ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                            ex: e36 320 coupe -93

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by Ape View Post
                              Tekeeköhän noilla schmiedmannin asentotunnistimilla mitään?
                              Henkimaailman juttuja toimiiko vaiko ei. Yhden M54 imupuolen nokan anturin oon ostanut, eikä toiminut, vaan antoi kokoajan vikakoodia irtonaisesta sensorista. Jotkut/joissain taas toimii ihan hyvin.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                Originally posted by Ape View Post
                                Tekeeköhän noilla schmiedmannin asentotunnistimilla mitään?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎