.......
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tällainen ongelma että DISA solenoidi ei aktivoidu tyhjäkäynnillä. Solenoidi on ehjä, naksahtaa kun syöttää 12 volttia. DISAn liittimelle tulee kyllä akkujännite, mutta kytkentäkaavion mukaan DME:n pitäisi maadoittaa toinen karva solenoidia kytkettäessä päälle ja tätä ei nyt tapahdu.
Eikös tuon pitäisi kuitenkin tyhjäkäynnillä mennä kiinni joka tilanteessa? Ilmeisesti johto DME:lle on ehjä koska siinä on muistaakseni joitain kilo-ohmeja resistanssia. Mieleen tulee että joko DME:n lähtö on kärvähtänyt tai sitten voisiko DME olla jossain vikatilassa niin että DISAa ei aktivoitaisi? OBD lukijalla ei tullut vikakoodeja.
Osaisiko joko guru auttaa?E46 325xi -01
Comment
-
Siis vastus maata vasten DISA liittimeltä katsottuna. DME:n pitäisi sitten jonkun trankun tms. kautta kytkeä se maahan tarvittaessa. Päättelin että vastus olisi ääretön jos johto olisi kokonaan poikki. Tietysti voisihan se ehkä olla hankautunut melkein poikki jostain.Originally posted by TJJ View PostTarkista uudestaan, ei se ehjä ole jos vastus tosiaan on kilo-ohmeja. Muutama ohm vielä menee.E46 325xi -01
Comment
-
Noh, vieläkö kierrokset hummailee, jos ei niin pitääpä käydä itekkin tilailemassaOriginally posted by Antsah View PostNyt on vaihdettu asentotunnistin imupuolelle. Olihan se vanha kyllä melko koppuran olonen kun 10v siellä on ollut paikoillaan.
Uusi paikoilleen ja testaamaan. Empäs saanut nyt sitten humppausta aikaiseksi. En kuitenkaan vielä hurraile, pitää vielä testailla lisää. En tiedä onko placeboa vai ei, mutta tuntus että kone rupesi käymään entistä tasaisemmin ja vaikutti persedynossa pirteämmältä alakierroksilla. Pitää kuitenkin testailla, kun yleensä nämä helpot korjaukset ei tuota tulosta itsellä
Pitää ottaa kulutuskin samalla seurantaan, että onko muutoksia.
Missäs kohilla tuo tarkalleen sijaitsee? Onko paha nakki vaihtaa?
Id.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Comment
-
Mittasin johdon DME liittimelle asti ja ehjä on. Mittasin tuon johdon vastusta maata vasten ja se on virrat pois reilun megaohmin ja virta päällä noin 5 kohm. Vastus ei muutu kierrosten noustessa. Olisikohan DME sitten rikki? Perhana kun tuli ostettua uusi DISA yksikkökin, vanhasta oli kalvo rikki mutta eipä tämä uusi auta mitään kun DME ei ohjaa läppää kiinni.Originally posted by gini View PostSiis vastus maata vasten DISA liittimeltä katsottuna. DME:n pitäisi sitten jonkun trankun tms. kautta kytkeä se maahan tarvittaessa. Päättelin että vastus olisi ääretön jos johto olisi kokonaan poikki. Tietysti voisihan se ehkä olla hankautunut melkein poikki jostain.
INPA:lla voisi vielä koittaa lukea vikakoodit ja eikös sillä saa testattua DISA aktivoinnin?E46 325xi -01
Comment
-
Mistä hommasit?Originally posted by Antsah View PostTarvikkeena ostin.
70e piti maksaa. Yhtään ei ole kuulemma tullut vielä takaisin, mutta kokeillaan.
Itselläni äryttävästi silleen että pakittaessa ilman kaasua tuppaa kierrokset kyykähtämään ja sit nouseekin kierrokset ~1000RPM jne. joka on todella ärsyttävää. Jospa tämä uus anturi auttais tähän hätään..:think
Comment
-
Tossa muutama screenshot rikkinäisestä puolasta...


..ja käytetty ehjä puola @ sylinteri 5
Comment
-
Mulla lieveni tuo uudella anturilla, mutta tekee vielä joskus hieman. Yksi minkä arvelen, että saattaa myös vaikuttaa tähän on akun varaus. Voisiko olla herkempi humppaamaan hieman tyhjällä akulla, kun tuo tapahtuu juuri silloin, kun moottori meinaa sammua siirreltäessä ilman kaasua ja laturi ei jaksa syöttää akulle virtaa? Samalla huomaa myös, että ajovalot hiipuu, kun tuo kyykkääminen/humppaaminen tapahtuu. Kävin tänään hakee ctekin laturin, kun huomasin startatessa akun olevan hieman hengetön.Originally posted by Dani View PostMistä hommasit?
Itselläni äryttävästi silleen että pakittaessa ilman kaasua tuppaa kierrokset kyykähtämään ja sit nouseekin kierrokset ~1000RPM jne. joka on todella ärsyttävää. Jospa tämä uus anturi auttais tähän hätään..:thinkE39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Tekeeköhän noilla schmiedmannin asentotunnistimilla mitään?Id.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Comment
-
Henkimaailman juttuja toimiiko vaiko ei. Yhden M54 imupuolen nokan anturin oon ostanut, eikä toiminut, vaan antoi kokoajan vikakoodia irtonaisesta sensorista. Jotkut/joissain taas toimii ihan hyvin.Originally posted by Ape View PostTekeeköhän noilla schmiedmannin asentotunnistimilla mitään?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Originally posted by Ape View PostTekeeköhän noilla schmiedmannin asentotunnistimilla mitään?
Comment
Comment