Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jun1^
    Newbiemmer
    • Nov 2010
    • 7
    • finland

    e30 530 läpät vai ei?

    elikkäs ostin just vm 99 ja 9 kuukausi 530da n ja mietin vaa ku jossain lukee et ei oo läppiä ja jossain että on niin onkohanvaiko eikö?? ei tekis mieli repiä turhaa imusarjaa irti!

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Kysymys on kyllä ihan väärässä topicissa. Tämä topic käsittelee M54 bensamoottoreita.

      Vastaus löytyy:

      Comment

      • MMika
        Newbiemmer
        • Jan 2012
        • 3
        • Etelä-Pohjanmaa

        E39 -01, nykii, sammuilee ja jyristää, vikakuvaus tarkemmin toisessa ketjussa:


        Tähän mennessä olen vaihtanut imusarjan kumitulpat 2kpl uusiin koska olivat löysiä ja halkeamilla, ei auttanut vikaan mutta ei varmasti haitannutkaan .

        Tässä livedata, 3000rpm / paikallaan:


        Mitä tuosta "ignition angelen" isosta arvosta voisi päätellä? Mitään vinkkiä mistä vikaa etsisin seuraavaksi?
        Last edited by MMika; 24-02-2013, 12:54.

        Comment

        • Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

          Lambda integrator-arvot ovat ainakin punaisella, eli imuvuoto jossakin. Veikkaan imuilmaputkia tai huohottimen letkuja. Jos ei ole ikinä vaihdettu, niin vaihda kaikki. Kannattaa korjata imuvuodot ensin ja kattoa vikakoodit uudelleen ennen kuin tekee mitään muuta.
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

          Comment

          • Ylkka
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 316
            • Seinäjoki

            Onko porukalla kokemuksia tästä http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=13627567451 Kannattaako jättää väliin ja ostaa alkuperäinen siemens vai ajaako asianta tämäkin.
            Nyt Suzuki gsx-r
            ex. e91 320d m-sport
            ex.Bmw e46 330ia cäbi
            ex.Mazda Rx-8
            ex.Bmw e36 328i touring
            ex.Bmw e38 740il vm. 1996

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Originally posted by Ylkka View Post
              Onko porukalla kokemuksia tästä http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=13627567451 Kannattaako jättää väliin ja ostaa alkuperäinen siemens vai ajaako asianta tämäkin.
              Siemens tai ei mitään. Hintaero ei ole kummoinen, esim. tämä lienee sopiva (tarkista) http://www.maf-shop.com/product_info...621438871.html

              Halvemmallakin voi löytyä, ja kannattaa kysyä esim. kl.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Jonski|
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 129
                • Savonlinna

                Mistähän nuo imusarjantulpat saisi/kannattaisi tilata netistä, kun tietääkseni paikkakunnalla ei ole enää merkkiliikettä mistä ne saisi tilattua.

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  Originally posted by Jonski| View Post
                  Mistähän nuo imusarjantulpat saisi/kannattaisi tilata netistä, kun tietääkseni paikkakunnalla ei ole enää merkkiliikettä mistä ne saisi tilattua.
                  Ainakin Schmiedmannilta saa, pitäisi olla ihan alkuperäiset bmw osat.
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • Jonski|
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 129
                    • Savonlinna

                    Yritin etsiä, mutta en löytänyt. Täytyy vielä etsiä uudelleen..

                    Comment

                    • mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

                      Originally posted by Jonski| View Post
                      Yritin etsiä, mutta en löytänyt. Täytyy vielä etsiä uudelleen..
                      Osat 15 ja 17 vai:think ...ja numerot hakuun
                      ... nuo voi tosin korvata myös jollain silikoni-hatuilla jos ei niin OEMin päälle tartte

                      Comment

                      • Jonski|
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 129
                        • Savonlinna

                        Originally posted by mijuko View Post
                        Osat 15 ja 17 vai:think ...ja numerot hakuun
                        ... nuo voi tosin korvata myös jollain silikoni-hatuilla jos ei niin OEMin päälle tartte
                        Sieltähän ne löytyikin kiitoksia!

                        Comment

                        • Saimon
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2013
                          • 46
                          • Hyvinkää

                          Täällä autona E46 ja M5422 ja mittarissa 167tkm. Ongelmana on että paikaltaan lähtiessä tulee "kenguru efektiä". Tämän huomaa varsinkin jos lähtee paikaltaan renkaat ääriasentoon käännettyinä, tällöin on lähes mandoton lähteä liikkeelle nykimättä. Myös jos ylämäkeen tulee hidasta vauhtia kakkosella niin saattaa nykiä kunnes kierrokset nousee sinne yli 1500rpm. Ehkä lievää alitehoa myös huomattavissa matalilla kierroksilla(alle 3000rpm).

                          Tyhjäjäynti erittäin nättiä, ei humppaa tai sammuile. Mitään vikakoodeja tai valoja auto ei sytyttele.

                          Tähän asti tehtynä:
                          - Beisan tiivisteet vanokseen
                          - Disa tsekattu, sormitestillä toimiva
                          - Tulpat vaihdettu
                          - Imusarjan kumitulpat vaihdettu
                          - Haitariputket tsekattu käsikopelolla, näyttäisi olevan OK, pitää vielä katsoa tarkemmin

                          Auto on tuotu saksasta viimetalvena, huohotin olisi varmaan syytä vaihtaa ennen ensitalvea, onko nuo schmiedmannin osat niitä talvimallisia vai pitääkö ne tilata eri numeroilla?

                          Hyviä ideoita?

                          Comment

                          • TheKnight
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 538
                            • Tuusula

                            Originally posted by Saimon View Post
                            Täällä autona E46 ja M5422 ja mittarissa 167tkm. Ongelmana on että paikaltaan lähtiessä tulee "kenguru efektiä". Tämän huomaa varsinkin jos lähtee paikaltaan renkaat ääriasentoon käännettyinä, tällöin on lähes mandoton lähteä liikkeelle nykimättä. Myös jos ylämäkeen tulee hidasta vauhtia kakkosella niin saattaa nykiä kunnes kierrokset nousee sinne yli 1500rpm. Ehkä lievää alitehoa myös huomattavissa matalilla kierroksilla(alle 3000rpm).

                            Tyhjäjäynti erittäin nättiä, ei humppaa tai sammuile. Mitään vikakoodeja tai valoja auto ei sytyttele.

                            Tähän asti tehtynä:
                            - Beisan tiivisteet vanokseen
                            - Disa tsekattu, sormitestillä toimiva
                            - Tulpat vaihdettu
                            - Imusarjan kumitulpat vaihdettu
                            - Haitariputket tsekattu käsikopelolla, näyttäisi olevan OK, pitää vielä katsoa tarkemmin

                            Auto on tuotu saksasta viimetalvena, huohotin olisi varmaan syytä vaihtaa ennen ensitalvea, onko nuo schmiedmannin osat niitä talvimallisia vai pitääkö ne tilata eri numeroilla?

                            Hyviä ideoita?
                            Mittaappa huviksesi bensapumpun vastus. Sen kuuluu olla reippaasti alle ohmin. Jos on lähellä sitä tai yli niin voit vaihtaa suosiolla pumpun. Jos pumppu ei jaksa syöttää ainetta ja linjastoon pääsee ilmaa niin se voi myös aiheuttaa pätkimistä. Jos vika on noin paha, niin vastusta pitäisi olla ihan reilusti yli sen ohmin.
                            Timo Puustinen, Tuusula, Finland
                            -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
                            -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

                            Oma Connection
                            Kaide Motorsport

                            Comment

                            • mijuko
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 951
                              • ۩□□۩

                              Originally posted by Saimon View Post
                              Täällä autona E46 ja M5422 ja mittarissa 167tkm. Ongelmana on että paikaltaan lähtiessä tulee "kenguru efektiä". Tämän huomaa varsinkin jos lähtee paikaltaan renkaat ääriasentoon käännettyinä, tällöin on lähes mandoton lähteä liikkeelle nykimättä. Myös jos ylämäkeen tulee hidasta vauhtia kakkosella niin saattaa nykiä kunnes kierrokset nousee sinne yli 1500rpm. Ehkä lievää alitehoa myös huomattavissa matalilla kierroksilla(alle 3000rpm).

                              Tyhjäjäynti erittäin nättiä, ei humppaa tai sammuile. Mitään vikakoodeja tai valoja auto ei sytyttele.

                              Tähän asti tehtynä:
                              - Beisan tiivisteet vanokseen
                              - Disa tsekattu, sormitestillä toimiva
                              - Tulpat vaihdettu
                              - Imusarjan kumitulpat vaihdettu
                              - Haitariputket tsekattu käsikopelolla, näyttäisi olevan OK, pitää vielä katsoa tarkemmin

                              Auto on tuotu saksasta viimetalvena, huohotin olisi varmaan syytä vaihtaa ennen ensitalvea, onko nuo schmiedmannin osat niitä talvimallisia vai pitääkö ne tilata eri numeroilla?

                              Hyviä ideoita?
                              Itelläni oli vastaavia oireita, varsinkin nuo "kengurulähdöt" vaan paheni kunnes vaihdoin molemmat nokka-anturit(ei vikakoodeja)... moottorina M52B28TU 164tkm. Kulutuskin pieneni, mutta hintaa noille tulee tosin 240€

                              Comment

                              • Saimon
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2013
                                • 46
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by mijuko View Post
                                Itelläni oli vastaavia oireita, varsinkin nuo "kengurulähdöt" vaan paheni kunnes vaihdoin molemmat nokka-anturit(ei vikakoodeja)... moottorina M52B28TU 164tkm. Kulutuskin pieneni, mutta hintaa noille tulee tosin 240€
                                Schmiedmannilta saisi molemmat anturit (Hella OE laatua) reilulla satkulla, onko nuo ihan toimivat?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎