M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Henkka21 View Post
    Onko m52 sylinteriputket pinnoitettu? Mietin tuossa vain kun olisi tuossa kun e39 mäntään oli sulanut reikä, ajatelmissa olisi männänvaihto mutta jos putkitushommiin joutuu varautumaan niin...

    Eikö se ainakin periaatteessa olisi mahdollista vaihtaa yhden pytyn mäntäsatsi nostamatta koko konetta pois, mikäli sylinteriputki on ok :think Jonkin verran uskon että työkalut pysyy kädessäkin kun E36seen tuli tehtyä aikaisemmin talvella koneenvaihto.
    Kyllähän se mielestäni on mahdollista, jos saat vaan öljypohjan pois. mitäpä siinäkin olisi nyt tiellä?

    Joutunee kaiketi purkamaan suojapellin kampiakselin päältä ja öljypumpun? sen jälkeen pääsee kiertokankiin käsiks

    ps. mul ois jokunen ylimääränen mäntä

    Leave a comment:


  • Henkka21
    replied
    Onko m52 sylinteriputket pinnoitettu? Mietin tuossa vain kun olisi tuossa kun e39 mäntään oli sulanut reikä, ajatelmissa olisi männänvaihto mutta jos putkitushommiin joutuu varautumaan niin...

    Eikö se ainakin periaatteessa olisi mahdollista vaihtaa yhden pytyn mäntäsatsi nostamatta koko konetta pois, mikäli sylinteriputki on ok :think Jonkin verran uskon että työkalut pysyy kädessäkin kun E36seen tuli tehtyä aikaisemmin talvella koneenvaihto.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Hiljaset nostimet voi joku ostaa.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied

    Osat nro: 10, 7 , 3
    Tekeekö käytetyillä tommosilla kukaan mitään yleisesti, onko aina kansirempassa tjsp ostettava uudet?,
    Kysyn koska mietin kannattaako noita varastoida ja myydä sopivaan hintaan. (jääny yli kansirempasta ja nyt en ei ole kyseisellä koneella olevaa pirssiä johon varaosana pitää)

    Leave a comment:


  • Jontsu00
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Jalan kieroudesta olen kyllä lukenut... Lohko puoli tuskin?
    Niin se ainaki tuntuu, että tuskin tuo lohkon puoli kieroksi menis. Tuli laitettua joltain purkaamolta tulemaan toinen jalka, ja kokeilla sillä..ei enää muutakaan keksi.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Jalan kieroudesta olen kyllä lukenut... Lohko puoli tuskin?

    Leave a comment:


  • Jontsu00
    replied
    Alkaa toivo ja mielenkiinto loppumaan tämän motin kanssa..toukka seisonu nyt yli kuukauden tallissa yhden öljyvuodon takia. Nyt on kaikki kikat ja essonbaari yms vinkit ja puheet tarpeen.

    Eli öljynsuodattimen jalka on nyt purettu ja kasattu valehtelematta 10 kertaa, ja aina vaan vuotaa öljyä. Kahdella uudella tiiivisteellä kokeiltu, ja silikonilla ja ilman, ei pidä. Öljy näyttää vuotavan tiivistyspinnan alapäästä tiivisteen ohi, ja sen jälkeen moottorin kylkeä alas. Jonkikumpi pinnoista on pakko olla kiero tms, vaikkei sitä kyllä näe vaikka miten tutkisi.

    Onko kukaan kuullut legendaa, että olisi ollut tuo lohkon puoleinen tiivistyspinta, tai tuo jalka itsessään kiero?
    Last edited by Jontsu00; 14-04-2012, 15:45.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Mitä lienee nyt keksinyt tuo M52, kun muutamana aamuna kylmiltään ku startannu, niin tyhjäkäynti humpaa hiukan ja kierrokset käy nii alhaalla että melkeen sammuu. Tuo oire on päällä vaan sekuntteja käynnistyksestä.

    Huohotinventtiili+letkut, venttiilikopantiiviste ja haitarikumiputki vaihdettu kuukauden sisällä. Sekä äskön puhdistin tuon joutokäyntimoottorin (ICV). Jarrutehostimen kertakäyttöklemmarit oli hitusen löysät, joten vaihdoin nekin oikeisiin klemmareihin.

    Katsotaan aamulla tekikö nämä viimesimmät mitää parannusta. Täytys perhana ostaa se kaapeli ja asennella tuo INPA toimintaan, niin ois jo vähän helpompaa.
    Eipä ollu vaikutusta em. toimenpiteillä. Pitänee koodit katella, kunhan saa kaapelin hommattua.

    Aamulla taas, kun oli -7c pakkasta, niin tyhjäkäynti humpasi kylmänä 500-1100rpm. Täristääkin tuossa 500rpm tuntumassa, ennenku korjaa käyntiä. Ajossa ei mitään ongelmaa ja vähänkäänku lämpiää niin ongelma katoaa.

    Kenties vanoksen tiivisteet?

    Laitetaampa tämä tännekkin, jos saisi enempi yleisöä, hitusen ärsyttää tuo ominaisuus.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kävin testaamassa yhtä 328:ia ja ei siinäkään huomannu mitään eroa kulussa tai äänissä 3,5krpm tienoilla, eli kai sen sit kuuluu olla niin. Oli kyl huomattavasti paremman kuulonen se 2 litranen, mutta eiköhän lisäteho korvaa vaisut äänet

    Leave a comment:


  • Jontsu00
    replied
    Nyt kun on pitänyt ajella tuolla 320illä vähä aikaa, niin kyllä ainakin tuossa m50b20 motissa on juuri tuo sama ominaisuus, että tuossa 3500rpm kohdilla vääntö paranee huomattavasti, ja äänet myös. Ilman vanosta tuo motti.

    Vastaavaa en ole tuossa m52b28 kyllä huomannut, ainakaan noin selvästi.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ei siinä mitään pykälää ole, kyllä se aika tasasesti vääntää, en oo ajanu b20:stä niin en tiiä onko siinä joku huomattava raja sitten.
    Vedossa pieni muutos parempaan, mutta äänet muuttuu kuin olis eri koneesta. Esim. tästä kuulee selvästi kun alkaa "räpättään". Mut tosiaan nyt testilenkillä ei mitään muutosta äänissä.

    EDIT kävin ajamassa yhtä 328:a ja ei siinäkään tapahtunu mitään muutosta äänessä. Kai tuo on sit ominaisuus.
    Last edited by Pazi88; 24-03-2012, 00:30.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Enpä oo kyllä huomannu mitään pykälää. Tasasesti vetää punarajalle saakka.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Nokan anturoinnin luulis toimivan, kun kierroksia ottaa todella herkästi. Oikeastaan huomattavasti herkemmin kuin b20, mikä taitaa olla ihan ominaisuus. Mutta 3500 paikkeilla ei tapahdu mitään muutosta äänessä tai vedossa, eli niinkuin nokka ei menis sinne aikaisemmalle. Mut ilmeisesti pitäs siis tapahtua se karjaisu Pitäneen siis piuhalla vilkaista ennenkuin rupean aukomaan.

    Onneksi kesään on vielä aikaa.
    Ei siinä mitään pykälää ole, kyllä se aika tasasesti vääntää, en oo ajanu b20:stä niin en tiiä onko siinä joku huomattava raja sitten.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Nokan anturoinnin luulis toimivan, kun kierroksia ottaa todella herkästi. Oikeastaan huomattavasti herkemmin kuin b20, mikä taitaa olla ihan ominaisuus. Mutta 3500 paikkeilla ei tapahdu mitään muutosta äänessä tai vedossa, eli niinkuin nokka ei menis sinne aikaisemmalle. Mut ilmeisesti pitäs siis tapahtua se karjaisu Pitäneen siis piuhalla vilkaista ennenkuin rupean aukomaan.

    Onneksi kesään on vielä aikaa.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Varmaan taas hätäilen turhaan, mutta kertokaapa b28:n omistajat kuuluuko teillä 3500 kierroksen jälkeen selvä muutos moottorin käyntiäänessä, kun vanos kääntää nokan eri asentoon? Eli muuttuu huomattavasti korkeammaksi ja metalliseksi sekä samalla tuntuu että lähtee vetämään paremmin. Edellisessä b20:ssä ainakin oli näin, mutta nyt kun varovasti kokeilin "uutta" b28, niin en huomannut tällaista ollenkaan. Eli onko kyseessä ominaisuus vai vika. Jos nimittäin vanoksen kuuluu tulla mukaan selvästi, niin mulla on jotain hämminkiä tossa. Varmaan:

    A) beisanin uudet tiivisteet pitää ensin sisäänajaa.
    B) olen kasannu vanoksen ja ketjupyörät väärin.

    EDIT: Löwen en usko että pelaa.
    Huomaa kyllä paikallaan kierrätettäessä jos ei saa nokalta tietoa, tällöin on paljon laiskempi ja laiskan kuulonen ottamaan kierroksia. Toimivana ikäänkuin "karjaisee"

    Mutta helpoin varmaan katsoa diagnostiikalla toimiiko nokan anturointi ja vanos.
    Pitäisi aikaistaa noin 20 astetta sen ~3500 jälkeen.

    Leave a comment:

Working...
X