M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LordHamwich
    replied
    Lähdin yhdistetylle remontti- ja maakuntamatkalle ja toistaiseksi kaikki menee ihan päin helvettiä (Motonetistä myytiin valmiiksi täysin kuollut YKK-anturi kun marmoritiskillä sanottiin siihen hätään eioota ja juuri äsken huomasin että jarrujen kulumisanturille ei löytynyt liitintä sieltä rasiasta jossa sen kuuluisi olla).

    Seuraavaksi ohjelmassa olisi se surullisenkuuluisa starttimoottorin vaihto. Kysynkin pikaisesti että onko sitä E36:ssa mitään jakoa saada vaihdettua alapuolelta kohtuullisella purkumäärällä vai meneekö suoraan imusarjan irroituspuuhiksi? :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    m7 ovat kummatkin, eli ihan jokapaikasta ei saa. Ja marmorilla eivät oo edes kalliita, niin sieltä vaan hakemaan.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Sinne mä olinkin menossa huomenna jossei nyt muualta saa. Mutta kai se sinne sit pitää mennä.
    Miks pitäs saada muualta? Miksi mennä merta edemmäs kalaan?

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Sinne mä olinkin menossa huomenna jossei nyt muualta saa. Mutta kai se sinne sit pitää mennä.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Mistäs mää saisin pakosarjan ja imusarjan muttereita? Ei nyt äkkiseltään mistään löytynyt, tai osaisiko kukaan sanoa niiden koon sekä kierteen?

    Ja m50 kyseessä jos sillä nyt väliä on. :think
    Miten ois vaikka merkkiliike?
    Pakosarjaan 11721437202
    Imusarjaan 07129905541

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Mistäs mää saisin pakosarjan ja imusarjan muttereita? Ei nyt äkkiseltään mistään löytynyt, tai osaisiko kukaan sanoa niiden koon sekä kierteen?

    Ja m50 kyseessä jos sillä nyt väliä on. :think

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Kiitos. M50 tuloillaan ja muutostyön tekee Gonzalez, joten siitä ei pitäisi olla huolta.
    Itse myös ostin valmiin setin Gonzalezilta. Itse toki asensin. No problems.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Eipä siellä mitenkään kovin paljoa letkuja oo. Ainoat mitä ei saa metritavarana on tässä 10 ja tässä 1. Loput letkut voikin laittaa sit vaikka metritavarana, esim. edellisen kuvan 6 tästä 4 ja lisäksi taitaa olla ainoastaan pikku 2-3mm sisämitalla oleva letku bensanpaineen säätimelle. Tärkeämpänä pitäisin melkeen tästä tiivistettä 20 ja tästä tiivistettä 3. Toinen samanlainen menee lisäilmaluistimelle. Kantsii purkaa se systeemi vaikka kerran, niin ymmärtää paremmin mitä sinne tarvii.

    Ja oletko vaihtamassa m50 imusarjaa vai mitä? Jos olet, niin noita kaikki tärkeämpää on, että varsinaisen imusarjan muutostyö on tehty kunnolla.

    Haju69: ei varmaan kannata huolestua ellei vika rupea toistumaan usein. Mulla on aina vähintään kerran vuoteen tehny m52:n venttiilinnostimien ylitäyttymistä (ei siis venttiilien liimautumista). Joskus saattaa käynnistyksessä jäädä yks pytty pois pelistä. Kerran kävi jopa niin että kaikki puristukset katos, mutta kyllä ne nostimet tyhjenee kun malttaa oottaa.
    Kiitos. M50 tuloillaan ja muutostyön tekee Gonzalez, joten siitä ei pitäisi olla huolta.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Haju69: ei varmaan kannata huolestua ellei vika rupea toistumaan usein. Mulla on aina vähintään kerran vuoteen tehny m52:n venttiilinnostimien ylitäyttymistä (ei siis venttiilien liimautumista). Joskus saattaa käynnistyksessä jäädä yks pytty pois pelistä. Kerran kävi jopa niin että kaikki puristukset katos, mutta kyllä ne nostimet tyhjenee kun malttaa oottaa.
    Kiitos. Pitää tarkkailla tilannetta.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Onkos nokka-akselin tunnistin jo hyvässä iässä?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Edellisen sivun omaan ongelmaan en oo viel löytäny ratkasua. kylmänä toimii oikeen hyvin, mutta kun viisari nousee keskelle, niin alkaa hieman oireileen.

    Pääasiassa niin että löysäät kaasun, niin tyhjäkäynti asettuu ensin hyvin, mutta 5 sekunnin päästä se tippuu 500rpm tuntumaan ja alkaa hieman täristää. Samalla kun tämä notkahdus tapahtuu, päästöistä hc hyppää ~10 -> ~100.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Olen vaihtamassa autooni imusarjaa. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki alipaineletkut mitkä tuolla imarin alla seikkailevat. Osaiskohan joku antaa näille osanumeroita? Osaan realoemista itsekin katsoa, mutta kun noita kuvia on monta ja ei tiedä mitä etsiä niin vaikea saada kaikkea. Eli onko joku tehnyt tai voisiko tehdä listan niistä letkuista? Mitäköhän muuta kannattaisi uusia letkujen ja imusarjan tiivisteiden lisäksi? Separaattori? Autona sigun zeta, sinkku-vanoksella, vin LD47780.
    Eipä siellä mitenkään kovin paljoa letkuja oo. Ainoat mitä ei saa metritavarana on tässä 10 ja tässä 1. Loput letkut voikin laittaa sit vaikka metritavarana, esim. edellisen kuvan 6 tästä 4 ja lisäksi taitaa olla ainoastaan pikku 2-3mm sisämitalla oleva letku bensanpaineen säätimelle. Tärkeämpänä pitäisin melkeen tästä tiivistettä 20 ja tästä tiivistettä 3. Toinen samanlainen menee lisäilmaluistimelle. Kantsii purkaa se systeemi vaikka kerran, niin ymmärtää paremmin mitä sinne tarvii.

    Ja oletko vaihtamassa m50 imusarjaa vai mitä? Jos olet, niin noita kaikki tärkeämpää on, että varsinaisen imusarjan muutostyö on tehty kunnolla.

    Haju69: ei varmaan kannata huolestua ellei vika rupea toistumaan usein. Mulla on aina vähintään kerran vuoteen tehny m52:n venttiilinnostimien ylitäyttymistä (ei siis venttiilien liimautumista). Joskus saattaa käynnistyksessä jäädä yks pytty pois pelistä. Kerran kävi jopa niin että kaikki puristukset katos, mutta kyllä ne nostimet tyhjenee kun malttaa oottaa.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Lieneekö kyseessä ollut tämä ns. venttiilien liimautuminen vai mikä?
    Joka tapauksessa eilen siirsin autoa vain katoksesta oven eteen ja pesin sen ja siirsin takaisin(suuntaansa muutaman kymmenen metriä). Eli kone ei kerennyt lämmetä kunnolla ollenkaan.

    Tänään sitten tuumin siirtäväni auton talliin koska luvannut sadetta seuraavalle päivällä niin kun laitoin käyntiin niin käynnistyi kyllä hyvin mutta selkeästi pyöri jotenkin omituisesti ja tuprautti ihan kunnolla savua. Pääsin liikenteeseen niin hetken aikaa nyhti mutta kun sai kierroksia hieman mukaan niin normalisoitui eikä enää savuttanut. Jätin talliin pariksi tuntia ja mietin asiaa ja pakko oli lähteä vielä testiajolle. Ei mitään käyntiongelmaa enää ja ei savuttanut laisinkaan. Kävin pitemmän lenkin ajamassa varuilta että kone lämmin ja niin poispäin ja takaisin talliin.

    Eikä siis mitään aiempaa oireilua ole ollut havaittavissa..

    Kannattaako huolestua vai mitä?

    Kone M52B28

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Keltään apuja?

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Olen vaihtamassa autooni imusarjaa. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki alipaineletkut mitkä tuolla imarin alla seikkailevat. Osaiskohan joku antaa näille osanumeroita? Osaan realoemista itsekin katsoa, mutta kun noita kuvia on monta ja ei tiedä mitä etsiä niin vaikea saada kaikkea. Eli onko joku tehnyt tai voisiko tehdä listan niistä letkuista? Mitäköhän muuta kannattaisi uusia letkujen ja imusarjan tiivisteiden lisäksi? Separaattori? Autona sigun zeta, sinkku-vanoksella, vin LD47780.

    Leave a comment:

Working...
X