Lähdin yhdistetylle remontti- ja maakuntamatkalle ja toistaiseksi kaikki menee ihan päin helvettiä (Motonetistä myytiin valmiiksi täysin kuollut YKK-anturi kun marmoritiskillä sanottiin siihen hätään eioota ja juuri äsken huomasin että jarrujen kulumisanturille ei löytynyt liitintä sieltä rasiasta jossa sen kuuluisi olla).
Seuraavaksi ohjelmassa olisi se surullisenkuuluisa starttimoottorin vaihto. Kysynkin pikaisesti että onko sitä E36:ssa mitään jakoa saada vaihdettua alapuolelta kohtuullisella purkumäärällä vai meneekö suoraan imusarjan irroituspuuhiksi? :think
Eipä siellä mitenkään kovin paljoa letkuja oo. Ainoat mitä ei saa metritavarana on tässä 10 ja tässä 1. Loput letkut voikin laittaa sit vaikka metritavarana, esim. edellisen kuvan 6 tästä 4 ja lisäksi taitaa olla ainoastaan pikku 2-3mm sisämitalla oleva letku bensanpaineen säätimelle. Tärkeämpänä pitäisin melkeen tästä tiivistettä 20 ja tästä tiivistettä 3. Toinen samanlainen menee lisäilmaluistimelle. Kantsii purkaa se systeemi vaikka kerran, niin ymmärtää paremmin mitä sinne tarvii.
Ja oletko vaihtamassa m50 imusarjaa vai mitä? Jos olet, niin noita kaikki tärkeämpää on, että varsinaisen imusarjan muutostyö on tehty kunnolla.
Haju69: ei varmaan kannata huolestua ellei vika rupea toistumaan usein. Mulla on aina vähintään kerran vuoteen tehny m52:n venttiilinnostimien ylitäyttymistä (ei siis venttiilien liimautumista). Joskus saattaa käynnistyksessä jäädä yks pytty pois pelistä. Kerran kävi jopa niin että kaikki puristukset katos, mutta kyllä ne nostimet tyhjenee kun malttaa oottaa.
Kiitos. M50 tuloillaan ja muutostyön tekee Gonzalez, joten siitä ei pitäisi olla huolta.
Haju69: ei varmaan kannata huolestua ellei vika rupea toistumaan usein. Mulla on aina vähintään kerran vuoteen tehny m52:n venttiilinnostimien ylitäyttymistä (ei siis venttiilien liimautumista). Joskus saattaa käynnistyksessä jäädä yks pytty pois pelistä. Kerran kävi jopa niin että kaikki puristukset katos, mutta kyllä ne nostimet tyhjenee kun malttaa oottaa.
Edellisen sivun omaan ongelmaan en oo viel löytäny ratkasua. kylmänä toimii oikeen hyvin, mutta kun viisari nousee keskelle, niin alkaa hieman oireileen.
Pääasiassa niin että löysäät kaasun, niin tyhjäkäynti asettuu ensin hyvin, mutta 5 sekunnin päästä se tippuu 500rpm tuntumaan ja alkaa hieman täristää. Samalla kun tämä notkahdus tapahtuu, päästöistä hc hyppää ~10 -> ~100.
Olen vaihtamassa autooni imusarjaa. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki alipaineletkut mitkä tuolla imarin alla seikkailevat. Osaiskohan joku antaa näille osanumeroita? Osaan realoemista itsekin katsoa, mutta kun noita kuvia on monta ja ei tiedä mitä etsiä niin vaikea saada kaikkea. Eli onko joku tehnyt tai voisiko tehdä listan niistä letkuista? Mitäköhän muuta kannattaisi uusia letkujen ja imusarjan tiivisteiden lisäksi? Separaattori? Autona sigun zeta, sinkku-vanoksella, vin LD47780.
Eipä siellä mitenkään kovin paljoa letkuja oo. Ainoat mitä ei saa metritavarana on tässä 10 ja tässä 1. Loput letkut voikin laittaa sit vaikka metritavarana, esim. edellisen kuvan 6 tästä 4 ja lisäksi taitaa olla ainoastaan pikku 2-3mm sisämitalla oleva letku bensanpaineen säätimelle. Tärkeämpänä pitäisin melkeen tästä tiivistettä 20 ja tästä tiivistettä 3. Toinen samanlainen menee lisäilmaluistimelle. Kantsii purkaa se systeemi vaikka kerran, niin ymmärtää paremmin mitä sinne tarvii.
Ja oletko vaihtamassa m50 imusarjaa vai mitä? Jos olet, niin noita kaikki tärkeämpää on, että varsinaisen imusarjan muutostyö on tehty kunnolla.
Haju69: ei varmaan kannata huolestua ellei vika rupea toistumaan usein. Mulla on aina vähintään kerran vuoteen tehny m52:n venttiilinnostimien ylitäyttymistä (ei siis venttiilien liimautumista). Joskus saattaa käynnistyksessä jäädä yks pytty pois pelistä. Kerran kävi jopa niin että kaikki puristukset katos, mutta kyllä ne nostimet tyhjenee kun malttaa oottaa.
Lieneekö kyseessä ollut tämä ns. venttiilien liimautuminen vai mikä?
Joka tapauksessa eilen siirsin autoa vain katoksesta oven eteen ja pesin sen ja siirsin takaisin(suuntaansa muutaman kymmenen metriä). Eli kone ei kerennyt lämmetä kunnolla ollenkaan.
Tänään sitten tuumin siirtäväni auton talliin koska luvannut sadetta seuraavalle päivällä niin kun laitoin käyntiin niin käynnistyi kyllä hyvin mutta selkeästi pyöri jotenkin omituisesti ja tuprautti ihan kunnolla savua. Pääsin liikenteeseen niin hetken aikaa nyhti mutta kun sai kierroksia hieman mukaan niin normalisoitui eikä enää savuttanut. Jätin talliin pariksi tuntia ja mietin asiaa ja pakko oli lähteä vielä testiajolle. Ei mitään käyntiongelmaa enää ja ei savuttanut laisinkaan. Kävin pitemmän lenkin ajamassa varuilta että kone lämmin ja niin poispäin ja takaisin talliin.
Eikä siis mitään aiempaa oireilua ole ollut havaittavissa..
Olen vaihtamassa autooni imusarjaa. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki alipaineletkut mitkä tuolla imarin alla seikkailevat. Osaiskohan joku antaa näille osanumeroita? Osaan realoemista itsekin katsoa, mutta kun noita kuvia on monta ja ei tiedä mitä etsiä niin vaikea saada kaikkea. Eli onko joku tehnyt tai voisiko tehdä listan niistä letkuista? Mitäköhän muuta kannattaisi uusia letkujen ja imusarjan tiivisteiden lisäksi? Separaattori? Autona sigun zeta, sinkku-vanoksella, vin LD47780.
Leave a comment: