Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by kaikkone View Post
    Mhmhm, nyt pakko kysästä itekin samaa, eli mikä venttiili missä? :o
    Itselläkin ja parissa muussa E39:ssä tullut tuo vastaan että kun nostaa kaasun niin auto miettii hetken et heeii kaasu nostettiin ja sitten vasta tiputtaa kierrokset.
    Kaverin E36:ssa toimii _paljon_ ripeämmin. Joten olen tähän asti olettanut tuon olevan E39:n ominaisuuksia.
    Varmaan tyhjäkäyntiventtiili=tyhjäkäyntimoottori, imusarjan alta löytyy.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      Originally posted by JJT View Post
      Varmaan tyhjäkäyntiventtiili=tyhjäkäyntimoottori, imusarjan alta löytyy.
      jeps, sitä mietinkin, eipä siinä tuetteessa mielestäni mitään erikoista ollut kun olen sen pariin otteeseen purkanut autosta irti.

      Comment

      • JD
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1194
        • Espoo

        Originally posted by JJT View Post
        Varmaan tyhjäkäyntiventtiili=tyhjäkäyntimoottori, imusarjan alta löytyy.
        Imuvuoto myös. Huohotinletku separaattorilta öljytikulle oli kerran yhdessä mennyt lötköksi lakuksi. Irrottaessa sormet painui letkusta läpi, koko letkun alusta loppuun vaihto hävitti kierrostenlaskuongelman.
        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16344
          • Leppävirta

          Originally posted by JD View Post
          Imuvuoto myös. Huohotinletku separaattorilta öljytikulle oli kerran yhdessä mennyt lötköksi lakuksi. Irrottaessa sormet painui letkusta läpi, koko letkun alusta loppuun vaihto hävitti kierrostenlaskuongelman.
          Nämä (separaattori+letkut)uusittu itsellä, mielestäni silti tekee hieman tätä että kierrokset laskee hitaanlaisesti. Täytynee itsekin puhdistaa tuo tyhjäkäyntimoottori tässä joku päivä.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Electroid
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 992
            • Jyväskylä

            M52B28 kummallisuuksia

            1. Saattaa humppailla kierroksia pysähtyessä liikennevaloihin.
            2. On joskus sammunut varoittamatta paikallaan ollessa.
            3. Eilen sammui kesken ajon ns. lennosta vieläpä ylämäessä.

            Aiemmin vaihdettu nokanasentotunnistin, mutta ei ollut vaikutusta. Haitariletku vaihdettu vaikka vanhakin oli ehjä. Uusi separaattori letkuhässäköineen odottaa asennusta, jos mitään apua mihinkään (hankittu varulta).

            INPA: ei vikakoodeja, mutta muutama LIVEDATA arvo yli rajojen.

            esim. tyhjäkäynnillä lämpimällä moottorilla
            Last [mg/Hub] = 103.97 (0-7)
            Luftbedarf LL-Steller [kg/h] = 13.75 (0-10)

            Välillä myös seuraavat oli yli arvojen
            Gesamtluftbedarf HLM
            Zündwinlkel

            Mitä sitä näistä nyt osaisi päätellä. IMM finaalissa vai imuvuotoa tai jotain muuta. :think
            - E36 328iA Touring 4/97 -
            Myynissä:
            - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

            Comment

            • JD
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1194
              • Espoo

              Originally posted by Haju69 View Post
              Nämä (separaattori+letkut)uusittu itsellä, mielestäni silti tekee hieman tätä että kierrokset laskee hitaanlaisesti. Täytynee itsekin puhdistaa tuo tyhjäkäyntimoottori tässä joku päivä.
              Imusarjaan menee myös pari pikkuletkua joita melko mahdoton nähdä ovatko kiinni ja erittäin helppo saada vahingossa irtoamaan separaattoria asentaessa => yksi vuotomahdollisuus lisää remontoituunkin ilmaletkujen tarkistushuoltoon.
              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11084
                • Oulu

                Onkos muilla muuten ollu näissä m52-sarjalaisissa käynnistymisvaikeuksia, jos on ollu pitkään ajelematta? Itellä jos on yli viikonkin käynnistelemättä, niin saa jo veivata pitempään ja kerran oli reilun kuukauden ajamatta, niin joku 15min sai veivailla että lähti edes jotenkuten käymään 3-5 pytyllä. Aluksi ei edes lupaillu. Aivan kuin bensaa ei sais. Normaalisti kyllä lähtee sillä sekunnilla kun starttaa.

                Tuli vaan tässä mieleen, kun nyt on ollu kohta 6kk auto hallissa, enkä ole pystyny käynnisteleen. Saa nähä palaako startti ennenkö lähtee...

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Onkos muilla muuten ollu näissä m52-sarjalaisissa käynnistymisvaikeuksia, jos on ollu pitkään ajelematta? Itellä jos on yli viikonkin käynnistelemättä, niin saa jo veivata pitempään ja kerran oli reilun kuukauden ajamatta, niin joku 15min sai veivailla että lähti edes jotenkuten käymään 3-5 pytyllä. Aluksi ei edes lupaillu. Aivan kuin bensaa ei sais. Normaalisti kyllä lähtee sillä sekunnilla kun starttaa.

                  Tuli vaan tässä mieleen, kun nyt on ollu kohta 6kk auto hallissa, enkä ole pystyny käynnisteleen. Saa nähä palaako startti ennenkö lähtee...
                  Startti pyörittää kevyen tuntuisesti ja moottoria on seisontaan laittaessa käytetty alle minuutti?
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11084
                    • Oulu

                    Originally posted by kaol View Post
                    Startti pyörittää kevyen tuntuisesti ja moottoria on seisontaan laittaessa käytetty alle minuutti?
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread....=liimautuminen
                    Tuskin on tuo liimautuminen, koska se on tapahtunut kerran aikasemmin ja sillon pyöri huomattavasti ilosemmin kuin näitten pitempien seisokkien jälkeen. Tapahtu siis niin, että auto käyntiin -> en kerrennyt lähtä liikkeelle, kun jo sammu -> piuhan päähän ja kampuran tunnistin sökö -> seuraavana päivänä uus kiinni -> kone pyöri aivan tyhjää. Niinkuin startti ei edes ottais kiinni hammaskehään, mut kyllä se silti konetta pyöritti.

                    Voiko suuttimet esim. jumia kiinni ja ruveta vasta pikkuhiljaa avautumaan kun taas koittaa käyttää?

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • MikkoÄr
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 170
                      • Nokia

                      Starttailee vaan niin pitkään, että lähtee käymään. Itsellä sama homma erään rempan jälkeen. Ehkä ns. liimaventtiili kyseessä. Vaati siis useiden minuuttien starttailuja, käynnistymisen jälkeen toiminta oli taas aivan normaalia.
                      2ZR-FXE

                      Comment

                      • spottti
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 596
                        • Valkeakoski

                        Originally posted by spottti View Post
                        Kun en äkkiseltään löytänyt, niin kysynpä täällä. Mahtaisiko tuo likainen tyhjäkäyntiventtiili aiheuttaa seuraavaa.-> Sekä lämpöisenä että kylmänä kun polkaisee kaasua, ja jopa kuormittaessa kun päästää kaasun, niin kierrokset laskevat useimmiten hieman "myöhässä". Ykkösellä ja kakkosella vähän reilummin kiihdyttäessä välillä laskee normaalisti, mutta rauhassa ajellessa tuntuu että kierrokset nousevat vähän hetkeksi vaikka päästää kaasusta. Tai kun oon päästänyt jalan jo kaasulta niin menee hetki kunnes kierrokset laskevat 1500rpm, ja sekunnin jälkeen 8-900rpm(normaali?).
                        Ei sinänsä paha ongelma, mutta hämää kun on tottunut ajamaan autolla jossa kierrokset laskevat heti jalan kaasulta nostamisen jälkeen...
                        Nimim. Kuskissako vikaa?

                        EDIT: Moottorina siis M52B28
                        Noniin. Venttiili/moottori liotettu bensassa, kun ei muitakaan puhdistusaineita siihen hätään löytynyt. Eipä tuntunut vaikuttavan mitenkään.
                        Mites, kuuluuko sen akselin heilua siellä venttiilin sisällä(lue:pyöriä löysästi), kun sitä koko venttiiliä kääntelee/pyörittää edestakaisin puolen kierrosta? Heilui minusta kummallisen paljon, siis pyöri ääriasennosta ääriasentoon todella löysästi.
                        Että kannattaako tässä seuraavaksi hakea uusi venttiili vaikka kl:stä?

                        Hankala selittää, mut kai tuosta selvän saa.

                        Sekä sitten toinen bropleema. Valot vilkkuvat hieman ajaessa/auton käydessä ajonopeudesta tai kierrosluvusta riippumatta.
                        Nyt on vaihdettu laturi, kun jännitteensätimen vaihto ei vaikuttanut mitenkään, eikä vieläkään tunnu helpottavan pienoinen vilkkuminen. Moottorin maadoitus olis varmaan seuraavan tarkastuslistalla?
                        F11 530DA X-drive M-sport -12
                        Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by spottti View Post
                          Noniin. Venttiili/moottori liotettu bensassa, kun ei muitakaan puhdistusaineita siihen hätään löytynyt. Eipä tuntunut vaikuttavan mitenkään.
                          Mites, kuuluuko sen akselin heilua siellä venttiilin sisällä(lue:pyöriä löysästi), kun sitä koko venttiiliä kääntelee/pyörittää edestakaisin puolen kierrosta? Heilui minusta kummallisen paljon, siis pyöri ääriasennosta ääriasentoon todella löysästi.
                          Että kannattaako tässä seuraavaksi hakea uusi venttiili vaikka kl:stä?

                          Hankala selittää, mut kai tuosta selvän saa.

                          Sekä sitten toinen bropleema. Valot vilkkuvat hieman ajaessa/auton käydessä ajonopeudesta tai kierrosluvusta riippumatta.
                          Nyt on vaihdettu laturi, kun jännitteensätimen vaihto ei vaikuttanut mitenkään, eikä vieläkään tunnu helpottavan pienoinen vilkkuminen. Moottorin maadoitus olis varmaan seuraavan tarkastuslistalla?
                          Venttiilin "luiska" kuulua heilua vapaana. Se vedetään kahden sähkömagneetin avulla perjaatteessa haluttuun asentoon, toinen vetää enemmän kuin toinen niin venttiili aukeaa enemmän jne.
                          Jos sitä ei saa "kolisteltua" ääriasentojen välillä käsissä pyörittämällä niin on syytä epäillä että se luiska on jumissa ja putsaus kannattaa tehdä, muuten nuo on kyllä aika vähävikaisia olleet.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • kiqero325
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2007
                            • 1303
                            • Mansesteri

                            tässä ku vaan mietin että jos jossai vaihees tarviis vaihtaa vähä osia niin mistä saisin esim. vanokseen osia? kl-varaosien sivuilta en löytäny, myös niille venttiilien nostajien laahaimille mitä lie vois olla kans käyttöä joskus? sivuja? paikkoja?
                            E39 528 M-Sport -97
                            ex:
                            E34 525 m50b25 -90
                            E30 316i Bavaria -91
                            E36 325 sedan -91
                            E30 325 2,7 eagleracing -86
                            E36 325 coupe -92
                            E34 535 -89
                            E34 525Tds -89
                            volvo 240 race -86




                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              Originally posted by kiqero325 View Post
                              tässä ku vaan mietin että jos jossai vaihees tarviis vaihtaa vähä osia niin mistä saisin esim. vanokseen osia? kl-varaosien sivuilta en löytäny, myös niille venttiilien nostajien laahaimille mitä lie vois olla kans käyttöä joskus? sivuja? paikkoja?
                              Soitat sinne KL-varaosiin. Se mitä ei löydä nettisivuilta, löytyy kyllä puhelimella soittaen.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Electroid
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 992
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Electroid View Post
                                M52B28 kummallisuuksia

                                1. Saattaa humppailla kierroksia pysähtyessä liikennevaloihin.
                                2. On joskus sammunut varoittamatta paikallaan ollessa.
                                3. Eilen sammui kesken ajon ns. lennosta vieläpä ylämäessä.

                                Aiemmin vaihdettu nokanasentotunnistin, mutta ei ollut vaikutusta. Haitariletku vaihdettu vaikka vanhakin oli ehjä. Uusi separaattori letkuhässäköineen odottaa asennusta, jos mitään apua mihinkään (hankittu varulta).

                                INPA: ei vikakoodeja, mutta muutama LIVEDATA arvo yli rajojen.

                                esim. tyhjäkäynnillä lämpimällä moottorilla
                                Last [mg/Hub] = 103.97 (0-7)
                                Luftbedarf LL-Steller [kg/h] = 13.75 (0-10)

                                Välillä myös seuraavat oli yli arvojen
                                Gesamtluftbedarf HLM
                                Zündwinlkel

                                Mitä sitä näistä nyt osaisi päätellä. IMM finaalissa vai imuvuotoa tai jotain muuta. :think
                                Tässä screenshottia inpasta:



                                Oisko jollain antaa vinkkiä?
                                - E36 328iA Touring 4/97 -
                                Myynissä:
                                - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎