Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    Originally posted by jukkae View Post
    Pysyy lähes aina, joskus saattaa sammahtaa mutta harvoin. Käy vähän huonosti tyhjää ja heti kun hipaisee kaasuun niin röpeltää ensin hetken. Isoilla 3000rpm--> kierroksilla toimii lähes normaalisti. Inpassa näkyy vaan kampuran tiedon kohdalla yks ja sama lukema kokoajan kun vika on päällä.
    Tuo kaasuun vastaamattomuus olis helposti selitettävissä sillä, ettei ecu saa tarpeeksi nopeasti tietoa moottorin kasvavasta kierrosluvusta = toimii pelkän nokan anturitiedon varassa. Emt, selventäkööt joku viisaampi, jos näin on, niin ei tartte ite mutuilla enempää.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Joo kyllä se M52 anturi voi olla rikki ja olla antamatta vikakoodia, signaali on ihan kuralla mutta kun yhteys ei ole poikki niin toimii miten sattuu eikä anna vikakoodia.

      Noi tuntuu olevan vaihtokunnossa kaikista näillä ikävuosilla, pelkästään täällä on vaihdettu repullinen M52 antureita ja kaikki olleet vielä alkuperäisiä tehdasasenteisia. Molemmat anturit vielä hajoaa lähes samaan aikaan, korkeintaan vuosi kaks eroa. Voitaneen olettaa että elinikä on siis 10-15v, vähän kuin laturillakin 250-300tkm
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • spottti
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 596
        • Valkeakoski

        Täällä taas.
        Aikaisemminkin kysellyt tätä täällä, mut kysytäänpä vielä kertaalleen aihetta sivuten. Ongelmana siis se tuttu tyhjäkäynnin heittely, joka alkaa melkein heti kun termostaatti on auennut.
        Sen verran olen huomannut että käynnissä kun aukaisee öljykorkin, niin tyhjäkäynti putoaa hieman. Näin ainakin kylmänä, kun moottori käy normaalisti.
        Tänään taas käynti heitti, niin aukaisin ö.korkin, ja kas ongelma loppui. Eli vaikuttais huohotinletkulta. Toista kertaa en vielä päässyt kokeilemaan, että oli varmaan vahinko.
        Sit tullaan itse kysymykseen. Eli osaisiko joku sanoa suoraan huohotinletkun, minkä tukkoisuus saattais aiheuttaa tuon? Tai ainakin infota listaa, mitä letkuja tulee laittaa tilaukseen. Kun eivät ainakaan KL:stä osanneet antaa äkkiseltään kuin noi alla mainitut...
        IMM:n ja imusarjan välinen putki on vaihdettu, kuten myös tyhjäkäyntimoottorilta imuputkeen tuleva letku ja imuilman lämpötunnistin.

        Moottorina siis M52b28.
        F11 530DA X-drive M-sport -12
        Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Comment

        • Spiddu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 3565
          • Nla

          Originally posted by spottti View Post
          Täällä taas.
          Aikaisemminkin kysellyt tätä täällä, mut kysytäänpä vielä kertaalleen aihetta sivuten. Ongelmana siis se tuttu tyhjäkäynnin heittely, joka alkaa melkein heti kun termostaatti on auennut.
          Sen verran olen huomannut että käynnissä kun aukaisee öljykorkin, niin tyhjäkäynti putoaa hieman. Näin ainakin kylmänä, kun moottori käy normaalisti.
          Tänään taas käynti heitti, niin aukaisin ö.korkin, ja kas ongelma loppui. Eli vaikuttais huohotinletkulta. Toista kertaa en vielä päässyt kokeilemaan, että oli varmaan vahinko.
          Sit tullaan itse kysymykseen. Eli osaisiko joku sanoa suoraan huohotinletkun, minkä tukkoisuus saattais aiheuttaa tuon? Tai ainakin infota listaa, mitä letkuja tulee laittaa tilaukseen. Kun eivät ainakaan KL:stä osanneet antaa äkkiseltään kuin noi alla mainitut...
          IMM:n ja imusarjan välinen putki on vaihdettu, kuten myös tyhjäkäyntimoottorilta imuputkeen tuleva letku ja imuilman lämpötunnistin.

          Moottorina siis M52b28.
          Mullakin tourinki teki tuota viime kesänä heittely tosin puuttui. Jostain luin että saattaisi johtua vuotavasta venakopan tiivisteestä.

          Edit: eikun mähän vaihdoin haitarikumit ynnämuut vuosi sitten talvella.
          BMW E90 330dA 2007
          BMW F30 330e 2017

          Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
          e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

          Comment

          • spottti
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 596
            • Valkeakoski

            Originally posted by Spiddu View Post
            Mullakin tourinki teki tuota viime kesänä heittely tosin puuttui. Jostain luin että saattaisi johtua vuotavasta venakopan tiivisteestä.
            Muuten varmaan voiskin olla, mut tuntuu et venakopassa on alipaine kun koittaa käydessä aukaista korkkia. Mut eihän sen periaatteessa pitäs vaikuttaa, koska silloinhan sinne ei voi muodostua alipainetta jos tiiviste vuotaa? :think
            Ei sillä, ettenkö vois painella marmorille ja pyytää kaikki letkut mitä vaan löytää. Mut sen verran tiukahkoa tällä hetkellä, että pitäs täsmäiskulla saada toi hoitumaan.

            EDIT: Niin kun imuputki on vaihdettu, eikä vaikutusta.
            F11 530DA X-drive M-sport -12
            Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              M52 pitää olla pieni alipaine kun korkin avaa ja pitää siinä huulilla, jos on reilu eikä jaksa kahdella sormella oikein nostaa korkkia niin separaattorin kalvo rikki todennäkösesti.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • spottti
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 596
                • Valkeakoski

                Originally posted by Supa View Post
                M52 pitää olla pieni alipaine kun korkin avaa ja pitää siinä huulilla, jos on reilu eikä jaksa kahdella sormella oikein nostaa korkkia niin separaattorin kalvo rikki todennäkösesti.
                Jeps. Mutta vaikuttaako ö.korkin aukaisu "normaalisti" käyttäytyvässä moottorissa tyhjäkäyntiin?
                F11 530DA X-drive M-sport -12
                Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by spottti View Post
                  Jeps. Mutta vaikuttaako ö.korkin aukaisu "normaalisti" käyttäytyvässä moottorissa tyhjäkäyntiin?
                  Lämpimällä koneella tyhjäkäynti "notkahtaa" ja alkaa käydä vähän epätasaisemmin.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Torsti19
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 52
                    • Tampere

                    Minulla kun öljykorkin avaa ovat sekä alipaine että mölinä voimakkaat. Separaattorin kalvo rikki?

                    Comment

                    • spottti
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 596
                      • Valkeakoski

                      Originally posted by JJT View Post
                      Lämpimällä koneella tyhjäkäynti "notkahtaa" ja alkaa käydä vähän epätasaisemmin.
                      Ok, eli nou hätä sen suhteen. Eikä se ö.korkin aukaisu sitten mitään auttanutkaan heittelyyn kun sitä toisen kerran kokeilin. Eka kerta oli vaan tuuria...
                      Jatketaan hakuammuntaa.
                      F11 530DA X-drive M-sport -12
                      Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Comment

                      • Jontsu00
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2011
                        • 241
                        • Oulu

                        Onko faktaa, että sotkeeko lambdan toimintaa, jos pakosarja vuotaa lambdan jälkeen? Ilmeisesti halki tuossa omassa, ja täältä löyty stooria, että ei vissiin ihan uus juttu.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Ei sotke yleensä, eikä välttämättä päästömittaustakaan jos ei vedä happea siitä putkeen. Inpalla näkee adaptaatiot, jos on kohollaan vuotavalla puolella niin sitten sotkee, muuten vain meluhaitta.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11079
                            • Oulu

                            Onko uusien hydraulisten nostimien naksutus ihan normaalia? Sain ensimmäistä kertaa käyntiin huoltamani b28:n ja yhtä lukuunottamatta nostimet hiljeni parin sekunnin jälkeen. En kuitenkaan uskaltanu ilman vesiä kauaa käyttää, niin uskaltaako tuota ruveta ilmaamaan ihan normaalisti?

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Onko uusien hydraulisten nostimien naksutus ihan normaalia? Sain ensimmäistä kertaa käyntiin huoltamani b28:n ja yhtä lukuunottamatta nostimet hiljeni parin sekunnin jälkeen. En kuitenkaan uskaltanu ilman vesiä kauaa käyttää, niin uskaltaako tuota ruveta ilmaamaan ihan normaalisti?
                              Mulla meni melkeen 20km että hiljeni uudet INAn nostajat, ilmaa vaan jossain. Nou hätä
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11079
                                • Oulu

                                Ok Eli huomenna vaan limukkapullon kanssa läträämään.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎