Originally posted by Antsah
View Post
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
rally formulaa kuulemma aina käytetty niin taijan kokeilla tuossa loppuviikosta tuota "forte"käsittelyä ja uuvet rallivormulat sissään niin sittempä tuon näkkee..
-
Itsellä kylläkin M54, kokeilin vaikka minkälaisia öljyjä ja ainoat joilla nostajat hiljeni oli Castrolin Edge FST 0w-40. Engine flushit ei ainakaan yksinään saaneet hiljaiseksi, mutta samallahan senkin tekee.Originally posted by dumppi View Postjossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?
kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin
Leave a comment:
-
Tänää otin tulpat irti niin 1 ja 6 sylinterin tulpat oli lähes uutta vastaavat kun 4 muuta oli tummemmat.Originally posted by LordHamwich View PostEttei vain olisi suutin tukossa...
Huomenna puristuspaineiden mittaus ja sen jälkeen tutkimaan lisää,
jos ei ala löytyä muuten niin sitte irrotella imusarja ja kattoo ne suuttimet.
Leave a comment:
-
mikä moottori? oliko ölpät ylärajassa vai missä kohtaa noin? 4dl:ko sitä forteakin sitten kuuluisi laittaa vai mihin tuo 4dl perustuu?Originally posted by Arde92 View Postite ainaki heitin vain n.4dl pöllööljyä koneeseen ja käytin varttitunnin ja sitte öljyt pihalle ja uuet castrollit pesään
nostajat hiljeni samalla.
juu pitää varmaan kokeilla tuota köyhän miehen fortte käsittelyä:think jos toimii eukon autoon niin vois laittaa omaankinOriginally posted by Haju69 View Postsinne vaan vanhojen öljyjen sekaan ja annat pyöriä sen 30min paikallaan. Ja vaihdat öljyt. Itsellä ainakin putosi öljynkulutus merkittävästi.
Ja kyllä kuulemma dieselin käyttö forten korvikkeena ajaa saman asian. Mutta se on kokeilematta.
öljyähän tuo ei syö kyllä pisaraakaan.. kohta kymppitonni ajettu ja edelleen tasan ylärajassa
pidetään mielessä jos ei hiljeneOriginally posted by Pazi88 View PostJos ei hiljene, niin mulla on ylimääräsenä satsi hiljaisia nostimia.
Last edited by dumppi; 11-06-2012, 23:06.
Leave a comment:
-
Ettei vain olisi suutin tukossa...Originally posted by lesentso View PostOisko kuitenki sitte puolavika vai vaikuttasko joku rikkinäinen anturi/irrallinen liitin? :think
Leave a comment:
-
Ok. Mietiin vaan ku ei pyöri kaikilla 6:lla ja puolat mittasin tänään, ja kaikki oli ehjät. Sitten kokeilin vanhoilla tulpilla ja ei vaikutusta. :think Nuo uudet tulpat on juuri nuo kyseiset Championit.Originally posted by zener View PostNGK BKR6EK tulpat maksaa 20e/6kpl, joten eipä kyllä innostas muuta sinne laitella.
Kaikki anturit pitäs olla kiinni ja puolien + suuttimien jakotukista tutkin johdot ja mittasin moottorinohjauslaatikolle asti, ja oli kunnossa. Lamdojen johdot kokeilin vaihtaa päittäin ja ei vaikutusta.
Oisko kuitenki sitte puolavika vai vaikuttasko joku rikkinäinen anturi/irrallinen liitin? :think
Leave a comment:
-
Itse käytin stp:n vastaavaa ja eipä ollu vaikutusta mihinkään suuntaan. Toki itselläni oli vain öljynkulutus ongelma, mutta ilmeisesti rauhottui huohotinventtiilin vaihdolla.
Eipä silti että ois mitää mullistavaa odottanutkaan, mutta sama säästää nuoki rahat vaikka siihen lisäysöljyn ostoon.Last edited by zener; 10-06-2012, 17:58.
Leave a comment:
-
sinne vaan vanhojen öljyjen sekaan ja annat pyöriä sen 30min paikallaan. Ja vaihdat öljyt. Itsellä ainakin putosi öljynkulutus merkittävästi.Originally posted by dumppi View Postjossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?
kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin
Ja kyllä kuulemma dieselin käyttö forten korvikkeena ajaa saman asian. Mutta se on kokeilematta.
Leave a comment:
-
Jos ei hiljene, niin mulla on ylimääräsenä satsi hiljaisia nostimia.
Leave a comment:
-
Originally posted by dumppi View Postjossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?
kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin
ite ainaki heitin vain n.4dl pöllööljyä koneeseen ja käytin varttitunnin ja sitte öljyt pihalle ja uuet castrollit pesään
nostajat hiljeni samalla.
Leave a comment:
-
jossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?
kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin
Leave a comment:
-
Onko mahdollista että mäntään on palanut reikä kun tulppa on ollut löysässä?
Yhdessä pytyssä vaan ei ole paineita, muissa 12-14.
Leave a comment:
Leave a comment: