M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dumppi
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Itsellä kylläkin M54, kokeilin vaikka minkälaisia öljyjä ja ainoat joilla nostajat hiljeni oli Castrolin Edge FST 0w-40. Engine flushit ei ainakaan yksinään saaneet hiljaiseksi, mutta samallahan senkin tekee.
    rally formulaa kuulemma aina käytetty niin taijan kokeilla tuossa loppuviikosta tuota "forte"käsittelyä ja uuvet rallivormulat sissään niin sittempä tuon näkkee..

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    jossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
    voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?

    kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin
    Itsellä kylläkin M54, kokeilin vaikka minkälaisia öljyjä ja ainoat joilla nostajat hiljeni oli Castrolin Edge FST 0w-40. Engine flushit ei ainakaan yksinään saaneet hiljaiseksi, mutta samallahan senkin tekee.

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    mikä moottori? oliko ölpät ylärajassa vai missä kohtaa noin? 4dl:ko sitä forteakin sitten kuuluisi laittaa vai mihin tuo :

    m52b25. perustu siihen että oli semmonen muki saatavilla

    Leave a comment:


  • lesentso
    replied
    Originally posted by LordHamwich View Post
    Ettei vain olisi suutin tukossa...
    Tänää otin tulpat irti niin 1 ja 6 sylinterin tulpat oli lähes uutta vastaavat kun 4 muuta oli tummemmat.

    Huomenna puristuspaineiden mittaus ja sen jälkeen tutkimaan lisää,
    jos ei ala löytyä muuten niin sitte irrotella imusarja ja kattoo ne suuttimet.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    ite ainaki heitin vain n.4dl pöllööljyä koneeseen ja käytin varttitunnin ja sitte öljyt pihalle ja uuet castrollit pesään nostajat hiljeni samalla.
    mikä moottori? oliko ölpät ylärajassa vai missä kohtaa noin? 4dl:ko sitä forteakin sitten kuuluisi laittaa vai mihin tuo 4dl perustuu?
    Originally posted by Haju69 View Post
    sinne vaan vanhojen öljyjen sekaan ja annat pyöriä sen 30min paikallaan. Ja vaihdat öljyt. Itsellä ainakin putosi öljynkulutus merkittävästi.

    Ja kyllä kuulemma dieselin käyttö forten korvikkeena ajaa saman asian. Mutta se on kokeilematta.
    juu pitää varmaan kokeilla tuota köyhän miehen fortte käsittelyä:think jos toimii eukon autoon niin vois laittaa omaankin öljyähän tuo ei syö kyllä pisaraakaan.. kohta kymppitonni ajettu ja edelleen tasan ylärajassa
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jos ei hiljene, niin mulla on ylimääräsenä satsi hiljaisia nostimia.
    pidetään mielessä jos ei hiljene
    Last edited by dumppi; 11-06-2012, 22:06.

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Originally posted by lesentso View Post
    Oisko kuitenki sitte puolavika vai vaikuttasko joku rikkinäinen anturi/irrallinen liitin? :think
    Ettei vain olisi suutin tukossa...

    Leave a comment:


  • lesentso
    replied
    Originally posted by zener View Post
    NGK BKR6EK tulpat maksaa 20e/6kpl, joten eipä kyllä innostas muuta sinne laitella.
    Ok. Mietiin vaan ku ei pyöri kaikilla 6:lla ja puolat mittasin tänään, ja kaikki oli ehjät. Sitten kokeilin vanhoilla tulpilla ja ei vaikutusta. :think Nuo uudet tulpat on juuri nuo kyseiset Championit.

    Kaikki anturit pitäs olla kiinni ja puolien + suuttimien jakotukista tutkin johdot ja mittasin moottorinohjauslaatikolle asti, ja oli kunnossa. Lamdojen johdot kokeilin vaihtaa päittäin ja ei vaikutusta.

    Oisko kuitenki sitte puolavika vai vaikuttasko joku rikkinäinen anturi/irrallinen liitin? :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Itse käytin stp:n vastaavaa ja eipä ollu vaikutusta mihinkään suuntaan. Toki itselläni oli vain öljynkulutus ongelma, mutta ilmeisesti rauhottui huohotinventtiilin vaihdolla.

    Eipä silti että ois mitää mullistavaa odottanutkaan, mutta sama säästää nuoki rahat vaikka siihen lisäysöljyn ostoon.
    Last edited by zener; 10-06-2012, 16:58.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    jossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
    voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?

    kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin
    sinne vaan vanhojen öljyjen sekaan ja annat pyöriä sen 30min paikallaan. Ja vaihdat öljyt. Itsellä ainakin putosi öljynkulutus merkittävästi.

    Ja kyllä kuulemma dieselin käyttö forten korvikkeena ajaa saman asian. Mutta se on kokeilematta.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jos ei hiljene, niin mulla on ylimääräsenä satsi hiljaisia nostimia.

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    jossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
    voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?

    kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin

    ite ainaki heitin vain n.4dl pöllööljyä koneeseen ja käytin varttitunnin ja sitte öljyt pihalle ja uuet castrollit pesään nostajat hiljeni samalla.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    jossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
    voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?

    kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by lesentso View Post
    Onko kellään kokemusta Championin tulpista singlevanos M52B28 koneessa? Onko toimineet vai suosiolla paremmat tilalle?
    NGK BKR6EK tulpat maksaa 20e/6kpl, joten eipä kyllä innostas muuta sinne laitella.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by erkki View Post
    Onko mahdollista että mäntään on palanut reikä kun tulppa on ollut löysässä?
    Yhdessä pytyssä vaan ei ole paineita, muissa 12-14.
    Kyllä on, mutta vika voi olla myös venttiilissä. Ohivuotomittauksella saat halutessasi lisää tietoa.

    Leave a comment:


  • erkki
    replied
    Onko mahdollista että mäntään on palanut reikä kun tulppa on ollut löysässä?
    Yhdessä pytyssä vaan ei ole paineita, muissa 12-14.

    Leave a comment:

Working...
X