Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by Supa View Post
    Siis kannessa oleva double temperature switch on veden lämpöanturi missä on erikseen anturielementit mittaristolle ja moottorinohjauksella
    miten saan tuon mittarille tulevan toimimaan e30:ssä
    riittääkö että liitän vain toisen vai pitääkö lisäksi anturilta toinen napa johtaa maihin

    nyt mulla on liitetty molemmat tolla m50 johtosarjalla ja ei toimi

    m50 koneella oli johtosarjan puolesta molemmat mutta anturissa vain yksi napa (e30 alkuperäinen anturi)ja se toimi

    vai onko näissä niin erilaiset arvot ettei saa toimimaan mitenkään?

    megalle menevä tieto menee perille tuolla anturilla ja m50 johtosarjalla
    Last edited by Tonton; 28-03-2011, 23:26.
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1835
      • Kotona/Poissa

      .....
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by peto2 View Post
        omassa tuo imusarjan lämpöanturi antaa jatkuvasti arvoa 148°C tjsp. muttei mielestäni tunnu vaikuttavan yhtään mihinkään, kulutus ja käynti normaaleja :think
        maksaishan uus anturi varmaan 15€ mutta en oo vaivautunu
        Joo, ihan turhaan ovat asentaneet tehtaalla...
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Tonton View Post
          miten saan tuon mittarille tulevan toimimaan e30:ssä
          riittääkö että liitän vain toisen vai pitääkö lisäksi anturilta toinen napa johtaa maihin

          nyt mulla on liitetty molemmat tolla m50 johtosarjalla ja ei toimi

          m50 koneella oli johtosarjan puolesta molemmat mutta anturissa vain yksi napa (e30 alkuperäinen anturi)ja se toimi

          vai onko näissä niin erilaiset arvot ettei saa toimimaan mitenkään?

          megalle menevä tieto menee perille tuolla anturilla ja m50 johtosarjalla
          No mittaa onko antureissa kuinka paljon eroa eri lämpötiloissa.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Jube View Post
            523i -97 jättää seuraavat vikakoodit:

            RESULT: 3 errors in error memory !
            -------------------------------------------------------------
            14 Temperature sensor intake air
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            Engine speed 0.00 rpm
            engine load 0.00 mg/Stroke
            Engine temperature -48.00 degrees C
            Intake air temperature -45.01 degrees C
            Short circuit to ground
            emission related malfunction
            defect code stored after filtering
            Error present
            Static error
            -------------------------------------------------------------
            68 Tank ventilation valve
            Error frequency : 36
            Logistic counter: 40
            Engine speed 0.00 rpm
            engine load 0.00 mg/Stroke
            Engine temperature 11.77 degrees C
            output signal for the canister purge val 0.00 %
            interrupt
            emission related malfunction
            defect code stored after filtering
            Error present
            Static error
            -------------------------------------------------------------
            212 VANOS jammed
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            Engine speed 1664.00 rpm
            engine load 152.52 mg/Stroke
            gear information 26.00 1
            Battery Voltage 1.33 Volt
            emission related malfunction
            emission related malfunction
            defect code stored after filtering
            Error present
            Static error
            ===============================================

            No tässä on varmaankin oikeasti imuilmanlämpöanturi rikki koska kertoo sen olevan oikosessa maihin tai vastaavaa, tarkista itse anturi ja liitokset, katso myös mitä imuilman lämpö näyttää livedatasta.

            Vanos jammed, ei joko osaa tulkita nokan arvoa tai vanos mäntä oikeesti jumittaa. Kato nokan arvoa, tyhjäkäynnillä inpalla pitäisi olla noin 20 astetta ja yli 2500rpm kun se aktivoituu niin päälle 40.
            Koodikin tulee siis tottakai vasta sittenkun moottorinohjaus yrittää vanosta aktivoida ja toteaa ettei saa säädettyä nokkaa haluttuun asentoon (=jumissa, syystä taikka toisesta).

            Purgen valven vikakoodista ei kannata tässävaiheessa vielä murehtia, korjaa ensin nuo kaksi muuta ja katso uusiutuuko tuo.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              Originally posted by Supa View Post
              No tässä on varmaankin oikeasti imuilmanlämpöanturi rikki koska kertoo sen olevan oikosessa maihin tai vastaavaa, tarkista itse anturi ja liitokset, katso myös mitä imuilman lämpö näyttää livedatasta.
              Pitäisi kyllä lukea livedataa kun saisi vaan aikaiseksi ottaa kaverin ajamaan niin saisi rauhassa katsella arvoja
              Mitä olet mieltä muista jutuista mitä aiemmin kirjoitin?
              Originally posted by Jube View Post
              Pakokaasu haisee mielestäni pistävälle ja sitä tulee aika reilusti (voi tosin olla myös luulosairautta) :think
              Oikein varovasti kun nostaa tyhjäkäynniltä kierroksia vaihde vapaalla niin tuntuu pienen pientä tärinää persaukseen mutta ajossa vääntää ja vetää normaalisti, jopa hyvin
              Kierrokset ei heijaa tyhjäkäynnillä, käy kylmänä noin 900rpm ja lämpimänä noin 750rpm ja polttoainetta kuluu 10litran molemmin puolin ajosta riippuen.
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Originally posted by Supa View Post
                No mittaa onko antureissa kuinka paljon eroa eri lämpötiloissa.
                helpommin sanottu kuin tehty
                enemmänkin olisi tuo kytkentä kiinnostanut
                onko se m20 anturi maadoitettu siihen anturin runkoon
                ja tämä m52 anturi sitten johtosarjaan ja sitä kautta jonnekkin muualle runkoon
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by Tonton View Post
                  helpommin sanottu kuin tehty
                  enemmänkin olisi tuo kytkentä kiinnostanut
                  onko se m20 anturi maadoitettu siihen anturin runkoon
                  ja tämä 52 anturi sitten johtosarjaan ja sitä kautta jonnekkin muualle runkoon
                  Jollei siinä m20 anturissa ole kuin 1 nasta niin näinhän se on, ei se toimintaan vaikuta juuri mihinkä se on maadoitettu.
                  Anturi irti ja yleismittarilla mittaamaan?
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Jube View Post
                    Pitäisi kyllä lukea livedataa kun saisi vaan aikaiseksi ottaa kaverin ajamaan niin saisi rauhassa katsella arvoja
                    Mitä olet mieltä muista jutuista mitä aiemmin kirjoitin?
                    No lämpötilan vilkaisuun ei nyt ajoa tartte, kato nyt ainakin näyttääkö yleensäkkään järkeviä. Korjaa ainakin tuo vanos+lämpöanturin vika niin todennäköisesti tärinät ja hajut yms katoaa kyllä.
                    Jos imuilman lämpöanturi näyttää kokoajan -48 (oikosessa) niin kone käy pahasti kyllä todennäköisesti aika rikkaalla josta voi hajutkin johtua.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by Supa View Post
                      Jollei siinä m20 anturissa ole kuin 1 nasta niin näinhän se on, ei se toimintaan vaikuta juuri mihinkä se on maadoitettu.
                      Anturi irti ja yleismittarilla mittaamaan?
                      se on tossa 150km päässä maalarilla niin ei tarvi paljoa mittailla
                      mutta se että miten se sitten on mittariston päässä

                      m20/e30 menee vain toinen johto mittarille ja maa on sitten mittaristollakin otettu lähimmästä mahdollisesta paikasta

                      miten nämä kaksi napaiset onko maajohto viety mittarille asti vai onko sekin käytetty "rungon kautta"

                      1.joko mulla on navat väärinpäin
                      2.anturi pitäisi maadoittaa runkoon
                      3. sitä ei saa toimimaan ollenkaan
                      4.paskat juotokset
                      Last edited by Tonton; 29-03-2011, 00:05.
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Löwen
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 387
                        • Finnland

                        Siis tä, mulla näytti imuilman lämmöks n. 50 celsiusta, kühlwassertemp n. 86 celsiusta ja motortemperature -48 celsiusta. Jäähdytysnesteen anturihan on syylärissä ja se näyttää inpan mukaan oikein (86 C) ja ymmärtääkseni imuilman lämpöäkin tulkitsee oikein.



                        -Eikös tässä nyt jää jäljelle ainoastaan tuo kuvan 14 anturi jos vertaatte tuohon lihavoituun tekstiin, voisko olettaa että se on oikosissa?
                        MB E220CDI '10 Braun

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Löwen View Post
                          Siis tä, mulla näytti imuilman lämmöks n. 50 celsiusta, kühlwassertemp n. 86 celsiusta ja motortemperature -48 celsiusta. Jäähdytysnesteen anturihan on syylärissä ja se näyttää inpan mukaan oikein (86 C) ja ymmärtääkseni imuilman lämpöäkin tulkitsee oikein.



                          -Eikös tässä nyt jää jäljelle ainoastaan tuo kuvan 14 anturi jos vertaatte tuohon lihavoituun tekstiin, voisko olettaa että se on oikosissa?
                          Ei ole missään syylarissa lämpöanturia koneelle, se on termostaattikytkin sähköflektiä varten.
                          Tuo kohta missä näkyi motortemperature -48 on tallentunut arvo sillon kun vikakoodi itsessään on tullut päälle. Ja koska vikakin on noin eriskummallinen että tapahtunut 0 kertaa, ei tuosta kannata välittää. Kyseisen moottorin moottorinohjaus ei osaa muitakaan asioita tallentaa välttämättä järkevästi vikakoodin tullessa muistiin kun katsot tämänkin topicin vikakoodilistoja.

                          Ja kuten totesit niin "kühlwassertemp n. 86 celsiusta" joten anturi toimii, siellä ei ole kuin se yksi anturi jota moottorinohjaus lukee.

                          EDIT: Esim:
                          212 VANOS jammed
                          Error frequency : 1
                          Logistic counter: 40
                          Engine speed 1664.00 rpm
                          engine load 152.52 mg/Stroke
                          gear information 26.00 1
                          Battery Voltage 1.33 Volt
                          emission related malfunction
                          emission related malfunction
                          defect code stored after filtering
                          Error present
                          Static error
                          EDIT2: Ja sulta puuttui siitä screenshotista itse vikakoodi, ainostaan selitykset näkyi eli olisit scrollannut ylöpäsin hieman.
                          Ja näköjään luit shadow koodit, joten niihin kannattaa ainakin suhtautua varauksella.
                          Last edited by Supa; 29-03-2011, 01:17.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Löwen
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 387
                            • Finnland

                            Originally posted by Supa View Post
                            Ei ole missään syylarissa lämpöanturia koneelle, se on termostaattikytkin sähköflektiä varten.
                            Tuo kohta missä näkyi motortemperature -48 on tallentunut arvo sillon kun vikakoodi itsessään on tullut päälle. Ja koska vikakin on noin eriskummallinen että tapahtunut 0 kertaa, ei tuosta kannata välittää. Kyseisen moottorin moottorinohjaus ei osaa muitakaan asioita tallentaa välttämättä järkevästi vikakoodin tullessa muistiin kun katsot tämänkin topicin vikakoodilistoja.

                            Ja kuten totesit niin "kühlwassertemp n. 86 celsiusta" joten anturi toimii, siellä ei ole kuin se yksi anturi jota moottorinohjaus lukee.

                            EDIT: Esim:
                            Ookoo, kiitoksia. Mutta entäpä kun ekan kerran katottiin koodia ja dataa niin silloinpa oli tuo motortemperature -35C, nollattiin pois mutta nyt näköjään oli tehnyt tuon -48C. Osaatko sanoa mistä moinen?

                            Ja minä en ole tuo VANOS JAMMED henkilö, joku muu kyseli sitä tuossa edellissivuilla!
                            MB E220CDI '10 Braun

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Löwen View Post
                              Ookoo, kiitoksia. Mutta entäpä kun ekan kerran katottiin koodia ja dataa niin silloinpa oli tuo motortemperature -35C, nollattiin pois mutta nyt näköjään oli tehnyt tuon -48C. Osaatko sanoa mistä moinen?
                              Siis minkä vikakoodien yhteydessä? Ei nuo ole kuin lisärivejä, ei näy itse koodeja...
                              Vai oliko itse livedatan kautta katsottuna moottorinlämmöt noissa kohdin?

                              EDIT:

                              Ja minä en ole tuo VANOS JAMMED henkilö, joku muu kyseli sitä tuossa edellissivuilla!
                              Huoh, katso se boldattu teksti ja koita sisäistää mitä tarkoitan lisärivillä...
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Löwen
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 387
                                • Finnland

                                Originally posted by Supa View Post
                                Siis minkä vikakoodien yhteydessä? Ei nuo ole kuin lisärivejä, ei näy itse koodeja...
                                Vai oliko itse livedatan kautta katsottuna moottorinlämmöt noissa kohdin?
                                http://img151.imageshack.us/f/shadowre.jpg/ Tuossa kuvassa, mikä tuo nyt onkaan. Kyllä sisäistin tekstisi mutta arvelin sinun tehneen mokan postatessa, erehdyin joten ei herneitä!
                                MB E220CDI '10 Braun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎