Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Originally posted by Antsah View Post
    Mitä nuo livedatassa pitäisi näyttää? Tai mistä arvosta voi todeta, että on vikaa?
    Ainakin korjausarvot pitäs olla matalalla.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by Antsah View Post
      Mitä nuo livedatassa pitäisi näyttää? Tai mistä arvosta voi todeta, että on vikaa?
      No kaikista mikä poikkeaa normaalista. Tyypilliset mitkä kannattaa katsoa läpi on kaikki lämpötilat, ilmanmassa, lambdan toiminta + korjausarvot, vanoksen anturointi + toiminta...
      Eli suositeltavaa on että ruutua tuijottaa kokeneempi kaveri kuka osaa sanoa suoraan mikä arvo ei tunnut järkevältä.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Itsellä kuuluu tuollainen samanlainen tikitys kuin kiqero325:n videolla, alkaa vasta kun kone on lämmin. Kone tosin M54. Vikakoodeja ei ole. Inpalla katselin livedataa. Jossakin kohti taisi olla nuo nokkien tunnistimet, arvot pyöri tyhjäkäynnillä 0.09-0,11 välillä. Kierroksilla hieman muuttuivat.

        Auto pelaa muuten mun mielestä ihan normaalisti/hyvin. Tosin ei ole kyllä vertailukohtaa itsellä, alavääntö nyt ei kovin kummoinen ole minusta, mutta en tiedä pitäisikökään olla.. Kone on muuten lähes äänetön niin tuo tikitys erottuu aika selvästi. Omasta mielestä ääni kuuluu ihan selvästi oikelta puolelta moottoria.

        Tietenkin jos ottaisi muutaman kuvan kaappauksen. Ei viittis ihan turhaankaan noita antureita alkaa vaihteleen.

        http://www.youtube.com/watch?v=jUZAiHpuF0s Tuollaisen ohjeenki löysin
        Last edited by Antsah; 14-06-2011, 23:36.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Näissä tuplavanos koneissa taas vanoksen toiminnasta saa paremman tiedon Dissistä löytyvällä vanos testimoduulilla.
          Se mittaa kuinka nopeesti nokat säätyy haluttuun arvoon ja kuinka tarkkaan arvo pysyy kohdallaan (eli vuodon).
          Usein juuri vanostiivisteet näissä (M52TU,M54) aiheuttaa alaväännön puutetta ja hankalaa liikkellelähtöä yms.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            Tuo Vanos hommeli olikin jo tiedossa, ajattelin ihan huoltotoimenpiteenä uusia ne tiivisteet jossakin vaiheessa, mutta aiheuttaako se tuollaista tikitystä ja vasta lämpimällä koneella? Tietenkin sen "hiilipöntön" venttiili voisi olla myös, mutta minusta ääni tulee ihan eriltä puolelta konetta.
            Last edited by Antsah; 14-06-2011, 23:49.

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Kuuntelin "puukapula" taktiikalla eri komponentteja autosta ja suuttimistahan tuo tuntuisi tulevan, tikitys tihenee kun kaasua lisää. Ääni jotenkin heijastuu koneesta eri puolelle.

              Viittaako tuo nyt sitten niihin nokka-akselin tunnistimiin? Taidan testailla niistä ohmilukemat. Onko tuo video jonka pastesin niin pätevä ohje?

              Comment

              • biimerrrrville
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 296
                • Suomi

                Originally posted by Antsah View Post
                Kuuntelin "puukapula" taktiikalla eri komponentteja autosta ja suuttimistahan tuo tuntuisi tulevan, tikitys tihenee kun kaasua lisää. Ääni jotenkin heijastuu koneesta eri puolelle.

                Viittaako tuo nyt sitten niihin nokka-akselin tunnistimiin? Taidan testailla niistä ohmilukemat. Onko tuo video jonka pastesin niin pätevä ohje?
                uutta nokan anturia vaan jos suuttimista ääni peräsin tosin eihän se iha varmaa oo mut selvität oikeet arvot jostai ja mittaat sen.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Jos ei saa nokalta tosiaan asentotieto niin tiputtaa sekventaaliruiskutuksen pois jolloin suuttimet aukeaa yhtäaikaa = huomattavasti kovempi naputus kuin normaalisti.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Originally posted by Supa View Post
                    Jos ei saa nokalta tosiaan asentotieto niin tiputtaa sekventaaliruiskutuksen pois jolloin suuttimet aukeaa yhtäaikaa = huomattavasti kovempi naputus kuin normaalisti.
                    Mitäs muuta tämä aiheuttaa? Noussutta kulutusta? Tyhjäkäynnin tuntumassa vääntö hukassa?
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by JJT View Post
                      Mitäs muuta tämä aiheuttaa? Noussutta kulutusta? Tyhjäkäynnin tuntumassa vääntö hukassa?
                      Todennäkösesti koska tällön ei myöskään vanos toimi ja voisin veikata että mennään sytkänkin puolesta vähän varmemmilla kartoilla.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Osaako Supa tai joku muu sanoa tämän M54 kohdalla, että onko imu vai pakopuolen tunnistin todennäköisin syyllinen?

                        Pakopuolella näkyi olevan alkuperäinen anturi päiväyksen perusteella. Imupuolen tunnistin oli näköjään vaihdettu aika uutena, 2002 päiväys.

                        Kulutus on tosiaan ollut hieman yläkanttiin minusta, joten sekin oire kyllä täsmää. Liikkeelle lähtiessä saa antaa kaasua ettei nyvi ja kakkoselle vaihtaessa tulee sellainen "töksäys"

                        Olisi mukava saada jotenkin varmistettua että kumpi anturi laitetaan vaihtoon, kuitenkin 100e ainakin tzipale nuo ja ilmeisesti tarvikeosia ei kannata edes harkita.
                        Last edited by Antsah; 15-06-2011, 18:29.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Antsah View Post
                          Osaako Supa tai joku muu sanoa tämän M54 kohdalla, että onko imu vai pakopuolen tunnistin todennäköisin syyllinen?

                          Pakopuolella näkyi olevan alkuperäinen anturi päiväyksen perusteella. Imupuolen tunnistin oli näköjään vaihdettu aika uutena, 2002 päiväys.

                          Kulutus on tosiaan ollut hieman yläkanttiin minusta, joten sekin oire kyllä täsmää. Liikkeelle lähtiessä saa antaa kaasua ettei nyvi ja kakkoselle vaihtaessa tulee sellainen "töksäys"

                          Olisi mukava saada jotenkin varmistettua että kumpi anturi laitetaan vaihtoon, kuitenkin 100e ainakin tzipale nuo ja ilmeisesti tarvikeosia ei kannata edes harkita.
                          M54:ssa se jättää kyllä heti vikakoodin jos nokan antureissa vikaa. Todennäköisesti sytyttää vikavalonkin mittaristoon.
                          Yleisemmin noista menee pakonokan antureita mutta jos mitään vikakoodia ei ole niin en näkis tarpeelliseks vaihtaa ellei halua ennakoivaa huoltoa tehdä.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            Jahas, no mitähän sitten tuolle tikitykselle pitäisi tehdä jos nuo anturit sitten on oletettavasti kunnossa?

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 875
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              Originally posted by Antsah View Post
                              Jahas, no mitähän sitten tuolle tikitykselle pitäisi tehdä jos nuo anturit sitten on oletettavasti kunnossa?
                              Onko imupuolelle vaihdettu anturi OEM kamaa vai tarvike? Omassa autossa ainakin tuo tarvike aiheutti juuri väännön puutetta lämmällä koneella ja suuttimet jyskytti jäätävällä metelillä Tosin konekin vähän vanhempaa kastia mutta kantsii varmaan tarkastaa..

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • Löwen
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 387
                                • Finnland

                                Kuuluuko hyytymässä olevan IMM:n oireisiin että ei lähde aina kunnollisesti vetämään vaihteen vaihdon jälkeen reippaassa kiihdytyksessä? Lämpimällä ilmalla myös ajoittaista puutuneisuutta. Oletetaan että kaikki muut asiat kunnossa. :think
                                MB E220CDI '10 Braun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎