Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jka
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 214
    • jyväskylä

    jälkiasennettu radio? mulla bilteman rca kaabelit tekee saman kun on vahvistin kontissa. vanha laturi ennen hajoamista kuulosti hirveältä radiossa ja uudella laturilla tuskin kuulee koko vinkunaa.
    E70 X5 4.8i
    ex: E46 325Ci

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Originally posted by Jka View Post
      jälkiasennettu radio? mulla bilteman rca kaabelit tekee saman kun on vahvistin kontissa. vanha laturi ennen hajoamista kuulosti hirveältä radiossa ja uudella laturilla tuskin kuulee koko vinkunaa.
      Joo kyllä se pieni vinkuna häviää ku ottaa sulakkeen radiolta pois mutta toi ulina on se pää-ongelma tässä nyt..

      Comment

      • Sene
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 925
        • Enschede, The Netherlands

        Yleensä tuo vinkuna aiheutuu jos on suojaamattomat linjakaapelit lähellä päävirta kaapeleita. Eli paremman RCA piuhan osto monesti auttaa.
        F11 LCI 535xi


        Ex.

        E36 320i sedan
        E36 LCI 328i coupe
        E61 LCI 530xi

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Jeps tuo on tiedossa, tuo ulina on vaan se itse juttu mikä häirihtee.

          Paljos näissä m52b2:seissa pitäis olla tyhjäkäyntikiepit? Ei muista entisestä koliysistä yhtään, tässä nykysessä vehkeessä on 600rpm.....

          Comment

          • TeemuT
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 329
            • Muhos

            aika matalalla se näyttää kummassakin omassa pelissä olevan(E36 328 ja E39 528) , n 6-700 kierrosta näyttää olevan normaali.

            -TT-
            -TT-
            F30 320d

            Comment

            • spottti
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 596
              • Valkeakoski

              M52B28:in imuilman lämpötunnistimesta. Onko tuo tunnistin hankala vaihtaa itse ja että saako tuon vaihdettua imusarjaa irroittamatta? Vai täytyykö vaihdattaa jossain?
              RealOem näyttää, että tuo tunnistin on imusarjan alla. Äkkiseltään en kyllä löytänyt.
              Kiitos jo etukäteen.
              Nimim. Menee hermo tyhjäkäynnin heittelyyn
              F11 530DA X-drive M-sport -12
              Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8258
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by spottti View Post
                M52B28:in imuilman lämpötunnistimesta. Onko tuo tunnistin hankala vaihtaa itse ja että saako tuon vaihdettua imusarjaa irroittamatta? Vai täytyykö vaihdattaa jossain?
                RealOem näyttää, että tuo tunnistin on imusarjan alla. Äkkiseltään en kyllä löytänyt.
                Kiitos jo etukäteen.
                Nimim. Menee hermo tyhjäkäynnin heittelyyn
                ei vaikuta siihen. itellä sama anturi sökönä, antaa jatkuvasti 148 astetta ja vikakoodia (muistaakseni oikosulusta) tjsp. eikä käynnissä ole mitään ongelmaa missään tilanteessa. en oo saanu aikaseksi vaihtaa kun ei ole mitään haittaa aiheuttavaa vikaa :think
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Spiddu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 3562
                  • Nla

                  Originally posted by spottti View Post
                  M52B28:in imuilman lämpötunnistimesta. Onko tuo tunnistin hankala vaihtaa itse ja että saako tuon vaihdettua imusarjaa irroittamatta? Vai täytyykö vaihdattaa jossain?
                  RealOem näyttää, että tuo tunnistin on imusarjan alla. Äkkiseltään en kyllä löytänyt.
                  Kiitos jo etukäteen.
                  Nimim. Menee hermo tyhjäkäynnin heittelyyn

                  sulla on jossain todennäkösesti imuvuoto. Itse vaihdoin talvella kaikki mahdolliset kumiletkut ja tänä kesänä ei ole tuota kierrosten heittelyä ollut
                  BMW F30 330e 2017

                  Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                  e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                  Comment

                  • spottti
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 596
                    • Valkeakoski

                    Originally posted by peto2 View Post
                    ei vaikuta siihen. itellä sama anturi sökönä, antaa jatkuvasti 148 astetta ja vikakoodia (muistaakseni oikosulusta) tjsp. eikä käynnissä ole mitään ongelmaa missään tilanteessa. en oo saanu aikaseksi vaihtaa kun ei ole mitään haittaa aiheuttavaa vikaa :think
                    Ai, sillä aattelin kun en ole parempia ehdotuksia viasta löytänyt tai kuullut. Moottorin ollessa kylmä, ei mitään ongelmia. Mut heti kun vähänkään lämpiää, niin johan heittää. Ei kyllä aina mutta liian usein nykyään. Pahimmillaan 1500-3000rpm.

                    EDIT: Ja kaasu jää aika pahasti päälle. Eli ei tarvitse tasaisella painaa välillä ollenkaan, vaan auto menee "itsekseen" kaasua painamatta eteenpäin.

                    Originally posted by Spiddu View Post
                    sulla on jossain todennäkösesti imuvuoto. Itse vaihdoin talvella kaikki mahdolliset kumiletkut ja tänä kesänä ei ole tuota kierrosten heittelyä ollut
                    Jeps, täytyypi tuokin kokeilla.
                    Tuli kyllä haettua toi anturi jo, et varmaan sen kaiken varalta vaihdan jos satun löytämään.
                    Last edited by spottti; 30-08-2011, 23:54.
                    F11 530DA X-drive M-sport -12
                    Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      Nonni, nyt huolestun. Nakutus/naputus jatku jopa 5km jälkeen. ja lämpimällä koneella.

                      Fortea öljyn sekaan ja sen jälkeen uudet öljyt pyörimään?.
                      Öljyil ajettu n 15tkm, viimevuoden marras/joulukuusta, kansirempan jälkeen.

                      Mistä tuota fortea saa?, :P
                      Last edited by kaikkone; 30-08-2011, 21:00.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by kaikkone View Post
                        Nonni, nyt huolestun. Nakutus/naputus jatku jopa 5km jälkeen. ja lämpimällä koneella.

                        Fortea öljyn sekaan ja sen jälkeen uudet öljyt pyörimään?.
                        Öljyil ajettu n 15tkm, viimevuoden marras/joulukuusta, kansirempan jälkeen.

                        Mistä tuota fortea saa?, :P
                        laita poltto-öljyä saman asian ajaa mutta hinta karkeesti kolmaskymmenesviidesosa
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Originally posted by peto2 View Post
                          laita poltto-öljyä saman asian ajaa mutta hinta karkeesti kolmaskymmenesviidesosa
                          Elieli ohjeistus n 10% öljytilavuudesta, eli täs koneessa n laitettas 6dl, ja annettas koneen pörrätä n 15min.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by kaikkone View Post
                            Elieli ohjeistus n 10% öljytilavuudesta, eli täs koneessa n laitettas 6dl, ja annettas koneen pörrätä n 15min.
                            jotakuinkin noin.. työkaveri oli vaihtanu viikonloppuna mondeoon öljyt ja huuhdellu dieselillä.. 2litraa dieseliä 4l öljytilavuuden jatkoksi muttei ollut hajonnut tuollakaan annostuksella
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by peto2 View Post
                              jotakuinkin noin.. työkaveri oli vaihtanu viikonloppuna mondeoon öljyt ja huuhdellu dieselillä.. 2litraa dieseliä 4l öljytilavuuden jatkoksi muttei ollut hajonnut tuollakaan annostuksella
                              ja ilmeisesti ois hyvä käyttää huuhtelun jälkeen jotku halppisöljyt kiertämäs ja laskea ne pois, vai suoraan huuhtelun jälkeen uudet öljyt suotimineen
                              :think

                              Comment

                              • Juhan
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2009
                                • 1345
                                • Ks

                                omassa m52b28TU:ssa hieman nykimisongelmaa. vikakoodeja antaa mm. pakonokan asentotunnistimesta, vaihdettu. Antaa koodia edelleen pienen ajon jälkeen. Moottorista kuuluu lisäksi rallatusta pakosarjan puolelta. Voisiko tämä viitata vanosvikaan? Lisäksi anto jotain koodia jostain solenoidista. Editoin nuo koodit kokonaisuudessaan tähän postaukseen jahka BreeZi laittaa ne mulle.

                                Edit. Tuo rallatus ei tosiaan ole mitään älyttömän suurta ja sitä ei tosiaan kuule muutakun apparin puolella.

                                EDIT2: voishan tän tietysti laittaa tuonne ongelmat osioonki.

                                tässäpä nää koodit kuitenki:

                                DME:
                                12/B8 - Signal, exhaust-camshaft sensor
                                Shadow-memory:
                                7D/61 - Activation, electric fan
                                12/B8 - Signal, exhaust-camshaft sensor
                                32/14 - Activation, solenoid valve, fuel-circuit changeover
                                85/08 - Signal, CAN ASC 3
                                23/12 - Activation, relay, secondary-air pump
                                3E/12 - Activation, solenoid valve, secondary air
                                7E/12 - Activation, solenoid valve, tank-leak diagnosis pump

                                mitäs virkaa nuilla secondary air pump vehkeillä on?
                                Last edited by Juhan; 31-08-2011, 22:10.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎