Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    Originally posted by zener View Post
    Mitä lienee nyt keksinyt tuo M52, kun muutamana aamuna kylmiltään ku startannu, niin tyhjäkäynti humpaa hiukan ja kierrokset käy nii alhaalla että melkeen sammuu. Tuo oire on päällä vaan sekuntteja käynnistyksestä.

    Huohotinventtiili+letkut, venttiilikopantiiviste ja haitarikumiputki vaihdettu kuukauden sisällä. Sekä äskön puhdistin tuon joutokäyntimoottorin (ICV). Jarrutehostimen kertakäyttöklemmarit oli hitusen löysät, joten vaihdoin nekin oikeisiin klemmareihin.

    Katsotaan aamulla tekikö nämä viimesimmät mitää parannusta. Täytys perhana ostaa se kaapeli ja asennella tuo INPA toimintaan, niin ois jo vähän helpompaa.
    Eipä ollu vaikutusta em. toimenpiteillä. Pitänee koodit katella, kunhan saa kaapelin hommattua.

    Aamulla taas, kun oli -7c pakkasta, niin tyhjäkäynti humpasi kylmänä 500-1100rpm. Täristääkin tuossa 500rpm tuntumassa, ennenku korjaa käyntiä. Ajossa ei mitään ongelmaa ja vähänkäänku lämpiää niin ongelma katoaa.

    Kenties vanoksen tiivisteet?

    Laitetaampa tämä tännekkin, jos saisi enempi yleisöä, hitusen ärsyttää tuo ominaisuus.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Jontsu00
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2011
      • 241
      • Oulu

      Alkaa toivo ja mielenkiinto loppumaan tämän motin kanssa..toukka seisonu nyt yli kuukauden tallissa yhden öljyvuodon takia. Nyt on kaikki kikat ja essonbaari yms vinkit ja puheet tarpeen.

      Eli öljynsuodattimen jalka on nyt purettu ja kasattu valehtelematta 10 kertaa, ja aina vaan vuotaa öljyä. Kahdella uudella tiiivisteellä kokeiltu, ja silikonilla ja ilman, ei pidä. Öljy näyttää vuotavan tiivistyspinnan alapäästä tiivisteen ohi, ja sen jälkeen moottorin kylkeä alas. Jonkikumpi pinnoista on pakko olla kiero tms, vaikkei sitä kyllä näe vaikka miten tutkisi.

      Onko kukaan kuullut legendaa, että olisi ollut tuo lohkon puoleinen tiivistyspinta, tai tuo jalka itsessään kiero?
      Last edited by Jontsu00; 14-04-2012, 16:45.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        Jalan kieroudesta olen kyllä lukenut... Lohko puoli tuskin?
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Jontsu00
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2011
          • 241
          • Oulu

          Originally posted by zener View Post
          Jalan kieroudesta olen kyllä lukenut... Lohko puoli tuskin?
          Niin se ainaki tuntuu, että tuskin tuo lohkon puoli kieroksi menis. Tuli laitettua joltain purkaamolta tulemaan toinen jalka, ja kokeilla sillä..ei enää muutakaan keksi.

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde


            Osat nro: 10, 7 , 3
            Tekeekö käytetyillä tommosilla kukaan mitään yleisesti, onko aina kansirempassa tjsp ostettava uudet?,
            Kysyn koska mietin kannattaako noita varastoida ja myydä sopivaan hintaan. (jääny yli kansirempasta ja nyt en ei ole kyseisellä koneella olevaa pirssiä johon varaosana pitää)

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              Hiljaset nostimet voi joku ostaa.

              Comment

              • Henkka21
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 159
                • Mikkeli

                Onko m52 sylinteriputket pinnoitettu? Mietin tuossa vain kun olisi tuossa kun e39 mäntään oli sulanut reikä, ajatelmissa olisi männänvaihto mutta jos putkitushommiin joutuu varautumaan niin...

                Eikö se ainakin periaatteessa olisi mahdollista vaihtaa yhden pytyn mäntäsatsi nostamatta koko konetta pois, mikäli sylinteriputki on ok :think Jonkin verran uskon että työkalut pysyy kädessäkin kun E36seen tuli tehtyä aikaisemmin talvella koneenvaihto.

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by Henkka21 View Post
                  Onko m52 sylinteriputket pinnoitettu? Mietin tuossa vain kun olisi tuossa kun e39 mäntään oli sulanut reikä, ajatelmissa olisi männänvaihto mutta jos putkitushommiin joutuu varautumaan niin...

                  Eikö se ainakin periaatteessa olisi mahdollista vaihtaa yhden pytyn mäntäsatsi nostamatta koko konetta pois, mikäli sylinteriputki on ok :think Jonkin verran uskon että työkalut pysyy kädessäkin kun E36seen tuli tehtyä aikaisemmin talvella koneenvaihto.
                  Kyllähän se mielestäni on mahdollista, jos saat vaan öljypohjan pois. mitäpä siinäkin olisi nyt tiellä?

                  Joutunee kaiketi purkamaan suojapellin kampiakselin päältä ja öljypumpun? sen jälkeen pääsee kiertokankiin käsiks

                  ps. mul ois jokunen ylimääränen mäntä

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Ei siellä mitään putkia ole mutta on pinnoitettu (nikasil) eikä tuota uudelleenpinnoita kukaan (viime kyselyn perusteella) ainakaan suomessa, ruotsissa lähin. Jos siis poraat ylikokoon.

                    EDIT: Eli suomeksi, uus alakerta tai koko kone mikäli sylinterissä jälkiä.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Topi08
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 4458
                      • .

                      Entiedä onko moista jo kysytty, mutta kysytään uudestaan, onko minkälainen käynnistyksen esto m52?, mietinnässä moottorin siirto parempaan koriin, ehkä

                      Comment

                      • Henkka21
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 159
                        • Mikkeli

                        Lisää em. aiheesta, pitääkö nokka-akselit purkaa "BMW-erikoistyökalujen" kera irti ennen kannen nostoa vai miten se meni M52 kanssa ?

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11082
                          • Oulu

                          Onnistu ainakin multa ilman mitään erikoistyökalua. Helpottanuhan se kylä ois, mutta varovasti laitellen onnistu ilmankin. Tietenkin vanosta ja ajoitusta varten pitää olla erikoistyökalut, mutta ne nyt sai tehtyä vaikka lattaraudasta.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • -|jamppa|-
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 35
                            • Varkaus

                            ajoitus työkalut?

                            heräsi kysymys kun tuossa vanoksesta puhuitte. Elikkä tarvitseeko vanoksen tiivisteen vaihtoon ne ajoitus työkalut? Vai onnistuuko ilman? Kukaan täällä tehnyt kyseistä hommelia? Itsellä olisi se edessä ja pitäisi saada vähän tietoa, tiivisteet on jo.
                            Ex. e36 325i -91
                            Ex. e36 328i -95
                            Ajossa e39 528ia -97

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11082
                              • Oulu

                              Tässä ohjeessahan ne näkyy ja joo tarvii, mutta ne voi tehdä itekki.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • spottti
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 596
                                • Valkeakoski

                                Ei uskois et mäkin olen autopuolen käynyt, mutta kun kaikkee ei enää muista.
                                Eli, eikös noissa m52:kin ole lisäilmaluisti tms? Eikös se toimita ns. ryypyn virkaa noissa uudemmissa ruiskuissa, vai oliko se täyskaasulla vasta toiminnassa?
                                Jos meni aivan metsään, niin mikä sitä "ryypyn" virkaa sitten toimittaa koneen ollessa kylmä? Ja voiko se aiheuttaa ongelmia tyhjäkäynnissä termostaatin auettua, jos ko. systeemissä on vikaa(jää esim auki)?
                                F11 530DA X-drive M-sport -12
                                Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎