No kumminkin sen uusin silloin ja vika poistui sillä :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jukkae View PostVoi käynnistyä mutta toimii todella huonosti, varsinkin alakierroksilla. Kokemusta nimenomaan m52b28 koneesta, kai sama tuossa pienemmässä luulis olevan.
Käynnistyi kyllä aina, mutta joskus kaikilla pytyillä vasta lukuisten yrittämisten jälkeen. Kesken ajon saattoi myös pienen nykäyksen seuraksena pudottaa sylinterejä pelistä.
Anturin vaihdon jälkeen rokannut normaalisti.///M5 -91 Sebringgrau Metallic
540i -00 Cosmosschwarz Metallic
330i -00 Cosmosschwarz Metallic
320i -97 Cosmosschwarz Metallic
320i -95 Cosmosschwarz Metallic
Ex: 3kpl e30, 7kpl e36, 3kpl e34, 3kpl e39, 1kpl e46
Comment
-
-
Tuossa tuumailin M60:n tilata uudet tulpat NGK BKR6EK. Niin samalla tuumin laittasko samat nyt tuohon M52 koneiseenkin. Mutta varaosapisteessä sanoi ettei kuulu niitä laittaa. Muistakseni noita kuitenkin käyttäneet jotkut. Jotain Boschin 2- tai 4-kärki tulppia tarjosi M52:n. Eli mitkä nyt sitten laitan?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostTuossa tuumailin M60:n tilata uudet tulpat NGK BKR6EK. Niin samalla tuumin laittasko samat nyt tuohon M52 koneiseenkin. Mutta varaosapisteessä sanoi ettei kuulu niitä laittaa. Muistakseni noita kuitenkin käyttäneet jotkut. Jotain Boschin 2- tai 4-kärki tulppia tarjosi M52:n. Eli mitkä nyt sitten laitan?
BOSCH F7LDCR6
NGK BKR6EK- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNehän on ihan bemarin suosittamat tulpat joten miksikäs ei.
BOSCH F7LDCR6
NGK BKR6EKLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostBoschilaisia itse käyttänyt eikä ollut ongelmia. Tuskin NGK:llakaan.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostNo hieman ohi topikin aiheen mutta kai se tuo NGK menee siihen M60:n ainakin?
-Tommi-
Comment
-
-
Moottori M52B28 singlevanoksella ja tekee seuraavanlaista ongelmaa --> kylmänä kun pistää käyntiin niin pelaa hyvin mutta kun kone lämpiää niin putkesta alkaa kuulua tyhjäkäynillä välillä semmonen "tups" ääni. Kuuluu aika säännöllisin ajoin aina tups, tups. Tätä tekee vain kun kone lämpiää.
Polttoainesuodattimen käyn tilaamassa huomenna ja kokeilen sillä korjaantuuko.
Myös INPA:lla luettiin livedataa eikä ollu oikein muuta erikoista kuin toisen nakutusanturin jännite oli n.0,20V silloin kun tupsautusta kuuluu ja toisen anturin jännite jotain n.0,7V -> Onko ihan normaalia vai mitenkä :think Mitään vikakoodeja ei ollut.
Voiskohan kampiakselin asentotunnistin olla tiensä päässä? Ajaessa ei auto nyvi tai tee muutakaan erikoista paitsi muuta kuin tuon edellä mainitus vian tyhjäkäynnillä.
Purin imusarjan irti ja ei ollu letkuissa eikä haitariputkessa repeämiä ja separaattorissa kalvo ehjä mutta vaihdan nyt kuitenki nuo kaikki tuonne kun on purettuna. Huomenna tilais huohottimen ja nuo kaikki letkut mitkä tässä mainittu http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832 + imusarjan tiiviste.
Onko mitää muuta akuuttia mitä pitäis nyt samalla vaihtaa?
Pistin vielä listaan nuo tiivisteet 20 ja 4 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/ ja vielä suuttimien o-renkaat jos laittas?Last edited by lesentso; 09-01-2013, 00:39.
Comment
-
-
Originally posted by lesentso View PostMoottori M52B28 singlevanoksella ja tekee seuraavanlaista ongelmaa --> kylmänä kun pistää käyntiin niin pelaa hyvin mutta kun kone lämpiää niin putkesta alkaa kuulua tyhjäkäynillä välillä semmonen "tups" ääni. Kuuluu aika säännöllisin ajoin aina tups, tups. Tätä tekee vain kun kone lämpiää.
Polttoainesuodattimen käyn tilaamassa huomenna ja kokeilen sillä korjaantuuko.
Myös INPA:lla luettiin livedataa eikä ollu oikein muuta erikoista kuin toisen nakutusanturin jännite oli n.0,20V silloin kun tupsautusta kuuluu ja toisen anturin jännite jotain n.0,7V -> Onko ihan normaalia vai mitenkä :think Mitään vikakoodeja ei ollut.
Voiskohan kampiakselin asentotunnistin olla tiensä päässä? Ajaessa ei auto nyvi tai tee muutakaan erikoista paitsi muuta kuin tuon edellä mainitus vian tyhjäkäynnillä.
Comment
-
-
Originally posted by lesentso View PostMoottori M52B28 singlevanoksella ja tekee seuraavanlaista ongelmaa --> kylmänä kun pistää käyntiin niin pelaa hyvin mutta kun kone lämpiää niin putkesta alkaa kuulua tyhjäkäynillä välillä semmonen "tups" ääni. Kuuluu aika säännöllisin ajoin aina tups, tups. Tätä tekee vain kun kone lämpiää.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostKuuluuko ääni, jos ilmastointipaneeli on sammutettuna tai siitä on säädetty lämmöt täysille -> ääni tulee mahdolisesti vesiventtiileistä.
Tuli mieleen että voisko vuotava liitos pakosarjan ja pakoputken laipan välissä aiheuttaa tuommosta? :think
Comment
-
-
Eikös imuilman lämpötilan tulisi olla ajossa hyvinkin lähelle sama kuin ulkoilman lämpötila? Oman 328i livedataa seurasin inpalla ja -7°C pakkasessa imuilman lämpötila vaihteli välillä 8-13°C. Anturi vaihtokunnosssa?
Kaasupoljin pohjassa moottorinohjaus pysyi edelleen osakaasualueella, tyhjäkäyntialue toimi normaalisti kun polkimen nosti. Potentiaaliset vikapaikat ilmeisemmin kaasuläpänanturi tai sitten läppä ei aukea kokonaan? Tietokoneen akku kyykkäsi, ennen kuin ehdin irrottaa anturia ja koittaa, josko se täyskaasualuekin anturista löytyisi..
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostEikös imuilman lämpötilan tulisi olla ajossa hyvinkin lähelle sama kuin ulkoilman lämpötila? Oman 328i livedataa seurasin inpalla ja -7°C pakkasessa imuilman lämpötila vaihteli välillä 8-13°C. Anturi vaihtokunnosssa?
Kaasupoljin pohjassa moottorinohjaus pysyi edelleen osakaasualueella, tyhjäkäyntialue toimi normaalisti kun polkimen nosti. Potentiaaliset vikapaikat ilmeisemmin kaasuläpänanturi tai sitten läppä ei aukea kokonaan? Tietokoneen akku kyykkäsi, ennen kuin ehdin irrottaa anturia ja koittaa, josko se täyskaasualuekin anturista löytyisi..- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment