Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    No kumminkin sen uusin silloin ja vika poistui sillä :think

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by jukkae View Post
      No kumminkin sen uusin silloin ja vika poistui sillä :think
      Nojoo jos se on osittain rikki mutta kokonaan ilman tuota tunnistinta ei kyllä käy.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Mikke.e
        BTCF Member
        • Nov 2005
        • 121
        • Vantaa

        Originally posted by jukkae View Post
        Voi käynnistyä mutta toimii todella huonosti, varsinkin alakierroksilla. Kokemusta nimenomaan m52b28 koneesta, kai sama tuossa pienemmässä luulis olevan.
        Kokemuksia M52B20 kampiakselin asentotunnistimen hajoamisesta.
        Käynnistyi kyllä aina, mutta joskus kaikilla pytyillä vasta lukuisten yrittämisten jälkeen. Kesken ajon saattoi myös pienen nykäyksen seuraksena pudottaa sylinterejä pelistä.
        Anturin vaihdon jälkeen rokannut normaalisti.
        ///M5 -91 Sebringgrau Metallic
        540i -00 Cosmosschwarz Metallic
        330i -00 Cosmosschwarz Metallic
        320i -97 Cosmosschwarz Metallic
        320i -95 Cosmosschwarz Metallic

        Ex: 3kpl e30, 7kpl e36, 3kpl e34, 3kpl e39, 1kpl e46

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16344
          • Leppävirta

          Tuossa tuumailin M60:n tilata uudet tulpat NGK BKR6EK. Niin samalla tuumin laittasko samat nyt tuohon M52 koneiseenkin. Mutta varaosapisteessä sanoi ettei kuulu niitä laittaa. Muistakseni noita kuitenkin käyttäneet jotkut. Jotain Boschin 2- tai 4-kärki tulppia tarjosi M52:n. Eli mitkä nyt sitten laitan?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Haju69 View Post
            Tuossa tuumailin M60:n tilata uudet tulpat NGK BKR6EK. Niin samalla tuumin laittasko samat nyt tuohon M52 koneiseenkin. Mutta varaosapisteessä sanoi ettei kuulu niitä laittaa. Muistakseni noita kuitenkin käyttäneet jotkut. Jotain Boschin 2- tai 4-kärki tulppia tarjosi M52:n. Eli mitkä nyt sitten laitan?
            Nehän on ihan bemarin suosittamat tulpat joten miksikäs ei.

            BOSCH F7LDCR6
            NGK BKR6EK
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16344
              • Leppävirta

              Originally posted by Supa View Post
              Nehän on ihan bemarin suosittamat tulpat joten miksikäs ei.

              BOSCH F7LDCR6
              NGK BKR6EK
              No sitä minä kans kuvittelin mutta siellä kone sanoi ettei enää noita NGK:ta pitäs laittaa. Että vaan boschilaista.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by Haju69 View Post
                No sitä minä kans kuvittelin mutta siellä kone sanoi ettei enää noita NGK:ta pitäs laittaa. Että vaan boschilaista.
                Boschilaisia itse käyttänyt eikä ollut ongelmia. Tuskin NGK:llakaan.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16344
                  • Leppävirta

                  Originally posted by Supa View Post
                  Boschilaisia itse käyttänyt eikä ollut ongelmia. Tuskin NGK:llakaan.
                  No hieman ohi topikin aiheen mutta kai se tuo NGK menee siihen M60:n ainakin?
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Tommi M
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 29
                    • Kotka

                    Originally posted by Haju69 View Post
                    No hieman ohi topikin aiheen mutta kai se tuo NGK menee siihen M60:n ainakin?
                    Tuolta voi ihan ite kattoa mitkä laittaa



                    -Tommi-

                    Comment

                    • lesentso
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2011
                      • 239
                      • Iisalmi

                      Moottori M52B28 singlevanoksella ja tekee seuraavanlaista ongelmaa --> kylmänä kun pistää käyntiin niin pelaa hyvin mutta kun kone lämpiää niin putkesta alkaa kuulua tyhjäkäynillä välillä semmonen "tups" ääni. Kuuluu aika säännöllisin ajoin aina tups, tups. Tätä tekee vain kun kone lämpiää.

                      Polttoainesuodattimen käyn tilaamassa huomenna ja kokeilen sillä korjaantuuko.
                      Myös INPA:lla luettiin livedataa eikä ollu oikein muuta erikoista kuin toisen nakutusanturin jännite oli n.0,20V silloin kun tupsautusta kuuluu ja toisen anturin jännite jotain n.0,7V -> Onko ihan normaalia vai mitenkä :think Mitään vikakoodeja ei ollut.

                      Voiskohan kampiakselin asentotunnistin olla tiensä päässä? Ajaessa ei auto nyvi tai tee muutakaan erikoista paitsi muuta kuin tuon edellä mainitus vian tyhjäkäynnillä.

                      Purin imusarjan irti ja ei ollu letkuissa eikä haitariputkessa repeämiä ja separaattorissa kalvo ehjä mutta vaihdan nyt kuitenki nuo kaikki tuonne kun on purettuna. Huomenna tilais huohottimen ja nuo kaikki letkut mitkä tässä mainittu http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832 + imusarjan tiiviste.
                      Onko mitää muuta akuuttia mitä pitäis nyt samalla vaihtaa?

                      Pistin vielä listaan nuo tiivisteet 20 ja 4 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/ ja vielä suuttimien o-renkaat jos laittas?
                      Last edited by lesentso; 09-01-2013, 00:39.

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        Originally posted by lesentso View Post
                        Moottori M52B28 singlevanoksella ja tekee seuraavanlaista ongelmaa --> kylmänä kun pistää käyntiin niin pelaa hyvin mutta kun kone lämpiää niin putkesta alkaa kuulua tyhjäkäynillä välillä semmonen "tups" ääni. Kuuluu aika säännöllisin ajoin aina tups, tups. Tätä tekee vain kun kone lämpiää.

                        Polttoainesuodattimen käyn tilaamassa huomenna ja kokeilen sillä korjaantuuko.
                        Myös INPA:lla luettiin livedataa eikä ollu oikein muuta erikoista kuin toisen nakutusanturin jännite oli n.0,20V silloin kun tupsautusta kuuluu ja toisen anturin jännite jotain n.0,7V -> Onko ihan normaalia vai mitenkä :think Mitään vikakoodeja ei ollut.

                        Voiskohan kampiakselin asentotunnistin olla tiensä päässä? Ajaessa ei auto nyvi tai tee muutakaan erikoista paitsi muuta kuin tuon edellä mainitus vian tyhjäkäynnillä.
                        Tarkista imuvuodot,

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by lesentso View Post
                          Moottori M52B28 singlevanoksella ja tekee seuraavanlaista ongelmaa --> kylmänä kun pistää käyntiin niin pelaa hyvin mutta kun kone lämpiää niin putkesta alkaa kuulua tyhjäkäynillä välillä semmonen "tups" ääni. Kuuluu aika säännöllisin ajoin aina tups, tups. Tätä tekee vain kun kone lämpiää.
                          Kuuluuko ääni, jos ilmastointipaneeli on sammutettuna tai siitä on säädetty lämmöt täysille -> ääni tulee mahdolisesti vesiventtiileistä.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • lesentso
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2011
                            • 239
                            • Iisalmi

                            Originally posted by kaol View Post
                            Kuuluuko ääni, jos ilmastointipaneeli on sammutettuna tai siitä on säädetty lämmöt täysille -> ääni tulee mahdolisesti vesiventtiileistä.
                            Enpä hoksannu kokeilla mutta epäilisin että ei, koska tupse kuuluu selvästi pakoputkesta takana kun kuuntelee.
                            Tuli mieleen että voisko vuotava liitos pakosarjan ja pakoputken laipan välissä aiheuttaa tuommosta? :think

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              Eikös imuilman lämpötilan tulisi olla ajossa hyvinkin lähelle sama kuin ulkoilman lämpötila? Oman 328i livedataa seurasin inpalla ja -7°C pakkasessa imuilman lämpötila vaihteli välillä 8-13°C. Anturi vaihtokunnosssa?

                              Kaasupoljin pohjassa moottorinohjaus pysyi edelleen osakaasualueella, tyhjäkäyntialue toimi normaalisti kun polkimen nosti. Potentiaaliset vikapaikat ilmeisemmin kaasuläpänanturi tai sitten läppä ei aukea kokonaan? Tietokoneen akku kyykkäsi, ennen kuin ehdin irrottaa anturia ja koittaa, josko se täyskaasualuekin anturista löytyisi..

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Tojopa View Post
                                Eikös imuilman lämpötilan tulisi olla ajossa hyvinkin lähelle sama kuin ulkoilman lämpötila? Oman 328i livedataa seurasin inpalla ja -7°C pakkasessa imuilman lämpötila vaihteli välillä 8-13°C. Anturi vaihtokunnosssa?

                                Kaasupoljin pohjassa moottorinohjaus pysyi edelleen osakaasualueella, tyhjäkäyntialue toimi normaalisti kun polkimen nosti. Potentiaaliset vikapaikat ilmeisemmin kaasuläpänanturi tai sitten läppä ei aukea kokonaan? Tietokoneen akku kyykkäsi, ennen kuin ehdin irrottaa anturia ja koittaa, josko se täyskaasualuekin anturista löytyisi..
                                Imulämpöanturi on imusarjassa, kyllä se ilma siinä kerkiää matkalla aika hyvin lämmitä, kuulostaa normaalilta jos ajelee varsinkin osakaasulla. Täyskaasulla toki viilentää paremmin kun virtaa enemmän ilmaa ohi.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎