......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 vanos remontti
Collapse
X
-
Originally posted by mika68 View PostOnko mitään muuta konstia, kuin porata ja yrittää jollain ruuvilla vääntää katkennutta kierrettä pois?
Kyseessä z3:nen ja tilaa suhteellisen vähän. Syylärikin vielä paikallaan.
...ei kai tuossa kauhee momentti voi olla?
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostVihdoin sain aikaseks tilata Beisanilta nuo o-renkaat, oliko niin että niiden lisäksi tarvitsee ainoastaan venakopan tiivisteen ja ne pulttien alle tulevat, nro 11121437395, 12kpl?
Comment
-
-
Nostellaas
m52b28 motti kyseessä, ja siihen ilmaantu semmonen vika, että alakierroksilta hävisi väännöt, 3 tonniin kun pääsee kierrokset niin taas löytyy voimaa. Myös kun vaihde päällä pitää jarrulla (automaatti), niin vanoksen kopan luota kuuluu semmosta "dieselmäistä" ääntä. Vanoksen tiivisteet vaihtoon?
O-renkaat tuli jo tilattua, mutta koska ei noita ajoitus työkaluja löydy, niin homma pitää tehdä sillä toisella lailla. Pitää nyt vain varmistaa, että saako sen koko paketin tulemaan sieltä pois jos vaan vetää (tätähän ei siis kärsi tehdä, kun ei ole nokkia lukittu), vai tuleeko se vaan sen verran ulos sieltä että saa juuri ja juuri ne männän pultit auki siitä?
e36 M52b28.
Comment
-
-
Originally posted by Jontsu00 View PostNostellaas
m52b28 motti kyseessä, ja siihen ilmaantu semmonen vika, että alakierroksilta hävisi väännöt, 3 tonniin kun pääsee kierrokset niin taas löytyy voimaa. Myös kun vaihde päällä pitää jarrulla (automaatti), niin vanoksen kopan luota kuuluu semmosta "dieselmäistä" ääntä. Vanoksen tiivisteet vaihtoon?
O-renkaat tuli jo tilattua, mutta koska ei noita ajoitus työkaluja löydy, niin homma pitää tehdä sillä toisella lailla. Pitää nyt vain varmistaa, että saako sen koko paketin tulemaan sieltä pois jos vaan vetää (tätähän ei siis kärsi tehdä, kun ei ole nokkia lukittu), vai tuleeko se vaan sen verran ulos sieltä että saa juuri ja juuri ne männän pultit auki siitä?
e36 M52b28.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostEttei olisi vain nokan asentotunnistin jos väännöt kadonneet yhtäkkiä.
Oireileeko nokan tunnistin mitenkään muuten? Käynnistyksessä ei ole ainakaan mitään ongelmia, ja käy tyhjäkäyntiä hyvin.
Comment
-
-
Originally posted by Jontsu00 View PostOnhan sekin mahdollista. Lähinnä tuon äänen takia veikkasin vanosta. Tuntuu että 2 tonniin asti vetää suht normaalisti, ja sitten 2-3 välissä on semmonen droppi väännöissä, sen jälkeen taas vetää paremmin. Vääntö ei siis kokonaan ole hävinnyt, mutta mielestäni huonontunut.
Oireileeko nokan tunnistin mitenkään muuten? Käynnistyksessä ei ole ainakaan mitään ongelmia, ja käy tyhjäkäyntiä hyvin.
Comment
-
-
Vanoksen käpistely lähestyy ja aloin tässä keräämään puutelistaa operaatiota varten. Onko tuo 3/8" räikkä ja hylsyt joku vaatimus tehdä tuo homma, vai onnistuuko 1/4" ja 1/2" satsilla, kun vain oikeat hylsyt löytyy? Bilteman 1/2" momenttiavain löytyy myös. Mitäs hyvää & järkihintaista momenttiavainta suosittelette noiden pienempien momenttien vääntöön? :think
Edit. Niin, ei mikään 3/4" vaan 3/8" tarkotin.Last edited by Bomb5; 28-05-2012, 23:15.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Eiköhän remppa onnaa vaikka 3/8" räikällä jos niikseen tulee... 3/4" ainakin aika överi-iso tähän hommaan. Työkalut kohteen mukaan, normi pakilla pärjää.
Momenttiavaimeksi biltsun 1/2" voi olla vähän isokin. Maks momentit oli jotain alle 50Nm luokkaa? Joten ainakin se biltsun 210Nm on overkilliä.
Vanoksen vääränkätiset ruuvit rannemomentilla todella kevyesti kiristäen! Rakenne kun on ohennettu niin en suosittele sitä "viimeistä varmuuden vuoksi kiristystä", ja kandee muistaa vääntää oikeaan suuntaan molemmissa vaiheissa ettei ajatuksissa napsauta poikki.E61 523i Touring -09
Comment
-
-
Originally posted by ismopetteri View PostEiköhän remppa onnaa vaikka 3/8" räikällä jos niikseen tulee... 3/4" ainakin aika överi-iso tähän hommaan. Työkalut kohteen mukaan, normi pakilla pärjää.
Vanoksen vääränkätiset ruuvit rannemomentilla todella kevyesti kiristäen! Rakenne kun on ohennettu niin en suosittele sitä "viimeistä varmuuden vuoksi kiristystä", ja kandee muistaa vääntää oikeaan suuntaan molemmissa vaiheissa ettei ajatuksissa napsauta poikki.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Comment