Profiilin autossa myös tuota "nuukahdusta" liikkeelle lähtiessä. Meinaa sammua ja kaasua pitää sitten painaa reilummin. Todella ärsyttävä "ominaisuus". Tekee vain lämpimällä koneella, Muutenkin tuntuu että alakierroksen vedot kateissa lämpimällä moottorilla. Kylmällä moottorilla toimii hyvin. Autolla ajettu 250tkm ja noin 70tkm sitten tehty vanosremppa,huohotin vaihdettu,haitariputkia,imusarjan kumitulpat. Perushuollot kunnossa. Tulpat vaihdettu muutama tuhat kilometriä sitten.
Tyhjäkäynti ei heittele kylmänä eikä lämpimänä. Mitään vikakoodeja ei ole. Voiko Inpalla tutkia vanoksen toimintaa tarkemmin? Mistä muualta vikaa voisi etsiä?
M54 vanos remontti
Collapse
X
-
Tuo heittely voi toki johtua vanoksesta, nokkien asentotunnistimista, lambdasta, lämpötila anturista, tyhjäkäyntimoottorista jne. mutta ylivoimasesti yleisin syy silti on Imuvuodot.Originally posted by väkä_ View Postokke hyvä tietää. Mahtaakohan johtua tosta vanoksesta ku kierroksen seilaa aika paljon(500-2000rpm voi heitellä) kylmällä koneella jos lähtee pintakaasula tai ilman?
Tästä aiheesta löytyy x määrä juttua.
Leave a comment:
-
okke hyvä tietää. Mahtaakohan johtua tosta vanoksesta ku kierroksen seilaa aika paljon(500-2000rpm voi heitellä) kylmällä koneella jos lähtee pintakaasula tai ilman?
Leave a comment:
-
Ite laitoin aikanaan senki vaan en tiijä onko se sitte kuinka turhaa...Originally posted by väkä_ View PostItellä ois eessä toi venttiilikopan tiivisteen vaihto ja aattelin samalla sit siihen vanokseen ne o renkaat vaihtaa mut sit pisti silmään toi Double Vanos Rattle Repair Kit eli onk se pakollinen vaihtaa ko noita beisanin ohjeita kattellu mut toi o jääny kokonaa huomaamatta eli pitäiskö kans ne ostaa:think?
Leave a comment:
-
Itellä ois eessä toi venttiilikopan tiivisteen vaihto ja aattelin samalla sit siihen vanokseen ne o renkaat vaihtaa mut sit pisti silmään toi Double Vanos Rattle Repair Kit eli onk se pakollinen vaihtaa ko noita beisanin ohjeita kattellu mut toi o jääny kokonaa huomaamatta eli pitäiskö kans ne ostaa:think?
Leave a comment:
-
Guest repliedHuohotus kamat uusittu toissa talvena, ja eipä tuo muovinen koppa kyllä millään tavalla kierolta vaikuttanutOriginally posted by Supa View PostSiinä vaiheessa sulla on todennäköisesti kiero venakoppa tai huohotus pahasti tukossa.
Mulla on sellainen ajatus tuosta vuotamisesta, että kun tuo kuutonen makaa hieman toisella kyljellään (pakosarja puolelle) niin öljy myös huuhtoo enemmän sillä puolen. Ja kun noita pultteja ei voi enempäänsä kiristää, niin pänni ei riitä pitämään sitä kumia tarpeeksi tiiviinä kuumaa öljyä vastaan. Ei se paljoa ole vuotanut, mutta eipä sitä ölppää tarvi kuin tippa kuumalle metallille niin johan käryää.
Nyt kun liimasin huolellisesti sen tiivisteen, ja laitoin liiman myös siihen kopan tiivisteuraan, niin eipä ole toistaiseksi vuotanut yhtään.Last edited by Guest; 27-01-2014, 22:13.
Leave a comment:
-
Originally posted by Mr.Speed View Post. Muuten alkaa jossain vaiheessa vuotamaan, ja mulla ainakin alkaa tihkuttaan öljyä pakosarjan suojapellin päälle sieltä moottorin perältä, eikä mikään ole sen ärsyttävämpää kuin haistella palaneen ölpän käryä ohjaamossa.
Sama homma. Huohotin ja tiiviste uusittu, mutta edelleen pientä vuotoa samasta kohdasta sen suojapellin päälle.... kai se venakoppa on sit kiero
Leave a comment:
-
Siinä vaiheessa sulla on todennäköisesti kiero venakoppa tai huohotus pahasti tukossa.Originally posted by Mr.Speed View PostKyllä minä olen joutunut vetämään tiivisteliimat molemmin puolin venakopantiivisteeseen. Muuten alkaa jossain vaiheessa vuotamaan, ja mulla ainakin alkaa tihkuttaan öljyä pakosarjan suojapellin päälle sieltä moottorin perältä, eikä mikään ole sen ärsyttävämpää kuin haistella palaneen ölpän käryä ohjaamossa.
Leave a comment:
-
Guest repliedKyllä minä olen joutunut vetämään tiivisteliimat molemmin puolin venakopantiivisteeseen. Muuten alkaa jossain vaiheessa vuotamaan, ja mulla ainakin alkaa tihkuttaan öljyä pakosarjan suojapellin päälle sieltä moottorin perältä, eikä mikään ole sen ärsyttävämpää kuin haistella palaneen ölpän käryä ohjaamossa.Originally posted by Supa View PostSaumakohdista joo, ei koko matkalta.
Leave a comment:
-
Nimen omaan. Yleisin vuotopaikka lienee just se vanoksen liitoskohta. Mutta ite ainaki oon ruikkinu silikoonit niihinki tulpanreikien tiivisteisiin.Originally posted by Supa View PostSaumakohdista joo, ei koko matkalta.
Leave a comment:
-
Juu enpä usko, että homma tuohon kaatuu. Ihan mielenkiinnosta lähdin kyselemään, kun tilaa näyttäisi olevan suht hyvin.Originally posted by Kissvesala View PostEikai se flektin irrotus maata kaada. 5minuuttia niin se on irti. poikkituki, raikkarikotelot, suojamuovi, puolat, venttilikoppa ja vanos, nuin suunnilleen... samaan hujakkaan tietty voi vaihtaa rymäyttää vesipumpun ja termarin mutta nämähän on makuasioita. ja sitte ehkä koko homman tärkein jutska... se venttiilikopan tiiviste pitää liimata kiinni että pitää!
Leave a comment:
-
Eikai se flektin irrotus maata kaada. 5minuuttia niin se on irti. poikkituki, raikkarikotelot, suojamuovi, puolat, venttilikoppa ja vanos, nuin suunnilleen... samaan hujakkaan tietty voi vaihtaa rymäyttää vesipumpun ja termarin mutta nämähän on makuasioita. ja sitte ehkä koko homman tärkein jutska... se venttiilikopan tiiviste pitää liimata kiinni että pitää!Originally posted by Annala View PostTervehdys!
Olisi aika vaihtaa venttiilikopan tiiviste ja samalla ajattelin tuon VANOS-yksikön tiivisteet vaihtaa.
Onko kyseessä millainen urakka E60 korimallissa? Ainakin raitisilmasuodattimet koteloineen pitää poistaa, että saa venttiilikopan kannen irti. Joutuuko flektiin/sen osiin koskemaan jotta saa vanoksen vedettyä ulos?
Leave a comment:
-
E60 m54 vanos
Tervehdys!
Olisi aika vaihtaa venttiilikopan tiiviste ja samalla ajattelin tuon VANOS-yksikön tiivisteet vaihtaa.
Onko kyseessä millainen urakka E60 korimallissa? Ainakin raitisilmasuodattimet koteloineen pitää poistaa, että saa venttiilikopan kannen irti. Joutuuko flektiin/sen osiin koskemaan jotta saa vanoksen vedettyä ulos?
Leave a comment:
Leave a comment: