Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    Originally posted by Hela View Post
    Nyt alkaa olen neuvot loppu ja siltikään auto ei mee päästöistä läpi. HC on 200 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja muuksi ei muutu. Vikakoodeja ei ole. Eniten ihmetyttää, et livedataa ei pääse lukemaan lambdoista vaan inpalla tulee herjaa. Kokeiltu lukea myös dissillä ja silläkään ei pääse lamdoihin kiinni. kaikki muut livedatat toimii. Jos ottaa lambdojen johdot irti käynti ei muutu mihinkään ja mitkään livedatan arvot ei muutu mihinkään. Vikakoodeja ei tule siltikään vaikka ottaa lambdat irti. Autohan on E39 M52 -97. Oisko jollain heittää vinkkiä?
    Mittaa lambdat skoopilla. Mites muut pakokaasuarvot?
    Last edited by Slazha; 24-02-2015, 21:08.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Hela
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 397
      • Turku

      Originally posted by Slazha View Post
      Mittaa lambdat skoopilla. Mites muut pakokaasuarvot?
      Joo skooppia aattelin seuraavaksi käyttää mutta aattelin ensin kysäistä täältä Muut arvot olivat muistaakseni ok.
      Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
      M47/M57/n/tu
      N43, N47

      Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

      Osia:
      https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

      Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
      MB AMG C32 -01
      Alpina B3 -94
      120d -09
      520ia -81
      535d -11
      535d -12
      750il -92
      750il -00

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        Originally posted by Hela View Post
        Joo skooppia aattelin seuraavaksi käyttää mutta aattelin ensin kysäistä täältä Muut arvot olivat muistaakseni ok.
        Muista että m52 on titaani lambdat joten mittaus poikkeea zirconi lambdasta
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • Soininen
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 1295
          • Kajaani

          Kysästäänhän vielä täältäkin, eli ongelmana on 91vm 320i jossa tyhjäkäynti ollut vähän epätasaista jo pidempään. Joskus kylmänä kun lähtee ajamaan jättää kierrokset noin 1000rpm. No tuossa vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä vaihettiin kaikki tiivisteet imupuolelle, letkut tarkastettiin ja vaihdettiin kaikki yhtään rikkinäiset. Ei muutosta tyhjäkäyntiin. Kylmällä moottorilla käy suhteellisen tasaisesti.

          Nyt sitten viime viikon aikana auto tehnyt sellaista että veto loppuu aivan kokonaa, juuri jaksaa pysyä tyhjäkäyntiä, röpöttää ja paukuttaa putkessa ja myös imusarjassa... viimeksi kun näin kävi pääsi autolla ajamaan suht normaalisti kun otti imm:n piuhan irti. Auto tomii taas kun seisonut vaikka yön yli...

          Osia on testattu mm. imm, ecu, puolat, kaasuläpän asento tunnistin, johtosarjaakin tutkittu... ei mitään vaikutusta millään. Luettu myös vikakoodit eikä herjannut sielläkään mitään... voiko lambda herjata nuin pahasti? päästöjä ei vielä ole mitattu... :think
          E28 "525i" M52 -84
          F11 520d xDrive -16

          Comment

          • Juhqi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 46
            • Turku

            Originally posted by Soininen View Post
            Osia on testattu mm. imm, ecu, puolat, kaasuläpän asento tunnistin, johtosarjaakin tutkittu... ei mitään vaikutusta millään. Luettu myös vikakoodit eikä herjannut sielläkään mitään... voiko lambda herjata nuin pahasti? päästöjä ei vielä ole mitattu... :think
            Onko kampi- ja nokka-akselin asentotunnistimet vaihdettu? En tiedä aiheuttavatko ne noin suuria ongelmia, mutta hyvä nekin vaihtaa. Muista sitten käyttää laadukkaita antureita.

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              e39 528i sytytti moottorin merkkivalon palamaan pääsiäispyhinä ja jollain yleismallin testerillä luettuna antoi koodit P0170 ja P0173 Fuel Trim Malfunction Bank 1 ja 2.

              Jos ja kun noi nyt seokseen viittaa, niin katsoin pakokaasutesterillä arvoja ja tyhjäkäynnillä näytti CO: 0, HC: sadan molemmin puolin, O2: yli 6 ja lambda jotain yli 1.4. Kierroksilla kaikki OK. Voiko toi järjetön hapen määrä johtua mistään muusta kuin pakoputken vuodosta? Luulisi, että tuollaisen vuodon ilmestymisen jo huomaisi, mutta ei nyt äkkiseltään löytynyt mitään isompaa.
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • Slazha
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2284
                • Joensuu/Syvyys

                Originally posted by L.H View Post
                e39 528i sytytti moottorin merkkivalon palamaan pääsiäispyhinä ja jollain yleismallin testerillä luettuna antoi koodit P0170 ja P0173 Fuel Trim Malfunction Bank 1 ja 2.

                Jos ja kun noi nyt seokseen viittaa, niin katsoin pakokaasutesterillä arvoja ja tyhjäkäynnillä näytti CO: 0, HC: sadan molemmin puolin, O2: yli 6 ja lambda jotain yli 1.4. Kierroksilla kaikki OK. Voiko toi järjetön hapen määrä johtua mistään muusta kuin pakoputken vuodosta? Luulisi, että tuollaisen vuodon ilmestymisen jo huomaisi, mutta ei nyt äkkiseltään löytynyt mitään isompaa.
                Imuvuoto aiheuttaa saman happiarvossa kuin pakoputken vuoto
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                E36 318is class II, e30 turpo

                Comment

                • L.H
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2481
                  • Lohja

                  Originally posted by Slazha View Post
                  Imuvuoto aiheuttaa saman happiarvossa kuin pakoputken vuoto
                  Ei vaan ole mitään oireita mitkä viittaisivat imuvuotoihin, vaan auto käy tasaisesti ja toimii hienosti. Toisaalta kierroksilla happi putosi reilusti alle yhden ja yleensä taas putkivammaisissa se on jäänyt kierroksillakin korkeammalle...:think

                  Kai se on vielä seuraavaksi purettava imupuolen letkut uudestaan käsiin, vaikka ei niistä kyllä mitään vikaa löytynyt ja ne on muutenkin tietääkseni uusittu kaikki lähi vuosina.

                  Mites noi lambdojen jännitteet muuten, kun topicin ensimmäisen postauksen mukaan niiden pitäisi m52b28 vaihdella 0.6-4.8V välillä ja ainakin tolla yleistesterillä katottuna ne liikkuu nyt välillä 0.04-0.9V?

                  EDIT: Nyt näytti sitten yhtäkkiä olevankin päästöt kohdallaan myös tyhjäkäynnillä CO 0,1, O2 0,4, HC 57 ja lambda 1.013. Olisko sitten päästömittari sekoillut omiaan tai sitten vika korjaantui itsestään. Harvemmin ne viat kyllä itsestään korjaantuu, että kai tässä saa odotella valon syttymistä uudelleen.

                  En ole ihan 100% varma, mutta mielestäni STFT näytti eilen jotain 10-20 välille, mutta kun piti varmistaa asia, niin nyt näytti olevan STFT -7.8 ja LTFT 5.4.
                  Last edited by L.H; 09-04-2015, 12:11.
                  “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                  Comment

                  • Playpig
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 889
                    • Iisalmi

                    Apuja:





                    Edit: Miksei tämä E36 alueella oleva threadi voisi linkkautua tänne Tekniikka-puolelle suoraan. Menee tietoa hukkaan kun sama threadi kahdessa eri paikkaa. Joku lukee enempi tätä tekniikka puolta ilman että käy E36 puolella koskaan...
                    Nyt: E39 530DA Touring -98

                    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                    Comment

                    • L.H
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2481
                      • Lohja

                      Heittäkääs joku valistuneita arvauksia mikä aiheutti noi mun aiempien kirjotusten oireet? Vikavalo ei ole enää syttynyt (vikakoodeja en ole päässyt lukemaan, kun en ole itse ollut auton luona tällä viikolla, mutta tuskin niitä on, kun aiemmin ne tuli lähes heti nollauksen jälkeen takaisin ja samalla vikavalo syttyi). Ongelmat loppui siis siihen, kun yhtäkkiä päästöt olikin kunnossa. Varmistin vielä kaverilta, että päästömittari toimi just aikasemmin normaalisti, eli kyllä ne tyhjäkäyntiarvot todennäköisesti oli oikeastikin reilusti pielessä. Vuodoilla ei ole tapana korjaantua itsestään, mutta jossain täytyi olla jotain vikana.
                      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                      Comment

                      • Julperi
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2011
                        • 60
                        • KOUVOSTOLIITTO

                        Luettii vikakoodit 523 e39 ja herjas ruiskutusjärjestelmää viaksi? Auto käy jyskyttäen tyhjää välillä .. Onko syy suuttimissa vaiko Jossaan separaattori huohotin paska systeemissä?

                        Comment

                        • Juba15
                          Newbiemmer
                          • Apr 2012
                          • 4
                          • Kuortane/Vaasa

                          e36 m52b20 ei ota kierroksia, puutuu

                          Eli kyseessä tosiaan 200tkm ajettu m52b20 vm. -95. Tähän asti ei mitään ongelmia, viime viikolla kahden päivän sisällä loppui vääntö, ei ota kierroksia tuntuu kuin rajoitin ottaisi 2000 vastaan ja käynti puutuu. Tyhjäkäynnillä tasainen mutta vauhtiin oikeastaan mahdoton päästä. Kuin olisi ryyppy päällä koko ajan ja käy rikkaalla. Haitariputki oli revennyt, uusi vaihdettu mittari putsattu, ei vaikutusta. Haitariputki koeajon jälkeen märkä, bensaa?. Kaikilla sylintereillä käy ja sytyttää mutta katkonaista välillä. Ei viitsisi kaikkia osia vaihtaa, mikä auttanut tähän vaivaan porukoilla? Putkistosta kuuluu vähän pauketta ja kolinaa mutta varmaan johtuu tuosta kun käy rikkaalla. :think Neuvoa kaivattaisiin viisaammilta.

                          Comment

                          • dumppi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 4351
                            • sotkamo

                            523i vm97

                            Vikakoodit nokka anturista ja lambdasta? (Happitunnistimen lämmityksen ulostulovaihe?)

                            Oireet: hukassa oleva alavääntö sekä aaltoileva kiihdytys varsinkin lämpimällä moottorilla sekä ajoittain hiukan pidempi vieteri käynnistäessä.

                            Kahdella uudella (tarvike) nokka-anturilla kokeiltu eikä vaikutusta. Nokan "arvot" tai mitkälie inpalla katottuna yli 80 lähtee käyntiin joka kerta kyllä avaimesta ja autolla pystyy ajamaan eikä se esim. Sammuile eikä tyhjäkäynti heittele.

                            Inpalla toinen lambda heittelee kuten pitääkin ja toinen taas ei.
                            Voiko tuo lambda tosiaan sotkea nokan arvot tuollaisiksi ja vika ei sitten olisikaan ensinkään nokka-anturissa? kampi-anturiakin pystytään tarvittaessa kokeilemaan kun löytyis kaverilta ylimääräinen.
                            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                            e36 325i coupé R.I.P
                            e30 316 2d
                            e36 318is coupé
                            e36 323i 4d ac schnitzer replica


                            Käyttis: e39 523i 4d
                            Originally posted by rizzo
                            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                            |Sotkamo Connection|

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Vaihtaa merkkianturin niin voisi toimiakkin.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • dumppi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 4351
                                • sotkamo

                                Originally posted by Supa View Post
                                Vaihtaa merkkianturin niin voisi toimiakkin.
                                On kai nuilla tarvike antureillakin nämä toimineet? Tai ei kai sekään sentään noin paljoa voi pielessä olla

                                Edit ja tosiaan kahdella anturilla kokeiltu ja molemmilla sama 80 ja vikakoodi anturista.. Johtosarja oli tarkoitus mitata seuraavaksi.
                                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                                e36 325i coupé R.I.P
                                e30 316 2d
                                e36 318is coupé
                                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                                Käyttis: e39 523i 4d
                                Originally posted by rizzo
                                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                                |Sotkamo Connection|

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎