Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • L.H
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Imuvuoto aiheuttaa saman happiarvossa kuin pakoputken vuoto
    Ei vaan ole mitään oireita mitkä viittaisivat imuvuotoihin, vaan auto käy tasaisesti ja toimii hienosti. Toisaalta kierroksilla happi putosi reilusti alle yhden ja yleensä taas putkivammaisissa se on jäänyt kierroksillakin korkeammalle...:think

    Kai se on vielä seuraavaksi purettava imupuolen letkut uudestaan käsiin, vaikka ei niistä kyllä mitään vikaa löytynyt ja ne on muutenkin tietääkseni uusittu kaikki lähi vuosina.

    Mites noi lambdojen jännitteet muuten, kun topicin ensimmäisen postauksen mukaan niiden pitäisi m52b28 vaihdella 0.6-4.8V välillä ja ainakin tolla yleistesterillä katottuna ne liikkuu nyt välillä 0.04-0.9V?

    EDIT: Nyt näytti sitten yhtäkkiä olevankin päästöt kohdallaan myös tyhjäkäynnillä CO 0,1, O2 0,4, HC 57 ja lambda 1.013. Olisko sitten päästömittari sekoillut omiaan tai sitten vika korjaantui itsestään. Harvemmin ne viat kyllä itsestään korjaantuu, että kai tässä saa odotella valon syttymistä uudelleen.

    En ole ihan 100% varma, mutta mielestäni STFT näytti eilen jotain 10-20 välille, mutta kun piti varmistaa asia, niin nyt näytti olevan STFT -7.8 ja LTFT 5.4.
    Last edited by L.H; 09-04-2015, 11:11.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by L.H View Post
    e39 528i sytytti moottorin merkkivalon palamaan pääsiäispyhinä ja jollain yleismallin testerillä luettuna antoi koodit P0170 ja P0173 Fuel Trim Malfunction Bank 1 ja 2.

    Jos ja kun noi nyt seokseen viittaa, niin katsoin pakokaasutesterillä arvoja ja tyhjäkäynnillä näytti CO: 0, HC: sadan molemmin puolin, O2: yli 6 ja lambda jotain yli 1.4. Kierroksilla kaikki OK. Voiko toi järjetön hapen määrä johtua mistään muusta kuin pakoputken vuodosta? Luulisi, että tuollaisen vuodon ilmestymisen jo huomaisi, mutta ei nyt äkkiseltään löytynyt mitään isompaa.
    Imuvuoto aiheuttaa saman happiarvossa kuin pakoputken vuoto

    Leave a comment:


  • L.H
    replied
    e39 528i sytytti moottorin merkkivalon palamaan pääsiäispyhinä ja jollain yleismallin testerillä luettuna antoi koodit P0170 ja P0173 Fuel Trim Malfunction Bank 1 ja 2.

    Jos ja kun noi nyt seokseen viittaa, niin katsoin pakokaasutesterillä arvoja ja tyhjäkäynnillä näytti CO: 0, HC: sadan molemmin puolin, O2: yli 6 ja lambda jotain yli 1.4. Kierroksilla kaikki OK. Voiko toi järjetön hapen määrä johtua mistään muusta kuin pakoputken vuodosta? Luulisi, että tuollaisen vuodon ilmestymisen jo huomaisi, mutta ei nyt äkkiseltään löytynyt mitään isompaa.

    Leave a comment:


  • Juhqi
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Osia on testattu mm. imm, ecu, puolat, kaasuläpän asento tunnistin, johtosarjaakin tutkittu... ei mitään vaikutusta millään. Luettu myös vikakoodit eikä herjannut sielläkään mitään... voiko lambda herjata nuin pahasti? päästöjä ei vielä ole mitattu... :think
    Onko kampi- ja nokka-akselin asentotunnistimet vaihdettu? En tiedä aiheuttavatko ne noin suuria ongelmia, mutta hyvä nekin vaihtaa. Muista sitten käyttää laadukkaita antureita.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Kysästäänhän vielä täältäkin, eli ongelmana on 91vm 320i jossa tyhjäkäynti ollut vähän epätasaista jo pidempään. Joskus kylmänä kun lähtee ajamaan jättää kierrokset noin 1000rpm. No tuossa vesipumpun ja termarin vaihdon yhteydessä vaihettiin kaikki tiivisteet imupuolelle, letkut tarkastettiin ja vaihdettiin kaikki yhtään rikkinäiset. Ei muutosta tyhjäkäyntiin. Kylmällä moottorilla käy suhteellisen tasaisesti.

    Nyt sitten viime viikon aikana auto tehnyt sellaista että veto loppuu aivan kokonaa, juuri jaksaa pysyä tyhjäkäyntiä, röpöttää ja paukuttaa putkessa ja myös imusarjassa... viimeksi kun näin kävi pääsi autolla ajamaan suht normaalisti kun otti imm:n piuhan irti. Auto tomii taas kun seisonut vaikka yön yli...

    Osia on testattu mm. imm, ecu, puolat, kaasuläpän asento tunnistin, johtosarjaakin tutkittu... ei mitään vaikutusta millään. Luettu myös vikakoodit eikä herjannut sielläkään mitään... voiko lambda herjata nuin pahasti? päästöjä ei vielä ole mitattu... :think

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by Hela View Post
    Joo skooppia aattelin seuraavaksi käyttää mutta aattelin ensin kysäistä täältä Muut arvot olivat muistaakseni ok.
    Muista että m52 on titaani lambdat joten mittaus poikkeea zirconi lambdasta

    Leave a comment:


  • Hela
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Mittaa lambdat skoopilla. Mites muut pakokaasuarvot?
    Joo skooppia aattelin seuraavaksi käyttää mutta aattelin ensin kysäistä täältä Muut arvot olivat muistaakseni ok.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by Hela View Post
    Nyt alkaa olen neuvot loppu ja siltikään auto ei mee päästöistä läpi. HC on 200 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja muuksi ei muutu. Vikakoodeja ei ole. Eniten ihmetyttää, et livedataa ei pääse lukemaan lambdoista vaan inpalla tulee herjaa. Kokeiltu lukea myös dissillä ja silläkään ei pääse lamdoihin kiinni. kaikki muut livedatat toimii. Jos ottaa lambdojen johdot irti käynti ei muutu mihinkään ja mitkään livedatan arvot ei muutu mihinkään. Vikakoodeja ei tule siltikään vaikka ottaa lambdat irti. Autohan on E39 M52 -97. Oisko jollain heittää vinkkiä?
    Mittaa lambdat skoopilla. Mites muut pakokaasuarvot?
    Last edited by Slazha; 24-02-2015, 20:08.

    Leave a comment:


  • Hela
    replied
    Nyt alkaa olen neuvot loppu ja siltikään auto ei mee päästöistä läpi. HC on 200 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja muuksi ei muutu. Vikakoodeja ei ole. Eniten ihmetyttää, et livedataa ei pääse lukemaan lambdoista vaan inpalla tulee herjaa. Kokeiltu lukea myös dissillä ja silläkään ei pääse lamdoihin kiinni. kaikki muut livedatat toimii. Jos ottaa lambdojen johdot irti käynti ei muutu mihinkään ja mitkään livedatan arvot ei muutu mihinkään. Vikakoodeja ei tule siltikään vaikka ottaa lambdat irti. Autohan on E39 M52 -97. Oisko jollain heittää vinkkiä?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Rumilus View Post
    11 kumiprikkaa kehälle ja neljä siihen tulppien holleille
    Paitsi vanoksettomaan menee vaan 14.

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    11 kumiprikkaa kehälle ja neljä siihen tulppien holleille. Kuvan venakopassa takareunassa paikallaan yksi neljästä.



    E: JJT mai bääd
    Last edited by Rumilus; 28-01-2015, 18:21.

    Leave a comment:


  • VilleH.
    replied
    Vaihdoin tuon venttiilikopan tiivisteen ja meni vaan 14 nuita kumilätkiä,minnehän tuo yks kumilätkä menisi.Kone on m50. Ja semmonen kun otti Mafista piuhan pois niin tasaantui käynti, voiko ajaa ilman että piuha on kiinni sen aikaa että tilattu uusi maf tulee?

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by pimpim View Post
    Päästöjen kanssa ongelmia tyhjäkäynti hc 176ppm, co 1.721%, lambda 0.995,CO2 13.26%,O2 1.18%, kierroksilla hc 170ppm,co 1.345%, lambda 0,991,CO2 13,54%,02 0.84%.


    Vikakoodit bmw scannerilla:
    -lambda probe heatin probe 1 ja 2,
    -engine speed/crankshaft position sensor.

    Oireina on sillointällöin (kerran viikossa) nykimistä ja ei ota kierroksia, korjaantuu uudestaan käynnistämisellä. Vaihdetaanko anturi vai voiko vika silti olla imuvuodoissa?
    Itse vaihtaisin anturin tai ainakin mittaisin ehjäksi/risaksi....

    Leave a comment:


  • pimpim
    replied
    Päästöjen kanssa ongelmia tyhjäkäynti hc 176ppm, co 1.721%, lambda 0.995,CO2 13.26%,O2 1.18%, kierroksilla hc 170ppm,co 1.345%, lambda 0,991,CO2 13,54%,02 0.84%.


    Vikakoodit bmw scannerilla:
    -lambda probe heatin probe 1 ja 2,
    -engine speed/crankshaft position sensor.

    Oireina on sillointällöin (kerran viikossa) nykimistä ja ei ota kierroksia, korjaantuu uudestaan käynnistämisellä. Vaihdetaanko anturi vai voiko vika silti olla imuvuodoissa?

    Leave a comment:


  • Bimmerboij
    replied
    Originally posted by Couja View Post
    Viasta en tiedä mutta sigun 328 automaatilla kulutus oli matka-ajossa suunnilleen noin 7-8l/100km
    Eli taitaa jotai häikkää jossain olla :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎