Originally posted by Supa
View Post
Tulpat puolestaan ei olleet vaaleat vaan tummat ja karstaiset eli vaikuttaisi siltä että kyllä sinne kai polttoainetta menee tai muuten olisivat vaaleat? Seoskorjausarvot menee seuraavasti:
adaptation value add 1: 0.00
adaptation value multiply 1: 0.00
adaptation value add 2: -10.00
adaptation value multiply 2: 0.00
Huomasin arvoja seuratessani että happianturi 2 hyppii 0,5-5 voltin välillä ja "fuel control integrator 2" samaan tahtiin. Onko tuo nyt syy vai seuraus? Voiko viallinen lambda aiheuttaa moista? Vai käyttäytyykö toimiva lambda juuri noin? Toinen happianturi jökötti sitkeästi paikallaan koko mittausjakson ajan...
Onko jossain threadissa selitetty INPA:n analog näyttöjen mittareiden vaihteluvälejä kunnossa olevan koneen suhteen?
Niin ja mielenkiintoinen huomio oli että aluksi pelkästään 6. sylinteri häröili mutta hetken päästä joukkoon liittyi myös 5. sylinteri, muut pysyi roughness arvojen osalta nollissa.
Edit: Pienen testiajon jälkeen nuo adaptation valuet on hieman erilaiset:
adaptation value add 1: 0.00
adaptation value multiply 1: 6.00
adaptation value add 2: 32.00
adaptation value multiply 2: -21.00
Happitunnistin 1 vaihtelee 4.7-4.8V ja 2 ~0.5-4.9V. Ja nyt tosiaan myös 5. sylinteri on selkeästi karheammalla tuulella, engine roughness arvo kohonnut siinäkin ~3000. Hajoaako koko paska nyt mekaanisesti vai onko kyseessä kuitenkin joku sähköinen härö joka sotkee polttoaineensyöttöä / sytkää?
Leave a comment: