M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    Originally posted by Skarpa View Post
    Tuosta saa huomattavasti kevyemmän ja helpomman rakentaa kun jättää tuon keskipultin veks ja noi tapit tuosta akselilta. 3kpl 10.9 pultteja kyllä kantaa vedon joka pumpusta tulee
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Tar-3
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 13
      • Rovaniemi

      Kysymyksiä

      Eli m50 imusarjalla sitten kasataan.
      Meneekö m52:sen suuttimet m50:seen imusarjaan.

      Vaikuttaako tota vaparikoneksi tulevaa kantta siistiä?

      Eli alkaa kasamaan sitten pataa
      M50B25 kansi, nokat, lohko
      M52B28 Kampura
      M52B28 suuttimet

      Kumpaa nyt sitten kannattaa käyttää:think
      Mäntinä? M50 vai M52
      Veiveinä? M50 vai M52

      Mimmoset laakerit pitää tilata tolle kampiakselille? Mitä muuta muuttujaa pitäis ottaa huomioon? Meneekö uudella vakio kansipahvilla?:think

      Jos samalla rakentais turbo moottorin kokeilu mielessä niin mitä komponentteja siihen. Ahin suosituksia, teenkö ite pakosarjan vai olisko joku hyvä valmis?

      Ajattelin rakentaa kuiten molemmat moottorit ja näin aluksi vaparin laittaa keulille.
      Kysymyksiä, kysymyksien perään.

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11197
        • Oulu

        Menee imusarjaan kummatkin suuttimet.

        Jos vaparina, niin m52b28 kanki, veivit ja männät laittasin. m52 kamat on kevyempiä mitä m50 = kierrosherkempi kone.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Tar-3
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 13
          • Rovaniemi

          ?

          Niin mitenhän tuo nyt on?

          Kun tuolla aikaisemmin threadin alussa puhuttiin et näitä m50 veivejä, itelle iski laiskuus niin hyppäsin tyhmyyttäni vähän yli

          Oliko M50 ja M52 veivit samaa kokoa?
          Ja mitä laakereita pitäis kampiakselille sitten laittaa? Käykö vakiot?:think

          Comment

          • Topi08
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 4468
            • .

            Originally posted by Tar-3 View Post
            Niin mitenhän tuo nyt on?

            Kun tuolla aikaisemmin threadin alussa puhuttiin et näitä m50 veivejä, itelle iski laiskuus niin hyppäsin tyhmyyttäni vähän yli

            Oliko M50 ja M52 veivit samaa kokoa?
            Ja mitä laakereita pitäis kampiakselille sitten laittaa? Käykö vakiot?:think
            Mikä oli oikein muistan niin m50 on 2 eri veiviä?, 130 ja 135mm, korjatkaa jos väärässä.

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3426
              • Kotka

              Originally posted by Tar-3 View Post
              Niin mitenhän tuo nyt on?

              Kun tuolla aikaisemmin threadin alussa puhuttiin et näitä m50 veivejä, itelle iski laiskuus niin hyppäsin tyhmyyttäni vähän yli

              Oliko M50 ja M52 veivit samaa kokoa?
              Ja mitä laakereita pitäis kampiakselille sitten laittaa? Käykö vakiot?:think
              Vakiot laakerit toimii hyvin.


              Originally posted by Topi08 View Post
              Mikä oli oikein muistan niin m50 on 2 eri veiviä?, 130 ja 135mm, korjatkaa jos väärässä.
              m50b20 poraus 80 isku 66 veivi 135 p.suhde 10.5
              m50b20tu poraus 80 isku 66 veivi 145 p.suhde 11
              m52b20 poraus 80 isku 66 veivi 145 p.suhde 11
              m52b20tu poraus 80 isku 66 veivi 145 p.suhde 11
              m50b25 poraus 84 isku 75 veivi 135 p.suhde 10
              m50b25tu poraus 84 isku 75 veivi 140 p.suhde 10.5
              m52b25 poraus 84 isku 75 veivi 140 p.suhde 10.5
              m52b25tu poraus 84 isku 75 veivi 140 p.suhde 10.5
              m52b28 poraus 84 isku 84 veivi 135 p.suhde 10.2
              m52b28tu poraus 84 isku 84 veivi 135 p.suhde 10.2
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                Ja ehkä kymmenennen kerran: M52/M54-veivit on huomattavasti ohuemmat, kuin M50-veivit, eli suosittelisin niitä vain vaparikäyttöön.

                Laitetaan nyt kuvakin M50B25 vs. M52B28, eli molemmat 135mm (Kuvan M50-veivissä ylähela ei ole vakio):

                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Juchelius
                  BTCF Member
                  • Sep 2009
                  • 298
                  • Oulu

                  Jatketaan vielä veivien ihmetelyä.
                  Onko M54 männät ja veivit kuitenkin vielä kevyemmät kun M52 vastaavat vain onko niiden painot samat?
                  1985 e30 320i Baur Cabriolet
                  1995 328 ex ratakikkare

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    M54B30-veivi näytti ainakin M52B28-veiviin verratessa täysin identtiseltä. Mäntä on toki kevyempi M54B30-koneessa, koska se on huomattavasti matalampi, kuin M52B28:ssa.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3426
                      • Kotka

                      Originally posted by Juchelius View Post
                      Jatketaan vielä veivien ihmetelyä.
                      Onko M54 männät ja veivit kuitenkin vielä kevyemmät kun M52 vastaavat vain onko niiden painot samat?
                      M52B28 ja M54B30 veivit on samat. (sama osanumero). Männät on varmaan M54B30:ssä vähän kevyemmät kuin M52B28:ssa, koska puristuskorkeus on pienempi. M54B25 männätkin eroavat jollain tapaa M52B25 männistä, koska osanumero on eri.

                      EDIT: hidas
                      Last edited by Skarpa; 10-01-2014, 10:23.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • Juchelius
                        BTCF Member
                        • Sep 2009
                        • 298
                        • Oulu

                        Veivien osanumeroita en ollut vertaillut. Hyvä tietää tämäkin.
                        Mäntien pienempään painoon on tietenkin ihan selvä syy koon puolesta.
                        1985 e30 320i Baur Cabriolet
                        1995 328 ex ratakikkare

                        Comment

                        • Topi08
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 4468
                          • .

                          Originally posted by Skarpa View Post

                          m50b25 poraus 84 isku 75 veivi 135 p.suhde 10
                          m50b25tu poraus 84 isku 75 veivi 140 p.suhde 10.5
                          m52b25 poraus 84 isku 75 veivi 140 p.suhde 10.5
                          m52b25tu poraus 84 isku 75 veivi 140 p.suhde 10.5
                          Taisinkin muistella tuota jonkun ahtamisjuttujen ja b25 motin mukaan.

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3180
                            • 47200

                            Millasia tehoja on immeiset saanu omista m50b30 stroukeista? Itellä m54b30 palikat sisuksissa ja 535 suuttimet, muuten vakio eikä säädätetty vielä. (11tkm ajettu) Penkkiin menen käymään uteliaisuuttani parin viikon päästä ja säätö tapahtuu (KDFI) sitten kun saan nokat vaihdettua ja peltisatsin hommattua. Jätin silloin köyhänä poikana nuo m54 renkaat mäntiin ihan sillä että oli vielä hyvät ja kokeillaan että mitenkä se alkaa pöllyttämään jos alkaa. Ölppää syö vähän, muttei ainakaan haise yhtään öljylle. Ensi kesänä poraus ja takokamat sisälle ja taas ollaan käyttöauton kanssa siinä pisteessä että mopo keulii eikä taaskaan mitään järkeä!!

                            Comment

                            • Juchelius
                              BTCF Member
                              • Sep 2009
                              • 298
                              • Oulu

                              Originally posted by pazq View Post
                              Millasia tehoja on immeiset saanu omista m50b30 stroukeista? Itellä m54b30 palikat sisuksissa ja 535 suuttimet, muuten vakio eikä säädätetty vielä. (11tkm ajettu) Penkkiin menen käymään uteliaisuuttani parin viikon päästä ja säätö tapahtuu (KDFI) sitten kun saan nokat vaihdettua ja peltisatsin hommattua. Jätin silloin köyhänä poikana nuo m54 renkaat mäntiin ihan sillä että oli vielä hyvät ja kokeillaan että mitenkä se alkaa pöllyttämään jos alkaa. Ölppää syö vähän, muttei ainakaan haise yhtään öljylle. Ensi kesänä poraus ja takokamat sisälle ja taas ollaan käyttöauton kanssa siinä pisteessä että mopo keulii eikä taaskaan mitään järkeä!!
                              Mihin teholukemiin vakio m52B28 suuttimet riittää? Eikö suuttimien vaihto aina vaadi ohjelmointia/säätöä, että ne toimii kunnolla? Millä perusteella laitoit just 535 suuttimet?
                              Last edited by Juchelius; 14-01-2014, 12:09.
                              1985 e30 320i Baur Cabriolet
                              1995 328 ex ratakikkare

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11197
                                • Oulu

                                Originally posted by Juchelius View Post
                                Mihin teholukemiin vakio m52B28 suuttimet riittää? Eikö suuttimien vaihto aina vaadi ohjelmointia/säätöä, että ne toimii kunnolla? Millä perusteella laitoit just 535 suuttimet?
                                muistaakseni s50us koneessa on samat suuttimet, eli se 240 pitäs ainakin niillä irti saada. Taitaa kyllä olla melkosen rajoilla jo siinä vaiheessa.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X