Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3176
    • 47200

    Originally posted by Juchelius View Post
    Mihin teholukemiin vakio m52B28 suuttimet riittää? Eikö suuttimien vaihto aina vaadi ohjelmointia/säätöä, että ne toimii kunnolla? Millä perusteella laitoit just 535 suuttimet?
    kaveri penkitti vähän yli 200hp (en tiedä tarkkaa kun toinen sano että 209 ja toinen 201) ja oli ainoastaan stroukattu b28:ksi tuo m50 ja joku peltisarja. Ei säätöjä eikä mitään hifistelyä ja hienosti toimii. Ja nuo 535:sen (siis e34) suuttimet sen vuoksi kun oli kaverilla hyllyssä eikä raha vaihtanut omistajaa..

    Comment

    • Juchelius
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 298
      • Oulu

      Originally posted by Pazi88 View Post
      muistaakseni s50us koneessa on samat suuttimet, eli se 240 pitäs ainakin niillä irti saada. Taitaa kyllä olla melkosen rajoilla jo siinä vaiheessa.
      Mitä tuonne suutin puolelle kannattaisi sitten laittaa jos nyt kävisi niin mukavasti, että tuo 240 hevosvoimaa alkaa ylittyä? Mikä olisi toimiva parannus?
      Last edited by Juchelius; 15-01-2014, 12:46.
      1985 e30 320i Baur Cabriolet
      1995 328 ex ratakikkare

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3176
        • 47200

        M3 suuttimet tais olla 285cc ja niillähän pääsee jo aika kauas vaparina. Nokat vaihtoon ja asteita sinne 265-280 väliin ja nostoa sitten sen verran että vakio nostajat vielä riittää, eli johonkin 10.5mm tietämille tai vähän alle. Peltisarja ja putkisto mahdollisesti jo alkaa olemaan ajankohtaisia ja se säädettävä boksi. Moni noita läppiksiä alkaa huutamaan heti mutta ei niistä juurikaan apuja ole tehon kannalta vaan ennemminkin se kaasuun vastaavuus paranee. Toki niillä läppiksillä sais tuon ohjauksen map:n kautta hoidettua ja pääsis eroon tuosta massa/määrämittarista ja suodattimet heti läppien jälkeen..Kokeilemallahan kaikki selviää mutta itse aattelin mennä vakio imusarjalla sinne 240-250hv nurkille ensikesänä. Ruttuja vaan tarpeeksi, nostoa + asteita riittävästi ja moottorin ohjaus kuntoon niin eiköhän aleta olla jo lähellä :think Sittenhän sen näkee kuin äijän käy..



        eikös se ollut joku "raaka" sääntö että 500cc suutin = ~100hv/syl.?!?!?

        Comment

        • m50 turbo
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 454

          tää on vanha www.esapeltonen.fi
          http://www.teammadmax.com

          Comment

          • jarin
            Bimmer Rookie
            • Feb 2010
            • 27
            • turku

            M50B25 vanos olis mielessä stroukata, tämän säikeen innottamana.
            Vanhassa kun jakopää rapisee ja vettä vähän katoaa.

            Löytyy parikin ylimääräistä M50B25 vanos konetta, ja M52B28 akseli, kanget ja männät.Tuplavanos M52B28 kansikin on, sillä kuitenkaan tuskin tässä mitään tekee....

            Tavoitteena olisi vain lisätä lähinnä alavääntöä, laite kun on 525 IX ja matikki.

            Meneekö tuo akseli M50 lohkoon "heittämällä", vai joutuuko jotain kaivertamaan?
            Onko tulevaisuutta vakiosuuttimilla vai onko parempi hakea isommat?
            Laitanko M50 vanos männät vai M52?

            Kaikki aiheeseen liittyvä tieto ja teoriakin on tervetullutta.
            Last edited by jarin; 22-01-2014, 19:55.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              Originally posted by jarin View Post
              Meneekö tuo akseli M50 lohkoon "heittämällä", vai joutuuko jotain kaivertamaan?
              Ei mene, vanha ensin pois ja sitten vasta varovasti pudotat sen sinne uusilla laakereilla, tietty

              Originally posted by jarin View Post
              Laitanko M50 vanos männät vai M52?
              No kumpia itse veikkaisit
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • jarin
                Bimmer Rookie
                • Feb 2010
                • 27
                • turku

                Originally posted by Dunky View Post
                Ei mene, vanha ensin pois ja sitten vasta varovasti pudotat sen sinne uusilla laakereilla, tietty
                Kas, tuota en olisi älynnytkään, olisi tullut ahdasta, Kiitos

                Originally posted by Dunky View Post
                No kumpia itse veikkaisit
                En harrasta veikkausta enkä lottoakaan, molempia ymmärtääkseni on käytetty?
                Last edited by jarin; 22-01-2014, 22:07.

                Comment

                • HeiSy
                  BTCF Member
                  • Oct 2009
                  • 260
                  • Suomi

                  Originally posted by jarin View Post
                  Kas, tuota en olisi älynnytkään, olisi tullut ahdasta, Kiitos



                  En harrasta veikkausta enkä lottoakaan, molempia ymmärtääkseni on käytetty?
                  Hieman kun luet vaikka tätä topikkia niin noita kysymyksiä tuskin olisi tarvittu. Taas kerran.

                  Comment

                  • jarin
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 27
                    • turku

                    Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
                    Hieman kun luet vaikka tätä topikkia niin noita kysymyksiä tuskin olisi tarvittu. Taas kerran.
                    Hieman...45 Sivua...helpommalla mittailen ja kokeilen käytännössä, kun ei ole aikaa netissä pelkästään roikkua. Kiitos kuitenkin hyvistä neuvoista ja anteeksi, en sekoita hiekkalaatikkoanne enempää.

                    Comment

                    • Joma
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1319
                      • Masku

                      Ei oo ollu juttua m57 kampurasta? ei käy mitenkään?
                      E30 M52b28 M122h Amme
                      E28 x monta
                      E23 728i Ministeri
                      E10 1600-2 Garret

                      VW LT50 Huoltoajoneuvo
                      HD lapio jätskikruiseri

                      Comment

                      • grab_
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 2839
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Joma View Post
                        Ei oo ollu juttua m57 kampurasta? ei käy mitenkään?
                        Originally posted by ruupanen View Post
                        Onkos porukka tehnyt stoukki koneita M57D30 kampuralla?
                        Rautalohkoon ois tarkotus kasailla ja käytettävissä olisi M50B25 non vanos veivit & männät, tai toki myös nykyisen koneen M52B25 veivit & männät.
                        Millä Bmw:n männillä / veivillä fixuin tehdä?

                        Edit: ja kireä vaparikone siis haaveissa.
                        Originally posted by pazq View Post
                        Tiiäkkö oon tässä miettinyt ihan samaa. On tuo vakio m50 sen verran laiska että vääntöä kaipaisi ja kovasti. Eikös tällä m57 kampuralla tulis 3.2 litranen jos ihan oikein muistelen? Kyllähän sieltä sen 330-360hv pitäisi olla "helposti" otettavissa :think
                        Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
                        Eikös vakioporauksella tulis 3 Litrane ja sit 86mm porauksella n. 3.2Litrane :think
                        Tietty tohon kampuraan joutuu tekemään sorvilla sovitteen etupäähän, mutta edukkaasti kyl saatavilla iha purkaamoillaki.
                        Originally posted by pazq View Post
                        No näinhän se taisikin olla. Taas liikaa numeroita vilkkuu päässä kun eri koneista taas kaikkea tietoa kaivanut kerralla. Omaa puhallin m10:ä pitäis alkaa rassaamaan sinne 500-550hv nurkille ja sitten tota m50:n stroukkausta ja sit vielä kaverin jokkis fjoordiin kaipaa mäntää ja huhhuh... Jää varmaan kaikki vielä tekemättä kun tarpeeks tulee hommaa
                        Siinä löyty jotai juttua..
                        Ei mitään kerrottavaa

                        Comment

                        • Joma
                          BTCF Member
                          • Feb 2011
                          • 1319
                          • Masku

                          Joo sovite etupäähän mikä? kiilaura väärä tms? noitakun löytyy m54 kampuraa helpommin
                          E30 M52b28 M122h Amme
                          E28 x monta
                          E23 728i Ministeri
                          E10 1600-2 Garret

                          VW LT50 Huoltoajoneuvo
                          HD lapio jätskikruiseri

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            Originally posted by jarin View Post
                            Kas, tuota en olisi älynnytkään, olisi tullut ahdasta, Kiitos



                            En harrasta veikkausta enkä lottoakaan, molempia ymmärtääkseni on käytetty?
                            En mä vittuillut mitenkään, tai en ainakaan tarkoittanut niin
                            Jos oot tekemässä M50B28 mosaa niin B28:n rojut vaan sisään...
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Osku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2005
                              • 3324
                              • Kouvola,Pilkanmaa

                              Originally posted by Dunky View Post
                              En mä vittuillut mitenkään, tai en ainakaan tarkoittanut niin
                              Jos oot tekemässä M50B28 mosaa niin B28:n rojut vaan sisään...
                              Ite aattelin nakkailla 2.8 kampuran,M52veivit ja M50TU männät,TU lohkoon.

                              11:1 ruttua ja vanosmallin männissä on isommat öljyrenkaat ku m52 männissä.

                              Ihan muuten vaa kysymys,kuuluuko tossa m52 lohkossa olla valurautaset laakeripukin puolikkaat ?

                              Tota m57 dieselin kampea M50lohkossa :think
                              ei oikeen löydy ulkomailtakaan juttua,ja onhan se varmaanki vähä tasapainotettava tarkasti jos meinaa kierrättää konetta enemmänkin..

                              Ja mun veikkaus liittyy stefan holkin pituuteen tai jakopää rattaan syvyyteen..

                              TÄSTÄ LINKISTÄ
                              Vastauksia kysymyksiin mitkä veivit,männät yms osat.
                              Last edited by Osku; 28-01-2014, 07:25.
                              E30 24V 5D "Vakio"

                              Originally posted by ///Make
                              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                              Comment

                              • Osku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2005
                                • 3324
                                • Kouvola,Pilkanmaa

                                Originally posted by jokuuu View Post
                                m57 kampiakselia ei kannata suunnitella m50 koneesseen. Kampiakselin nokka on liian suuri halkaisialtaan joten m50 vakio ketjurattaassa ei riittä koneistus vara. Joutuisi tekemään nokalle ja kampiakselille uudet rattaat ja jostain vielä pitempi ketju niille niin sen saisi laitettua m50 koneeseen.:think
                                Originally posted by Joma View Post
                                Ei oo ollu juttua m57 kampurasta? ei käy mitenkään?
                                Tuossa ehkä se suurin ongelma :think


                                Kannen suunnitelma
                                -Vanos kansi (6mm venavarret),tarkistus tasopinnan oikasu jnejne

                                -NV imunokka 240/9,7 pakopuolelle sorvis 2mm pois

                                -Hiottu vakio m50tu imu 228 9,0,saa kuulemma 1.0mm lisää nostoa ja n.12astetta lisää perusympyrää pienentämällä tosta tulisi siis 240/10

                                -TuplaVenttiili jouset NV kannesta ja niihin omavalmiste retainerit.
                                -Nokkapukit ja nostimet mallia M50NV

                                Toimiiko imunokka vakioajotuksella ja pakopuolelle 1mm YKK:ssa auki ?
                                Last edited by Osku; 29-01-2014, 09:07.
                                E30 24V 5D "Vakio"

                                Originally posted by ///Make
                                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎