memebuy23buy

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by e36-91 View Post
    Nettivaraosa ID:
    1006169

    Mitä eroa on tuolla ja 325 kannella?:think

    Anteeksi tyhmyyteni
    Äkkiä muisteltuna venttiilit, kanavat ja palotilat erilaiset. Joku viisaampi voi oikaista.
    e: Onko sulta kansi menny kun kyselet?
    Last edited by JJT; 17-08-2010, 15:03.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • e36-91
      Newbiemmer
      • Nov 2008
      • 7

      Originally posted by JJT View Post
      Äkkiä muisteltuna venttiilit, kanavat ja palotilat erilaiset. Joku viisaampi voi oikaista.
      e: Onko sulta kansi menny kun kyselet?

      Oli ja nykyinen on hapettunu lähes puhki 4 kohtaa.
      Olen laittanu autoa nyt 2 vuotta kuntoon pikkuhiljaa myyntiä varten mut ei ole pokkaa myydä paskaa joten tars hankkia vielä yks kansi.

      Comment

      • BmwPunisher
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 7629
        • Lemu

        M50 ylikoko topic

        perustuu jo olevaan M20 ylikoko topiciin, mutta nyt puhutaan M50 moottoreista..

        eli lähinnä kiinnostaisi millaisilla konversioilla ollaan stroukattu M50 moottoreita?

        mikä kampiakseli? mitkä kanget? mitkä männät? ja mikä puristus suhde näillä syntyy?

        otetaan lähtökohdaksi vaikka tämä minun vanokseton M50B25, niin
        laitetaako siihen kampiakseli M57D29, M52B28 vai M54B30 moottorista?

        perus ajatukseni ilmeisesti kuitenkin mitä isompi tilavuus, niin sen parempi..
        E70 X5 30d

        Comment

        • Fatmonkey
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 48
          • Glattfelden, Sveitsi

          Yritän s50b30 kamoilla. Männät tulee 6mm yli dekin. Joutuu hankkimaan näköjään takomännät.
          Pistin eteenpäin vuonna nakki ja kilpi 2,8 m52 (tai m54?) kampuran, kk:t ja männät. Kukahan ne haki ja tuliko koskaan valmista? Olisi mielenkiintoista tietää...

          Comment

          • BmwPunisher
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 7629
            • Lemu

            Calypsocoupen kanssa privailtu ja hänellä olis M52B28 osia kaupan ja häneltä tuli myös paljon arvokasta tietoa..

            Ei-vanoksessa on 5mm korkeammat männät ja saman verran lyhyemmät kanget.
            Eli jos hommaat vanoskoneen männät niin menee ei-vanoksen vakiokangilla (tosin painavemmat
            kuin M52/M54). Tai sitten M20 130mm kanget, ei kyllä ole niin hyvä yhdistelmä teoriassa.

            Olis ollut tollaset vanos-männät vielä pari viikkoa sitten, mutta menivät jo. Löytyis kyllä noi M52B28 männät joilla
            menis ei-vanos kangilla, mutta en pysty takaamaan männänrenkaiden toimivuutta rautalohkossa.

            Paras ratkaisu olisi vanos-männät ja M52 kanget. Mittatilausosat sitten erikseen..
            E70 X5 30d

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5728
              • Rovaniemi

              kyllähän m52b28 männät menee, kun laittaa m50b25 männärenkailla, ainakin näin on foorumilla tehty.

              Onko kellään kokemuksia tuosta M57D29 kampiakselin käytöstä?? Onnistuuko miten??
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • BmwPunisher
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 7629
                • Lemu

                Originally posted by jmp2002 View Post
                Onko kellään kokemuksia tuosta M57D29 kampiakselin käytöstä?? Onnistuuko miten??
                itseä kiinnostaisi tämä konversio ehkä eniten..
                Zombien projektissa M20 kone saa tämän kampiakselin,
                niin miksei M50 koneeseen myös menis?
                mutta niitä kokemuksia, jos joku on tehnyt?
                E70 X5 30d

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10520
                  • Saaressa

                  En tiiä auttaako mitään. Joskus silmiini vaan osunu..


                  I found some info about stroking a M50B25/M50B25TU. I can't verify all the values. Pete McHenry and Active Autowerks both sell stroker kit, IIRC.

                  3.0l Stroker
                  ---------------

                  M50B25:
                  bore: 84 mm
                  stroke: 75 mm
                  compression ratio: 10 , (M50TU : 10.5)
                  rod length: 135, (M50B25TU:140 mm)

                  M54B30:
                  bore: 84 mm
                  stroke: 89.6 mm
                  compression ratio: 10.2
                  rod length: 135 mm

                  You can build a M50 3.0l stroker motor by using:
                  - crank M54B30
                  - rods 135 mm
                  - pistonsM54B30 .
                  Maybe the crank case has to be modified to clear the higher stroke crank.


                  2.8l Stroker
                  ---------------
                  for M50B25 engine
                  - crank M52B28
                  - rods M20B20/23 (130 mm)
                  - pistons M50B25 (non-Vanos)

                  or
                  - crank, from M52B28
                  - rods 135 mm
                  - pistons M52B28

                  or
                  - crank, from M52B28
                  - rods 135 mm
                  -pistons M50B25TU , pistons must be modified to decrease compression

                  rod lengths:
                  M50B25TU: 140 mm
                  M50B25: 135 mm (non VANOS engine)
                  M52B25: 135 mm
                  M52B28: 135 mm
                  M54B30: 135 mm
                  M20B20: 130 mm
                  M20B23: 130 mm
                  M20B25: 135 mm
                  M20B27: 130 mm

                  more infos here (german web page):

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • j.laitine
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2008
                    • 282
                    • Jyväskylä

                    Otetaanpas vanhaa topiccia ylös..

                    Elikkä, tallista löytyy M50B25 vanos lohko, männät, veivit ja kansi, M52B28 männät, veivit ja kampura.. Niin eikös se käy, kun laittaa 2.8sin kaikki sisuskalut (veivit, männät, kampuran) ja M50B25 männänrenkaat?? Puristus pysyy 10,5? vai olenko ymmärtänyt aivan väärin..
                    Audi s4 b5
                    e21 323 (Ikuisuus rojekti)
                    M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


                    Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

                    Comment

                    • ///saMi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1198
                      • 52300

                      Originally posted by j.laitine View Post
                      Otetaanpas vanhaa topiccia ylös..

                      Elikkä, tallista löytyy M50B25 vanos lohko, männät, veivit ja kansi, M52B28 männät, veivit ja kampura.. Niin eikös se käy, kun laittaa 2.8sin kaikki sisuskalut (veivit, männät, kampuran) ja M50B25 männänrenkaat?? Puristus pysyy 10,5? vai olenko ymmärtänyt aivan väärin..
                      M50B25 Vanos Männät
                      M52B28 Veivit ja kampura

                      ..Puristuksiks tais tulla jotain 11:1

                      Comment

                      • j.laitine
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 282
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by ///saMi View Post
                        M50B25 Vanos Männät
                        M52B28 Veivit ja kampura

                        ..Puristuksiks tais tulla jotain 11:1
                        Sitä mää meinasin, että kun mittailin mäntiä, niin näytti olevan puoli milliä matalammat m52b28 männät, kuin m50b25 vanos koneen männät, siis laki korkeus matalampi.. Mutta voiko alumiini lohkon mäntiä käyttää m50 lohkossa?? ja 11:1 puristus taitaa olla vähän liikaa jos sinne imusarjan puolelle tulee ylipäine..
                        Audi s4 b5
                        e21 323 (Ikuisuus rojekti)
                        M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


                        Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          Originally posted by j.laitine View Post
                          Sitä mää meinasin, että kun mittailin mäntiä, niin näytti olevan puoli milliä matalammat m52b28 männät, kuin m50b25 vanos koneen männät, siis laki korkeus matalampi.. Mutta voiko alumiini lohkon mäntiä käyttää m50 lohkossa?? ja 11:1 puristus taitaa olla vähän liikaa jos sinne imusarjan puolelle tulee ylipäine..
                          Muistan jostain lukeneeni että nois alumiinilohkon männissä olis vaan männänrenkaat erilaiset, eli rautalohkon männänrenkaat vaihtamalla pitäs olla hyvät

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Kun arpoo mäntä/veivi kobinaatioita kannattaa ehkä searchata tätä sivustoa.
                            Originally posted by BmwPunisher View Post
                            perus ajatukseni ilmeisesti kuitenkin mitä isompi tilavuus, niin sen parempi..
                            Nyt ollaan oikeilla jäljillä. Toki arvonnassa kannattaa puristussuhdekin muistaa.
                            Last edited by petrolhead; 24-01-2011, 22:47.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • j.laitine
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2008
                              • 282
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Make H. View Post
                              Muistan jostain lukeneeni että nois alumiinilohkon männissä olis vaan männänrenkaat erilaiset, eli rautalohkon männänrenkaat vaihtamalla pitäs olla hyvät
                              Kävin tänään KL-varaosista hakemassa M50B25 männänrenkaat nytten siihen koneeseen ja huvikseen myyjän kanssa katsottiin, niin sama varaosa numero löytyy M52B28 männänrenkailla..
                              Audi s4 b5
                              e21 323 (Ikuisuus rojekti)
                              M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


                              Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

                              Comment

                              • ///saMi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1198
                                • 52300

                                Laitetaas tähän topikkiin.. elikkä onkohan kukaan niputtanu konetta näillä palikoilla : m52b28 kampura + 130mm kanget + m50 männät (ei vanos) -> puristussuhde 10,6:1 ? Tahtoo nuo vanoksellisen männät olla vähän kiven alla ja tuon mittaiset kanget olis valmiina niin sillä kyselen.

                                Comment

                                Working...
                                X