M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///saMi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1198
    • 52300

    Originally posted by duuk View Post
    En tiiä auttaako mitään. Joskus silmiini vaan osunu..

    2.8l Stroker
    ---------------
    for M50B25 engine
    - crank M52B28
    - rods M20B20/23 (130 mm)
    - pistons M50B25 (non-Vanos)

    M20B20: 130 mm
    M20B23: 130 mm
    M20B27: 130 mm
    Tuo kombikaation toteutus kiinnostaisi, kun ei noita vanos mäntiä meinaa löytyä.. Mikä noiden kankien asentamisessa tuohon m50 lohkoon on niin ei kannattavaa?

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by ///saMi View Post
      Tuo kombikaation toteutus kiinnostaisi, kun ei noita vanos mäntiä meinaa löytyä.. Mikä noiden kankien asentamisessa tuohon m50 lohkoon on niin ei kannattavaa?
      pitkä isku ja lyhyt kampi, niin kulma on iso ei kai siinä mitään muuta ihmeellistä ole
      mitään kierros konetta tuollaisesta yhdistelmästä ei varmaan kannata tehdä

      sitten kun tuolla saa saman puristuksen kuin m52b28:ssa on vakiona niin eikö kannata suoraan laittaa sellainen eikä rakentaa siitä rautalohkosta

      tuolla 135mm ja vanos männällä vaan tulee isompi puristus siksi sitä käytetään
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • ///saMi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1198
        • 52300

        Originally posted by Tonton View Post
        tuolla 135mm ja vanos männällä vaan tulee isompi puristus siksi sitä käytetään
        Mutta kun rakennetaan turbo konetta niin ei ole haittaa vaikka puristukset jäävätkin matalemmaksi. Lienee parempi pelailla varman päälle ja ettiä ne vanoksen männät tai tako..

        Comment

        • j.laitine
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 282
          • Jyväskylä

          Originally posted by ///saMi View Post
          Tuo kombikaation toteutus kiinnostaisi, kun ei noita vanos mäntiä meinaa löytyä.. Mikä noiden kankien asentamisessa tuohon m50 lohkoon on niin ei kannattavaa?
          Multa löytyisi ne vanos männät ylimääräisenä..
          Audi s4 b5
          e21 323 (Ikuisuus rojekti)
          M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


          Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

          Comment

          • Mokoma
            BTCF Member
            • Jun 2009
            • 767
            • 013 - Koskenkorva

            Nostellaampa hieman tätäkin.
            Onkos kellään kokemusta b20 stroukkauksista.
            Mielessäni olen pyöritellut mahdollisuutta käyttiksen stroukkaukseen ja muutama asia on vielä epäselviä.

            1. Mitä eroa on M50B25 ja M52B25 kampiakseleilla? Sopiiko M52-akseli M50-mottiin ilman taistelua?

            2. M50B20-moottorin isku on 66 ja B25-moottorin 75 mm. Tällöin mäntä nousee 4,5mm ylemmäs. Missä moottorissa on 130mm pitkät kanget joita voisi stroukkauksessa käyttää?

            3. Jos isku pitenee 9mm ja kanget lyhenevät 5mm mikä muodostuu b20 moottorin puristussuhteeksi? Kannen palotilan tilavuus B20-kannessa?

            4. Kuinka paljon männän päältä voi ottaa tavaraa pois? Eli kuinka "paksut" männät B20-moottorissa on? Taitaa olla mahdoton/tyhmä ajatus yrittää istuttaa B25-kampura+vakiokanget+sorvatut vakiomännät+paksumpi kansipahvi?

            Kiitos ja anteeksi.
            BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

            Originally posted by kaol
            Ongelma: Kolmekutonen.

            Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

            Comment

            • Freak
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 2564
              • .

              Originally posted by Mokoma View Post

              1. Mitä eroa on M50B25 ja M52B25 kampiakseleilla? Sopiiko M52-akseli M50-mottiin ilman taistelua?
              Ainakin varaosanumerot ovat samat.

              Originally posted by Mokoma View Post
              2. M50B20-moottorin isku on 66 ja B25-moottorin 75 mm. Tällöin mäntä nousee 4,5mm ylemmäs. Missä moottorissa on 130mm pitkät kanget joita voisi stroukkauksessa käyttää?
              M20b20, m20b23, m20b27 moottoreista löytyvät käyttökelpoiset 130mm kiertokanget.

              Originally posted by Mokoma View Post
              4. Kuinka paljon männän päältä voi ottaa tavaraa pois? Eli kuinka "paksut" männät B20-moottorissa on? Taitaa olla mahdoton/tyhmä ajatus yrittää istuttaa B25-kampura+vakiokanget+sorvatut vakiomännät+paksumpi kansipahvi?
              Tuskin kannattaa ryhtyä moiseen. Männistä pitäisi sorvata pois noin 4mm, joten kestävyys heikkenee oleellisesti.

              Et maininnut onko kyseessä m50b20 vai m50b20tu. Vanoksellisessa koneessa on 145mm pituiset kiertokanget, joka muuttaa tilannetta oleellisesti. Myös puristussuhteessa on eroa Vanoskoneessa olevan hieman suuremmat. Mitä kolmanteen kysymykseen tulee, niin tuskin puristus kovin paljoa tippuu vaikka mäntä jääkin puoli milliä alle normaalin korkeuden sillä kasvaahan samalla tilavuus lisää. Mutta mitä noin suuri paljealue vaikuttaa mm. päästöihin, sitä ei voi suoralta kädeltä tietää. Tuskin ne ainakaan paranevat... :think
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • Mokoma
                BTCF Member
                • Jun 2009
                • 767
                • 013 - Koskenkorva

                Originally posted by Mokoma View Post
                Nostellaampa hieman tätäkin.
                Onkos kellään kokemusta b20 stroukkauksista.
                Mielessäni olen pyöritellut mahdollisuutta käyttiksen stroukkaukseen ja muutama asia on vielä epäselviä.

                1. Mitä eroa on M50B25 ja M52B25 kampiakseleilla? Sopiiko M52-akseli M50-mottiin ilman taistelua?

                2. M50B20-moottorin isku on 66 ja B25-moottorin 75 mm. Tällöin mäntä nousee 4,5mm ylemmäs. Missä moottorissa on 130mm pitkät kanget joita voisi stroukkauksessa käyttää?

                3. Jos isku pitenee 9mm ja kanget lyhenevät 5mm mikä muodostuu b20 moottorin puristussuhteeksi? Kannen palotilan tilavuus B20-kannessa?

                4. Kuinka paljon männän päältä voi ottaa tavaraa pois? Eli kuinka "paksut" männät B20-moottorissa on? Taitaa olla mahdoton/tyhmä ajatus yrittää istuttaa B25-kampura+vakiokanget+sorvatut vakiomännät+paksumpi kansipahvi?

                Kiitos ja anteeksi.
                Originally posted by Freak View Post
                Ainakin varaosanumerot ovat samat.



                M20b20, m20b23, m20b27 moottoreista löytyvät käyttökelpoiset 130mm kiertokanget.



                Tuskin kannattaa ryhtyä moiseen. Männistä pitäisi sorvata pois noin 4mm, joten kestävyys heikkenee oleellisesti.

                Et maininnut onko kyseessä m50b20 vai m50b20tu. Vanoksellisessa koneessa on 145mm pituiset kiertokanget, joka muuttaa tilannetta oleellisesti. Myös puristussuhteessa on eroa Vanoskoneessa olevan hieman suuremmat. Mitä kolmanteen kysymykseen tulee, niin tuskin puristus kovin paljoa tippuu vaikka mäntä jääkin puoli milliä alle normaalin korkeuden sillä kasvaahan samalla tilavuus lisää. Mutta mitä noin suuri paljealue vaikuttaa mm. päästöihin, sitä ei voi suoralta kädeltä tietää. Tuskin ne ainakaan paranevat... :think
                Juu samat jutut sain selville tänään mutta kiitos kuitenkin.

                Elikkä näillä faktoilla sitten varmaan kokeillaan kevään aikana stroukata mottia. Ja tosiaan, kyseessä m50b20. On tiedossa vanoskoneen erot.
                Näillänäkymin kokoonpanoksi tulisi vakio m50B20 lohko, m52b25 kampi, m20b20 veivit, vakiomännät ja kansi (ehkä vähän kanavien avarrusta).

                Totesin tänään että hullun hommaa olisi tuo neloskysymyksen ehdotus.

                Mutta joo, jonkun täytyy olla ensimmäinen, katsotaan sitten niitä päästöjä kun homma on valmis. Kerron sitten tulokset

                Niin ja sitten vielä yksi kyssäri. Eihän B20 vakiomännän helma pääse ottamaan kampiakselin vastapainoihin kun veivi lyhenee ja isku kasvaa? Paljonko helmoista voi/kannattaa sorvata pois turvallisesti?
                BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                Originally posted by kaol
                Ongelma: Kolmekutonen.

                Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Hullua ja mielestäni turhaa touhua, parempi ostaa se M50B25 suoraan. Samaan hintaan enemmän tehoa ja varmuutta.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Mokoma
                    BTCF Member
                    • Jun 2009
                    • 767
                    • 013 - Koskenkorva

                    Originally posted by Jasu View Post
                    Hullua ja mielestäni turhaa touhua, parempi ostaa se M50B25 suoraan. Samaan hintaan enemmän tehoa ja varmuutta.


                    Totta. Mutta ongelma tulee siinä että auto on vm.91 ilman abseja. Ja että tuon padan saa laillisesti katsastettua isommalle padalle, täytyy absit löytyä. Yllämainitun topickin viimeisessä postauksessa on kerrottu miksen vain istuta uutta pataa ja pidä päätäni kiinni. Asiahan on kuitenkin niin että kampiakselin vaihdossa on 100000% pienempi varmuus "jäädä kiinni" ja asiasta voi aina syyttää edellistä omistajaa tai auton saksassa omistanutta güntheria.
                    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                    Originally posted by kaol
                    Ongelma: Kolmekutonen.

                    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by Mokoma View Post
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=188795

                      Totta. Mutta ongelma tulee siinä että auto on vm.91 ilman abseja. Ja että tuon padan saa laillisesti katsastettua isommalle padalle, täytyy absit löytyä. Yllämainitun topickin viimeisessä postauksessa on kerrottu miksen vain istuta uutta pataa ja pidä päätäni kiinni. Asiahan on kuitenkin niin että kampiakselin vaihdossa on 100000% pienempi varmuus "jäädä kiinni" ja asiasta voi aina syyttää edellistä omistajaa tai auton saksassa omistanutta güntheria.
                      Ok, nyt hieman ymmärrän. Kannattaahan se sitten myös porata noille B25 männille (sikälimikäli se tuossa lohkossa onnistuu).
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Mokoma
                        BTCF Member
                        • Jun 2009
                        • 767
                        • 013 - Koskenkorva

                        B20 lohkon porauksesta oli jossain topickissa juttua ja olikohan niin että lohkoa ei voi porata 84mm (vakio 80mm) koska sylinteriputket ovat samalla seinämävahvuudella kuin b25 mutta b25sessa on isommat putket. Mikäli b20 ja b25 olisivat samoilla sylinteriputkilla (b20 vain pienemmällä sisähalkaisijalla) olisi ongelmana b20 moottorin huonompi jäähdytys paksumpien seinämien takia.

                        Tämä oli sitten täyttä mutuilua, viisaammat korjaa.
                        BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                        Originally posted by kaol
                        Ongelma: Kolmekutonen.

                        Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                        Comment

                        • Freak
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 2564
                          • .

                          No pyyhkääse lohkon pinnasta samalla se puoli milliä pois niin pysyy paljealue alkuperäisenä. Puristuksetkin nousevat samalla kivasti.

                          Voihan sitä kokeilla porailla, mutta tuskin kovin kestävää pakettia saa aikaiseksi. Sylinterien seinämävahvuudesta tulee liian ohut.

                          Kun kerran olet stroukkaamassa, niin miksi et samalla vaivalla tekisi über-stroukkikonetta m57-dieselin kampiakselilla?
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • Vesku_89
                            Newbiemmer
                            • Nov 2010
                            • 8
                            • Koskenkorva

                            Originally posted by Mokoma View Post
                            Juu samat jutut sain selville tänään mutta kiitos kuitenkin.

                            Elikkä näillä faktoilla sitten varmaan kokeillaan kevään aikana stroukata mottia. Ja tosiaan, kyseessä m50b20. On tiedossa vanoskoneen erot.
                            Näillänäkymin kokoonpanoksi tulisi vakio m50B20 lohko, m52b25 kampi, m20b20 veivit, vakiomännät ja kansi (ehkä vähän kanavien avarrusta).

                            Totesin tänään että hullun hommaa olisi tuo neloskysymyksen ehdotus.

                            Mutta joo, jonkun täytyy olla ensimmäinen, katsotaan sitten niitä päästöjä kun homma on valmis. Kerron sitten tulokset

                            Niin ja sitten vielä yksi kyssäri. Eihän B20 vakiomännän helma pääse ottamaan kampiakselin vastapainoihin kun veivi lyhenee ja isku kasvaa? Paljonko helmoista voi/kannattaa sorvata pois turvallisesti?
                            No niin, suunnitelmat alkaa olla valmiina koska aloitetaan?
                            Nyt:
                            VW Golf TDI -96
                            BMW E34 525TDS Touring -96

                            Menneitä:
                            Volvo 940 Turbo -98
                            3x Volvo 740

                            Comment

                            • Mokoma
                              BTCF Member
                              • Jun 2009
                              • 767
                              • 013 - Koskenkorva

                              Originally posted by Freak View Post
                              No pyyhkääse lohkon pinnasta samalla se puoli milliä pois niin pysyy paljealue alkuperäisenä. Puristuksetkin nousevat samalla kivasti.

                              Voihan sitä kokeilla porailla, mutta tuskin kovin kestävää pakettia saa aikaiseksi. Sylinterien seinämävahvuudesta tulee liian ohut.

                              Kun kerran olet stroukkaamassa, niin miksi et samalla vaivalla tekisi über-stroukkikonetta m57-dieselin kampiakselilla?
                              M52 kampi siksi että sellainen on edullisesti tarjolla. Kuinkas pitä m57:n isku on? m51sessä oli muistaakseni 82,5 ja m52b28ssa 84.

                              Originally posted by Vesku_89 View Post
                              No niin, suunnitelmat alkaa olla valmiina koska aloitetaan?
                              Kun saa osat haalittua kasaan ja TDS:n kilpiin että on joku millä kulkea.
                              BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                              Originally posted by kaol
                              Ongelma: Kolmekutonen.

                              Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                              Comment

                              • Mörökölli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 1735
                                • Turku

                                Pannaas tännekin sama aihe, eli:


                                Originally posted by Mörökölli View Post
                                Pyöriikö 3,0 akseli ongelmitta M52 kohkossa vai ottaako kanki jo putken helmaan kiinni.

                                Jos ottaa niin uskaltaako alulohkon putkea loveta, vai voiko pinnoite alkaa irtoamaan?
                                www.nenifab.com

                                Comment

                                Working...
                                X