Originally posted by duuk
View Post
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ///saMi View PostTuo kombikaation toteutus kiinnostaisi, kun ei noita vanos mäntiä meinaa löytyä.. Mikä noiden kankien asentamisessa tuohon m50 lohkoon on niin ei kannattavaa?
mitään kierros konetta tuollaisesta yhdistelmästä ei varmaan kannata tehdä
sitten kun tuolla saa saman puristuksen kuin m52b28:ssa on vakiona niin eikö kannata suoraan laittaa sellainen eikä rakentaa siitä rautalohkosta
tuolla 135mm ja vanos männällä vaan tulee isompi puristus siksi sitä käytetäänsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Posttuolla 135mm ja vanos männällä vaan tulee isompi puristus siksi sitä käytetään
Comment
-
-
Originally posted by ///saMi View PostTuo kombikaation toteutus kiinnostaisi, kun ei noita vanos mäntiä meinaa löytyä.. Mikä noiden kankien asentamisessa tuohon m50 lohkoon on niin ei kannattavaa?Audi s4 b5
e21 323 (Ikuisuus rojekti)
M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc
Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,
Comment
-
-
Nostellaampa hieman tätäkin.
Onkos kellään kokemusta b20 stroukkauksista.
Mielessäni olen pyöritellut mahdollisuutta käyttiksen stroukkaukseen ja muutama asia on vielä epäselviä.
1. Mitä eroa on M50B25 ja M52B25 kampiakseleilla? Sopiiko M52-akseli M50-mottiin ilman taistelua?
2. M50B20-moottorin isku on 66 ja B25-moottorin 75 mm. Tällöin mäntä nousee 4,5mm ylemmäs. Missä moottorissa on 130mm pitkät kanget joita voisi stroukkauksessa käyttää?
3. Jos isku pitenee 9mm ja kanget lyhenevät 5mm mikä muodostuu b20 moottorin puristussuhteeksi? Kannen palotilan tilavuus B20-kannessa?
4. Kuinka paljon männän päältä voi ottaa tavaraa pois? Eli kuinka "paksut" männät B20-moottorissa on? Taitaa olla mahdoton/tyhmä ajatus yrittää istuttaa B25-kampura+vakiokanget+sorvatut vakiomännät+paksumpi kansipahvi?
Kiitos ja anteeksi.BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Originally posted by Mokoma View Post
1. Mitä eroa on M50B25 ja M52B25 kampiakseleilla? Sopiiko M52-akseli M50-mottiin ilman taistelua?
Originally posted by Mokoma View Post2. M50B20-moottorin isku on 66 ja B25-moottorin 75 mm. Tällöin mäntä nousee 4,5mm ylemmäs. Missä moottorissa on 130mm pitkät kanget joita voisi stroukkauksessa käyttää?
Originally posted by Mokoma View Post4. Kuinka paljon männän päältä voi ottaa tavaraa pois? Eli kuinka "paksut" männät B20-moottorissa on? Taitaa olla mahdoton/tyhmä ajatus yrittää istuttaa B25-kampura+vakiokanget+sorvatut vakiomännät+paksumpi kansipahvi?
Et maininnut onko kyseessä m50b20 vai m50b20tu. Vanoksellisessa koneessa on 145mm pituiset kiertokanget, joka muuttaa tilannetta oleellisesti. Myös puristussuhteessa on eroa Vanoskoneessa olevan hieman suuremmat. Mitä kolmanteen kysymykseen tulee, niin tuskin puristus kovin paljoa tippuu vaikka mäntä jääkin puoli milliä alle normaalin korkeuden sillä kasvaahan samalla tilavuus lisää. Mutta mitä noin suuri paljealue vaikuttaa mm. päästöihin, sitä ei voi suoralta kädeltä tietää. Tuskin ne ainakaan paranevat... :thinkEihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Mokoma View PostNostellaampa hieman tätäkin.
Onkos kellään kokemusta b20 stroukkauksista.
Mielessäni olen pyöritellut mahdollisuutta käyttiksen stroukkaukseen ja muutama asia on vielä epäselviä.
1. Mitä eroa on M50B25 ja M52B25 kampiakseleilla? Sopiiko M52-akseli M50-mottiin ilman taistelua?
2. M50B20-moottorin isku on 66 ja B25-moottorin 75 mm. Tällöin mäntä nousee 4,5mm ylemmäs. Missä moottorissa on 130mm pitkät kanget joita voisi stroukkauksessa käyttää?
3. Jos isku pitenee 9mm ja kanget lyhenevät 5mm mikä muodostuu b20 moottorin puristussuhteeksi? Kannen palotilan tilavuus B20-kannessa?
4. Kuinka paljon männän päältä voi ottaa tavaraa pois? Eli kuinka "paksut" männät B20-moottorissa on? Taitaa olla mahdoton/tyhmä ajatus yrittää istuttaa B25-kampura+vakiokanget+sorvatut vakiomännät+paksumpi kansipahvi?
Kiitos ja anteeksi.Originally posted by Freak View PostAinakin varaosanumerot ovat samat.
M20b20, m20b23, m20b27 moottoreista löytyvät käyttökelpoiset 130mm kiertokanget.
Tuskin kannattaa ryhtyä moiseen. Männistä pitäisi sorvata pois noin 4mm, joten kestävyys heikkenee oleellisesti.
Et maininnut onko kyseessä m50b20 vai m50b20tu. Vanoksellisessa koneessa on 145mm pituiset kiertokanget, joka muuttaa tilannetta oleellisesti. Myös puristussuhteessa on eroa Vanoskoneessa olevan hieman suuremmat. Mitä kolmanteen kysymykseen tulee, niin tuskin puristus kovin paljoa tippuu vaikka mäntä jääkin puoli milliä alle normaalin korkeuden sillä kasvaahan samalla tilavuus lisää. Mutta mitä noin suuri paljealue vaikuttaa mm. päästöihin, sitä ei voi suoralta kädeltä tietää. Tuskin ne ainakaan paranevat... :think
Elikkä näillä faktoilla sitten varmaan kokeillaan kevään aikana stroukata mottia. Ja tosiaan, kyseessä m50b20. On tiedossa vanoskoneen erot.
Näillänäkymin kokoonpanoksi tulisi vakio m50B20 lohko, m52b25 kampi, m20b20 veivit, vakiomännät ja kansi (ehkä vähän kanavien avarrusta).
Totesin tänään että hullun hommaa olisi tuo neloskysymyksen ehdotus.
Mutta joo, jonkun täytyy olla ensimmäinen, katsotaan sitten niitä päästöjä kun homma on valmis. Kerron sitten tulokset
Niin ja sitten vielä yksi kyssäri. Eihän B20 vakiomännän helma pääse ottamaan kampiakselin vastapainoihin kun veivi lyhenee ja isku kasvaa? Paljonko helmoista voi/kannattaa sorvata pois turvallisesti?BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostHullua ja mielestäni turhaa touhua, parempi ostaa se M50B25 suoraan. Samaan hintaan enemmän tehoa ja varmuutta.
Totta. Mutta ongelma tulee siinä että auto on vm.91 ilman abseja. Ja että tuon padan saa laillisesti katsastettua isommalle padalle, täytyy absit löytyä. Yllämainitun topickin viimeisessä postauksessa on kerrottu miksen vain istuta uutta pataa ja pidä päätäni kiinni. Asiahan on kuitenkin niin että kampiakselin vaihdossa on 100000% pienempi varmuus "jäädä kiinni" ja asiasta voi aina syyttää edellistä omistajaa tai auton saksassa omistanutta güntheria.BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Originally posted by Mokoma View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=188795
Totta. Mutta ongelma tulee siinä että auto on vm.91 ilman abseja. Ja että tuon padan saa laillisesti katsastettua isommalle padalle, täytyy absit löytyä. Yllämainitun topickin viimeisessä postauksessa on kerrottu miksen vain istuta uutta pataa ja pidä päätäni kiinni. Asiahan on kuitenkin niin että kampiakselin vaihdossa on 100000% pienempi varmuus "jäädä kiinni" ja asiasta voi aina syyttää edellistä omistajaa tai auton saksassa omistanutta güntheria.
Comment
-
-
B20 lohkon porauksesta oli jossain topickissa juttua ja olikohan niin että lohkoa ei voi porata 84mm (vakio 80mm) koska sylinteriputket ovat samalla seinämävahvuudella kuin b25 mutta b25sessa on isommat putket. Mikäli b20 ja b25 olisivat samoilla sylinteriputkilla (b20 vain pienemmällä sisähalkaisijalla) olisi ongelmana b20 moottorin huonompi jäähdytys paksumpien seinämien takia.
Tämä oli sitten täyttä mutuilua, viisaammat korjaa.BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
No pyyhkääse lohkon pinnasta samalla se puoli milliä pois niin pysyy paljealue alkuperäisenä. Puristuksetkin nousevat samalla kivasti.
Voihan sitä kokeilla porailla, mutta tuskin kovin kestävää pakettia saa aikaiseksi. Sylinterien seinämävahvuudesta tulee liian ohut.
Kun kerran olet stroukkaamassa, niin miksi et samalla vaivalla tekisi über-stroukkikonetta m57-dieselin kampiakselilla?Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Mokoma View PostJuu samat jutut sain selville tänään mutta kiitos kuitenkin.
Elikkä näillä faktoilla sitten varmaan kokeillaan kevään aikana stroukata mottia. Ja tosiaan, kyseessä m50b20. On tiedossa vanoskoneen erot.
Näillänäkymin kokoonpanoksi tulisi vakio m50B20 lohko, m52b25 kampi, m20b20 veivit, vakiomännät ja kansi (ehkä vähän kanavien avarrusta).
Totesin tänään että hullun hommaa olisi tuo neloskysymyksen ehdotus.
Mutta joo, jonkun täytyy olla ensimmäinen, katsotaan sitten niitä päästöjä kun homma on valmis. Kerron sitten tulokset
Niin ja sitten vielä yksi kyssäri. Eihän B20 vakiomännän helma pääse ottamaan kampiakselin vastapainoihin kun veivi lyhenee ja isku kasvaa? Paljonko helmoista voi/kannattaa sorvata pois turvallisesti?koska aloitetaan?
Nyt:
VW Golf TDI -96
BMW E34 525TDS Touring -96
Menneitä:
Volvo 940 Turbo -98
3x Volvo 740
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostNo pyyhkääse lohkon pinnasta samalla se puoli milliä pois niin pysyy paljealue alkuperäisenä. Puristuksetkin nousevat samalla kivasti.
Voihan sitä kokeilla porailla, mutta tuskin kovin kestävää pakettia saa aikaiseksi. Sylinterien seinämävahvuudesta tulee liian ohut.
Kun kerran olet stroukkaamassa, niin miksi et samalla vaivalla tekisi über-stroukkikonetta m57-dieselin kampiakselilla?
Originally posted by Vesku_89 View PostNo niin, suunnitelmat alkaa olla valmiinakoska aloitetaan?
BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
-
Pannaas tännekin sama aihe, eli:
Originally posted by Mörökölli View PostPyöriikö 3,0 akseli ongelmitta M52 kohkossa vai ottaako kanki jo putken helmaan kiinni.
Jos ottaa niin uskaltaako alulohkon putkea loveta, vai voiko pinnoite alkaa irtoamaan?
Comment
-
Comment