Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    Tässä nyt tullut paneuduttua enemmän tähän 24V moottoriin.

    Mulla olis 3 lihalaatikollista 24V osia
    -Alulohko kampura,yksi leikannut NonVanoskone osina ilman kantta
    Ja 2Kpl toimivia Vanos moottoreita,Tallin pihalla on yksi romu missä on M50B20TU Kone..

    Näistä pitäis rakentaa E30:iin uus kone

    Tuo kampura mikä on alulohkosesta koneesta on kuulemma M52B28.. Tämä on vielä tarkistamatta.

    Mutta itse aiheeseen.

    LOHKO
    -Kannattaako kasata Vanos lohkoon vai Non vanos lohkoon ?
    En kasaa tota alulohkoon.
    -Jenkkifoorumia lueskelin ja siellä oli höpinää että Tuo "earlier NV Block" voidaan porata 86mm niin että se kestää sen vielä ?


    KANSI
    -NV koneen kannessa erilaiset venttiilit ja venttiili jouset ?
    Imuventtiili isompi ?
    Vai onko se vaan ohjuri kun on isompi?
    S50 Nokat kävis pukkeineen tohon NV kanteen (vai höpiskö ne siitä niiden "S50"/M50 olosesta koneesta?

    Vähän suunnitellut että pitkät pakosarjat(kiina)
    11puristukset ja Kdfi Boksi,isommat suuttimet ja RE85 polttoaineeksi

    Paljonko puristussuhde jos se menis näin ?

    M52B28 kampi 84isku,135MM veivit, Männät M52(öljyrengasura sorvattuna ja M50 renkailla)

    Kanteen NV Imunokka pakopuolelle ja imupuolelle 252(tai vaihtoehtoisesti S50 nokat mikäli ne saa sovitettua).

    Sitten oli viel yks visio...
    324TD kampi 78mm iskulla NV veivit ja TU koneen muut osat +8000rpm :think

    Kuhan vaan kyselen ennakkoon....
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by Osku View Post
      ....
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        Tälläinen kokoonpano

        M52 84mm iskuinen kampiakseli
        M52 Kiertokanget(135mm)
        M50B25TU Männät
        11:1 Puristus ?

        Ja jos tuolla kokoonpanolla kasaa M50B25TU Lohkoon niin paljon muuttuu vielä suhde jos lohkosta otetaan 0,25-xxxmm pois....

        Lähinnä tota polttoaineen vaihtoa ajatellen

        Nyt teoriassa ollaan rakentamassa RE85 polttoaineelle soveltuvinta kokoonpanoa homma kuitenkin ajatustasolla vielä :think

        Koneen kestävyyttä ei aleta speksaamaan vaan pelkkä teoreettinen mahdollisuus tehdä iso puristus suhde vakio osilla :think
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          Lattialla olevat romppeet 0€... laakeria ja muuta uutta hilpettä löytyy kans "hyllystä"

          Ja se tekemisen ilo..... Ei muulla niin välii
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • larzu85
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 821
            • Mustasaari

            Löytääkö joku tästä suunnitelmasta jotai fibaa:
            -M50 rautalohko
            -alpina b3 kampura 93,9mm isku
            -130mm takoveivit
            -JE pistons 86mm männät
            -M52b28 kansi
            Ainakin männän nopeus tuolla 7000rpm rajottimella rupee olemaan aika hurja.
            Kampura jo hankittu joten lohkoa pitäisi piakkoin ruveta työstämään.
            Ja tosiaan ylipaine vehkeeksi tätä rakennetaan.
            BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

            BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

            EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

            EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

            EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

            EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

            EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11173
              • Oulu

              Mistään mitään tiiä, mutta ei oikein kuullosta ahdetun koneen sisuskaluilta. Mukavan vääntävän vaparinhan noista sais.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by larzu85 View Post
                Löytääkö joku tästä suunnitelmasta jotai fibaa:
                -M50 rautalohko
                -alpina b3 kampura 93,9mm isku
                -130mm takoveivit
                -JE pistons 86mm männät
                -M52b28 kansi
                Ainakin männän nopeus tuolla 7000rpm rajottimella rupee olemaan aika hurja.
                Kampura jo hankittu joten lohkoa pitäisi piakkoin ruveta työstämään.
                Ja tosiaan ylipaine vehkeeksi tätä rakennetaan.
                Tostahan tulee 22m/s, ei se nyt vielä paha ole.

                Tosta tulis kyllä mukava vapari.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • larzu85
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 821
                  • Mustasaari

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Tostahan tulee 22m/s, ei se nyt vielä paha ole.

                  Tosta tulis kyllä mukava vapari.

                  Ei tässä nyt mitään vaparia olla rakentamassa vaan alhaalta heräävää ahdettua
                  BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

                  BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

                  EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

                  EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

                  EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

                  EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

                  EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

                  Comment

                  • ^Tonix^
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 641
                    • Vaasa

                    Originally posted by larzu85 View Post
                    Ei tässä nyt mitään vaparia olla rakentamassa vaan alhaalta heräävää ahdettua
                    Älä vaan pilaa hienoa moottoria millään turbolla! Kuka nyt tehoa haluis?
                    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                    E30 318is
                    E36 M3 Coupe

                    Comment

                    • grab_
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 2839
                      • Uusimaa

                      mites kun on m50b25 ei vanos alakerta.. tulee vakio kampuralla sit rrc 135mm kanget kansi vakio mut cometecin tiivisteellä niin mäntiä mietin mitkä olis edukkaat ja sais sopivasti puristuksia pienemmäksi?tulossa siis holset hx40superi ilmaa tuottamaan
                      Ei mitään kerrottavaa

                      Comment

                      • HeiSy
                        BTCF Member
                        • Oct 2009
                        • 260
                        • Suomi

                        Originally posted by larzu85 View Post
                        Löytääkö joku tästä suunnitelmasta jotai fibaa:
                        -M50 rautalohko
                        -alpina b3 kampura 93,9mm isku
                        -130mm takoveivit
                        -JE pistons 86mm männät
                        -M52b28 kansi
                        Ainakin männän nopeus tuolla 7000rpm rajottimella rupee olemaan aika hurja.
                        Kampura jo hankittu joten lohkoa pitäisi piakkoin ruveta työstämään.
                        Ja tosiaan ylipaine vehkeeksi tätä rakennetaan.

                        Alkaa olemaan kiertokanget aika kovilla, näillä mitoilla. vaikka ovatki takokamaa :think Onko männät ja kanget jo ostettu? Jos ei, niin itse ainaki laittaisin edes 135mm kanget ja niille sopivat mittatilaus männät.
                        Last edited by HeiSy; 29-05-2013, 17:54.

                        Comment

                        • HeiSy
                          BTCF Member
                          • Oct 2009
                          • 260
                          • Suomi

                          Originally posted by grab_ View Post
                          mites kun on m50b25 ei vanos alakerta.. tulee vakio kampuralla sit rrc 135mm kanget kansi vakio mut cometecin tiivisteellä niin mäntiä mietin mitkä olis edukkaat ja sais sopivasti puristuksia pienemmäksi?tulossa siis holset hx40superi ilmaa tuottamaan
                          Kommentoidaan nyt tähänkin kun vauhtiin pääsin

                          Niin miksi haluat puristuksia alas? Varsinkin jos E85:sta saatavilla niin melkein mielummin nostaa siitä 10:1 puristeista. Omassani on n. 10.7:1 puristeet ja ei ainakaan liikaa ole. Tietty jos aiot bensalla ajaa niin sitte vähä eri.

                          Comment

                          • grab_
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 2839
                            • Uusimaa

                            Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
                            Kommentoidaan nyt tähänkin kun vauhtiin pääsin

                            Niin miksi haluat puristuksia alas? Varsinkin jos E85:sta saatavilla niin melkein mielummin nostaa siitä 10:1 puristeista. Omassani on n. 10.7:1 puristeet ja ei ainakaan liikaa ole. Tietty jos aiot bensalla ajaa niin sitte vähä eri.
                            kestääkö tuo noilla puristuksilla sitten sinne 5-600hp? ja lähinnä sitä että miten nuo männät kestääkö vakiot ja en tiiä vielä mutta kyllä varmaan 85 käyttövoima tulee..
                            Ei mitään kerrottavaa

                            Comment

                            • HeiSy
                              BTCF Member
                              • Oct 2009
                              • 260
                              • Suomi

                              No tarkotus olis omasta ottaa se 600Hp irti. stroukattu kylläkin m51d25 kampuralla ja 135mm kanget ja vanoksen männät, eli moottoritilavuus 2.753L. lohkosta ja kannesta lähteny sen verran et 1.6mm pyramidipahvilla puristukset lähentelee 11:1

                              Sen näkee sitte pysyykö nipussa, mutta eikös siellä mahda samat voimat olla kyseessä jos on samat tehot, vaikka puristussuhde olisikin eri :think Tehothan tulee vaan sitten hiukan eri ahtopaineilla. Tai näin itse olen sen ajatellu.

                              Comment

                              • larzu85
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 821
                                • Mustasaari

                                Originally posted by _"Johtaja"_ View Post
                                Alkaa olemaan kiertokanget aika kovilla, näillä mitoilla. vaikka ovatki takokamaa :think Onko männät ja kanget jo ostettu? Jos ei, niin itse ainaki laittaisin edes 135mm kanget ja niille sopivat mittatilaus männät.
                                Menee vaikeeks noitten 135mm kankien kanssa,kun on niin pitkä isku
                                BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

                                BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

                                EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

                                EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

                                EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

                                EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

                                EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎