M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka81
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 1176

    Originally posted by [Riku] View Post
    Kannen palotilan tilavuus NOIN 36ml, onko sinnepäinkään? Paljonko vakiona.
    Paljonko vakio palotilan tilavuus, ja onko sama vanos/non-vanos kansissa?

    Ja toinen kysymys liittyen CP:n M50B28 konstruktion 8,5:1 puristeisiin mäntiin, joita PPF myy, niin paljonkohan niissä mahtaa olla puristuskorkeus, ja ammeen tilavuus?

    Näistä männistä siis kyse, http://server.pure-pf.com/webshop2/i...duct&id_lang=1
    -E30 325i M-TechII Turbo
    -E39 528iA M-Sport
    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

    Comment

    • sturer Bock
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 312
      • Häme

      [QUOTE=Jukka81;3082978]Paljonko vakio palotilan tilavuus, ja onko sama vanos/non-vanos kansissa?

      Ja toinen kysymys liittyen CP:n M50B28 konstruktion 8,5:1 puristeisiin mäntiin, joita PPF myy, niin paljonkohan niissä mahtaa olla puristuskorkeus, ja ammeen tilavuus?

      Näistä männistä siis kyse, http://server.pure-pf.com/webshop2/i...duct&id_lang=1[/QUOTEä.]


      Kysy CP:ltä suoraan. Vastaavat email nopeasti ja asiantuntevasti kysymyksiin.

      Comment

      • Jukka81
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 1176

        [QUOTE=sturer Bock;3082987]
        Originally posted by Jukka81 View Post
        Paljonko vakio palotilan tilavuus, ja onko sama vanos/non-vanos kansissa?

        Ja toinen kysymys liittyen CP:n M50B28 konstruktion 8,5:1 puristeisiin mäntiin, joita PPF myy, niin paljonkohan niissä mahtaa olla puristuskorkeus, ja ammeen tilavuus?

        Näistä männistä siis kyse, http://server.pure-pf.com/webshop2/i...duct&id_lang=1[/QUOTEä.]


        Kysy CP:ltä suoraan. Vastaavat email nopeasti ja asiantuntevasti kysymyksiin.
        Niin täytynee kysyä, ppf:ltä kun ei oikein tietoa irtoa, kait ne on siellä salaisia tietoja.
        -E30 325i M-TechII Turbo
        -E39 528iA M-Sport
        -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          Originally posted by Jukka81 View Post

          Niin täytynee kysyä, ppf:ltä kun ei oikein tietoa irtoa, kait ne on siellä salaisia tietoja.
          Jos PPF:ltä ei tietoa tule, niin ei varmasti tule valmistajaltakaan.
          Tarkista foorumin puolelta.
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • Jukka81
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 1176

            Originally posted by Jasu View Post
            Jos PPF:ltä ei tietoa tule, niin ei varmasti tule valmistajaltakaan.
            Tarkista foorumin puolelta.
            Pitänee varmaan laskea sinne päin arvo, jos tuo palotila on 36ml tilavuudeltaan?

            Onkohan noissa ko. männissä yleensä enää varaa sorvata ollenkaan, esim ammeen pohjalta tavaraa pois?

            JE:n lähes vastaavissa männissä laen paksuus kun ohuimmasta kohdasta oli luokkaa 5mm.
            -E30 325i M-TechII Turbo
            -E39 528iA M-Sport
            -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Originally posted by Jukka81 View Post
              Pitänee varmaan laskea sinne päin arvo, jos tuo palotila on 36ml tilavuudeltaan?

              Onkohan noissa ko. männissä yleensä enää varaa sorvata ollenkaan, esim ammeen pohjalta tavaraa pois?

              JE:n lähes vastaavissa männissä laen paksuus kun ohuimmasta kohdasta oli luokkaa 5mm.
              Kysyin Andreakselta mitoista, mutta sanoi malleja olevan useita joten jätettiin asia siihen.

              Ootko siis uusia mäntiä vaille? He teettävät myös mitoilla jos tarvii.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • Jukka81
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 1176

                Originally posted by Jasu View Post
                Kysyin Andreakselta mitoista, mutta sanoi malleja olevan useita joten jätettiin asia siihen.

                Ootko siis uusia mäntiä vaille? He teettävät myös mitoilla jos tarvii.
                Juu, niin varmasti tekevät, ei vaan hirveästi houkuttele ostamaan, kun edes tuommosta tietoa ei irtoa, minkä ei nyt ei pitäisi niin salainen olla.

                Ja ei kai nyt M50 8,5:1 puristeisia mäntiä 135mm veiveille+84mm iskulle kovin montaa mallia ole, ja pahvin paksuuttakin kun tiedustelin millä tuo olis laskettu?
                -E30 325i M-TechII Turbo
                -E39 528iA M-Sport
                -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                Comment

                • Rage_
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 59
                  • Helsinki

                  M50b28/M50b30

                  Oon nyt lukenu koko topicin läpi ja vielä jäi epäselvyyksiä.
                  Projektina on m50b25 nonvanos kone joka olis tarkotus stroukata ja turbottaa.

                  Olenko ymmärtänyt oikein et helpoin tapa on laittaa m52b28 kampura, veivit ja männät m50b25 renkailla? Ja puristuksia jää se 10? Paljonko täytys sorvata mäntiä että sais sen 8,5 rutut? Tai vaihtoehtoisesti kuinka paljon paksumpi kansipahvi?

                  Tai toinen helppo tapa olis laittaa m54b30 kampura, veivit ja männät? Mitkä rutut siihen sitte tulis?

                  Sopiiko noi yhdistelmät sen paljon väiteltyn kampikulman osalta ollenkaa turbokoneeseen?

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    Originally posted by Rage_ View Post
                    Oon nyt lukenu koko topicin läpi ja vielä jäi epäselvyyksiä.
                    Projektina on m50b25 nonvanos kone joka olis tarkotus stroukata ja turbottaa.

                    Olenko ymmärtänyt oikein et helpoin tapa on laittaa m52b28 kampura, veivit ja männät m50b25 renkailla? Ja puristuksia jää se 10? Paljonko täytys sorvata mäntiä että sais sen 8,5 rutut? Tai vaihtoehtoisesti kuinka paljon paksumpi kansipahvi?

                    Tai toinen helppo tapa olis laittaa m54b30 kampura, veivit ja männät? Mitkä rutut siihen sitte tulis?

                    Sopiiko noi yhdistelmät sen paljon väiteltyn kampikulman osalta ollenkaa turbokoneeseen?
                    Sopiiko kysyä miksi 8,5 rutut
                    Vähän menneen talven (vai vuosituhannen) juttuja noi matalapuriste koneet
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • Rage_
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 59
                      • Helsinki

                      Originally posted by Tonton View Post
                      Sopiiko kysyä miksi 8,5 rutut
                      Vähän menneen talven (vai vuosituhannen) juttuja noi matalapuriste koneet
                      Sopii kysyä. Onhan vähän enempi ruttuja parempi jos vaa palikat kestää.

                      Comment

                      • tepi_k
                        BTCF Member
                        • Sep 2010
                        • 60
                        • Iisalmi

                        Originally posted by Rage_ View Post
                        Sopii kysyä. Onhan vähän enempi ruttuja parempi jos vaa palikat kestää.
                        Kyllä ne palikat kestää, kuhan säädöt on kohillaan ja laittaa vielä re85 polttoaineeks.
                        Iisalmi///Works

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3180
                          • 47200

                          eli nyt olen katellu kaikkea osaa valmiiksi tuohon m50 stroukkiin m54b30 palikoilla ja yrittänyt etsiä sopivia renkaita mäntiin kun ei nuo sinne käy m50 koneesta. Mistä käypäset renkaat?? Ja sitten mielessä pyörinyt tuo männän ja sylkän välys kun jää melko pieneksi niin onko haittaa? Mahlen katalookia selailin ja menein entistä enemmän vaan sekaisin

                          Ajatuksena tämmönen kokoonpano: m50 mylly ilman vanosta, 2 x imunokat ujosti hiottuna, m54b30 kampiakseli+veivit+männät ja sitten ne renkaat mistä?, ACL-laakerit vaihdan juurikin tuon kampikulman takia parempiin ja tietenkin uudet pultit ja tiivisteet kaikkialle. Suuttimet on vielä auki että nostetaanko paineita ylemmäs vai isompaa tilalle. Lopuksi säädätys toistaiseksi vakioboksille kun ei anna kukkaro myöden kdfi:lle..

                          Comment

                          • Rage_
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2010
                            • 59
                            • Helsinki

                            Muakin kiinnostas löytää vastauksia samoihin kysymyksiin.

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4927
                              • Kotka

                              Originally posted by pazq View Post
                              ACL-laakerit vaihdan juurikin tuon kampikulman takia parempiin
                              Eli mihin?
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3180
                                • 47200

                                Originally posted by Dunky View Post
                                Eli mihin?
                                siis acl:ät vakioiden tilalle tarkoitin.
                                ja ilmeisesti nuo m52us mallin renkaat käy näihin kun ei nähtävästi ole tätä m54 tehty rautaversiona.. tänään kävin hakemassa m54 sisuskalut ja huomenna lähtee moottori irti ja alkaa uuden kokoonpanon kasaus. Kansi plaanattavaksi ja laakerit, tiivisteet ja pultit tilaukseen ainakin jossei ole mitän muuta särki. Kaikkihan lähti siintä kun aloin selvittämään miksi tuo puputtaa tyhjäkäynnillä ja puristuspaineet mittaamalla selvisi seuraavaa:
                                1-> 16
                                2-> 15
                                3-> 9.5
                                4-> 15
                                5-> 8
                                6-> 13
                                Toivottavasti on vaan karstaa venttiilin ja seetin välissä, tai nostajia jumissa. Toisaalta nokkien ajoituskin oli ihan piirun verran pielessä joka tekee oman osuutensa

                                Comment

                                Working...
                                X