Originally posted by aaape
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by Pazi88; 06-11-2018, 12:08.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Finsquirt on nykyään sen verran hiljentynyt etten ole sitä kautta saanut ongelmiini apua ja ratkaisua joten yritetäänpä tätä kautta. Eli potilas on aika hankala tapaus koska 1syl ja 500cc 2T kone joka polkaisukäynnistyksellä. Ecuna on microsquirt V3. Ongelmana on käyntiinlähtö. Moottori pyörähtää polkaisemalla ainoastaan yhden tai kaksi kierrosta. Todella usein käy niin että silloin kun ei lähde käyntiin kone pysähtyy juuri ennen YKK:ta ja paine männän päällä pyöräyttääkin konetta takaperin. No ecu ei sitä ymmärrä vaan tekee kipinän kun kuvittelee koneen olevan siinä minkä olen määrittänyt käynnistysennakoksi. Voitte arvat mitä käy kun käynnistyspoljin on alhaalla ja kipinä tulee vastapalloon. Olen särkenyt useammat lohkot, kytkinkellon, rattaita, pari käynnistypolkimen akselia ja käynnistypolkimia on katkennut.
Triggeröintejä on ollut useampaa erilaista.
Ensin oli 12-1 VR anturilla
Sitten 24 hammasta VR anturilla ja 2nd anturina VR.
Tällä hetkellä on 1nd trigger 24 hammasta VR anturilla ja 2nd HALL joka tulee 132 astetta EYKK
Tyhmänä meni pitkään ennenkuin tajusin miksi potkii takaisin. Olisi pitänyt ostaa oma monikanavainen oskiloskooppi paljon aikaisemmin. Ratkaisuksi ongelmaan olen pähkäillyt sellaista että muuttaisi tuon second triggerin nappulan niin pitkäksi että se jatkuu YKK:n kohdalle asti ja cranking moden ollessa päällä kipinä tulisi kiinteästi 2nd triggerin laskevasta reunasta. Käyntiin lähdon jälkeen normal modessa luetaan nousevaa reunaa. Näin ollen kipinä tulisi aina pommin varmasti joko YKK:ssa tai sitten jos kone pyörähtääkin reilusti takaperin nappulan etureunan ohi eli 132 EYKK. Se ei enää haittaisi koska pakoaukko on jo reilusti auki jolloin takapotkua ei pääse syntymään.
Toteutuksen kannalta ngelmana on tietenkin se ettei tälläisiä määrityksia voi tehdä tunerstudiolla vaan pitäisi puukottaa softaa. Itse en lähdekoodista tajua mitään joten nyt kysynkin löytyykö täältä sellaista tietäjää joka sen osaisi ja voisi tehdä? Tai tietääkö joku keneen kannattaisi ottaa yhteyttä?
Tässä linkki minun projektiin finsquirtin sivuilla:
Tuolla on kuvia projektin varrelta:
E61 535d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by TommiT View PostRatkaisuksi ongelmaan olen pähkäillyt sellaista että muuttaisi tuon second triggerin nappulan niin pitkäksi että se jatkuu YKK:n kohdalle asti ja cranking moden ollessa päällä kipinä tulisi kiinteästi 2nd triggerin laskevasta reunasta. Käyntiin lähdon jälkeen normal modessa luetaan nousevaa reunaa. Näin ollen kipinä tulisi aina pommin varmasti joko YKK:ssa tai sitten jos kone pyörähtääkin reilusti takaperin nappulan etureunan ohi eli 132 EYKK. Se ei enää haittaisi koska pakoaukko on jo reilusti auki jolloin takapotkua ei pääse syntymään.
Kyllä MS2:n koodissa on jo tällainen vaihtoehto:
Tuo on vanha dokumentti mutta sama tieto löytyy microsquirtin manuaalistasigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Tuo mode oli kyllä tiedossa. Harmi vaan että se on tehty niin että toimii ainoastaan jos on yksi pulssi per kierros triggeröinti kuten vanhoissa moottoripyörien sytkälaitteissa tai joissa vanhoissa autoissa.
Moottorin luonteen ja tulevien säätämiseen liittyvien suunnitelmien vuoksi haluaisin kuitenkin saada paremman tarkkuuden kampuran asennosta ja siksi tein tuon 24 hampaisen kehän.
Koodin puukottamista tuo megan "trigger return" vaihtoehto varmasti helpottaisi koska siitä pystyy luultavasti aika hyvin copy pastella ottamaan suuren osan käyttöön.
E61 535d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by TommiT View Post
Koodin puukottamista tuo megan "trigger return" vaihtoehto varmasti helpottaisi koska siitä pystyy luultavasti aika hyvin copy pastella ottamaan suuren osan käyttöön.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by -Jo0nas- View PostMs1v3 miten tapahtuu jäähdytinnesteanturin kalibrointi? Heittää 8c oe anturilla. Ei kauheasti mutta kuitenki. Vai onko parempi laittaa GM anturi?
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View Post
Softa saatiin modattua mutta kääntäminen cygwinillä ei jostain syystä onnistunut millään. Nyt sitten oli pakko nöyrtyä ja lähetin James Murraylle mailia. Saas nähdä vastaako.E61 535d M-Sport
Comment
-
-
Siemens deka 870cc korkeaohmiset ja mega1v3. Kysymys tuosta injector opening time kohdasta.mitä arvoa on porukka käyttänyt noiden kanssa? Kokeiltu 0.9ms 1.0ms ja 1.3ms tällä hetkellä parhain tyhjäkäynti ja kylmäkäynnistys saatu tuolla 1.3. 0.9 taas huonoin. Datalehdessä näille suuttimille luki vain opening time 1.3 ja sillä pelaa nyt parhaiten. Idle pw pyörii siinä 2.1-2 paikkeilla.
Comment
-
-
Originally posted by -Jo0nas- View PostSiemens deka 870cc korkeaohmiset ja mega1v3. Kysymys tuosta injector opening time kohdasta.mitä arvoa on porukka käyttänyt noiden kanssa? Kokeiltu 0.9ms 1.0ms ja 1.3ms tällä hetkellä parhain tyhjäkäynti ja kylmäkäynnistys saatu tuolla 1.3. 0.9 taas huonoin. Datalehdessä näille suuttimille luki vain opening time 1.3 ja sillä pelaa nyt parhaiten. Idle pw pyörii siinä 2.1-2 paikkeilla.
0.9ms on siis oikea arvo ja Battery Voltage correction 0.1ms/V
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by -Jo0nas- View PostOkei kiitos. Juu tiedän kyllä, mutta tuolla 0.9 oli ongelmana satunnainen sammuminen kaasua laskiessa ja korjaantui tuolla opening timen nostolla. Ja oikein säätämällä saanu mitään muutosta siihen tosin saattoi johtua myös AE säädöstä..
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by -Jo0nas- View PostJoo säätöä lisää. Tarkotus olikin saada varmistus tolle opening timelle.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Comment