Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11095
    • Oulu

    Originally posted by aaape View Post
    Onko kellään tietoa/mahdollisuutta testata missä muodossa ms41:lle tulee nopeustieto abs boksilta se tulee mutta onko se jo megalle sopivassa muodossa vai tarviiko vielä muunnin piirin väliin? :think
    Mega on ms3x ja auto e36
    Suoraan nitrous-in nastaan (ilman pull-uppia) voit vetää signaalin abs boksilta/mittaristolta. abs boksilta tulee 48 pulssia/kierros ja mittaristolta 9.
    Last edited by Pazi88; 06-11-2018, 12:08.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • TommiT
      Bimmer Rookie
      • Mar 2015
      • 81
      • Äänekoski

      Finsquirt on nykyään sen verran hiljentynyt etten ole sitä kautta saanut ongelmiini apua ja ratkaisua joten yritetäänpä tätä kautta. Eli potilas on aika hankala tapaus koska 1syl ja 500cc 2T kone joka polkaisukäynnistyksellä. Ecuna on microsquirt V3. Ongelmana on käyntiinlähtö. Moottori pyörähtää polkaisemalla ainoastaan yhden tai kaksi kierrosta. Todella usein käy niin että silloin kun ei lähde käyntiin kone pysähtyy juuri ennen YKK:ta ja paine männän päällä pyöräyttääkin konetta takaperin. No ecu ei sitä ymmärrä vaan tekee kipinän kun kuvittelee koneen olevan siinä minkä olen määrittänyt käynnistysennakoksi. Voitte arvat mitä käy kun käynnistyspoljin on alhaalla ja kipinä tulee vastapalloon. Olen särkenyt useammat lohkot, kytkinkellon, rattaita, pari käynnistypolkimen akselia ja käynnistypolkimia on katkennut.

      Triggeröintejä on ollut useampaa erilaista.

      Ensin oli 12-1 VR anturilla

      Sitten 24 hammasta VR anturilla ja 2nd anturina VR.

      Tällä hetkellä on 1nd trigger 24 hammasta VR anturilla ja 2nd HALL joka tulee 132 astetta EYKK

      Tyhmänä meni pitkään ennenkuin tajusin miksi potkii takaisin. Olisi pitänyt ostaa oma monikanavainen oskiloskooppi paljon aikaisemmin. Ratkaisuksi ongelmaan olen pähkäillyt sellaista että muuttaisi tuon second triggerin nappulan niin pitkäksi että se jatkuu YKK:n kohdalle asti ja cranking moden ollessa päällä kipinä tulisi kiinteästi 2nd triggerin laskevasta reunasta. Käyntiin lähdon jälkeen normal modessa luetaan nousevaa reunaa. Näin ollen kipinä tulisi aina pommin varmasti joko YKK:ssa tai sitten jos kone pyörähtääkin reilusti takaperin nappulan etureunan ohi eli 132 EYKK. Se ei enää haittaisi koska pakoaukko on jo reilusti auki jolloin takapotkua ei pääse syntymään.

      Toteutuksen kannalta ngelmana on tietenkin se ettei tälläisiä määrityksia voi tehdä tunerstudiolla vaan pitäisi puukottaa softaa. Itse en lähdekoodista tajua mitään joten nyt kysynkin löytyykö täältä sellaista tietäjää joka sen osaisi ja voisi tehdä? Tai tietääkö joku keneen kannattaisi ottaa yhteyttä?

      Tässä linkki minun projektiin finsquirtin sivuilla:


      Tuolla on kuvia projektin varrelta:
      Last edited by TommiT; 12-01-2019, 19:55. Reason: puuttui tietoja
      E61 535d M-Sport

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Originally posted by TommiT View Post
        Ratkaisuksi ongelmaan olen pähkäillyt sellaista että muuttaisi tuon second triggerin nappulan niin pitkäksi että se jatkuu YKK:n kohdalle asti ja cranking moden ollessa päällä kipinä tulisi kiinteästi 2nd triggerin laskevasta reunasta. Käyntiin lähdon jälkeen normal modessa luetaan nousevaa reunaa. Näin ollen kipinä tulisi aina pommin varmasti joko YKK:ssa tai sitten jos kone pyörähtääkin reilusti takaperin nappulan etureunan ohi eli 132 EYKK. Se ei enää haittaisi koska pakoaukko on jo reilusti auki jolloin takapotkua ei pääse syntymään.

        Kyllä MS2:n koodissa on jo tällainen vaihtoehto:





        Tuo on vanha dokumentti mutta sama tieto löytyy microsquirtin manuaalista
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • TommiT
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 81
          • Äänekoski

          Tuo mode oli kyllä tiedossa. Harmi vaan että se on tehty niin että toimii ainoastaan jos on yksi pulssi per kierros triggeröinti kuten vanhoissa moottoripyörien sytkälaitteissa tai joissa vanhoissa autoissa.

          Moottorin luonteen ja tulevien säätämiseen liittyvien suunnitelmien vuoksi haluaisin kuitenkin saada paremman tarkkuuden kampuran asennosta ja siksi tein tuon 24 hampaisen kehän.

          Koodin puukottamista tuo megan "trigger return" vaihtoehto varmasti helpottaisi koska siitä pystyy luultavasti aika hyvin copy pastella ottamaan suuren osan käyttöön.



          E61 535d M-Sport

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            Originally posted by TommiT View Post

            Koodin puukottamista tuo megan "trigger return" vaihtoehto varmasti helpottaisi koska siitä pystyy luultavasti aika hyvin copy pastella ottamaan suuren osan käyttöön.
            Ota yhteyttä koodin kehittäjiin:James Murray and Kenneth Culver


            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • -Jo0nas-
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 162
              • kouvola

              Ms1v3 miten tapahtuu jäähdytinnesteanturin kalibrointi? Heittää 8c oe anturilla. Ei kauheasti mutta kuitenki. Vai onko parempi laittaa GM anturi?
              Last edited by -Jo0nas-; 18-01-2019, 08:38.

              Comment

              • -Jo0nas-
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 162
                • kouvola

                Originally posted by -Jo0nas- View Post
                Ms1v3 miten tapahtuu jäähdytinnesteanturin kalibrointi? Heittää 8c oe anturilla. Ei kauheasti mutta kuitenki. Vai onko parempi laittaa GM anturi?
                Itse itselleni vastaten. Gm anturin vastusarvot näyttäs olevan oikeat. Joten tilaan sellaisen. Vaikuttaa helpommalta ku easythermillä kikkailu.

                Comment

                • TommiT
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2015
                  • 81
                  • Äänekoski

                  Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  Ota yhteyttä koodin kehittäjiin:James Murray and Kenneth Culver


                  http://www.msextra.com/forums/

                  Softa saatiin modattua mutta kääntäminen cygwinillä ei jostain syystä onnistunut millään. Nyt sitten oli pakko nöyrtyä ja lähetin James Murraylle mailia. Saas nähdä vastaako.
                  E61 535d M-Sport

                  Comment

                  • -Jo0nas-
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 162
                    • kouvola

                    Siemens deka 870cc korkeaohmiset ja mega1v3. Kysymys tuosta injector opening time kohdasta.mitä arvoa on porukka käyttänyt noiden kanssa? Kokeiltu 0.9ms 1.0ms ja 1.3ms tällä hetkellä parhain tyhjäkäynti ja kylmäkäynnistys saatu tuolla 1.3. 0.9 taas huonoin. Datalehdessä näille suuttimille luki vain opening time 1.3 ja sillä pelaa nyt parhaiten. Idle pw pyörii siinä 2.1-2 paikkeilla.

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11095
                      • Oulu

                      Originally posted by -Jo0nas- View Post
                      Siemens deka 870cc korkeaohmiset ja mega1v3. Kysymys tuosta injector opening time kohdasta.mitä arvoa on porukka käyttänyt noiden kanssa? Kokeiltu 0.9ms 1.0ms ja 1.3ms tällä hetkellä parhain tyhjäkäynti ja kylmäkäynnistys saatu tuolla 1.3. 0.9 taas huonoin. Datalehdessä näille suuttimille luki vain opening time 1.3 ja sillä pelaa nyt parhaiten. Idle pw pyörii siinä 2.1-2 paikkeilla.
                      Kylmäkäynnistyshän on kiinni sun kylmäkäynnistys asetuksista. Injector opening time on taas perus parametri mikä pitää olla kohdallaan jos haluaa että kaikki toimii oikein. Tuolla on meikäläsen keräämä dokumentaatio ko. suuttimista: https://drive.google.com/open?id=0B2...UVseWZZbExtQnM

                      0.9ms on siis oikea arvo ja Battery Voltage correction 0.1ms/V

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • -Jo0nas-
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 162
                        • kouvola

                        Okei kiitos. Juu tiedän kyllä, mutta tuolla 0.9 oli ongelmana satunnainen sammuminen kaasua laskiessa ja korjaantui tuolla opening timen nostolla. Ja oikein säätämällä saanu mitään muutosta siihen tosin saattoi johtua myös AE säädöstä..
                        Last edited by -Jo0nas-; 11-02-2019, 10:31.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11095
                          • Oulu

                          Originally posted by -Jo0nas- View Post
                          Okei kiitos. Juu tiedän kyllä, mutta tuolla 0.9 oli ongelmana satunnainen sammuminen kaasua laskiessa ja korjaantui tuolla opening timen nostolla. Ja oikein säätämällä saanu mitään muutosta siihen tosin saattoi johtua myös AE säädöstä..
                          Sehän käytännössä menee paksummalle, kun isonnat opening timeä ja varsinkin mitä pienempi pulssinleveys, niin sitä paksummalle suhteessa se menee. Siksi se auttaa sammuiluun. Eli VE kartan säätöä hieromaan.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • -Jo0nas-
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2009
                            • 162
                            • kouvola

                            Joo säätöä lisää. Tarkotus olikin saada varmistus tolle opening timelle.

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              Originally posted by -Jo0nas- View Post
                              Joo säätöä lisää. Tarkotus olikin saada varmistus tolle opening timelle.
                              MS1:ssä pitää olla hi-res-koodi noin isoilla suuttimilla. muuten ei tule säätämisestä mitään.
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • -Jo0nas-
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 162
                                • kouvola

                                Minun mielestä tuossa on hires koodi. Ainakin kun etsii koneella mega yhteyden siinä luki firmwares hires jotain en muista tarkkaan. Jostainhan sen varmasti voisi tarkistaa?
                                Last edited by -Jo0nas-; 11-02-2019, 12:42.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎