Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PPmotor
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 725
    • E-Pohjanmaa

    Ahtopaineen ohjausta suunnitteilla megalla(MS3). Muilla käytännön kokemuksia asiasta? Kuinka hyvin olette saaneet säätöihin? Tarkoituksena käyttää siis kolmitie solenoidia hukkaportin ylä ja alapuoliseen ohjaukseen.
    Tarjolla olevia solenoideja:






    Hinnoissa melkoinen ero Autotunen ja Sporttiauton solenoideilla. Mikähän on käytännössä hintaeron peruste. Tatekin malli ei aivan "perinteinen", toimivuus?

    Tuossa linkki megan dokumentointiin asiasta:
    Manuals for Megasquirt-3 (MS3) ECUs (1.5.x firmware) The manuals are split into three main sections : 1. Setting Up, 2. Hardware and 3. TunerStudio Reference. Manuals are available to download as PDFs or to view online page by page in your web-browser. 1. Setting Up This manual contains a QuickStart… Continue reading


    Closed loop toiminnolla lienee järkevin ja tarkin.
    Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
    Ex: 325i Turbo Drift, jne..
    Power2Drift Team

    Comment

    • Mäki
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 370
      • Vaasa

      Tuota tuota, tuli vaihdettua tässä keväällä normi m10 sytytys edis4'seen. Ja ei oikeen halua lähtee pelamaan.
      On kytketty tämän mukaan:


      Megasquirt 1, v 2.2 kysessä.
      Ja ku yrittää käyntiin niin aika pian "rpm" menee 0'aan.
      Ennen operaatiota auto lähti käyntiin ja kävi ( eli ainostaan löpö-puoli megalla )

      Tässä pieni pätkä mitä kone näyttää:


      Voiko olla VR-anturin ja triggerin välissä liian iso rako? Vai onko jollekin tuttu ongelma?
      Harley Davidson Sportster 1200
      Mercedes-Benz C 200 CDI S204

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Originally posted by Mäki View Post
        Tuota tuota, tuli vaihdettua tässä keväällä normi m10 sytytys edis4'seen.
        Onkos purkki muutettu edistä varten näiden ohjeiden mukaan:



        Ja asetukset:

        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • saki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 247

          Kannattaa katsoa myös tuleeko kipinää vaikka kierrosluku on nollissa megalla. EDIS systeemihän toimii sillä kiinteellä ennakolla vaikka yhteys megaan olisi irti. Jos kipinääkään ei tule on AINAKIN siinä EDIS kytkennässä, anturissa, ym. osissa jotain tuskaa.. todennäköisemmin toki ongelma on nyt perus asetuksissa/lautamuutoksissa.
          BMW i3 REX

          Comment

          • Mäki
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 370
            • Vaasa

            purkki on muutettu (ja ollut myös käytössä ennen tätä projektia), ja pitäisi olla asetukset ovat laitettu tuon sivun mukaan. Mutta pitää vielä tarkistaa kolmannen kerran ku käyn tallilla.

            Aivan, pitää vielä tarkistaa kipinä uudelleen, aluksi ku oli kytketty niin tarkistin ja tuli kipinää, mutta tosin konetta pyöritettiin ainostaan niin että näki että tuli kipinä, eli voi olla että sekin loppuu samaan tahtiin ku mega.. pitäisi vielä tehdä kunnon sytytys johdot jotka istuvat kunnolla m10ssä.

            jos ymmärrän oikein niin jos esm. signaali on liian alahainen triggeripyörältä niin ei tule kipinää?
            Last edited by Mäki; 12-05-2013, 20:40.
            Harley Davidson Sportster 1200
            Mercedes-Benz C 200 CDI S204

            Comment

            • Patriot
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 274

              Originally posted by PPmotor View Post
              Ahtopaineen ohjausta suunnitteilla megalla(MS3). Muilla käytännön kokemuksia asiasta? Kuinka hyvin olette saaneet säätöihin? Tarkoituksena käyttää siis kolmitie solenoidia hukkaportin ylä ja alapuoliseen ohjaukseen.[/url]
              Itsellä Autotunen solenoidi ja MS3. Miten oli tarkoitus kytkeä tuo kolmiporttinen solenoidi ylä- ja alapuoliseen ohjaukseen?

              Edit: Varmaankin näin..

              Last edited by Patriot; 22-05-2013, 20:39.
              E39 540iA M62TUB44

              Comment

              • PPmotor
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 725
                • E-Pohjanmaa

                Originally posted by Patriot View Post
                Itsellä Autotunen solenoidi ja MS3. Miten oli tarkoitus kytkeä tuo kolmiporttinen solenoidi ylä- ja alapuoliseen ohjaukseen?

                Edit: Varmaankin näin..

                http://www.diyautotune.com/images/pr...te_control.png
                Kuukauden päivät ollut solenoidi ohjauksella ja tuntuisi toimivan. Autotunen sivuilla on muuten solenoidin taajuus väärin. Pitäisi olla 19,5Hz.
                Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                Power2Drift Team

                Comment

                • uho-matti
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 290
                  • kaustinen

                  Mistä kohtaa hammasta edis4 ottaa tiedon, anturi on keskellä 9 hammasta ja sytyttää liika aikaisin. sillähän ei ole mitään merkitystä missä asennossa triggeri pyörä on kunhan koneen ollessa ykkssa on 9 hammas anturin kohdalla

                  Purkkina siis ms1 2.2 ja edis 4 sytkä kaikki neuvot on tervetulleita.
                  bmw e61 - 535da

                  POHJANMAA CONNECTION

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by uho-matti View Post
                    anturi on keskellä 9 hammasta ja sytyttää liika aikaisin.
                    Millä tämä on katsottu/todettu?

                    Kaikki sytkälamput ei näytä hukkakipinä-sytkän ennakoita oikein. Lampussa pitäisi olla "kaksitahtiasetus" eli mahdollisuus valita 4- ja 2-tahtikoneiden sytytys. Hukkakipinää katsellaan em. 2-tahtikoneen asetuksella.

                    EDIS antaa kiinteää 10 asteen ennakkoa jos megan SAW-piuha eli ohjeiden mukaan tehtynä pinni 25 on irti. Kokeile irroittaa em. johto ja katso että ennakko on 10 astetta.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • Heiska
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 2024
                      • Mikkeli

                      Olenko ihan hukassa kun olen tota megamanuaalia lueskellut useamman kerran.
                      Tarkoitus olis päivittää m10 ruiskulle ja ajattelin tehdä ohjauksen ms2 v3.00 boxilla (bensa & kipinä). tarkoitus olisi saada hyödynnettyä auton omia osia mahdollisimman paljon.
                      m10 koneessahan on jakajassa 4 sakarainen kiekko vr-anturilla josta piuhat lähtevät sytkäohjaus moduuliin. kannattaako käyttää sitä modulia vai vetää piuhat suoraan megalle, jolloin tarvii vr-piiri rakentaa.
                      tarviiko jostain muualta vielä pyörintätiedon vai onnistuuko pelkästään tolla?
                      Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon megaa tilatessa?
                      Hankintalistalla on jo m50 TPS, Innovate lc-1, cossun imulämpö anturi...

                      ja tämäkin asia on varmaan jo aikasemmin jossain ollut, mutta ei ole mun silmään osunut.

                      Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Originally posted by Heiska View Post
                        Olenko ihan hukassa kun olen tota megamanuaalia lueskellut useamman kerran.
                        Et ole hukassa mutta selvintä olisi laittaa ensin pelkkä bensansuihkutus ja myöhemmin päivittää sytkä. Se toimii kyllä sillä alkuperäisellä jakajalla ja puolan miinus-navasta otetulla signaalilla niinkuin megamanuaalissa neuvotaan. Sulla on vielä paljon opiskeltavaa ilman sitä sytkänsäätöäkin.

                        Sitten kun bensapuoli on selvä niin yksinkertaisin ratkaisu on laittaa HEI-7-yksikkö ja kytkeä mega siihen:

                        EFI, Fuel Injection, Auto, automotive, car, TPI, computation, ECU, MegaSquirt, GPIO, MicroSquirt, Sequencer, stim, MegaShift, MShift, DIY, transmission, 4L60E, 4L80E, controller, shifter
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • Heiska
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 2024
                          • Mikkeli

                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Et ole hukassa mutta selvintä olisi laittaa ensin pelkkä bensansuihkutus ja myöhemmin päivittää sytkä. Se toimii kyllä sillä alkuperäisellä jakajalla ja puolan miinus-navasta otetulla signaalilla niinkuin megamanuaalissa neuvotaan. Sulla on vielä paljon opiskeltavaa ilman sitä sytkänsäätöäkin.

                          Sitten kun bensapuoli on selvä niin yksinkertaisin ratkaisu on laittaa HEI-7-yksikkö ja kytkeä mega siihen:

                          http://www.megamanual.com/ms2/GM_7pinHEI.htm
                          juu tiedän että on vielä opiskeltavaa, vaikka megasta jo kokemusta löytyykin oma m30 ja Juhi$ m30 ja baijeri88 m50 projekteista.

                          m10 on vaan hieman erillainen toi pyörintätiedon saaminen niin sitä kyselin. tiedän että trikkeripyörällä (kuten m30) saisi "helposti" homman toimimaan, mutta ajattelin nyt kokeilla tohon m10 sen omilla kamoilla jos se vaan on mahdollista.

                          moottoria todennäköisesti hieman kutitellaan nyt samalla kun se on leväytettynä pöydällä, niin olisi hyvä saada myös sytkä samalla säätöihin. tarkoitus saada moottori paikalleen viimeistään 9/14 joten aikaa on vielä opiskella.

                          Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by Heiska View Post
                            m10 sen omilla kamoilla jos se vaan on mahdollista.
                            Toi HEI-7 moduli on kaikkein yksinkertaisin ratkaisu. Joudut tietysti lukitsemaan siitä jakajasta keskipako- ja alipaine-ennakon. Helpoimmin sen toteutat kun jätät alipainekellon letkun irti ja tulppaat lähdön ja taivuttelet jakajan sisältä painojen jousien pidikkeet kiinni painoihin jolloin ne ei liiku.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • Heiska
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 2024
                              • Mikkeli

                              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                              Toi HEI-7 moduli on kaikkein yksinkertaisin ratkaisu. Joudut tietysti lukitsemaan siitä jakajasta keskipako- ja alipaine-ennakon. Helpoimmin sen toteutat kun jätät alipainekellon letkun irti ja tulppaat lähdön ja taivuttelet jakajan sisältä painojen jousien pidikkeet kiinni painoihin jolloin ne ei liiku.
                              Kiitoksia. pitääkin sit tehdä tolla HEI-7 modulilla. Näillä tiedoilla pääseekin sit jo aika pitkälle.

                              Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                              Comment

                              • Slazha
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 2284
                                • Joensuu/Syvyys

                                Mistä kaikista autoista löytyy 88 pinniset moottorin ecut? siis sama mitä käytetään m52b28

                                Pitäis megasta tehdä plug and play niin joku rikkinäinen/halpa purkki ois hakusessa
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                E36 318is class II, e30 turpo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎