Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • micke_
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1154
    • Lojo

    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    no katoppa kuvaa ku se on jo tossa välikannessa kiini kun menee paikolleen kunnola niin ei se b38 millään välikantta madalla.. ja ne tulpan jatkot nyt on vähän ärseestä.... :think
    Ei ne moodaamatta mene B38 venakopallakaan, puukko käteen ja veistelee ylimääräiset kumit pois että menee tarpeeks syvälle, lisäks tarvii jyrsiä kopasta puolien välissä olevat rivat pois kuten tosta duukin kuvasta näkee että mahtuvat töpselin kanssa paikalleen.

    Et saa mitenkään vag puolia B36 kopalla jos et laita jatkoja tulpille, norjalaiset koitti jyrsiä niin paljon tavaraa kun pystyi pois. No koppahan meni puhki ja silti piti olla jatkot.
    Millä numerolla ne puolat on? 115F päättyvät on oikeet.

    Muutamalla on ollut ongelmaa kipinän kanssa tulppien jatkoilla, itse ostin suoraan sen B38 kopan niin toimii varmasti.
    Last edited by micke_; 10-06-2014, 18:37.
    E24 ///M635CSI
    E61 520d LCI
    Ex: E30 1006hv/1161nm
    ig: m1ckee_

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      Originally posted by micke_ View Post
      Ei ne moodaamatta mene B38 venakopallakaan, puukko käteen ja veistelee ylimääräiset kumit pois että menee tarpeeks syvälle, lisäks tarvii jyrsiä kopasta puolien välissä olevat rivat pois kuten tosta duukin kuvasta näkee että mahtuvat töpselin kanssa paikalleen.

      Et saa mitenkään vag puolia B36 kopalla jos et laita jatkoja tulpille, norjalaiset koitti jyrsiä niin paljon tavaraa kun pystyi pois. No koppahan meni puhki ja silti piti olla jatkot.
      Millä numerolla ne puolat on? 115F päättyvät on oikeet.

      Muutamalla on ollut ongelmaa kipinän kanssa tulppien jatkoilla, itse ostin suoraan sen B38 kopan niin toimii varmasti.
      jep niin mie laskin ettei onnaa tolla kopalla millään . mut jatkoilla nyt tulille et saa rueta kahteleen vikoja muuata...
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
        jep niin mie laskin ettei onnaa tolla kopalla millään . mut jatkoilla nyt tulille et saa rueta kahteleen vikoja muuata...
        Pistä possun puolilla ja teet jatkot puolaan, kun se on helppoa toteuttaa niihin. Lisäksi niissä on ruuvilla kiinnitys venakoppaan niin eivät pompi pois paikoiltaan.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          Originally posted by jannmann View Post
          Pistä possun puolilla ja teet jatkot puolaan, kun se on helppoa toteuttaa niihin. Lisäksi niissä on ruuvilla kiinnitys venakoppaan niin eivät pompi pois paikoiltaan.
          miten tolanen pussun puolan jatkaminen sit muuttaa puolan toiminta? (ohmit muuttuu aina jatkoilla) :think

          onko possun puolalle speksejä?
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by 2bar..ahhh View Post
            miten tolanen pussun puolan jatkaminen sit muuttaa puolan toiminta? (ohmit muuttuu aina jatkoilla) :think

            onko possun puolalle speksejä?
            Jatkaminen tehdään vetämällä tosta kumitutti alaosasta irti jolloin jousi irtoaa. Jatkoksi vaikka messinkinen5mm halkaisijalla oleva tanko jousen ja puolan väliin, pituus muistaakseni 15mm.
            Kumitutin ja yläosan väliin 15mm sorvattu holkki vaikka pommista. Tämä varmistaa, että jousen esijännitys pysyy vakiona.
            Sitten varrenpäälle liima kutistesukkaa.
            On toiminut kaverin +300hv S14 koneessa kaksi kautta ilman ongelmia.

            Tiedä sitten paljonko tulee ylimeno resistanssia ton yhden ylimääräisen kontaktin takia :think

            Liittimet puoliin saa Finjectorilta.

            Mitä speksejä tarvitset? Joku Berun pdf löytyy.
            Noi maksaa luokkaa 40-45e kpl.
            Joko ZSE 042 tai ZSE 012

            Hivenen joutuu välikantta avartamaan ja venakoppaa.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • 2bar..ahhh
              BTCF Honorary Member
              • Nov 2004
              • 3351
              • haapavesi

              Originally posted by jannmann View Post
              Jatkaminen tehdään vetämällä tosta kumitutti alaosasta irti jolloin jousi irtoaa. Jatkoksi vaikka messinkinen5mm halkaisijalla oleva tanko jousen ja puolan väliin, pituus muistaakseni 15mm.
              Kumitutin ja yläosan väliin 15mm sorvattu holkki vaikka pommista. Tämä varmistaa, että jousen esijännitys pysyy vakiona.
              Sitten varrenpäälle liima kutistesukkaa.
              On toiminut kaverin +300hv S14 koneessa kaksi kautta ilman ongelmia.

              Tiedä sitten paljonko tulee ylimeno resistanssia ton yhden ylimääräisen kontaktin takia :think

              Liittimet puoliin saa Finjectorilta.

              Mitä speksejä tarvitset? Joku Berun pdf löytyy.
              Noi maksaa luokkaa 40-45e kpl.
              Joko ZSE 042 tai ZSE 012

              Hivenen joutuu välikantta avartamaan ja venakoppaa.
              kiitos! kerrankin tullee sellaiset tiedot mitä pitää! ja speksit löydän noilla tiedoilla.
              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                Mitähän puolia näissä on käytetty, 1.8T?

                TFSI:n puolat ovat sit pidemmät ja muutenkin ilmeisesti tehokkaammat, eli voisivat istua paremmin tohon koppaan. VAG osanumero: 06E905115E

                Voin kyllä verrokiksi mitata 1.8T ja TFSI puolien pituudet jos kiinnostaa.


                Edit. Oliki näköjään ollu puhetta noista pituuksista aiemmin tässä säikeessä, eli ilmeisesti TFSI puolia siis käytetty.
                Last edited by Thuppu; 17-06-2014, 07:34.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • 2bar..ahhh
                  BTCF Honorary Member
                  • Nov 2004
                  • 3351
                  • haapavesi

                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Mitähän puolia näissä on käytetty, 1.8T?

                  TFSI:n puolat ovat sit pidemmät ja muutenkin ilmeisesti tehokkaammat, eli voisivat istua paremmin tohon koppaan. VAG osanumero: 06E905115E

                  Voin kyllä verrokiksi mitata 1.8T ja TFSI puolien pituudet jos kiinnostaa.


                  Edit. Oliki näköjään ollu puhetta noista pituuksista aiemmin tässä säikeessä, eli ilmeisesti TFSI puolia siis käytetty.
                  TFSI jep noi siel nyt on jatkoilla paikollaan mut saa nähä pelääko ne jatkoilla ollenkaan.... :think:think
                  €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                  Comment

                  • Bansku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2011
                    • 1493
                    • Savo

                    Nyt en äkkiseltään löytänyt mitään valmista ketjua moottorinohjaus kysymyksille joten kysyn tässä.
                    Eli m50b20 vanos moottori olisi siis tulossa autoon paikoilleen ja kdfi ohjaamaan sitä, tosta lohkon kupeesta löytyy näköjään nakutustunnistinkin, kysymys siis kuuluu voiko toi kdfi mitenkään hyödyntää tota tunnistinta vai nakkaanko tallin ovelta koko tunnistimen tonne metsikköön?

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11095
                      • Oulu

                      Originally posted by Bansku View Post
                      Nyt en äkkiseltään löytänyt mitään valmista ketjua moottorinohjaus kysymyksille joten kysyn tässä.
                      Eli m50b20 vanos moottori olisi siis tulossa autoon paikoilleen ja kdfi ohjaamaan sitä, tosta lohkon kupeesta löytyy näköjään nakutustunnistinkin, kysymys siis kuuluu voiko toi kdfi mitenkään hyödyntää tota tunnistinta vai nakkaanko tallin ovelta koko tunnistimen tonne metsikköön?
                      En tiedä nakuanturin käytöstä, mutta oletko katsonu mikä moottorinohjaus sulla on? m50b20tu taitaa olla siemens ms40 ohjauksella. KDFI m50tu koneelle on tarkotettu motronicin johtosarjaan kytkettäväksi, joten se ei toimi suoraan jos sulla on siemenssin boksi.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Bansku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2011
                        • 1493
                        • Savo

                        Siis toi b20 kone on ilmeisesti ollut siementäjällä mutta siihen tulee kyllä ihan m50b25 koneesta piuhat. Eli ihan oikeanlaiset palikat pitäs olla
                        Siis piuhasarja on ihan vanoksettomasta koneesta ja kdfi on sille tarkoitettu. Ei siis ole vanosta tulossa käyttöön
                        Last edited by Bansku; 18-06-2014, 18:48.

                        Comment

                        • 2bar..ahhh
                          BTCF Honorary Member
                          • Nov 2004
                          • 3351
                          • haapavesi

                          Originally posted by Bansku View Post
                          Siis toi b20 kone on ilmeisesti ollut siementäjällä mutta siihen tulee kyllä ihan m50b25 koneesta piuhat. Eli ihan oikeanlaiset palikat pitäs olla
                          Siis piuhasarja on ihan vanoksettomasta koneesta ja kdfi on sille tarkoitettu. Ei siis ole vanosta tulossa käyttöön
                          jos sulla on moottorin omat poksit ja johot niin kyllä se ei vaikuta naku anturin käyttön.
                          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                          Comment

                          • Bansku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2011
                            • 1493
                            • Savo

                            Eli heitän nakuanturit helevettiin lohkon kyljestä

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              Originally posted by Bansku View Post
                              Eli heitän nakuanturit helevettiin lohkon kyljestä
                              eikä ku jos sullaon koneen johot missä nakut ja boksi niin paikoilleen vaan.
                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11095
                                • Oulu

                                Mikäs se on muuten pätevin säätöohjelma nykyään megalle? Tunerstudio ainakin vaikuttaa ihan pätevältä, varsinkin ton live-säädön osalta. Mutta eikös tuokin ala olla jo suht vanha softa, että onko tullu jotain kehittyneempää viimeaikoina tarjolle?

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎