Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    Originally posted by Joma View Post
    Ja mikä nyt olisi sitten oikeat asetukset tuonne wheel decoder?
    Lueppa tuo:


    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • Joma
      BTCF Member
      • Feb 2011
      • 1320
      • Masku

      Eli olen ymmärtänyt wheel decoder asetukset väärin, no täytyypä tutkailla mitä muuta siellä voisi olla väärin. Kun ampuu kuitenkin kipinää, mutta vain toiselle ledille.
      Last edited by Joma; 16-04-2017, 18:17.
      E30 M52b28 M122h Amme
      E28 x monta
      E23 728i Ministeri
      E10 1600-2 Garret

      VW LT50 Huoltoajoneuvo
      HD lapio jätskikruiseri

      Comment

      • Joma
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1320
        • Masku

        Oon nyt koittanu kaikenmaailman asetukset tuolta wheel decoderista. Välillä ampuu satunnaisesti molempiin kipinää. Molemmat sytkälähdöt siis toimii, riippuen kumpi on pienempi niin sytyttää hyvin.

        Hall anturi ja 0,6mm raolla triggeriin.
        Last edited by Joma; 16-04-2017, 18:18.
        E30 M52b28 M122h Amme
        E28 x monta
        E23 728i Ministeri
        E10 1600-2 Garret

        VW LT50 Huoltoajoneuvo
        HD lapio jätskikruiseri

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          Olis ongelma tilanne Microsquirt V3 kanssa: kipinä triggeri heittää Open looppia vaikka pitäs maadottaa, alunperin firmis oli V3.830 tjms, nyt MSII extra, jotta sai launchin FLEXfuelin kautta...

          olisko vinkkiä mistä sais muutettua tuon kipinä puolen päinvastaseks, ilmeisesti vakio firmiksessä on Going high (inverted) mutta ms2 extrassa on vaa going high asetus tuolle..
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            Originally posted by Exami View Post
            Olis ongelma tilanne Microsquirt V3 kanssa: kipinä triggeri heittää Open looppia vaikka pitäs maadottaa, alunperin firmis oli V3.830 tjms, nyt MSII extra, jotta sai launchin FLEXfuelin kautta...

            olisko vinkkiä mistä sais muutettua tuon kipinä puolen päinvastaseks, ilmeisesti vakio firmiksessä on Going high (inverted) mutta ms2 extrassa on vaa going high asetus tuolle..
            Kun päivitit koodin extra-versioksi, niin muistithan valita latausohjelmasta Microsquirt-vaihdoehdon. Jos koodi on nyt valittu MS2-extra-versioksi niin mikään ei toimi oikein koska Microsquirt on täysin eri laite kuin MS2-extra-koodia käyttävät laitteet.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • Exami
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 986
              • Hyvinkää, Tuusula

              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Kun päivitit koodin extra-versioksi, niin muistithan valita latausohjelmasta Microsquirt-vaihdoehdon. Jos koodi on nyt valittu MS2-extra-versioksi niin mikään ei toimi oikein koska Microsquirt on täysin eri laite kuin MS2-extra-koodia käyttävät laitteet.
              joo, valitsin microsquirt cased, suuttimien lähdöt toimii ok ja tps, ainakin. Triggeristä en viellä tiedä seolis ollu seuraava tutkinnan kohde
              sigpic
              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

              Comment

              • Joma
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 1320
                • Masku



                Eli ilmeisesti hall anturini ei lue triggeriäni oikein. pyöränä nyt siis 12-1.

                Tämä anturi http://www.protoparts.fi/catalog/pro...products_id=61 0,6mm raolla triggeripyörään.

                Mitäs tässä nyt on tehtävissä? uusi hall anturi? cherry anturi vaan tilaukseen ja yritys uudestaan?

                Wheel decoder routinenella ei vaikutusta.
                E30 M52b28 M122h Amme
                E28 x monta
                E23 728i Ministeri
                E10 1600-2 Garret

                VW LT50 Huoltoajoneuvo
                HD lapio jätskikruiseri

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by Joma View Post

                  cherry anturi vaan tilaukseen ja yritys uudestaan?
                  Kyllä.


                  En tiedä olenko jo sanonut että Cherry (nykyään ZF) GS100502 hall-anturi on ainoa jonka tiedän toimivan moitteetta megan kanssa. Senkin asemointi on oltava oikein eli telineen on oltava tukeva ja anturin suorassa triggeriin nähden.


                  Tässä oma näkemys aiheesta:


                  Ps. tuo lukee moitteetta, olen kuitenkin ajanut autolla jo joitakin kymmeniä km...

                  Pps. Tarkastappa muuten ettei sulla ole "stim for wheel"-asetus päällä? Löytyy spark-valikosta.
                  Last edited by Vauhtivaunu; 22-04-2017, 19:25.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • madi
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 45
                    • Oulu

                    No en menis aina sen cherryn perässä
                    Ite olen saanut toimimaan jokaisella omalla anturilla auto merkistä riippumatta

                    Comment

                    • Joma
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1320
                      • Masku

                      Sain lukemaan oikein kun laitoin välykseksi 0,05mm.

                      Ongelmana kuitenkin edelleen että joko kipinäää ei tule tai sitten tulee mutta ei saa säädettyä oikeaan aikaan.

                      Triggeranglesta riippuen että tuleeko vai ei, no kai se täytyy tuo anturi vielä tilata ja ihmetellä taas lisää kun töitten jälkeen taas kerkeää.
                      E30 M52b28 M122h Amme
                      E28 x monta
                      E23 728i Ministeri
                      E10 1600-2 Garret

                      VW LT50 Huoltoajoneuvo
                      HD lapio jätskikruiseri

                      Comment

                      • Dille_
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 226
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Joma View Post
                        Eli ilmeisesti hall anturini ei lue triggeriäni oikein.
                        Mulla on tuo sama anturi ja 12-1 triggeri, tosin ms2.
                        Hyvin pelaa! Eikä oma ainakaan oo niin nuuka siitä anturin etäisyydestä, varmaan aika reilustikkin yli 0,5mm rako tällähetkellä :think

                        Ps. Mulla on ylimääräisenä yks honeywellin 1gt101dc hall anturi, käyttämätön. Saat sen hieman uutta halvemmalla jos kiinnostaa, laita yv

                        Edit: Tarkista nyt vielä kumminpäin on syttyjohdot puolassa, ja että tulpanjohdot on oikeissa nänneissä... Itellä oli nekin alkuun väärin vaikka oli niin yksinkertainen juttu
                        Last edited by Dille_; 24-04-2017, 12:26.
                        E30 -90 M20 Turbo
                        sigpic

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          Originally posted by madi View Post
                          No en menis aina sen cherryn perässä
                          Ite olen saanut toimimaan jokaisella omalla anturilla auto merkistä riippumatta
                          Olen minäkin saanut monen megan toimimaan vr-anturilla, mutta lähes joka kerta on joutunut "virittämään" muunninpiiriä. Cherryn kanssa ei ole toistaiseksi ollut mitään ongelmia.
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • madi
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 45
                            • Oulu

                            Voin antaa neuvoksi noiden potikoiden säätöön R56 ja R52 kääntää vasemmalle niin paljon että napsuu
                            R56 kääntää kolme kierrosta oikealle
                            R52 kääntää puolikierrosta oikealle
                            Näillä säädöillä on mennyt 90% autoista missä VR-anturi 500ohm vastuksella
                            Yhdessä tapauksessa startatessa ei tullut heti signaalia johtui R52 piti kääntää 1kierros lisää muuten auto pelasi ihan oikein
                            Last edited by madi; 27-04-2017, 16:53. Reason: Ohjeisiin tuli pieni muutos

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11095
                              • Oulu

                              Onko kukaan pelannu tuon Boost controllin kanssa ms2:ssa? Open loop on helppo saada pelaaman ja kartta on ihan vaan PWM duty table solenoidille.

                              Mutta sitten closed loop. En oo ees päässy koskemaan PID arvoihin, kun en ymmärä tuon boost target kartan logiikkaa. Tuleeko sinne nyt haluttu map kPa arvo, vai halutut ahdot bareina? Vai ahdot kPa yksikössä? Eli map 100 kPa = boost 0 kPa? Koitin noita manuaaleja tavata, mutten löytänyt asiasta mainintaa.

                              Ja joka tapauksessa vois olettaa jos koko kartta on nollassa, niin se koittais pitää ahdot niin pienellä kuin pystyy. Mutta silti solenoidi on päällä asennossa koko ajan. Oli kartassa mitä vaan. En ymmärrä. Ei siihen saa mitään eloa closed loopissa. PID arvoja koitin alkuun 20/0/0 kun jossain luki että sillä on hyvä lähtä liikkeelle.

                              EDIT
                              Code:
                              Main changes since 3.4.2 release
                              Bug fixes:
                              Boost target is kPa not %
                              Täh. Onko tuo boost target prosentteja vanhemmissa versioissa. Prosentteja mistä?
                              Last edited by Pazi88; 24-04-2017, 15:29.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • sepponeljatoista
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 75
                                • uusimaa

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Onko kukaan pelannu tuon Boost controllin kanssa ms2:ssa? Open loop on helppo saada pelaaman ja kartta on ihan vaan PWM duty table solenoidille.

                                Mutta sitten closed loop. En oo ees päässy koskemaan PID arvoihin, kun en ymmärä tuon boost target kartan logiikkaa. Tuleeko sinne nyt haluttu map kPa arvo, vai halutut ahdot bareina? Vai ahdot kPa yksikössä? Eli map 100 kPa = boost 0 kPa? Koitin noita manuaaleja tavata, mutten löytänyt asiasta mainintaa.

                                Ja joka tapauksessa vois olettaa jos koko kartta on nollassa, niin se koittais pitää ahdot niin pienellä kuin pystyy. Mutta silti solenoidi on päällä asennossa koko ajan. Oli kartassa mitä vaan. En ymmärrä. Ei siihen saa mitään eloa closed loopissa. PID arvoja koitin alkuun 20/0/0 kun jossain luki että sillä on hyvä lähtä liikkeelle.

                                EDIT
                                Code:
                                Main changes since 3.4.2 release
                                Bug fixes:
                                Boost target is kPa not %
                                Täh. Onko tuo boost target prosentteja vanhemmissa versioissa. Prosentteja mistä?
                                Boost target -kartta on ilmeisesti tavoitekartta ahtopaineelle ja arvona käytetään absoluuttista painetta. 1 bar ahtotavoite = 200 kpa target mappiin.

                                Täällä mennään muistaakseni v. 3.4.0 ja abs kpa:ta näyttäisi tottelevan. Onko "Boost control use initial value" käytössä? Tämä helpottaa suunnattomasti ahtopaineen kontrollointia, mikäli closed loop kartta on lähellekään toimiva. PID kertoimien säätäminen on hieman hankalaa (oikeasti en osaa) Megasquirtin softan logattavien parametrien vajavaisuuden johdosta. Mutta kyllä sen hieromalla hyväksi saa.

                                Ahtopainesolenoidin "output polarity" on varmaankin oikeinpäin, jos closed loopina pelaa?
                                Onko "Boost control lower limit delta" kuinka suuri?
                                Onko sulla logia laittaa tillisteltäväksi?

                                -seppo14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎