Announcement
Collapse
No announcement yet.
megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eli olen ymmärtänyt wheel decoder asetukset väärin, no täytyypä tutkailla mitä muuta siellä voisi olla väärin. Kun ampuu kuitenkin kipinää, mutta vain toiselle ledille.Last edited by Joma; 16-04-2017, 18:17.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Oon nyt koittanu kaikenmaailman asetukset tuolta wheel decoderista. Välillä ampuu satunnaisesti molempiin kipinää. Molemmat sytkälähdöt siis toimii, riippuen kumpi on pienempi niin sytyttää hyvin.
Hall anturi ja 0,6mm raolla triggeriin.Last edited by Joma; 16-04-2017, 18:18.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Olis ongelma tilanne Microsquirt V3 kanssa: kipinä triggeri heittää Open looppia vaikka pitäs maadottaa, alunperin firmis oli V3.830 tjms, nyt MSII extra, jotta sai launchin FLEXfuelin kautta...
olisko vinkkiä mistä sais muutettua tuon kipinä puolen päinvastaseks, ilmeisesti vakio firmiksessä on Going high (inverted) mutta ms2 extrassa on vaa going high asetus tuolle..sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Exami View PostOlis ongelma tilanne Microsquirt V3 kanssa: kipinä triggeri heittää Open looppia vaikka pitäs maadottaa, alunperin firmis oli V3.830 tjms, nyt MSII extra, jotta sai launchin FLEXfuelin kautta...
olisko vinkkiä mistä sais muutettua tuon kipinä puolen päinvastaseks, ilmeisesti vakio firmiksessä on Going high (inverted) mutta ms2 extrassa on vaa going high asetus tuolle..sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostKun päivitit koodin extra-versioksi, niin muistithan valita latausohjelmasta Microsquirt-vaihdoehdon. Jos koodi on nyt valittu MS2-extra-versioksi niin mikään ei toimi oikein koska Microsquirt on täysin eri laite kuin MS2-extra-koodia käyttävät laitteet.sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Eli ilmeisesti hall anturini ei lue triggeriäni oikein. pyöränä nyt siis 12-1.
Tämä anturi http://www.protoparts.fi/catalog/pro...products_id=61 0,6mm raolla triggeripyörään.
Mitäs tässä nyt on tehtävissä? uusi hall anturi? cherry anturi vaan tilaukseen ja yritys uudestaan?
Wheel decoder routinenella ei vaikutusta.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by Joma View Post
cherry anturi vaan tilaukseen ja yritys uudestaan?
En tiedä olenko jo sanonut että Cherry (nykyään ZF) GS100502 hall-anturi on ainoa jonka tiedän toimivan moitteetta megan kanssa. Senkin asemointi on oltava oikein eli telineen on oltava tukeva ja anturin suorassa triggeriin nähden.
Tässä oma näkemys aiheesta:
Ps. tuo lukee moitteetta, olen kuitenkin ajanut autolla jo joitakin kymmeniä km...
Pps. Tarkastappa muuten ettei sulla ole "stim for wheel"-asetus päällä? Löytyy spark-valikosta.Last edited by Vauhtivaunu; 22-04-2017, 19:25.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Sain lukemaan oikein kun laitoin välykseksi 0,05mm.
Ongelmana kuitenkin edelleen että joko kipinäää ei tule tai sitten tulee mutta ei saa säädettyä oikeaan aikaan.
Triggeranglesta riippuen että tuleeko vai ei, no kai se täytyy tuo anturi vielä tilata ja ihmetellä taas lisää kun töitten jälkeen taas kerkeää.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostEli ilmeisesti hall anturini ei lue triggeriäni oikein.
Hyvin pelaa! Eikä oma ainakaan oo niin nuuka siitä anturin etäisyydestä, varmaan aika reilustikkin yli 0,5mm rako tällähetkellä :think
Ps. Mulla on ylimääräisenä yks honeywellin 1gt101dc hall anturi, käyttämätön. Saat sen hieman uutta halvemmalla jos kiinnostaa, laita yv
Edit: Tarkista nyt vielä kumminpäin on syttyjohdot puolassa, ja että tulpanjohdot on oikeissa nänneissä... Itellä oli nekin alkuun väärin vaikka oli niin yksinkertainen juttuLast edited by Dille_; 24-04-2017, 12:26.E30 -90 M20 Turbo
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by madi View PostNo en menis aina sen cherryn perässä
Ite olen saanut toimimaan jokaisella omalla anturilla auto merkistä riippumattasigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Voin antaa neuvoksi noiden potikoiden säätöön R56 ja R52 kääntää vasemmalle niin paljon että napsuu
R56 kääntää kolme kierrosta oikealle
R52 kääntää puolikierrosta oikealle
Näillä säädöillä on mennyt 90% autoista missä VR-anturi 500ohm vastuksella
Yhdessä tapauksessa startatessa ei tullut heti signaalia johtui R52 piti kääntää 1kierros lisää muuten auto pelasi ihan oikein
Comment
-
-
Onko kukaan pelannu tuon Boost controllin kanssa ms2:ssa? Open loop on helppo saada pelaaman ja kartta on ihan vaan PWM duty table solenoidille.
Mutta sitten closed loop. En oo ees päässy koskemaan PID arvoihin, kun en ymmärä tuon boost target kartan logiikkaa. Tuleeko sinne nyt haluttu map kPa arvo, vai halutut ahdot bareina? Vai ahdot kPa yksikössä? Eli map 100 kPa = boost 0 kPa? Koitin noita manuaaleja tavata, mutten löytänyt asiasta mainintaa.
Ja joka tapauksessa vois olettaa jos koko kartta on nollassa, niin se koittais pitää ahdot niin pienellä kuin pystyy. Mutta silti solenoidi on päällä asennossa koko ajan. Oli kartassa mitä vaan. En ymmärrä. Ei siihen saa mitään eloa closed loopissa. PID arvoja koitin alkuun 20/0/0 kun jossain luki että sillä on hyvä lähtä liikkeelle.
EDIT
Code:Main changes since 3.4.2 release Bug fixes: Boost target is kPa not %
Last edited by Pazi88; 24-04-2017, 15:29.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostOnko kukaan pelannu tuon Boost controllin kanssa ms2:ssa? Open loop on helppo saada pelaaman ja kartta on ihan vaan PWM duty table solenoidille.
Mutta sitten closed loop. En oo ees päässy koskemaan PID arvoihin, kun en ymmärä tuon boost target kartan logiikkaa. Tuleeko sinne nyt haluttu map kPa arvo, vai halutut ahdot bareina? Vai ahdot kPa yksikössä? Eli map 100 kPa = boost 0 kPa? Koitin noita manuaaleja tavata, mutten löytänyt asiasta mainintaa.
Ja joka tapauksessa vois olettaa jos koko kartta on nollassa, niin se koittais pitää ahdot niin pienellä kuin pystyy. Mutta silti solenoidi on päällä asennossa koko ajan. Oli kartassa mitä vaan. En ymmärrä. Ei siihen saa mitään eloa closed loopissa. PID arvoja koitin alkuun 20/0/0 kun jossain luki että sillä on hyvä lähtä liikkeelle.
EDIT
Code:Main changes since 3.4.2 release Bug fixes: Boost target is kPa not %
Täällä mennään muistaakseni v. 3.4.0 ja abs kpa:ta näyttäisi tottelevan. Onko "Boost control use initial value" käytössä? Tämä helpottaa suunnattomasti ahtopaineen kontrollointia, mikäli closed loop kartta on lähellekään toimiva. PID kertoimien säätäminen on hieman hankalaa (oikeasti en osaa) Megasquirtin softan logattavien parametrien vajavaisuuden johdosta. Mutta kyllä sen hieromalla hyväksi saa.
Ahtopainesolenoidin "output polarity" on varmaankin oikeinpäin, jos closed loopina pelaa?
Onko "Boost control lower limit delta" kuinka suuri?
Onko sulla logia laittaa tillisteltäväksi?
-seppo14
Comment
-
Comment