Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    Imusarjan ja lohkon välinen putki pitää painaa alas jousta vasten. Lisäksi öljytikun kiinnityspultti/mutteri imusarjaan kannattaa irrottaa.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Ezpej
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2012
      • 252
      • Pilkanmaan ylipaineistaja

      Originally posted by Ezpej View Post
      männät on melkein pakko olla wisecot? pikanen googlaus ilmotti että 500hp kestäis m50 koneen kanget ja männät?

      ja kampura lähtee välittömästi nitraukseen.
      Mitähän mäntiä uskaltaisi lähtä kokeilemaan kokoonpanolle? lähinnä 81-82mm poraukselle. tako vai m50? siivuu joutuu ottamaan kuitenkin pois koska b23 kampiakseli ja 135mm kanget.

      Comment

      • Halmi
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 100
        • Harola

        Mitkäs männät pitäisi löytyä tuosta minun m20b25 moottorista? Vm89 e34 katiton auto jokapäiväisessä ajossa niin ei ihan viitsisi repiä auki vain tarkistaakseni...
        E46 330da M-sport2 touring
        E39 520i touring emännän käyttis
        ex:E34 525i m20
        ex:E34 540i M-sport Santorinblau

        Comment

        • Peksu_M20
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 2120
          • Lahti

          Originally posted by Halmi View Post
          Mitkäs männät pitäisi löytyä tuosta minun m20b25 moottorista? Vm89 e34 katiton auto jokapäiväisessä ajossa niin ei ihan viitsisi repiä auki vain tarkistaakseni...
          Ei ole kristallipalloa mutta eiköhän siellä pyöri ihan 8.8 männät :think
          Mahtiala kustom - No connection
          Bmw E21 320A -81 "330i"
          Bmw e30 318is

          Comment

          • Peksu_M20
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 2120
            • Lahti

            Onkos porukalla kokemusta m50:pin ruiskun laittamisesta m20:piin? Saisi suorasytkän ja sekventaali ruiskutuksen. Asiaa tutkiskelin niin ei pitäisi olla mikään mahdoton juttu. Nokka pyörään yksi tappi. Pääsisi eroon myös läpällisestä ilmamäärämittarista
            Mahtiala kustom - No connection
            Bmw E21 320A -81 "330i"
            Bmw e30 318is

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6690
              • .......

              Originally posted by pekka_hirvonen View Post
              Onkos porukalla kokemusta m50:pin ruiskun laittamisesta m20:piin? Saisi suorasytkän ja sekventaali ruiskutuksen. Asiaa tutkiskelin niin ei pitäisi olla mikään mahdoton juttu. Nokka pyörään yksi tappi. Pääsisi eroon myös läpällisestä ilmamäärämittarista
              Eikö siinä vaiheessa ole jo sama laittaa mega tms?:think Jos ne m50 vehkeet saakin pelaamaan, niin jollain ne on säädätettävä kuitenkin.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Ezpej
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2012
                • 252
                • Pilkanmaan ylipaineistaja

                muistaako kukaan minkä kokoset männät m20b23:ssa(korkeus), ja paljonko puristukset? mistä virallisesti mitattiin männän korkeus? tapin keskeltä männän ylös?

                ja oliko b23 130mm kangilla?

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by Ezpej View Post
                  muistaako kukaan minkä kokoset männät m20b23:ssa(korkeus), ja paljonko puristukset? mistä virallisesti mitattiin männän korkeus? tapin keskeltä männän ylös?

                  ja oliko b23 130mm kangilla?
                  Puristuskorkeus on 37.8mm.
                  E30 malleissa muistaakseni 9.8:1 ja vanhemmissa 9.5:1.
                  Tapin keskeltä männän laelle. (googlesta löytyy kuvia mistä mitataan)

                  Edit. On 130mm kangilla.
                  Last edited by Jasu; 01-10-2012, 16:20.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Jukka81
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 1176

                    Milläs nostolla M20:n vakionokan asteet ilmoitetaan? Ja mitäs ne asteet on esim. katillisessa versiossa?

                    0,1mm nostolla kun sain vakionokalle imu n.250ast. ja pako 257ast. +-1ast toleranssilla.
                    -E30 325i M-TechII Turbo
                    -E39 528iA M-Sport
                    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by Jukka81 View Post
                      Milläs nostolla M20:n vakionokan asteet ilmoitetaan? Ja mitäs ne asteet on esim. katillisessa versiossa?

                      0,1mm nostolla kun sain vakionokalle imu n.250ast. ja pako 257ast. +-1ast toleranssilla.
                      Olisko 0,127mm?

                      Katillisessa 1,27 millillä 212º ja 196º.
                      Last edited by Jasu; 01-10-2012, 22:33.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Peksu_M20
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 2120
                        • Lahti

                        Suutin pohdiskelua stroukkeriin. Mistä kustannustehokkaat suuttimet m20b30 moottoriin? Itse mietiskellyt vähän m30b35 suutimia :think Mikä noissa on tuotto vrt vaikka m20b25 suuttimiin? Autoonhan ei ole tule mitään aftermarket ruiskua joten bmw tuotteissa olis pysyttävä. Mielessä on myös kääynyt uudempia 4-reikäisiä suuttimia.

                        Oliskos jollain heittää nopeasti arvoja vaikka näihin malleihin:
                        -m50b25
                        -m50b28
                        -m52b28
                        -m30b35
                        -m30b30
                        -s38b36
                        -s38b38
                        Mahtiala kustom - No connection
                        Bmw E21 320A -81 "330i"
                        Bmw e30 318is

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                          Autoonhan ei ole tule mitään aftermarket ruiskua joten bmw tuotteissa olis pysyttävä.
                          Miksi ajattelet että suuttimien olisi oltava bemarista jos käytät alkuperäistä moottorinohjainta? Se täytyy kuitenkin säätää (lastun prommaus) muuttuneen moottorin mukaan.

                          Mikä on tehotavoite? Kutoskoneessä nyrkkisääntönä hevosvoimat = suuttimen tuotto cc:nä.

                          esim. jos tavoite 280hv niin racetronixilta edukkaasti tuommoset

                          Purchase 24.5 lb/hr Disc High-Z Fuel Injector or shop other Fuel Injectors - High Impedance and Racetronix products.
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • Peksu_M20
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 2120
                            • Lahti

                            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                            Miksi ajattelet että suuttimien olisi oltava bemarista jos käytät alkuperäistä moottorinohjainta? Se täytyy kuitenkin säätää (lastun prommaus) muuttuneen moottorin mukaan.

                            Mikä on tehotavoite? Kutoskoneessä nyrkkisääntönä hevosvoimat = suuttimen tuotto cc:nä.

                            esim. jos tavoite 280hv niin racetronixilta edukkaasti tuommoset

                            http://www.racetronix.biz/itemdesc.a...1D056x&eq=&Tp=
                            Siksi ajattelin bmw (bosch) tuotteita koska kysymyksessä on bmw moottori. Tiedän toki myös sen että voihan sinne työntää mitkä suuttimet hyvänsä jos vaan fyysisiltä mitoilta saman kokoiset. Toki prommaan siihen lastun. Tehotavoite päälle 200. purku penareita on maailma täynnä joten niistä edullisesti on saatavissa suuttimia. Itsellä kun on mahdollisuus pestä ja testata suuttimet niin ajattelin budjetti suuttimia eli käytettyjä.

                            Olikos sulla tietoa noitten monivenojen suuttimien tuotoista?
                            Mahtiala kustom - No connection
                            Bmw E21 320A -81 "330i"
                            Bmw e30 318is

                            Comment

                            • aosbmw
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 214
                              • Metsässä

                              Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                              Siksi ajattelin bmw (bosch) tuotteita koska kysymyksessä on bmw moottori. Tiedän toki myös sen että voihan sinne työntää mitkä suuttimet hyvänsä jos vaan fyysisiltä mitoilta saman kokoiset. Toki prommaan siihen lastun. Tehotavoite päälle 200. purku penareita on maailma täynnä joten niistä edullisesti on saatavissa suuttimia. Itsellä kun on mahdollisuus pestä ja testata suuttimet niin ajattelin budjetti suuttimia eli käytettyjä.

                              Olikos sulla tietoa noitten monivenojen suuttimien tuotoista?
                              Tuolta löytyy


                              esim. M52B28 suuttimet 0280150440 (3.5bar) 250cc/min, olisi sulle passelit
                              Last edited by aosbmw; 02-10-2012, 11:31.
                              E39 530D TOURING
                              E30 316 (2.5i)
                              E32 735 (Hartge)
                              E21 323i (M30Bxx)

                              Comment

                              • Peksu_M20
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 2120
                                • Lahti

                                Originally posted by aosbmw View Post
                                Tuolta löytyy


                                esim. M52B28 suuttimet 0280150440 (3.5bar) 250cc/min, olisi sulle passelit
                                Suuri kiitos...
                                Mahtiala kustom - No connection
                                Bmw E21 320A -81 "330i"
                                Bmw e30 318is

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎