Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    Dekkitason ylöpuolelle tuleva mäntäosuus on tässä..

    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Kyllähän noista b25 kat männistäkin tuli aika tasaset kun pyyhkästiin ne sorvilla. Noin 3-4ml kuoppa jäi minun tapauksessa. Tarkastan kun saan apoteekista hajettua ruiskun. Std Lohkosta otin 0.30 pois ja Std b20 kannesta lähtee ainekin saman verran. Mäntä tulee 0,7mm dekkitason yläpuolelle. Eli 1mm turvavara jää. Paljonhan toi Mahlen 84v60 mäntä painaa?
    Tätsokaapa tätä on hieman enemmän kuin 0.7mm dekkitason yläpuolella olevaa
    mäntää ja vaikka vielä vesipumpun 8mm kierrettä lohkon päässä lisävertailuna mittoihin ja kannenohjuriholkkiin joka näkyy männän oikeassa reunassa....silti tilaa vielä jäi 288-asteisen Schrickin nokkaakselin ilmoittaman männän ja venttilin välyksen mukaan ylimääräistä välystä 0.2mm voisi sanoa että, kävi säkä kun osui noin hyvin alueelle, niin palotilan muotoilun (suurentamisen) jälkeen jäi puristusshteeksi 11.8:1 .
    Last edited by 325E; 03-11-2017, 23:42.

    Comment

    • Peksu_M20
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 2121
      • Lahti

      Originally posted by 325E View Post
      Tätsokaapa tätä on hieman enemmän kuin 0.7mm dekkitason yläpuolella olevaa
      mäntää ja vaikka vielä vesipumpun 8mm kierrettä lohkon päässä lisävertailuna mittoihin ja kannenohjuriholkkiin joka näkyy männän oikeassa reunassa....silti tilaa vielä jäi 288-asteisen Schrickin nokkaakselin ilmoittaman männän ja venttilin välyksen mukaan ylimääräistä välystä 0.2mm voisi sanoa että, kävi säkä kun osui noin hyvin alueelle, niin palotilan muotoilun (suurentamisen) jälkeen jäi puristusshteeksi 11.8:1 .
      Kyllähän tolla reseptillä tulee maks tehot varmasti. Hyvält kuullostaa. Itellä tulossa b20 kannella joten haussa vähän alaväännön kasvua tuohon vanhaa e21:seen. Ihan basic moottoria tehdään. Hyvä jos 10 puristuksiin pääseepi. Edelleen kiinnostais tietää paljon olet mitannut palotilojen kooksi?
      Mahtiala kustom - No connection
      Bmw E21 320A -81 "330i"
      Bmw e30 318is

      Comment

      • timpa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 257
        • Akaa

        Originally posted by 325E View Post
        Tätsokaapa tätä on hieman enemmän kuin 0.7mm dekkitason yläpuolella olevaa
        mäntää ja vaikka vielä vesipumpun 8mm kierrettä lohkon päässä lisävertailuna mittoihin ja kannenohjuriholkkiin joka näkyy männän oikeassa reunassa....silti tilaa vielä jäi 288-asteisen Schrickin nokkaakselin ilmoittaman männän ja venttilin välyksen mukaan ylimääräistä välystä 0.2mm voisi sanoa että, kävi säkä kun osui noin hyvin alueelle, niin palotilan muotoilun (suurentamisen) jälkeen jäi puristusshteeksi 11.8:1 .
        Se sun entinen moottori jonka hain,siis se 2.7 muuttu kans n.11:1 puristeisex Fiiatin männillä. Ja täysin vakio muilta osin.Hestec ohjasi ruiskua ja syttyä.Harisen penkissä siitä irtosi 203,8 hv konetehoa ja vääntö 292nm.Ja siis muilta osin täysin vakio.Kansi alkuperäinen 90vm 325i kansi.Alunperin siis sen 8.8 puristeisen moottorin kansi ja nokka.Koitin alkuun motronicilla mutta nakutti ihan tajuttomasti heti kun vedätti.Eli siis syttyä on pakko muuttaa aika paljon.
        Ja alkuperäsistä suuttimista ei riittänyt kakku alkuunkaan...
        Last edited by timpa; 24-01-2012, 20:03.
        speed limits are for pussies

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
          Kyllähän tolla reseptillä tulee maks tehot varmasti. Hyvält kuullostaa. Itellä tulossa b20 kannella joten haussa vähän alaväännön kasvua tuohon vanhaa e21:seen. Ihan basic moottoria tehdään. Hyvä jos 10 puristuksiin pääseepi. Edelleen kiinnostais tietää paljon olet mitannut palotilojen kooksi?
          Heti nyt en muista millimääriä mitä ne oli 38-44-tietämillä ja joka tapauksessa nesteellä laskettuna siitä tuli puristussuhteeksi 11.8:1 ja tuossa nimimerkki timpa osti sen minulla autossani olevan ETA-koneen hauska kuulla että, homma on edistynyt hänellä.... kansista puheen ollen on pari 2-litran M20B20 kansia ylimääräisiä vaikka myyntiin kun ne näillä näkymillä on vaan varastossa.
          Niin edm. löytyy nipussa oleva alakerta,myös periä ja laatikoita yms. herkkua.

          Comment

          • timpa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 257
            • Akaa

            Vieläkö sulta löytyy kuvia siitä kannen muutoksesta? Muistan että joskus niitä näytit.Oli meinaan ihan komeesti tehty.Multa lähti auto ja moottori jo eteenpäin.
            Mutta jospa sitä vielä innostuis tekemään jotain hauskaa...
            speed limits are for pussies

            Comment

            • Throttle
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 793
              • -

              Käykö e21 323i:n M60 sisuskalut m20:seen? Tarkoitus tehdä b20->b23 stroukki.

              Comment

              • Peksu_M20
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 2121
                • Lahti

                Originally posted by Throttle View Post
                Käykö e21 323i:n M60 sisuskalut m20:seen? Tarkoitus tehdä b20->b23 stroukki.
                Kysymys hämärä :think... mut jos ajattelit stroukata m20b20 moottorin m20b23 sisuskaluilla niin onnistuu mainiosti.
                Mahtiala kustom - No connection
                Bmw E21 320A -81 "330i"
                Bmw e30 318is

                Comment

                • L.H
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2481
                  • Lohja

                  Originally posted by Throttle View Post
                  Käykö e21 323i:n M60 sisuskalut m20:seen? Tarkoitus tehdä b20->b23 stroukki.
                  Kyllä käy. m60=m20 moottorin aikaisempi tunnus.
                  “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                  Comment

                  • Jeba
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 128
                    • Nurmes

                    Mistä tunnistaa m20b25:sta, että onko vähäpäästänen kone vai ei?

                    Comment

                    • Peksu_M20
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 2121
                      • Lahti

                      Löytyykö keltään Motronic editoria? Jos löytyy niin pistäkää yv:tä. Olis tarkotus ruveta muokkaamaan tota lastua. Onnistuuhan tuo ilman sitäkin mutta kovin on sekavan näköistä koodia...

                      Tossa yksi mielenkiintoinen softa dme:n käpelöintiin --> http://www.pro2dme.com/
                      Last edited by Peksu_M20; 27-01-2012, 09:27.
                      Mahtiala kustom - No connection
                      Bmw E21 320A -81 "330i"
                      Bmw e30 318is

                      Comment

                      • Peksu_M20
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 2121
                        • Lahti

                        Originally posted by Jeba View Post
                        Mistä tunnistaa m20b25:sta, että onko vähäpäästänen kone vai ei?
                        Eiköhän sen tiedä lohkossa sijaitsevasta koodista jos vaan on räpeltämätön kone. Ja jos kone on levällään niin männän numerosta luulis selviävän Paa koodi tänne niin T3 ainekin tietää jos vaan suvaitsee kertoa
                        Mahtiala kustom - No connection
                        Bmw E21 320A -81 "330i"
                        Bmw e30 318is

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                          Eiköhän sen tiedä lohkossa sijaitsevasta koodista jos vaan on räpeltämätön kone. Ja jos kone on levällään niin männän numerosta luulis selviävän Paa koodi tänne niin T3 ainekin tietää jos vaan suvaitsee kertoa
                          Tuskin on räpeltämätön kone. Kumminkin yli 20v vanha kone kyseessä. Jos kone auki, niin kuva männän laesta kertoo paljon.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • Jeba
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 128
                            • Nurmes

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Tuskin on räpeltämätön kone. Kumminkin yli 20v vanha kone kyseessä. Jos kone auki, niin kuva männän laesta kertoo paljon.

                            Ei oo kone levällään. Mitä koodia tarkotatte? Tällänen ainakin löytyy lohkosta:
                            BMW 1278 921 280 87.

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by Jeba View Post
                              Ei oo kone levällään. Mitä koodia tarkotatte? Tällänen ainakin löytyy lohkosta:
                              BMW 1278 921 280 87.
                              Lohkon vasemmalla puolella etupäässä, aivan öljypohjan tuntumassa on stanssattu moottorin tunniste. (öljytikun vasemmalla puolella)
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Peksu_M20
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 2121
                                • Lahti

                                Mitähän keinuja nää herrat käyttää kun toi rajoitin on vedetty noin ylös? Muutenkin näyttäis kulkevan aika rivakasti.



                                -Pekka
                                Mahtiala kustom - No connection
                                Bmw E21 320A -81 "330i"
                                Bmw e30 318is

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎