Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Askarruttaa nuo eta:n männät, 9.0:1 ja 10.2:1 puristuksilla olevat. Molemmissahan käsittääkseni käytetty tuota 200:sta kantta. Malliltaankin käsittääkseni samanlaisen, ero vain montun syvyydessä. Eli 9.0:1 männässä 1.5mm syvempi kuoppa, mikä selittää tuon suuren eron rutussa?
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • timpa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 257
      • Akaa

      Muodustuuhan siitä 1.5mm aika kova ero siihen puristussuhteeseen..
      speed limits are for pussies

      Comment

      • Freak
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2533
        • .

        Ja montun halkaisijassa on myös mahlen luettelon mukaan eroa, 65mm vs. 59mm.
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          Kiitoksia. Mitäs tuo lyhenne MV meinaa?
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • m50 turbo
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 454

            eikös 124 fiiussa ole sama kone kuin takapotku ladassa... lada osti olikohan se 1972 fiiun tehtaan ja rupesi tekeen typ 21011 ladaa (1200)
            http://www.teammadmax.com

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2195
              • kaustinen

              124 fiiussa on joko 1600 työntötankokone tai 1600twincam mut ei ladassa käytettävää 1600ohc konetta.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Kysymys Mahlen 9.7:1 männistä. Onko (84 v 115) ja (84 v 111) "sama" mäntä, vai onko jotain eroa tullut?
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by zJark View Post
                  Tänään kävi osaset pesussa ja tilasin laakerit tiivisteet ja männänrenkaat. Huomena pitäisi osat jo saapua ja pääsee alakertaa niputtaa. Suuri kiitos Ylöjärven Moottorityölle pesukoneen lainasta.

                  Sovittelin hiluja jo paikalleenkin ja tässä on oma näkemykseni 2.7 konversiosta.
                  td kampi + b25 kiertarit + uuden ulkoasun saaneet männät.

                  Katotaan miten äijän käy.
                  Muistatko paljonko männistä otettiin pois?
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • -vellu-
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 145
                    • Laukaa

                    tulipa tässä semmonen juttu mieleen että koneen kasaamiseen pääsis kun tietäs paljonko tosta lohkosta ois hyvä jyrsästä pois kun on tulossa tuo 2.7alakerta(81 iskulla 130mm kanget) 2.5litrasen kannella 8.8 puristeisilla männillä. puristuksia ois hyvä saaha,mitä enempi sen parempi. ja jotain kireempää nokkaa tulee olemaan eli joudun venttiilikoloja syventämään jonkin verran...helppiä kova hinku lyömään kone nippuun

                    edit: ja aikasemmilla sivuilla luki et 2mm lohkosta pois 8.8 männillä puristukset ----> 9.4 ois kiva päästä ainakin yli 10 jos mahollista.
                    E30 320i -86 r.i.p
                    E30 325i -89 projekti

                    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Et saa tarpeeksi puristuksia noilla männillä. Jää korkeimmillaan n.10:1 pintaan. Eli noin 2.5mm lohkosta pois.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • -vellu-
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 145
                        • Laukaa

                        no voihan höh. no kai se on sitten joku 2 ja 2.5mm väliltä otettava.. joskus sitten kunnon männät sinne uusiks.
                        E30 320i -86 r.i.p
                        E30 325i -89 projekti

                        "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                        Comment

                        • zJark
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 740
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by Jasu View Post
                          Et saa tarpeeksi puristuksia noilla männillä. Jää korkeimmillaan n.10:1 pintaan. Eli noin 2.5mm lohkosta pois.
                          Mikäs vika noin 10 puristuksissa on?
                          Kattoo esim metricmechanicsin m20 kokoonpanoja niin kaikissa paitsi kireemmissä rally paketeissa on puristukset 10:1.
                          Älyttön puristus tuo mukanaan vaan tarpeen järjettömästä nokasta ja päästöt karkailee sitä myötä helpommin.

                          Reilusti ruttuja niin saa alkaa D:tä ajaa tankkiin
                          Last edited by zJark; 10-01-2008, 17:15.
                          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            Originally posted by zJark View Post
                            Mikäs vika noin 10 puristuksissa on?
                            Kattoo esim metricmechanicsin m20 kokoonpanoja niin kaikissa paitsi kireemmissä rally paketeissa on puristukset 10:1.
                            Älyttön puristus tuo mukanaan vaan tarpeen järjettömästä nokasta ja päästöt karkailee sitä myötä helpommin.

                            Reilusti ruttuja niin saa alkaa D:tä ajaa tankkiin
                            Kyllähän se 10.0:1 riittää myös, mutta sanoisin että 10.5:1-11.5:1 olisi oikein mukava esim. 288 nokalla.
                            Itsellä on nyt vain n. 9 rutulla oleva ja mukavastihan se vääntää vakionokalla, mutta ei mitään järkeä kierrättää yli 5000kierr/min. Kyllä se vapari vain vaatii puristuksia ja kierroksia mennäkseen. Kahtoo nyt kun saisi tuon toisen koneen jo kondikseen.
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • timpa
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 257
                              • Akaa

                              Originally posted by -vellu- View Post
                              no voihan höh. no kai se on sitten joku 2 ja 2.5mm väliltä otettava.. joskus sitten kunnon männät sinne uusiks.
                              Toi lohkon ja kannen madallus noinkin paljon ei sitten ole kannattavaa ilman kunnollista säädettävää nokkapyörää.Kannattaa ennemmin ettiä toiset männät
                              speed limits are for pussies

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                Kyllä se halvemmaksi tulee plaanata lohkoa ja ostaa säädettävän nokkapyörän (joka täytyy kuitenkin hommata kireämmän nokan vuoksi), kuin jostain hommata passelit männät.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎