Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by M325i View Post
    Männistä sorvataan käytettäessä 135 kankia 0,9mm pois niin että männän palotilan muoto säilyy käytettäessä b25 kantta. Voithan kokeilla tiputtaa kannen lohkon päälle ilman tiivistettä ja pyörittää konetta jos ei ota silloin kiinni männät kanteen välystä on,koska se nousee sitten 1,8mm kuitenkin tiivisteen kanssa ja jo 1,5mm luulisi riittävän välykseksi. Huomioitavaa on taas jos lohkoa tai kantta on koneistettu mitat tietenkin on eri. Jos nokan vaihdat viriviriin ja varmaan muutenkin varmuudeksi kannattaa myös venttiilinkoloja syventää männissä.
    135mm kanget ja b20 kansi. Männät on nyt sorvattu tasaiseksi niin, että 8kymppiä nousee männänlaki tason yläpuolelle. Eli milli jää vielä kansitasoon.

    Joo ja kolot on syvennetty, nokassa 11,9mm nostoa
    Last edited by JJT; 19-04-2008, 19:29.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • jii.veivo
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 564
      • Haapavesi

      Originally posted by JJT View Post
      135mm kanget ja b20 kansi. Männät on nyt sorvattu tasaiseksi niin, että 8kymppiä nousee männänlaki tason yläpuolelle. Eli milli jää vielä kansitasoon.

      Joo ja kolot on syvennetty, nokassa 11,9mm nostoa
      Mulla on omassa 2.6:ssa 135 kanget ja b20 kansi, mäntä tulee kansi tasosta 1,1mm yli ja tiiviste on puristettuna 1,75mm joten männän ja kannen väliin jää 0,65mm. Männät on b25 9.7 puristeiset ja niistä on sorvattu pois 5-6 mm korkeimmasta kohdasta mitattuna.
      e38 750ial
      Husaberg 650 fs -05
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by jii.veivo View Post
        Mulla on omassa 2.6:ssa 135 kanget ja b20 kansi, mäntä tulee kansi tasosta 1,1mm yli ja tiiviste on puristettuna 1,75mm joten männän ja kannen väliin jää 0,65mm. Männät on b25 9.7 puristeiset ja niistä on sorvattu pois 5-6 mm korkeimmasta kohdasta mitattuna.
        Olikos sulla kansi missä mitoissa? Varmaan puristuksia jo ihan hyvin.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Nyt pitäis alakertaan alkaa mäntiä sovittelemaan. Koneistukset ja hoonauksen suorittanut koneistamo toimitti goetze merkkiset männänrenkaat. Tekeekös noilla mitään, kun ainakin tuo 3-osainen öljyrengas näyttää hirveeltä rimpulalta entiseen alkuperäiseen verrattuna?
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Krynx
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 908
            • á la Temmes

            En minä mittään tiedä mutta eikös Goetze ole ihan Arvidsonin maahantuoma jopa hyvälaatuiseksi haukuttu tarvikemerkki.
            E39 525d -00
            E39 523i-96
            E30 316 -86

            Comment

            • jii.veivo
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 564
              • Haapavesi

              Originally posted by JJT View Post
              Olikos sulla kansi missä mitoissa? Varmaan puristuksia jo ihan hyvin.
              Kannesta pyyhkäisty sen verran pois että tiivisteen vesireikien jäljet lähti eli lähes vakio. Puristukset jotain 10.6-10.8:think.
              e38 750ial
              Husaberg 650 fs -05
              http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                Originally posted by JJT View Post
                Nyt pitäis alakertaan alkaa mäntiä sovittelemaan. Koneistukset ja hoonauksen suorittanut koneistamo toimitti goetze merkkiset männänrenkaat. Tekeekös noilla mitään, kun ainakin tuo 3-osainen öljyrengas näyttää hirveeltä rimpulalta entiseen alkuperäiseen verrattuna?

                Itsellä ainakin moiset goetzet ja ainakin koneistamo kehui hyväksi,ja esim-.goetzen kansipahvia mm. paremmaksi kun esim viktor reinz. 3 osaisia ne öljyrenkaat tahtoo olla yleensä.
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • jii.veivo
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 564
                  • Haapavesi

                  Originally posted by M325i View Post
                  Itsellä ainakin moiset goetzet ja ainakin koneistamo kehui hyväksi,ja esim-.goetzen kansipahvia mm. paremmaksi kun esim viktor reinz. 3 osaisia ne öljyrenkaat tahtoo olla yleensä.
                  Mulle tuli kl-varaosista kolben schmidit ja öljyrengas oli kolme osainen:think
                  e38 750ial
                  Husaberg 650 fs -05
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Joo-o alkas kone pikku hiljaa olla kasassa. Kannattasko laittaa 325i vakiotulpat vai pykälää kylmemmät?

                    eli m20"b26"
                    +10 puristuksilla
                    284/284/11,90mm nokalla
                    m50b25 suuttimet
                    b20 kansi yms.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • MikkoH
                      Newbiemmer
                      • Jun 2008
                      • 17
                      • Jyväskylä

                      M20b20-->M20B22

                      Tarkotus olis tehdä hieman erillainen kone. Lisätä vakioon M20B20 lohkoon M20B25 kampura ja sorvauttaa vakio männät. Paljonko vakio männistä voi ottaa turvallisesti pois?
                      Iskua tulee lisää 9mm/2=4.5mm joten ihan noin 4 mm ei varmaankaan voi turvallisesti sorvauttaa pois. Rutut olis tarkotus saada jonnekin 11 paikkeille. Koko idea on saada alavääntöä lisää erityisesti tuonne 1500-3000rpm paikkeille.
                      Tästä on tarkotus tulla halpa kopio vakio lohkoon b23 koneesta 1.8mm pienemmällä iskulla, ostamatta uusia mäntiä. Oletan ettei sorvaus ole kalliimpi vaihtoehto kuin löytää jostakin hyvät M20B23 männät


                      M20B20 vakio lohko
                      M20B25 halpa kampura 66mm-->75mm(b25)
                      M20B20 vakio kansi
                      M20B20 vakio kiertarit
                      vakio männät sorvautettuna X:mm

                      Comment

                      • Aatos
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 149
                        • Helsinki

                        Originally posted by MikkoH View Post
                        Tarkotus olis tehdä hieman erillainen kone...
                        Jos kiinnostaa niin mulla olis jouten ajamaton M20B20 lohkosta 2.5l:ksi väsätty kone. Muistaakseni siinä on 84mm sorvatut männät, B23 kampura jne, puristukset tais olla jotain 10-11.
                        BRCF #12 - E36 325 -91

                        Comment

                        • MikkoH
                          Newbiemmer
                          • Jun 2008
                          • 17
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Aatos View Post
                          Jos kiinnostaa niin mulla olis jouten ajamaton M20B20 lohkosta 2.5l:ksi väsätty kone. Muistaakseni siinä on 84mm sorvatut männät, B23 kampura jne, puristukset tais olla jotain 10-11.
                          Kuulostaa näin äkkiseltään turhan isoksi poratulta lohkolta. Ei kait tota M20B20 lohkoa voi turvallisesti porata 80mm-->84mm. Tän topicin jaksoin alusta loppuun lukea läpi ja sellanen muistikuva jäi asiasta.
                          Mielelläni pidän oman lohkon, jottei tarvisi papereille tehdä mitään.

                          Comment

                          • Jahed
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 60
                            • Sumiainen

                            kyllä moni on näitä m20 lohkoja huolettomasti porannut ed. mainitusti. Esim omassa kikottimessa on juuri tämä 84 kokoon porattu b20 lohko, 2.5 sorvatut männät ja b23 kampura. Kilometrejä paketilla takana n.60tkm. Tosin "haittapuolena" m20 poratussa lohkossa tuntuu olevan yllättävän nopea sylinterien kuluminen..:think

                            Comment

                            • Racink
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 840
                              • Jkl

                              Originally posted by Jahed View Post
                              Tosin "haittapuolena" m20 poratussa lohkossa tuntuu olevan yllättävän nopea sylinterien kuluminen..:think
                              No sepä se, kun vesikanavissa ei ole näitä sylintereiden välisiä "tukia" kuten orkkis 84mm lohkoissa.

                              Comment

                              • Suutari
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 3059
                                • Suomi

                                juh, ja asiaan vaikuttanee vielä lisäksi pinnan lämpökäsittelyn häviäminen mikäli kyseinen operaatio on KO. putkelle tehty. Mellompaa sisältä.
                                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                                -Official BTCF-Sauna Team-
                                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                                -Team BTCF Top Alcohol-
                                -Team Pimp My Bride-
                                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎