Ja sitten vielä semmonen askarruttaa, eli jos käytetään vaikka noita M54B30 mäntiä, ja lohko madalletaan haluttuun tasoon, niin sopiiko noihin mäntiin valurautalohkosen M50B25 männänrenkaat, kun niitä ilmeisesti ainakin M52B28 mäntien kanssa on käytetty?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e61 525xd -09
e46 ///M3 cabriolet -03
e30 325ix -90
ex
e83 X3 3.0d - 06, e83 X3 2.0d - 05, e60 530da - 03, e46 330 cd - 05, e39 ///M5 -99, e46 330xda -02, e39 525tds -97, e46 330Ci cabriolet M-sport -01, e30 325 cabriolet -90, e60 530da -04, e65 735 -01, e34 ///M5 -89, e34 535 -91, e30 320 4 kpl, e30 316 -84
-
-
Originally posted by jamezi View PostJa sitten vielä semmonen askarruttaa, eli jos käytetään vaikka noita M54B30 mäntiä, ja lohko madalletaan haluttuun tasoon, niin sopiiko noihin mäntiin valurautalohkosen M50B25 männänrenkaat, kun niitä ilmeisesti ainakin M52B28 mäntien kanssa on käytetty?Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Originally posted by jamezi View PostJa sitten vielä semmonen askarruttaa, eli jos käytetään vaikka noita M54B30 mäntiä, ja lohko madalletaan haluttuun tasoon, niin sopiiko noihin mäntiin valurautalohkosen M50B25 männänrenkaat, kun niitä ilmeisesti ainakin M52B28 mäntien kanssa on käytetty?
Comment
-
-
M54 koneissa on valurautaputkitus,eli m54B30 männät menee omilla renkaillaan patarautasessa koneessa.
M52 koneet Nikasilia aina elokuu -97 asti.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by ZoMbiE View PostItsellä tälläkin hetkellä, nyt kolmatta kesää, ylärengas M54:n ja muut M50:stä.
Itsellä ei ollut ja nyt mietin että menikö perhana hillot hukkaan kun sorvautin männät ja ostin m50 renkaatMahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Originally posted by pekka_hirvonen View PostMuistanko väärin vai oliko sulla jotain öljyn kulutus ongelmaa noitten m54 renkaitten kanssa?
Itsellä ei ollut ja nyt mietin että menikö perhana hillot hukkaan kun sorvautin männät ja ostin m50 renkaat
Joo, se eka lohko meni aivan seulaksi, en sitten tiiä miksi, jos Osku on aivan varma tuosta materiaalihommasta.
Nyt kun on ollut vain ylärengas M54, niin on toiminut hyvin.
Comment
-
-
Kirjoitan nyt tarkoituksella väärään topikkiin. En löytänyt haulla mitään m20 spesifistä ketjua.
Mutta ihmettelen kuinka helvetin tarkalla on mäntä/venttiilivälys vakiolla M20B25 koneella. 3.3 milliä löytyi venttiilillä maksimissaan tilaa nousta YKK:ssa. 2mm turvaväli syö tuostakin jo leijonanosan. Kummallakin puolella oli saman verran tilaa.
Comment
-
-
Originally posted by turbobliz View PostKirjoitan nyt tarkoituksella väärään topikkiin. En löytänyt haulla mitään m20 spesifistä ketjua.
Mutta ihmettelen kuinka helvetin tarkalla on mäntä/venttiilivälys vakiolla M20B25 koneella. 3.3 milliä löytyi venttiilillä maksimissaan tilaa nousta YKK:ssa. 2mm turvaväli syö tuostakin jo leijonanosan. Kummallakin puolella oli saman verran tilaa.Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Paria milliä pidetään yleisesti käypänä turvavälinä. Pyöriihän se vähemmälläkin, mutta jos jousi pääsee kellumaan vaikka vaihtomissin seurauksena, niin menee äkkiä venttiilit solmuun.
Kattelin vaan, että millaisia nokkia voisi vakiomäntien kanssa käyttää. Schrickin 304:sta ei ainakaan tartte haaveilla, kun nostoa on 4.0mm ykk:ssa ja koloja saisi kaivaa Kiinaan asti. dBilaksen 292 asteinenkin menee turhan tarkalle 2.6 millillä.
Comment
-
-
Paria milliä pidetään yleisesti käypänä turvavälinä. Pyöriihän se vähemmälläkin, mutta jos jousi pääsee kellumaan vaikka vaihtomissin seurauksena, niin menee äkkiä venttiilit solmuun.
Kattelin vaan, että millaisia nokkia voisi vakiomäntien kanssa käyttää. Schrickin 304:sta ei ainakaan tartte haaveilla, kun nostoa on 4.0mm ykk:ssa ja koloja saisi kaivaa Kiinaan asti. dBilaksen 292 asteinenkin menee turhan tarkalle 2.6 millillä.
Comment
-
-
Originally posted by turbobliz View PostParia milliä pidetään yleisesti käypänä turvavälinä. Pyöriihän se vähemmälläkin, mutta jos jousi pääsee kellumaan vaikka vaihtomissin seurauksena, niin menee äkkiä venttiilit solmuun.
Kattelin vaan, että millaisia nokkia voisi vakiomäntien kanssa käyttää. Schrickin 304:sta ei ainakaan tartte haaveilla, kun nostoa on 4.0mm ykk:ssa ja koloja saisi kaivaa Kiinaan asti. dBilaksen 292 asteinenkin menee turhan tarkalle 2.6 millillä.Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
No ei periaatteessa ole ongelma kairatakin. Tein jigin, missä pystyy venttiilistä ja kovametallipaloista tehdyllä kairaimella jyrsimään mäntiä. Kokeilin muutaman männän kairata. Meni hetki, ennenkuin rupesin saamaan samanlaisia koloja aikaiseksi . Onneksi näkyy valmiit männät lähteneen jenkeistä liikkeelle, ettei tarvitse noita kököstyksiä laitella.
Comment
-
-
Mikähän lie vaivaa. Rakensin m20 2.7 stroukki koneen, asensin autoon ja yritin käymään. Ei toimi. Syy: Vesi menee palotilaan. Siis ihan niinku kunnolla, mukit täynnä vettä.
Otin kannen auki, vaihdoin tiivisteen ja laitoin kannen takas. Vedin momenttiin kuten ekallakin kerralla. En kokeilut käymään mutta mittasin, että puristuspaineet on 12-14. Sitten jäi kesken siltä päivältä. Seuraavana yönä heräsin ja keksin, että kannen ohjausholkithan siellä varmaan kantaa. Joten otin taas kannen irti. Mittasin ettei kannenpultit pohjaa, eikä kohdistusholkit kanna. Nyt on kansi irti ja pohdin, että laitanko takas ja kokeilen. Vai oisko jollakulla vinkki mikä mättää.
Kansi kiristetty 1:30Nm 2:90ast 3: 90ast.
Montakohan kertaa kannentiivisteen voi kiristellä? Vakio tiiviste siis.
EDIT: Tais olla kuitenkin ne kannen ohjausholkit jotka siellä kantoi. Viilasin millin pois ja nyt vaikuttaisi toimivan. Laitoin samalla vielä uudet kannenpultit kun edelliset oli jo kahteenkertaan kiristelty.Last edited by Ahdinko; 25-04-2014, 08:21.Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
Käyttis 535i GT F07
Ex: X1 E84 28i Xdrive
Ex: E90 325
Comment
-
-
Originally posted by Ahdinko View PostMikähän lie vaivaa. Rakensin m20 2.7 stroukki koneen, asensin autoon ja yritin käymään. Ei toimi. Syy: Vesi menee palotilaan. Siis ihan niinku kunnolla, mukit täynnä vettä.
Otin kannen auki, vaihdoin tiivisteen ja laitoin kannen takas. Vedin momenttiin kuten ekallakin kerralla. En kokeilut käymään mutta mittasin, että puristuspaineet on 12-14. Sitten jäi kesken siltä päivältä. Seuraavana yönä heräsin ja keksin, että kannen ohjausholkithan siellä varmaan kantaa. Joten otin taas kannen irti. Mittasin ettei kannenpultit pohjaa, eikä kohdistusholkit kanna. Nyt on kansi irti ja pohdin, että laitanko takas ja kokeilen. Vai oisko jollakulla vinkki mikä mättää.
Kansi kiristetty 1:30Nm 2:90ast 3: 90ast.
Montakohan kertaa kannentiivisteen voi kiristellä? Vakio tiiviste siis.
EDIT: Tais olla kuitenkin ne kannen ohjausholkit jotka siellä kantoi. Viilasin millin pois ja nyt vaikuttaisi toimivan. Laitoin samalla vielä uudet kannenpultit kun edelliset oli jo kahteenkertaan kiristelty.
Ruottinmiehen mukaan voi käyttää pahvia niin kauan kunnes se hajoaa eli ei lähde enää yhtenä kappaleena. Kyllä itekki käyttäny vakio pahvia parit kiristyskerrat. Suosin liimaa joka kerta välissä, ns. tuplavarmistus.
Varmaan sulla nuo holkit kantaa jos litrakaupalla menee vettä. Mulla oli vaan yks ohjuri kannessa kun asentelin. Sehän pitäisi olla selvästi irti jos kannen ohjuri kantaa?
Juuh ja takomukeihi jouduin tehdä pientä lisä kolousta kun turhan herkästi kilkatti venttiilit mäntiin ei kestäny 7100rpm. Nyt pelittää jäykemmillä jousilla jotenki 6800rpm.
Comment
-
Comment