Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 327i
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 2

    2.6

    Omassa värkissä on

    -M20B25 lohko
    -M50B25 10.0:1 männät kaivettu venttiili taskut imupuolelle
    -B23 kampiakseli --> "2.6"
    -B20/B23 130mm kanget
    -B20 motronic kansi
    puristus suhdetta en juuri nyt muista mutta n.11 - 11.5?? oikein paljoa korkeammaksi sitä ei saa ainakaan tolla kokoonpanolla kun mäntä tulee lohkon yli 0.8mm ja kansipahvi on 1.75mm(vakio) niin sinne ei paljoa ilmaa jää männän ja kannen väliin.

    on kyllä suht. vääntävä vekotin

    Comment

    • jii.veivo
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 564
      • Haapavesi

      Joo mulla tulee noilla m20b25 9.7 männillä ja 135 kiertokangilla.:think
      e38 750ial
      Husaberg 650 fs -05
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1529
        • Etelä-pohjanmaa

        Missä hintaluokassa liikkuu uusi 323i kampiakseli ja korkeampipuristeiset 9.7 männät uutena? Kellään tietoa näin sunnuntaina?
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          Originally posted by vwtyp1 View Post
          Missä hintaluokassa liikkuu uusi 323i kampiakseli ja korkeampipuristeiset 9.7 männät uutena? Kellään tietoa näin sunnuntaina?
          Noh realoem ainakin sanoo kampiakselin hinnaksi $1,037.88 laakereineen, tiedä mitä sitten suomessa merkkiliikkeessä:think
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • -Tate-
            Moderator
            • Jan 2004
            • 3210
            • Nurmijärvi

            Walloth & nesch:llä näyttäis olevan "exchange crankshaft with bearing shells 323i" 531euroa
            I Believed I Would Die.

            Comment

            • turboix
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 581
              • p-laidun

              saakoos mistään eta:n kampiakselia uutena ja mitä mahtas kustantaa?
              BMW E46 330dA touring -00
              BMW e30 325tbo -86
              BMW e30 323ia cabriolet -83
              BMW e30 318i touring -89

              Comment

              • Jamppa1983
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 739
                • Pirkanmaa

                Originally posted by turboix View Post
                saakoos mistään eta:n kampiakselia uutena ja mitä mahtas kustantaa?
                etan akseli uutena noin 1400€ (merkkiliikkeen hinta) eli kannattaa etsiä käytetty ja koneistaa. Koneistus noin 100-200 (joko kiilloisus tai hionta)ja nitraus noin 150 (ei tarpeellinen) ja nitrauksen jälkeen kaulojen kiilloitus ja suoruuden tarkistus noin 150egee. kampura noin150-300 riippuu mistä ostaa... ps... muista että kiisselissä m21 2,4 sama isku 81mm jos etsit kyseistä kampuraa.

                Itse käytin koneistajalla ja kaulojen kiilloitus riitti ja sanoivat että ei tarvitse nitrata. Ilman nitrausta kestää hyvin, 500-600hv koneetkin toimineet. Liike oli tammer diesel. Kunhan pitää osat vaan puhtaana kun kasaa. Koska pienetkin epäpuhtaudet luonnollisesti saa pahaa aikaan. No saa nähdä miten kestää, mut pakkohan se on testata.
                Last edited by Jamppa1983; 27-07-2007, 10:24.
                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                Comment

                • turboix
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 581
                  • p-laidun

                  Originally posted by Jamppa1983 View Post
                  etan akseli uutena noin 1400€ (merkkiliikkeen hinta) eli kannattaa etsiä käytetty ja koneistaa. Koneistus noin 100-200 (joko kiilloisus tai hionta)ja nitraus noin 150 (ei tarpeellinen) ja nitrauksen jälkeen kaulojen kiilloitus ja suoruuden tarkistus noin 150egee. kampura noin150-300 riippuu mistä ostaa... ps... muista että kiisselissä m21 2,4 sama isku 81mm jos etsit kyseistä kampuraa.

                  Itse käytin koneistajalla ja kaulojen kiilloitus riitti ja sanoivat että ei tarvitse nitrata. Ilman nitrausta kestää hyvin, 500-600hv koneetkin toimineet. Liike oli tammer diesel. Kunhan pitää osat vaan puhtaana kun kasaa. Koska pienetkin epäpuhtaudet luonnollisesti saa pahaa aikaan. No saa nähdä miten kestää, mut pakkohan se on testata.
                  Joo tiedän että toi tiisselin akseli käy ja sellasesta oon jo kauppaa tehnytkin.

                  Ihan vaan uteliaisuuttani kyselin tosta etan akselista.
                  BMW E46 330dA touring -00
                  BMW e30 325tbo -86
                  BMW e30 323ia cabriolet -83
                  BMW e30 318i touring -89

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by Jamppa1983 View Post
                    etan akseli uutena noin 1400€ (merkkiliikkeen hinta) eli kannattaa etsiä käytetty ja koneistaa. Koneistus noin 100-200 (joko kiilloisus tai hionta)ja nitraus noin 150 (ei tarpeellinen) ja nitrauksen jälkeen kaulojen kiilloitus ja suoruuden tarkistus noin 150egee. kampura noin150-300 riippuu mistä ostaa... ps... muista että kiisselissä m21 2,4 sama isku 81mm jos etsit kyseistä kampuraa.

                    Itse käytin koneistajalla ja kaulojen kiilloitus riitti ja sanoivat että ei tarvitse nitrata. Ilman nitrausta kestää hyvin, 500-600hv koneetkin toimineet. Liike oli tammer diesel. Kunhan pitää osat vaan puhtaana kun kasaa. Koska pienetkin epäpuhtaudet luonnollisesti saa pahaa aikaan. No saa nähdä miten kestää, mut pakkohan se on testata.
                    Sakuissa se etan akseli uutena n. 700e(sis. laakerit). Aika huimasti ottaa maahantuoja välistä...
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Bullitt
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 2786
                      • Turku

                      Jos meinaa uutena ostaa kampuran, niin kannattaa varmaan ostaa joku muu, kuin etan kampura, koska kaikki bemarin 6-sylinteristen kampurat on abaut saman hintaisia, poislukien S-moottorien kampurat.


                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        Mistä löytyy M20b25 moottorin räjäytyskuvat netistä?,lähinnä askarruttaa kuuluiko öljypumpun jalan ja lohkon väliin paperitiivisteet,entäpäs sen ruuvattavan "paluu vai paineventtiilin" mikä lie ja lohkon väliin kierteeseen o-rengasta tai muuta tiivistettä?:think
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • mukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 5965
                          • Uleåborg

                          ........
                          Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:04.
                          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                          Save the World, Fuck The Fuel Economy
                          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                          Comment

                          • M325i
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 1529
                            • Etelä-pohjanmaa

                            Originally posted by muggo View Post
                            Eikö www.realoem.com anna vastausta kysymykseen?
                            Sieltähän se löytyikin,tietysti
                            E30 ja E46 ///M

                            Comment

                            • aosbmw
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 214
                              • Metsässä

                              M20 männät

                              Mahlen männät M20 moottoreissa

                              E39 530D TOURING
                              E30 316 (2.5i)
                              E32 735 (Hartge)
                              E21 323i (M30Bxx)

                              Comment

                              • Jamppa1983
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 739
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by vwtyp1 View Post
                                Mistä löytyy M20b25 moottorin räjäytyskuvat netistä?,lähinnä askarruttaa kuuluiko öljypumpun jalan ja lohkon väliin paperitiivisteet,entäpäs sen ruuvattavan "paluu vai paineventtiilin" mikä lie ja lohkon väliin kierteeseen o-rengasta tai muuta tiivistettä?:think
                                Käsittääkseni ei tule. Tai ainakaan kahdessa m20b25 missä oon käyttäny pumpun irti niin ei siellä mitään tiivistetä ole. Samaa öljytilaahanse on että pääasia kun pumppu vaan nostaa öljyä ja muistaa kasatessa laittaa sen öljypumpun akselin paikoilleen.
                                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎