Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu_M20
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 2121
    • Lahti

    Olis tarkotus kasvattaa vääntöjä tuossa m20b20 moottorissa. Koneessa olis valmiiksi kiinni 65mm kaasuläppä,m20b25 imusarja, m20b20 kansi josta kanavia siistitty ja dme1.3. Löytyiskö sopivia mäntiä jos olis tarkotus käyttää 81mm iskunpituutta? tilavuuttahan tulisi sitten 2442? vai olisko parempi käyttää b23 mäntiä ja kampiakselia? Mikäs olis paras vaihtoehto? Vai rupeenko rakentamaan m20b25 moottorista toista moottoria?
    Mahtiala kustom - No connection
    Bmw E21 320A -81 "330i"
    Bmw e30 318is

    Comment

    • ROne
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 468
      • 90850

      "Osaisko tietäjät sanoa mitkä männät kyseessä?"

      KS:n männät näyttäs olevan, mutta ruttuista ei tarkkaa tietoa.
      Olisko tuo tieto oikeaa:e30tech
      sigpic
      e24 635csi

      Ex e39 530i touring
      Ex e36 325i coupe ratalelu
      Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
      Ex e39 528i
      Ex e36 320i
      Ex e36 "328i" cab Individual
      Ex e46 330xi

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        Originally posted by Maikkeli
        Ei liity ylikokoon, mutta asiasta tietävät seuraavat varmaan tätä topiccia. M20b25 lohko,männät ja veivit, sopiiko m50b25 kampura sinne noiden osien sekaan?
        Holkin kera sopii.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Peksu_M20
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 2121
          • Lahti

          Löytyykö keltään nurkista Hartgen h26 prommia dme1.3:seen. Myös alpinan 2.7 piiri kelpaa? Kopiot kelpaa yhtä hyvin ellei paremmin. Myös muut mielenkiintoiset prommit jotka soveltuvat ns H26 modiin kiinnostaa. Ja jos joku muistaa niin paljon on rutut tuossa originel Hartge H26:sta?
          Mahtiala kustom - No connection
          Bmw E21 320A -81 "330i"
          Bmw e30 318is

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by pekka_hirvonen View Post
            Löytyykö keltään nurkista Hartgen h26 prommia dme1.3:seen. Myös alpinan 2.7 piiri kelpaa? Kopiot kelpaa yhtä hyvin ellei paremmin. Myös muut mielenkiintoiset prommit jotka soveltuvat ns H26 modiin kiinnostaa. Ja jos joku muistaa niin paljon on rutut tuossa originel Hartge H26:sta?
            L-jet H26 koneessa 10:1. Motronic versiota en muista.
            L-jet moottori on 2,554 l ja motronic 2,490.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Peksu_M20
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 2121
              • Lahti

              Originally posted by JJT View Post
              L-jet H26 koneessa 10:1. Motronic versiota en muista.
              L-jet moottori on 2,554 l ja motronic 2,490.
              Samat rutut tulossa mullekkin näköjään. Laskettu 10-10,5:1 väliin. Eipä tohon dme 1.3:seen taida saada kuin h27 tai alpina c2 piirejä veikkaisin? H26:sta ei vissiin tehty dme1.3:lla? :think Mulla on m20b23 kampura ja m20b25 lohko.
              Mahtiala kustom - No connection
              Bmw E21 320A -81 "330i"
              Bmw e30 318is

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by JJT View Post
                L-jet moottori on 2,554
                Saanko nusasta sitä kuuluisaa Eikös se ollut 2552cm3

                Hartge käytti noissa 2,3-kampuralla tehdyissä koneissa Fiatin 84mm:n mäntää. Etsii sellaiset, sorvaa päältä siivun veks ja sillä siisti. Nuo Fiatin männäthän olivat tasalakiset.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by T3 View Post
                  Saanko nusasta sitä kuuluisaa Eikös se ollut 2552cm3

                  Hartge käytti noissa 2,3-kampuralla tehdyissä koneissa Fiatin 84mm:n mäntää. Etsii sellaiset, sorvaa päältä siivun veks ja sillä siisti. Nuo Fiatin männäthän olivat tasalakiset.
                  Fiatin mäntä oli Mahlen 84V60, jostain 1.8L kiukaasta. Tasalakiset olivat kyllä, mutta muistatko että oliko niissä Hartgen toimesta parin millin venakolot venttiileille?
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Peksu_M20
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 2121
                    • Lahti

                    Originally posted by Jasu View Post
                    Fiatin mäntä oli Mahlen 84V60, jostain 1.8L kiukaasta. Tasalakiset olivat kyllä, mutta muistatko että oliko niissä Hartgen toimesta parin millin venakolot venttiileille?
                    Kyllähän noista b25 kat männistäkin tuli aika tasaset kun pyyhkästiin ne sorvilla. Noin 3-4ml kuoppa jäi minun tapauksessa. Tarkastan kun saan apoteekista hajettua ruiskun. Std Lohkosta otin 0.30 pois ja Std b20 kannesta lähtee ainekin saman verran. Mäntä tulee 0,7mm dekkitason yläpuolelle. Eli 1mm turvavara jää. Paljonhan toi Mahlen 84v60 mäntä painaa?
                    Mahtiala kustom - No connection
                    Bmw E21 320A -81 "330i"
                    Bmw e30 318is

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Fiatin mäntä oli Mahlen 84V60, jostain 1.8L kiukaasta. Tasalakiset olivat kyllä, mutta muistatko että oliko niissä Hartgen toimesta parin millin venakolot venttiileille?
                      On niissä pienet kolot venttiileille. Mulla on muutama ehjä tuollainen mäntä jossain.

                      T3, niinpäs olikin
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Patrolli
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 552
                        • Kempester

                        Originally posted by ChilileipÄ View Post

                        1. Mitä sytytys tulppia kannattas käyttää?

                        2. Minkälaista öljyä suosittelisitte moottoriin?
                        Itsellä kesti hyvin Puukan "M-sportissa" NGK ZGR5A. Öljyinä käytin Teboilin Diamond 5w-40 sen 20tkm mitä ehdin ajella tuolla. Tuli kyllä vaihdettua öljyjä sen kolme kertaa tuona aikana .
                        projekten:
                        3xxTTiX e30 2d 6gang
                        316 e30 2d ”kaljan auto”

                        Chevy K3500 Dually 6.5td 4x4 "Cowboy Cadillac"
                        Corsa A 1.2ässä
                        trucks: Scania 141 tukkiyhdistelmä, Kontio-Sisu turpoleukulla, paloautosauna Dodge
                        TRX300 "Big Red"
                        nauhahiomakoneet: Ski-Doo Alpine II, kaljakori-okkeli, Sno-Tric SC12

                        "Jemand bekommt alles in den Arsch gesteckt"

                        Comment

                        • mr.b
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 169
                          • pietarsaari

                          xxxxx
                          Last edited by mr.b; 23-01-2012, 22:46. Reason: väärä topic..
                          BMW 320iA Touring -95
                          Porsche 944 -86
                          Buell xb9r -03
                          Marin san rafael ~89
                          Jalat -70

                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1227
                            • LAHTI

                            Tuollainen on...

                            Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                            Löytyykö keltään nurkista Hartgen h26 prommia dme1.3:seen. Myös alpinan 2.7 piiri kelpaa? Kopiot kelpaa yhtä hyvin ellei paremmin. Myös muut mielenkiintoiset prommit jotka soveltuvat ns H26 modiin kiinnostaa. Ja jos joku muistaa niin paljon on rutut tuossa originel Hartge H26:sta?
                            Tuollainen on kai omaan boksiin tehty kun Hartge tarroja on kannessa 2kpl
                            ja alumiini runkojalkaan on stansattu Hartge ja se H26 joten niiden perusteella
                            kyseinen boxi on aito...en ole kurkannut sisään ja miten se prommi kopioidaan
                            ettei se orginal mene pilalle...Kuvassa Männät Mahle NO: 1 K 41 494 Chroming 086/ Mitoilla 84.10/84.06mm ja luokitellut kuutiot 2498cc, vs- moottoriin nokka 288/288/110 Schrick no: 056 01 880-00
                            Puristussuhde laskettu nesteellä joka jäi maltilliseksi 11.8:1 näillä mennään...
                            Last edited by 325E; 03-11-2017, 23:42.

                            Comment

                            • Peksu_M20
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 2121
                              • Lahti

                              Originally posted by 325E View Post
                              Tuollainen on kai omaan boksiin tehty kun Hartge tarroja on kannessa 2kpl
                              ja alumiini runkojalkaan on stansattu Hartge ja se H26 joten niiden perusteella
                              kyseinen boxi on aito...en ole kurkannut sisään ja miten se prommi kopioidaan
                              ettei se orginal mene pilalle...Kuvassa Männät Mahle NO: 1 K 41 494 Chroming 086/ Mitoilla 84.10/84.06mm ja luokitellut kuutiot 2498cc, vs- moottoriin nokka 288/288/110 Schrick no: 056 01 880-00
                              Puristussuhde laskettu nesteellä joka jäi maltilliseksi 11.8:1 näillä mennään...
                              Prommin kopioiminen ei ole kovinkaan rakettitiedettä. Avataan kotelo ja otetaan ic-piiri ja laitetaan se prommaus laitteiseen. Mulla on käytössä Dme1.3 ja olen melko varma että tuossa H26 on joku muu aiempi motronic. Viisaammat vois vahvistaa? Perhana kun noista hartgeista on tiedot vähän kortilla... Perustuuko sun auto 323:seen vai 325:seen?

                              Alkuperäiset rututhan ovat h26:ssa 10 pintaan kaikissa malleissa ainekin tämän dokumentin mukaan http://www.rtsauto.com/wp-content/up...0/06/H27SP.jpg . Mietin et onko sulla nyt vähän liikaa ruttuja tuolle moottorinohjaukselle :think Vai meinaatko mennä jollain muulla moottorin ohjauksella. Ja vielä mielenkiinnostaa kannesta onko b20 vai b25 kansi? Paljonko sait palotiloille kokoa? Ja lohkon tyyppi kiinnostais myös koska jostain olin lukevinani että noita olis tehty dieselin lohkoonki jossain vaiheessa?
                              Mahtiala kustom - No connection
                              Bmw E21 320A -81 "330i"
                              Bmw e30 318is

                              Comment

                              • 325E
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1227
                                • LAHTI

                                Tuo on...

                                Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                                Prommin kopioiminen ei ole kovinkaan rakettitiedettä. Avataan kotelo ja otetaan ic-piiri ja laitetaan se prommaus laitteiseen. Mulla on käytössä Dme1.3 ja olen melko varma että tuossa H26 on joku muu aiempi motronic. Viisaammat vois vahvistaa? Perhana kun noista hartgeista on tiedot vähän kortilla... Perustuuko sun auto 323:seen vai 325:seen?

                                Alkuperäiset rututhan ovat h26:ssa 10 pintaan kaikissa malleissa ainekin tämän dokumentin mukaan http://www.rtsauto.com/wp-content/up...0/06/H27SP.jpg . Mietin et onko sulla nyt vähän liikaa ruttuja tuolle moottorinohjaukselle :think Vai meinaatko mennä jollain muulla moottorin ohjauksella. Ja vielä mielenkiinnostaa kannesta onko b20 vai b25 kansi? Paljonko sait palotiloille kokoa? Ja lohkon tyyppi kiinnostais myös koska jostain olin lukevinani että noita olis tehty dieselin lohkoonki jossain vaiheessa?
                                Tuo tekniikka on tulossa tuohon 325E tekniikkaan eli kone on myyty ja koneen runkona on käytetty perinteistä E30 325i lohkoa ja Boksi on suomiautosta jossa oli tuo H26 asennus se oli kanssa orginal E30 325i vm-86 kyseinen auto oli sinänsä myös erikoinen siinä ei ollut ABS-jarruja vaikka oli aito 325i malli.Kansi on orginal 325i kansi tosin hieman erimalli koska suomi malleissa on pakosarjan puolella siinä ympyräkohokkeessa merkki 2.5 ja tässä minulla on se kohoke tikkuaskin muotoinen eli suorakaide ja siinä on silti se 2.5 koneen merkki. Niin nuo Mahlen männät oli 12:1 puristeiset ja sain puristusta laskettua kun muotoilin palotilat hemi mallisiksi puolipalloiksi ja lohkosta ja kannesta ei otettu kuin siivu jotta pinnat koneistuvat ja kun oli varaa ei tarvinnut kikkailla koneistuksilla jotta saataisiin, puristussuhdetta minun tapauksessani sitä piti saada pois.
                                Jos kiinnostaa voit tulla katsoo projektia niin kerron tarkemmin miten mikäkin on tehty ja miten on hyvä tehdä...Lahdesta tänne on 25km...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎