Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 446
    • E-pohjanmaa

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mulla on ainakin se käärmeenpesäversio calixin säteilylämppärin kanssa. Mahtuu hyvin.
    Kiitti tiedosta. Enköhän tilaa tuon,niin ei tarvi tuota vanhaa alkaa parsimaan.
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15249
      • Ajamisen Iloa

      Originally posted by jaki View Post
      Tälläkin on jo moneen kertaan todistettu, että vakiopakosarja on paras vaihtoehto (tai siis tuollaisella virisarjalla ei tule yhtään lisää tehoa), jos käytössä on vakionokat. Sitten, kun overlap & aukioloaika kasvaa pakopulssit alkavat mennä niin, että virisarjalla tehoa oikeasti tulee lisää.
      Oletko penkittänyt ennen/jälkeen tuon pakosarjan?
      Käyn penkittämässä varmaan ensi keväänä jos koen ajankohtaiseksi eikä ole muita asennuksia menossa autoon silloin.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15249
        • Ajamisen Iloa

        M52B28 alkuperäinen pakosarja Z3 2.8 coupesta.

        Koko läjä:


        Nokea:


        Oudot kaksinkertaiset putket alkavat:


        Oudot kaksinkertaiset putket koko matkalta:


        Painaumat:


        Siis, vakavalla naamalla väitätte että nuo jäätävät painaumat, monen eri vahvuiset putket, nokeentuminen ja huonot mutkat ovat aivan parasta mihin pystytään.
        Ja te vakavalla naamalla väitätte että valehtelen kun sanoin että parikymmentä heppaa tuli kun tilalle vaihtaa nämä:



        Se on ihan ok välillä myöntää itselleen että on tullut suollettua aikamoista pasandeerusta ja mukaviisauksia noiden porrastuksien ja kuhmujen ja muiden vaikutuksesta pakoimpulsseihin ja myöntää että KISS-periaate vain toimii käytännössä. Kyllähän esim nuo painaumat ovat yritys paikata sitä kun ei ole jaksettu tehdä samanpituisia primäärejä, tottakai ne on tuhat kertaa paremmat kuin tuollaiset lyttyyn moukaroudut ikivanhat savupiiput.
        Last edited by Remotion; 24-11-2014, 16:43.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11120
          • Oulu

          Nuo painaumat on ihan vaan sitä varten, että pakosarjat saa helposti pois ja paikalleen normaali työkaluilla. Huomaat kyllä miksi ne on siinä, kun rupeat noita rosterisia ährään paikalleen ja se räikkä hylsyn kanssa ei mahdukkaan enään paikalleen

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15249
            • Ajamisen Iloa

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Nuo painaumat on ihan vaan sitä varten, että pakosarjat saa helposti pois ja paikalleen normaali työkaluilla. Huomaat kyllä miksi ne on siinä, kun rupeat noita rosterisia ährään paikalleen ja se räikkä hylsyn kanssa ei mahdukkaan enään paikalleen
            Ne on jo paikallaan ja tämän takia on osaavia ammattilaisia eikä tarvitse itse ährätä. Samalla meni moottorin tukikumit niin kone oli käänneltävissä vähän muutenkin siinä. Mutta hyvä että kumosit heti jo sen ensimmäisen täällä toitotetun myytin siitä kuinka nuo painaumat olisi jotain Cernin hiukkaslaboratoriossa kehitettyjä ääritieteellisiä ratkaisuja joilla hidastetaan putkien pulssit osumaan täydellisesti toistensa lomaan. Ei kyse ei ole siitä, eikä mistään BMW performance putkistosta, kyse on ollut siitä että joku kolmisorminen Bobi keskilännessä BMW:n tehtaalla on saanut ne 3 minuutissa tunnin sijaan sinne kiinni ilman että selkä paukkuu ja tarvitsee maksaa sairauslomarahoja. Itseä melkeen vituttaa kun toitotetaan hieroglyfisillä ammattitermeillä hirvitornista meille vähemmän osaajille jotain umpisurkeita orkkisosia seuraavana jumalasta. Ja sitten todellisuudessa puhutaan paskaa vaikka jotain autohommista varmaan tiedetäänkin.

            Olisi mielenkiintoista nähdä näiden tämän topikin tietäjien asunnot, että tuleeko sieltä katolta normaali ja siivo ja sinkitty peltikouru, vai tuleeko sieltä tuollainen jumalasta seuraava itse nikkaroitu valurautainen kyhäelmä joka on ahtaampi ja pahemmin poimuilla kuin Tysonin nyrkkiä maistanut Hessun nenä.
            Last edited by Remotion; 24-11-2014, 16:55.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              Ihme vänkkäystä, oisit vieny penkkiin. Olis faktaa ja ei se hinnan kiroissa ees ole jos nikon luona hyvinkäällä pyörähtää..
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Remotion View Post

                Siis, vakavalla naamalla väitätte että nuo jäätävät painaumat, monen eri vahvuiset putket, nokeentuminen ja huonot mutkat ovat aivan parasta mihin pystytään.
                Ja te vakavalla naamalla väitätte että valehtelen kun sanoin että parikymmentä heppaa tuli kun tilalle vaihtaa nämä:
                Dynolaput ennen ja jälkeen? Jos ei ole, valehtelet.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Single vanokseen ei taatusti tule 20hv lisää peltisarjalla.
                  On omakohtaista kokemusta 90 luvun lopulta 328i kohdalta.
                  Hyöty jäi jos nyt enää oikein muistan alle 4heppaan.
                  Eniten sillon tehot nousi sillä Schrickin imusarjalla. (+15hv)
                  Kattien jälkeinen putkisto ei myöskään tehnyt kuin pelkkää mökää.
                  Ilmansuodatin ei myöskään kurista yhtään.

                  Sillon tuli käytyä vakiona penkissä ja aina kun tuli tehtyä muutoksia.
                  Harmi kun Häkkisen boschin dynon tulosteet on jo aikoja sitten virttyneet näkymättömiin.
                  Toisaalta mitäpä sitä kinaamaan kaiken maailma persereikä dynomiehiä vastaankaan.

                  Toi bemarin hyvinkin epämääräinen "peltisarja" virtaa noille tehoille ihan riittävästi. Se ihme tuplaputki on ihan vaan lämmöntakia siinä.
                  Vertaa tota vaikka e39 M5 putkistoon, ei ole häävit siinäkään röörit ja pyttykohtainen tilavuus paljon isompi kuin 2,8l kutosessa.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11120
                    • Oulu

                    Niin onhan se monta kertaa tullu jo esille, että nokat siellä ahistaa. On kyllä niin suolasen hintasia kaikki valmiit, että miettiny tässä vakionokkien hiontaa. Ei kyllä mitään hajua paljon mokoma homma maksaa :think



                    Tuossa esim. on nostoa ilmeisesti reilu 10mm ja asteita on 260. Ei mahoton muutos, mutta luulis jo vaikuttavan ja pitäs mennä ilman muita muutoksia. Ja nokkien kanssa noista muista muutoksista on varmasti enemmän hyötyä. (mulla imusarja, pakosarjat ja BBTB)

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Kasin 4 keppiä kustansi n.700e. siitä vähän osviittaa.
                      Jos vakioihin haluaa kunnolla nostoa, joutuu vain perusympyrää pienentämään reilusti. (itellä yli 6mm)
                      Sitten ongelmana onkin nostimet jotka nousee liian ylös jolloin helma ohjaa liian vähän ja nokka saattaa painaa nostimen vinoon.. Myös öljyreikä saattaa jo pilkistää helman alta.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Remotion View Post


                        Siis, vakavalla naamalla väitätte että nuo jäätävät painaumat, monen eri vahvuiset putket, nokeentuminen ja huonot mutkat ovat aivan parasta mihin pystytään.
                        Ja te vakavalla naamalla väitätte että valehtelen kun sanoin että parikymmentä heppaa tuli kun tilalle vaihtaa nämä:



                        Se on ihan ok välillä myöntää itselleen että on tullut suollettua aikamoista pasandeerusta ja mukaviisauksia noiden porrastuksien ja kuhmujen ja muiden vaikutuksesta pakoimpulsseihin ja myöntää että KISS-periaate vain toimii käytännössä. Kyllähän esim nuo painaumat ovat yritys paikata sitä kun ei ole jaksettu tehdä samanpituisia primäärejä, tottakai ne on tuhat kertaa paremmat kuin tuollaiset lyttyyn moukaroudut ikivanhat savupiiput.
                        Komeesti kiinanpoikien pakosarjat kiiltelee mutta kun katsoon noita kollektoreja tarkemmin niin voi epäillä että ne saattavat hyvinkin virrata vakiopakosarjoja huonommin. Eli tuollainen 3 putkea vierekkäin suoraan kollektoriin ei vain ole hyvän pakosarjan merkki, tuollainen kollektori pitäisi tehdä niin että putkien päät palastellaan niin että ne mahtuvat kollektoriin jotta virtaus kollektorissa pääsee jatkumaan suoraan. Tuollainen epämääräinen kollektori voi jopa täräyttää toisesta primääristä vastapainepulssin suoraan toiseen primääriin aiheuttaen suurtakin tehohävikkiä. Ne BMW:n vakiopakosarjat eivät nyt mikään hurraahuudan aihe ole mutta hyvä ohje aikanaan pakosarjojen väkertelyyn on ollut että jos kollektorista ei saa kuin tuollaisen kuin kiinanpojat ovat tehneet niin kannattaa mieluummin tehdä noin kuin BMW on vakiosarjassa tehnyt......

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11120
                          • Oulu

                          Jos kutosen 2 keppiä olis kuutisen sataa, niin olis jo siedettävä summa. Valmiita nokkia tuskin halvemmalla saa. Pitää vähän mittailla tota m52 kantta, että paljonko perusympyää voisi pienentää, että nostimet vielä toimii. Varmaan ensmmäiseksi tulee nostinkupin "syvyys" yläpäässä vastaan.
                          Last edited by Pazi88; 24-11-2014, 19:06. Reason: typo

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            Nieminen racingin m52 kattilassa oli m50nv keppi pakopuolella ja ajoitusta muutettu alkuperäisestä.
                            Mukava heppu kannattaa vaikka soittaa/viestitellä hänelle, auttanee mielellään kun esittää asiansa asiallisesti
                            Pääsisi ainakin alkuun ja saisi vertailu pohjaa

                            Sielläkin joku on kuitenkin kerran jo miettinyt samat asiat

                            Oliskohan nimimerkki ollut tony
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15249
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Dynolaput ennen ja jälkeen? Jos ei ole, valehtelet.
                              En ole kuin kerran tuon dynossa käyttänyt vakio katilla ja vakio pakosarjalla, sillon löytyi 136hp. Oli katalysaattori rikki.

                              Kuten sanottu sain perjantaina auton huollosta ja ajoin sen 100km päähän talvisäilöön lumisadetta vastaan. Ihan turhaa huutelua toi sunkin posti.
                              Dynotetaan heti kun se on mahdollista ja järke
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Jos kutosen 2 keppiä olis kuutisen sataa, niin olis jo siedettävä summa. Valmiita nokkia tuskin halvemmalla saa. Pitää vähän mittailla tota m50 kantta, että paljonko persuympyää voisi pienentää, että nostimet vielä toimii. Varmaan ensmmäiseksi tulee nostinkupin "syvyys" yläpäässä vastaan.
                                Oliko 420 eli 17.50 nokka kun hiotutin r-koneistuksessa kepit, 222 astetta millin nostolla ja 9,7mm maksiminosto, nostinkupin syvyyshän tuossa ensimmäisenä rajoittaa. Mikään tosin ei estä jyrsimästä nostinkuppeja auki jos äkäisempiä nokkia haluaa hioa, auki poraaminen muutenkin hiotuilla nokilla voisi olla ihan fiksua kun muuten on hyvin lähellä nostajien öljylukko sopivissa tilanteissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎