Komeat käyrät tuli tuolla m54 nokalla ja hienoa vertailutyötä, tuommosia katselisi enemmänkin! Vielä kun ois ollu jytympi pakonokka mikä lyödä vertailuun
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Meneekö m54 imunokka bolt-on, vai vaatiiko muutoksia? Siinähän on tuplavanos, joka itsessään eroaa rakenteeltaan, mutta en muista onko nokan pää erilainen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Nokkaa pitää lyhentää rattaan päästä 4-5mm ohjeesta riippuen. Omasta otettiin 4,5mm pois. Muuten sopii suoraan.Originally posted by Pazi88 View PostMeneekö m54 imunokka bolt-on, vai vaatiiko muutoksia? Siinähän on tuplavanos, joka itsessään eroaa rakenteeltaan, mutta en muista onko nokan pää erilainen.
E: ja nokan ajoitus onnistuu samalla työkalulla mitä vakionokankin.Last edited by EMP; 23-01-2015, 08:44.
Comment
-
Aa Okei, niin näkyy olevan.Originally posted by EMP View PostNokkaa pitää lyhentää rattaan päästä 4-5mm ohjeesta riippuen. Omasta otettiin 4,5mm pois. Muuten sopii suoraan.
E: ja nokan ajoitus onnistuu samalla työkalulla mitä vakionokankin.
Itellä kun on ollu suurin kysymysmerkki tosta m54 nokasta sen sopivuus sinkkuvanos koneeseen. Oli pakko pistää ko. nokka ebaystä tilaukseen, kun löyty yksi edullisesti. Pitää vielä nonvanos m50 imunokka kaivaa jostain, niin on kunnon budjetti nokat käsissä
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Hyvä että oli hyötyä tiedoista.Originally posted by Pazi88 View PostAa Okei, niin näkyy olevan.
Itellä kun on ollu suurin kysymysmerkki tosta m54 nokasta sen sopivuus sinkkuvanos koneeseen. Oli pakko pistää ko. nokka ebaystä tilaukseen, kun löyty yksi edullisesti. Pitää vielä nonvanos m50 imunokka kaivaa jostain, niin on kunnon budjetti nokat käsissä
Se nokka jää sitten vielä jonkinverran vakiota pidemmäksi. Kun tuolla rattaan pään sisällä on se ruuvi niin en uskaltanut enempää lyhentää kun nytkin kannasta lähti 1mm pois.
Comment
-
Postaa samanlainen kuva eroista sitten siitäkin niin on hyvä referenssi.Originally posted by Pazi88 View PostPitää vielä nonvanos m50 imunokka kaivaa jostain, niin on kunnon budjetti nokat käsissä
Comment
-
Nokka speksit:
m50 imu 240 9,7
m50 pako 228 8,8
m50tu imu 228 9,0
m50tu pako 228 9,0
m52 imu 228 9,0
m52 pako 228 9,0
m54b30 imu 240 9,7
M54b30 pako 228 9.0
s50b30us imu 252 10,3
s50b30us pako 240 9,7
schrickin nokat
m50 imu 256 10,5
m50 pako 244 9,5
m50tu imu 252 10,2
m50tu pako 244 9,5
m52 imu 252 10,2
m52 pako 244 9,5
Ja tuossa siis kuvs modifioidusta non vanos m50 nokasta:

Näkyy kirkkaana tuo osa, mistä on poistettu 2mm matskua nokkapyörän kiinnityksestä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Hmm... Eli 240 kepit imu ja pako kun laittaa m54 ja m50NV :think tai vaihtoehtoisesti jyrkempää imunokkaa
E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Tietoa m50b25 ja m50b20 keppien eroista? Kiitoksia listasta.Originally posted by Pazi88 View PostNokka speksit:
m50 imu 240 9,7
m50 pako 228 8,8
m50tu imu 228 9,0
m50tu pako 228 9,0
m52 imu 228 9,0
m52 pako 228 9,0
m54b30 imu 240 9,7
M54b30 pako 228 9.0
s50b30us imu 252 10,3
s50b30us pako 240 9,7
schrickin nokat
m50 imu 256 10,5
m50 pako 244 9,5
m50tu imu 252 10,2
m50tu pako 244 9,5
m52 imu 252 10,2
m52 pako 244 9,5
Ja tuossa siis kuvs modifioidusta non vanos m50 nokasta
Näkyy kirkkaana tuo osa, mistä on poistettu 2mm matskua nokkapyörän kiinnityksestä.
Comment
-
Samat speksit, mutta päätyneliöt on vähän eri asennoissa, eli eri ajoitus. Mut jos imunokan laittaa pakonokaksi, niin joutuu joka tapauksessa ajoittaan kellolla, eli asialla ei ole merkitystä.Originally posted by Jasuuu View PostTietoa m50b25 ja m50b20 keppien eroista? Kiitoksia listasta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
onko kukaan portannut/kiillotellut M52B28 kantta? Paljonko sillä on saavutettavissa ilman mitään muita muutoksia?
Tai vastaavasti venttiilejä virittelemällä?
Comment
-
Siitä muuten jollekkin nyt setti: http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-328-...item1c4cda9650
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Java team nro 80Originally posted by Calypsocoupe View PostKetään tommoset louskut kisapelit kiinnosta...
... ... ...
Auto: BMW 325 -92
Vakiona: 192hv / 245Nm
Moottori: M50B25 (ilman vanosta)
Moottorin ohjainyksikkö: Bosch M3.1
Tehon mittaus ennen:
Autoon muutettu pakoputkisto / ilmansuodatin
143,9kw (196hv) / 265Nm
Tehon mittaus jälkeen:
Ohjelmamuutos dynamometrissä
164,4kw (224hv) / 300Nm
... ... ...
Taitaa olla maailmanennätys. Olisi kiva nähdä näitä vaikka Lokalahdella.
ja Lehtovaara/ Kantolan 323 numeroa en muista. Ja mitattu penkissä mikä
ei ilmasia heppoja anna eli Häkkinen
Comment
-
Suosittelen viemään ammattilaiselle. Porttauksella ja seetitöillä muuten vakiossa koneessa hyötyy sen noin 10-15hp mutta jos vähän vaihtaa samalla nokkia yms. niin hyöty kasvaa kokoajan. Vaikkapa noin 260/260 asteiset nokat , m50-imusarja, vähän hifistelty kansi ja peltisarjat niin kyllä sieltä lähemmäs 250-260hp tulee.Originally posted by Remotion View Postonko kukaan portannut/kiillotellut M52B28 kantta? Paljonko sillä on saavutettavissa ilman mitään muita muutoksia?
Tai vastaavasti venttiilejä virittelemällä?
Ei se vielä raketti silloin ole, mutta moottori saa vähän luonnetta ja on hauskempi ajaa.
Comment
Comment