Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11134
    • Oulu

    Valeolta saa kovalla vauhtipyörällä settiä 500€ hintaan. Mut jos haluaa oikein köyhäillä, niin m50b20 kova vauhtis tyyliin 50€ ja siihen uus levy ja asetelma n. 150€. On kevyt ja hyvä käyttää jopa pitää tuolla isommallakin koneella.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • deemu79
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 453
      • Helsinki

      Originally posted by Maili View Post
      Mikä olisi kestävä ja mukava käyttöinen kytkin m52b28 jatkeeksi? Luulisin että Se alkais seuraavaksi antautumaan. On vielä oma massa vauhtis paikallaan ,mutta Se alkaa olemaan eläkeikäinen. En toki tiedä kuinka hyvin tuo vakio kestää n.40-50 lisä pollea. Tuohon on kytkin levy vaihdettu n. 50tkm sitten. Mutta tuskin Se kovin ylimitoitettukaan on tuolle koneelle.

      Varmaan aika paljon myös käytöstä riippuu mut luulis tuon kestävän jos ei ala ahtohommiin ja sitä kautta tuntuvaan väännön lisäykseen.
      sigpic
      328i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • deemu79
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 453
        • Helsinki

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Valeolta saa kovalla vauhtipyörällä settiä 500€ hintaan. Mut jos haluaa oikein köyhäillä, niin m50b20 kova vauhtis tyyliin 50€ ja siihen uus levy ja asetelma n. 150€. On kevyt ja hyvä käyttää jopa pitää tuolla isommallakin koneella.
        Menikös tän m50b20 vauhtiksen kanssa tuon m52b28:n normi painelaakeri? Ettei ollu asetelman vastinpinta eri kohdassa?
        sigpic
        328i Coupe M-Sport -95

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 446
          • E-pohjanmaa

          Ens viikolla auto menee penkkiin, niin näkee vähän onko tuo kytkimen pettäminen pelkkä pelkotila. Tuossahan on m50 imari, 252/244 nokat, schmiedmanin käärmeen pesät. Vaati kyllä jonkun kaljan ,kun nuo sarjat nylkytti paikalleen. Hitsasin uudet lähdöt lamdoille samalla, kun laitoin seos mittarille lähdön. Ei niin sääliny noita pakosarjoja, kun käytettynä ne ostin
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • deemu79
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 453
            • Helsinki

            Originally posted by Maili View Post
            Ens viikolla auto menee penkkiin, niin näkee vähän onko tuo kytkimen pettäminen pelkkä pelkotila. Tuossahan on m50 imari, 252/244 nokat, schmiedmanin käärmeen pesät. Vaati kyllä jonkun kaljan ,kun nuo sarjat nylkytti paikalleen. Hitsasin uudet lähdöt lamdoille samalla, kun laitoin seos mittarille lähdön. Ei niin sääliny noita pakosarjoja, kun käytettynä ne ostin
            Lähtikö kannen vaarnat suosiolla vai lämmöllä?
            sigpic
            328i Coupe M-Sport -95

            Comment

            • Maili
              BTCF Member
              • Aug 2011
              • 446
              • E-pohjanmaa

              Originally posted by deemu79 View Post
              Lähtikö kannen vaarnat suosiolla vai lämmöllä?
              Ylimmäisistä aukesi mutterit, mutta alhaalta tuli vaarnoineen. Ja saadappa ne vaarnoineen sopimaan kiinni takaisin. Yhtä jouduin vähän lyhentämään,mutta uusia kun ei siihen hätään saanu mistään. Hyvä tuli kuitenkin. Menee kyllä tosi läheltä lohkoa ja laatikkoa noi laipat. N. 3mm jäi väliä..
              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

              Comment

              • Matuh
                BTCF Member
                • Apr 2013
                • 3702
                • Kouvola

                Imo oisit laittanu jo 264 imunokan sinne
                E36 328i M50B30 turbo
                Skoda vRS
                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16467
                  • Asikkala

                  Originally posted by Maili View Post
                  Ens viikolla auto menee penkkiin, niin näkee vähän onko tuo kytkimen pettäminen pelkkä pelkotila. Tuossahan on m50 imari, 252/244 nokat, schmiedmanin käärmeen pesät. Vaati kyllä jonkun kaljan ,kun nuo sarjat nylkytti paikalleen. Hitsasin uudet lähdöt lamdoille samalla, kun laitoin seos mittarille lähdön. Ei niin sääliny noita pakosarjoja, kun käytettynä ne ostin
                  Ja näillä osilla 40-50 heppaa lisää :think

                  Comment

                  • Maili
                    BTCF Member
                    • Aug 2011
                    • 446
                    • E-pohjanmaa

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Ja näillä osilla 40-50 heppaa lisää :think
                    No , varovainen arvio. Onhan täällä samoilla kilkkeillä penkkituloksia ja siihen on päästy...tosin näyttää olevan tapaus kohtaisia. Riippuu jokaisen voiman tarpeesta mitkä kepit sinne laittaa. Noilla nokilla Pitäis päästötkin pysyä aikalailla kurissa ja käytettävyys pysyy hyvänä. Auto kun on samalla perheen kakkosautona, jolla emäntäkin välillä ajaa. Ei oikein sovellu mikään takavuosien huippu kireä nokka
                    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                    Comment

                    • Matuh
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 3702
                      • Kouvola

                      Originally posted by Maili View Post
                      No , varovainen arvio. Onhan täällä samoilla kilkkeillä penkkituloksia ja siihen on päästy...tosin näyttää olevan tapaus kohtaisia. Riippuu jokaisen voiman tarpeesta mitkä kepit sinne laittaa. Noilla nokilla Pitäis päästötkin pysyä aikalailla kurissa ja käytettävyys pysyy hyvänä. Auto kun on samalla perheen kakkosautona, jolla emäntäkin välillä ajaa. Ei oikein sovellu mikään takavuosien huippu kireä nokka
                      Paljonko tuli nyt niitä kokonais kustannuksia? 1xxx?
                      E36 328i M50B30 turbo
                      Skoda vRS
                      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                      Comment

                      • Maili
                        BTCF Member
                        • Aug 2011
                        • 446
                        • E-pohjanmaa

                        Originally posted by Matuh View Post
                        Paljonko tuli nyt niitä kokonais kustannuksia? 1xxx?
                        Kalliita poniahan nämä vaparin on aina, mutta tämä on yhdistetty harraste/käyttöauto ,niin sitähän ei lasketa Tuohon 1xxx - 2xxx välimaastoonhan Se väkisinkin menee..
                        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11134
                          • Oulu

                          Originally posted by deemu79 View Post
                          Menikös tän m50b20 vauhtiksen kanssa tuon m52b28:n normi painelaakeri? Ettei ollu asetelman vastinpinta eri kohdassa?
                          Joo sama painelaakeri. Se m50b20 kova vauhtis on hassun mallinen, että ei ole edes kevyempi, mitä orkkis kaksoismassa. Mutta budjettiratkaisuna varsin hyvä.


                          Niin ja tehon lisääntymisen vuoksi ei tarvi kytkintä/vauhtista uusia, ainakin jos vaparina mennään. Mulla on e30:ssä paikallaan m52b28 orkkis kaksoismassa ja kytkin asetelma ja näytti pitävän hyvinkin päälle 300 hepan tehoilla.

                          Tuntuu kyllä, että nämä bemarin orkkis kytkimet kestää yllättävänkin paljon lisävoimaa ennenkuin alkaa luistamaan. Toisin kuin esim. volkkareissa, missä ei paljoa kärsi lisätä tehoa ja heti luistaa. Tuo m50b20 kytkinkin on tarkotettu 200nm väännölle, mutta kestää näköjään b28 ~300nm ongelmitta.
                          Last edited by Pazi88; 11-12-2014, 08:47.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Maili
                            BTCF Member
                            • Aug 2011
                            • 446
                            • E-pohjanmaa

                            Joo , no kyllä tuo kytkin sitten tuon kestää, kun lappuja selailin niin levykin oli aika tuore. Mutta hyvä tietää, että tuohon on monenlaisia/hintaisia ratkaisuja.
                            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                            Comment

                            • deemu79
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 453
                              • Helsinki

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Joo sama painelaakeri. Se m50b20 kova vauhtis on hassun mallinen, että ei ole edes kevyempi, mitä orkkis kaksoismassa. Mutta budjettiratkaisuna varsin hyvä.
                              Eli tuon kanssa pitäis laittaa myös se pienempi 228mm levy, vakio 240mm:n sijaan..? Vai pystyykö sorvaamaan sopivaksi 240mm levylle ja asetelmalle?

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Tuntuu kyllä, että nämä bemarin orkkis kytkimet kestää yllättävänkin paljon lisävoimaa ennenkuin alkaa luistamaan. Toisin kuin esim. volkkareissa, missä ei paljoa kärsi lisätä tehoa ja heti luistaa. Tuo m50b20 kytkinkin on tarkotettu 200nm väännölle, mutta kestää näköjään b28 ~300nm ongelmitta.
                              Autolla tulee 310tkm. kohta täyteen niin etsin korvaajaa tuolle orkkis kaksoismassalle, jossa tod.näk. on kilsat kohta täys vaikka ei itsestään vielä ilmoitttelekaan. Näköjään sen n. 500€ ottaa tyylillä kuin tyylillä jos haluaa tuon 240mm pitää? setti kovalla vauhtiksella
                              Last edited by deemu79; 11-12-2014, 15:14.
                              sigpic
                              328i Coupe M-Sport -95

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11134
                                • Oulu

                                Originally posted by deemu79 View Post
                                Eli tuon kanssa pitäis laittaa myös se pienempi 228mm levy, vakio 240mm:n sijaan..?
                                kyllä. Eikä passaa muukaan paineasetelma, kun vain tuolle tarkoitettu.

                                Originally posted by deemu79 View Post
                                Autolla tulee 310tkm. kohta täyteen niin etsin korvaajaa tuolle orkkis kaksoismassalle, jossa tod.näk. on kilsat kohta täys vaikka ei itsestään vielä ilmoitttelekaan. Näköjään sen n. 500€ ottaa tyylillä kuin tyylillä jos haluaa tuon 240mm pitää? setti kovalla vauhtiksella
                                Tuo valeon setti on kaikkein helpoin bolt-on ratkaisu.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎