Kuinkahan paljon vetää kansi käivänälleen jos hitsailis palotilat umpeen ja sitämyötä kanaviakin täyttelis?! Ihan uteliaisuuttaan vois vaikka kokeilla "romukannella". Lämmittäis sen hitsailun jälkeen kunnolla ja koittais painaa mahdollisimman suoraksi. Sittenhän olis varaa kairata.
Kysys joltain kekä on M20 kansien vesikanavia hitsaillut, muistelisin että joku sai hetken taistella oikasun kanssa, että meni edes nokka laakerilinjasta läpi
jee jee halvan m54 nokan syy paljastui. Saksalaiselle oli kelvannu se nokan päässä oleva vanoksen ratas. Kivana juttuna sitä ei saa ostettua uutena, kuten sinkkuvanos koneeseen voi ostaa. Passaiskohan sinkkuvanos nokasta se ratas paikoilleen tuplavanoksen nokkaan, vai pitääkö tässä vielä yksi m52tu/m54 nokka katella, josta ko. rattaan saa :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
jee jee halvan m54 nokan syy paljastui. Saksalaiselle oli kelvannu se nokan päässä oleva vanoksen ratas. Kivana juttuna sitä ei saa ostettua uutena, kuten sinkkuvanos koneeseen voi ostaa. Passaiskohan sinkkuvanos nokasta se ratas paikoilleen tuplavanoksen nokkaan, vai pitääkö tässä vielä yksi m52tu/m54 nokka katella, josta ko. rattaan saa :think
Jos sulla on M52 nokka siinä ni sitähän vois koittaa nopsasti? Aika mielenkiintoista että tuollainen ratas on kierteellä eikä koneistettu tuohon suoraan.
Niin minä aattelin kokeilla, mut jos jollain ois ollu jo suoraan tietoa, ettei sovi, noin ois ostanu jonkun romunokan jo valmiiksi, mistä sais tuon rattaan. Lähinnä epäilyttää passaako ristiin, kun sinkkuvanoksessa kierre on tossa rattaassa itsessään ja tuplavanoksessa rattaan läpi menee oma kiinnityspultti.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Minkäskokonen reikä on putsarinkotelon ilmanotossa e36 328? Itellä e34 m50b20 putsarikotelo, tein derbituuninkia ja nyppäsin sen ensimmäisen suppilon hitoille ja piristy kone kummasti
Minkäskokonen reikä on putsarinkotelon ilmanotossa e36 328? Itellä e34 m50b20 putsarikotelo, tein derbituuninkia ja nyppäsin sen ensimmäisen suppilon hitoille ja piristy kone kummasti
Z3 2.8:ssa siis tälläinen:
Luulen kanssa että vakio boksissa on ajateltu paljon ilmanpaineita ja asioita joita perus tuningfirma ei osaa edes arvata. Mutta tietysti suora putki koneelle virtaisi parhaiten loppujenlopuksi. Netissä on noista tietoa liikaakin ja mutu ja mainosmateriaali on vaikea erottaa luotettavista dynotuloksista. Siksi kysyn täällä.
Ehkäpä näitä ei kannata mennä muuttelemaan, kuuluu juuri siihen virityshaaveiluun vai?
Tais täälläkin joskus olla dynotulokset jostain 328i:stä, muistaakseni vaan 50nm tms. katos kartiosuodattimella.
Kyllä se vakiokotelo ja suodatin aivan varmasti ei ensimmäisenä oo pullonkaulana.
3,2 M3:ssa on saman kokoinen suodatin ja periaatteessa samanlainen kotelo, eiköhän se 2.8:n riitä myös.
Tais täälläkin joskus olla dynotulokset jostain 328i:stä, muistaakseni vaan 50nm tms. katos kartiosuodattimella.
Kyllä se vakiokotelo ja suodatin aivan varmasti ei ensimmäisenä oo pullonkaulana.
3,2 M3:ssa on saman kokoinen suodatin ja periaatteessa samanlainen kotelo, eiköhän se 2.8:n riitä myös.
Tuosta m3 suodatinkotelosta taitaa vaan se yksi tötterö puuttua sisältä suodattimen likaiselta puolelta. Nakkasin itse ainakin sen pois. Vaikutus tehoihin x, mut imuäänet kuuluu selvemmin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Ootteko nostanu bensanpaineita näissä "viri" b28:ssa, vai suuttimia vaihdellu? Vai riittääkö vakiosuuttimet/paineet noilla tehoilla mitä hieman kutitelluissa on?
3,2l ämmässä kovemmat bensanpaineet (oliko jotain 5bar kun aikonaan mittasin). Kai ne b-paineet nousee karvalakki e36:ssakin kun laittaa kireemmän säätimen. :think
Toimiiko 3,5 bar järjestelmään suunniteltu suutin oikein kovemmilla paineilla, vai meneekö joku pieleen, vaikka tuolla 5barilla?
Comment