Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11079
    • Oulu

    No vaikka kumpaakin. Ei oo kallis homma laittaa uus, kun maksoko 150€ aito siemenssi maf-shopista.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15225
      • Ajamisen Iloa

      Pakosarja vaihtoon ni johan herää mylly. Takaan tämän tetysti jos katti ln tukossa ni ei mee mihkään...
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Joo, eiköhän tää turha vääntö ollut tässä.

        Palataan asiaan kunhan loputkin muutoksista on tehty. Ja niihin ei kuulu maf eikä pakosarja.

        Toki on selvää että kone vaatii säädön toimiakseen optimaalisesti, mutta sekin tulee jollain aikavälillä hoidettua jahka lopullinen kokoonpano on selvillä. Ja tämä on kuitenkin käyttöauto, joten muutokset toteutetaan joskus kun ehditään. Vehkeet ei sen takia seiso tallilla odottelemassa osia.

        Edit. Ja onko jonkun mielestä huono tulos 2.5l tuo 190 vakiona tai 207 muutoksilla?
        Last edited by _nixu_; 04-04-2015, 12:50.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11079
          • Oulu

          Ai se olikin 2,5 Oletin että kyse oli isommasta koneesta, eli ihan hyvä tuloshan tuo on.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Jep, kyllähän tuo 323ti aika monessa paikkaa lukee. Myös dynolapussa.

            Toiveissa oli +20hp ja optimistinen toive olisi ollut jopa 25-30hp lisää. Tuo 20 varmasti täyttyisi säädöllä. Jos jää vapariksi niin täytyy punnita josko vaihdan vakioimusarjan takasin alaväännön toivossa :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3702
              • Kouvola

              Joo mää tulin siihen tulokseen että täytyy vissiin paineistaa kattila että pääsee haluttuun tehotavotteeseen. Kestävyyden kannalta niin perus laakeri remppa+männän renkaat ja kannen oikasu+cometicci luulis piisaavan??? Ei mitään älyttömiä ois tarkotus ottaa irti
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • Maili
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 444
                • E-pohjanmaa

                Hieman hämmensi kyllä, kun tuo otsikkokin on m52b28 viritys haaveiluja. Ihan hyvinhän tuo 323 on. Eikös vakiona luvata 170hv. Aivan linjassahan tuo teho on noilla muutoksilla. Ja noilla nokilla auto on säädettynä varmaan ihan mukava ajaakin vielä.
                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Samat palikathan noissa on, 0.3l pienepi tilavuus vain. Mutta modet voi poistella jos menee liikaa OT.
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Originally posted by Maili View Post
                    Ihan hyvinhän tuo 323 on. Eikös vakiona luvata 170hv.
                    Niin luvataan, mutta ihan järjestään noissa on jonkun verran enemmän.
                    Minun entisessä oli 186hp, vääntö oli tehtaan ilmoittama 245nm.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Jep, kyllähän tuo 323ti aika monessa paikkaa lukee. Myös dynolapussa.

                      Toiveissa oli +20hp ja optimistinen toive olisi ollut jopa 25-30hp lisää. Tuo 20 varmasti täyttyisi säädöllä. Jos jää vapariksi niin täytyy punnita josko vaihdan vakioimusarjan takasin alaväännön toivossa :think
                      No pakosarjaa ei ole mikään pakko ensimmäisenä lähteä vaihtamaan mutta onko sulla käytössä vielä alkuperäinen kollektori ja katalysaattori, nehän on pahasti alimitoitettuja vakionakin, mitoitus olisi kohdallaan reiluun sataan hevosvoimaan.....

                      Ja se vakioimusarja on virinokkien kanssa aika optimi kaikenkaikkiaan, n 260-asteisilla nokilla resonanssi osuu aika tarkkaan viiteen tonniin eli sinne saa piikkiväännön. M50 resonanssi on yli tonnin ylempänä eli ei taida osua alueelle ollenkaan ainakaan vakio vanos-asetuksilla. Pitämällä imunokan ajoitus aikaisella rajoittajalle asti voisi M50-imusarja toimia paremmin.

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Ja ecua muuten pääsee käpistelemään nykyisin halvalla ja helposti, normi ftdi-sarjapiuhalla sellainen ohjelma kuin MS41 flash tool osaa lukea ja kirjoittaa eculle niin osamapin kuin kokonaisen, flashätessä tarvii tosin syöttää eculle 12v flash jännite, piuhoissa suoraan ei tätä ole kytketty.

                        Ja sellaisella ilmaisella ohjelmalla kuin romraider saa auki sangen hyvän kasan karttoja, tosin kun se on varsinaisesti tehty jenkkiversioille parhaan lopputuloksen saamiseksi täytyy leiskata jenkki-M3:n firmis(MS41.2) sisään jossa on kaikkea turhaa saastetauhkaa mitkä saa tosin disabloitua.

                        Varsinkin jos E85:lle muuttaa niin tuolla saa helposti käynnistyparametrit kuntoon ja sytkäkäyrästöt fiksummiksi, alkuperäiset pelkää nakutusta pahan kerran.

                        Tuollaista kartastoa löytyy tuosta omasta 323ti:stä vakiona, ei taida tosin mitään nähdä kun pakkaa niin innokkaasti pienemmäksi.
                        Attached Files

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11079
                          • Oulu

                          Mihin pinniin tämä 12v pitää kytkeä? Itellä hommat on tökänny fläshäys vaiheeseen, niin liekkö tuo probleemana.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Axe27
                            BTCF Member
                            • Jul 2009
                            • 143
                            • Fin

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Mihin pinniin tämä 12v pitää kytkeä? Itellä hommat on tökänny fläshäys vaiheeseen, niin liekkö tuo probleemana.
                            Muistaakseni pinnit 14 ja 18 yhteen.

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Mihin pinniin tämä 12v pitää kytkeä? Itellä hommat on tökänny fläshäys vaiheeseen, niin liekkö tuo probleemana.
                              Tuo kytkentä tuo flash-piirille 12V jännitteen kirjoitusta varten, rautatason kirjoitussuojaus firmwarelle siis. Eli jos et tuota ole kytkenyt niin ei ole mitenkään mahdollista kirjoittaa mitään flashille.

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Tuossa romraiderissa on ihan pätevän oloinen dataloggeri joka helpottaa kummasti säätämistä, vaatii tosin us-version firmwaren polttamista sisään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎