Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Arp
Oman käsitys on, että vaikka paketissa lukee M50/52, niin se johtuu siitä, että kyseessä on USA-markkinoille tehty ja siellä M52 koneissa on rautalohko.
M52 koneen omassa vakiopultissa on huomattavasti pidempi kierreosa lohkoon ja se lienee perussyy, että kestää. Olemme nyt kokeilleet ARPit ka kaksi koneremppaa tehty. Perussyy vikoihin ei ole ARPit, vaan muut asiat, mutta joka kerta, kun kone on kuumentunut, kierteet on noussut ylös. Se on se v-juttu, koska aina joutuu purkamaan koko koneen, viemään koneistamolle tai vaihtamaan koko lohkon. Naapuritiimi on vastaavissa ylikuumenemistilanteissa vain oikaisuttanut kannen ja lyöneet koneen kasaan muutamassa tunnissa.
Mutta joo, jos ei olisi ylikuumentunut, niin korkkausvikaa ei olisi ollut (ehkä).
Eihän nuo vakiopultit maksa kuin 23 € sarja ja ARPit 250 €.....
Mutta jos teillä on ARPit, niin antaa mennä vaan, pitäkää huoli lämmöistä.
Harmi, ettei päästä Alastaron kisoihin, kun auto on edelleen levällään.
Jussi 201
Comment
-
-
Originally posted by peljoppi View PostOman käsitys on, että vaikka paketissa lukee M50/52, niin se johtuu siitä, että kyseessä on USA-markkinoille tehty ja siellä M52 koneissa on rautalohko.
M52 koneen omassa vakiopultissa on huomattavasti pidempi kierreosa lohkoon ja se lienee perussyy, että kestää. Olemme nyt kokeilleet ARPit ka kaksi koneremppaa tehty. Perussyy vikoihin ei ole ARPit, vaan muut asiat, mutta joka kerta, kun kone on kuumentunut, kierteet on noussut ylös. Se on se v-juttu, koska aina joutuu purkamaan koko koneen, viemään koneistamolle tai vaihtamaan koko lohkon. Naapuritiimi on vastaavissa ylikuumenemistilanteissa vain oikaisuttanut kannen ja lyöneet koneen kasaan muutamassa tunnissa.
Mutta joo, jos ei olisi ylikuumentunut, niin korkkausvikaa ei olisi ollut (ehkä).
Eihän nuo vakiopultit maksa kuin 23 € sarja ja ARPit 250 €.....
Mutta jos teillä on ARPit, niin antaa mennä vaan, pitäkää huoli lämmöistä.
Harmi, ettei päästä Alastaron kisoihin, kun auto on edelleen levällään.
Jussi 201
Tätä kysyin sen takia että onko noilla pulteilla niinkään virkaa ton lohkon kanssa vai säästääkö niiden hinnan johonkin fiksumpaan vaikka uuteen ö-pumppuun.
Onko ollut mitää ongelmaa jos lohkon dekkipinta on koneistettu että olisi lähtenyt tuo nikasil pinnote "repeilemään" irti sylinterin sisäpinnasta ?
Tuosta omasta moottoriprojektista kun ajettiin 0.30mm pois lohkon päältä niin katosi sylinterin yläreunasta "viiste" ja joku puolenmillin matkalta terä hakkasi tuota pinnotetta irti.
Tuota jouduttiin koneistamaan kun oli kannentiiviste vuotanut sylinterien palotilojen välistä.
Se ikäänku lohkeili siitä ihan sylinterin yläreunasta.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Osku View PostJuurikin näin alsalohkosessa pitemmät kierteet ja pulttikin pitempi.
Tätä kysyin sen takia että onko noilla pulteilla niinkään virkaa ton lohkon kanssa vai säästääkö niiden hinnan johonkin fiksumpaan vaikka uuteen ö-pumppuun.
Onko ollut mitää ongelmaa jos lohkon dekkipinta on koneistettu että olisi lähtenyt tuo nikasil pinnote "repeilemään" irti sylinterin sisäpinnasta ?
Tuosta omasta moottoriprojektista kun ajettiin 0.30mm pois lohkon päältä niin katosi sylinterin yläreunasta "viiste" ja joku puolenmillin matkalta terä hakkasi tuota pinnotetta irti.
Tuota jouduttiin koneistamaan kun oli kannentiiviste vuotanut sylinterien palotilojen välistä.
Se ikäänku lohkeili siitä ihan sylinterin yläreunasta.
Comment
-
-
Sain nyt oman "M50B28" koneen säätöihin Saarisen penkissä. Dekkitasoa laskettu (ps 12.8:1), M3:n pakosarja, hiotut nokat, kanavia siistitty, MS3. Polttoaineena E85. 70-luvun kopassa, että ei ole kattia.
Tulokset yllätti, tai on oikeastaan aika epäilyttävän kovat, mut Saarisen penkki pitäis kai olla ihan kohtuu todenmukainen. No täytyy käydä kokeilemassa varttia, niin näkee sitten miten kulkee.
Onko jollain muulla M50 vaparikoneen lappuja Saariselta?
Comment
-
-
Originally posted by TeemuM View PostSain nyt oman "M50B28" koneen säätöihin Saarisen penkissä. Dekkitasoa laskettu (ps 12.8:1), M3:n pakosarja, hiotut nokat, kanavia siistitty, MS3. Polttoaineena E85. 70-luvun kopassa, että ei ole kattia.
Tulokset yllätti, tai on oikeastaan aika epäilyttävän kovat, mut Saarisen penkki pitäis kai olla ihan kohtuu todenmukainen. No täytyy käydä kokeilemassa varttia, niin näkee sitten miten kulkee.
Onko jollain muulla M50 vaparikoneen lappuja Saariselta?
mutta kyllä sieltä noilla spekseillä jo tehoa yli 260 irtoaa joka tapauksessa.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Vaikka tämä kateellisen itkua onkin niin kyllä nuo väännöt tuntuu tosi hurjilta 120Nm/l, vielä omavalmiste moottorissa.
Jos vääntöhuippu noin ylhäällä niin jotenkin luulis että tehohuippukin ois...Last edited by Remotion; 12-05-2015, 15:56.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostVaikka tämä kateellisen itkua onkin niin kyllä nuo väännöt tuntuu tosi hurjilta 120Nm/l, vielä omavalmiste moottorissa.
Comment
-
-
11 ruttusista m50b28 koneista otettu bensalla 250 niin kyllä tuo on ihan linjassa muutoinkin.
Esim quisma:n e36, fraatti otti jo vuosituhannen alussa m52b28:sta +260hv
Hieno suoritus teemulta (vai teemuilta) hienoon koppaansigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Post11 ruttusista m50b28 koneista otettu bensalla 250 niin kyllä tuo on ihan linjassa muutoinkin.
Esim quisma:n e36, fraatti otti jo vuosituhannen alussa m52b28:sta +260hv
Comment
-
-
M52B28tu koneen kampuralla ja männillä. Nokat on miedot, tollaiset arvot. Nokkien puolesta käynnissä ei eroa vakioon. Ois kyllä saanu olla ärtsymmätkin, niin jos ois jaksanu ylemmäs.
Ennakkoja tosiaan pysty antamaan aika hyvin E85:lla. Lisääkin ois kestäny, mut alkoi tehot laskemaan. Bensalla oltais jääty aika kauas noista ennakoista.
Comment
-
Comment