Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axe27
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 143
    • Fin

    Originally posted by Pazi88 View Post
    On, kun eihän ne ole edes saman mittaset.
    No jotkut arp pultit siellä kuiteskin on se on varma juttu. Taidetaan ajaa vika ulos ennenkuin tehdään yhtään mitään ylimääräistä liikettä...

    Comment

    • peljoppi
      BTCF Member
      • May 2011
      • 166
      • Espoo

      Arp

      Oman käsitys on, että vaikka paketissa lukee M50/52, niin se johtuu siitä, että kyseessä on USA-markkinoille tehty ja siellä M52 koneissa on rautalohko.

      M52 koneen omassa vakiopultissa on huomattavasti pidempi kierreosa lohkoon ja se lienee perussyy, että kestää. Olemme nyt kokeilleet ARPit ka kaksi koneremppaa tehty. Perussyy vikoihin ei ole ARPit, vaan muut asiat, mutta joka kerta, kun kone on kuumentunut, kierteet on noussut ylös. Se on se v-juttu, koska aina joutuu purkamaan koko koneen, viemään koneistamolle tai vaihtamaan koko lohkon. Naapuritiimi on vastaavissa ylikuumenemistilanteissa vain oikaisuttanut kannen ja lyöneet koneen kasaan muutamassa tunnissa.

      Mutta joo, jos ei olisi ylikuumentunut, niin korkkausvikaa ei olisi ollut (ehkä).

      Eihän nuo vakiopultit maksa kuin 23 € sarja ja ARPit 250 €.....

      Mutta jos teillä on ARPit, niin antaa mennä vaan, pitäkää huoli lämmöistä.

      Harmi, ettei päästä Alastaron kisoihin, kun auto on edelleen levällään.

      Jussi 201

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        Originally posted by peljoppi View Post
        Oman käsitys on, että vaikka paketissa lukee M50/52, niin se johtuu siitä, että kyseessä on USA-markkinoille tehty ja siellä M52 koneissa on rautalohko.

        M52 koneen omassa vakiopultissa on huomattavasti pidempi kierreosa lohkoon ja se lienee perussyy, että kestää. Olemme nyt kokeilleet ARPit ka kaksi koneremppaa tehty. Perussyy vikoihin ei ole ARPit, vaan muut asiat, mutta joka kerta, kun kone on kuumentunut, kierteet on noussut ylös. Se on se v-juttu, koska aina joutuu purkamaan koko koneen, viemään koneistamolle tai vaihtamaan koko lohkon. Naapuritiimi on vastaavissa ylikuumenemistilanteissa vain oikaisuttanut kannen ja lyöneet koneen kasaan muutamassa tunnissa.

        Mutta joo, jos ei olisi ylikuumentunut, niin korkkausvikaa ei olisi ollut (ehkä).

        Eihän nuo vakiopultit maksa kuin 23 € sarja ja ARPit 250 €.....

        Mutta jos teillä on ARPit, niin antaa mennä vaan, pitäkää huoli lämmöistä.

        Harmi, ettei päästä Alastaron kisoihin, kun auto on edelleen levällään.

        Jussi 201
        Juurikin näin alsalohkosessa pitemmät kierteet ja pulttikin pitempi.
        Tätä kysyin sen takia että onko noilla pulteilla niinkään virkaa ton lohkon kanssa vai säästääkö niiden hinnan johonkin fiksumpaan vaikka uuteen ö-pumppuun.

        Onko ollut mitää ongelmaa jos lohkon dekkipinta on koneistettu että olisi lähtenyt tuo nikasil pinnote "repeilemään" irti sylinterin sisäpinnasta ?

        Tuosta omasta moottoriprojektista kun ajettiin 0.30mm pois lohkon päältä niin katosi sylinterin yläreunasta "viiste" ja joku puolenmillin matkalta terä hakkasi tuota pinnotetta irti.

        Tuota jouduttiin koneistamaan kun oli kannentiiviste vuotanut sylinterien palotilojen välistä.


        Se ikäänku lohkeili siitä ihan sylinterin yläreunasta.
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          Originally posted by Osku View Post
          Juurikin näin alsalohkosessa pitemmät kierteet ja pulttikin pitempi.
          Tätä kysyin sen takia että onko noilla pulteilla niinkään virkaa ton lohkon kanssa vai säästääkö niiden hinnan johonkin fiksumpaan vaikka uuteen ö-pumppuun.
          Siis jos vääränlaisilla kannenpulteilla kasaa niin onhan siitä muutakin seurausta kuin mahdollinen kierteiden pettäminen, kuormituksen jakautuessa ihan eripaikkaan kuin on suunniteltu voi olla melko varma että sylinterit ovat kaikkea muuta kuin pyöreitä kansi momentissa. Silti ihmisillä on kova hinku käyttää niitä kalleimpia pultteja mitä sattuu löytämään....

          Onko ollut mitää ongelmaa jos lohkon dekkipinta on koneistettu että olisi lähtenyt tuo nikasil pinnote "repeilemään" irti sylinterin sisäpinnasta ?

          Tuosta omasta moottoriprojektista kun ajettiin 0.30mm pois lohkon päältä niin katosi sylinterin yläreunasta "viiste" ja joku puolenmillin matkalta terä hakkasi tuota pinnotetta irti.

          Tuota jouduttiin koneistamaan kun oli kannentiiviste vuotanut sylinterien palotilojen välistä.


          Se ikäänku lohkeili siitä ihan sylinterin yläreunasta.
          Aina se pinnoite hilseilee koneistuksen yhteydessä, periaatteessahan sylinterin pinnoitus pitäisi aina tehdä vasta koneistusten jälkeen. On noita hilseilleitä sylintereitä kuitenkin ihan menestyksekkäästi käytetty vaikka periaatteessa se hilseillyt pinnoite on aika otollinen kohta karstan tarttumiselle ja sitämyötä mahdollisille hehkusytytyksille.

          Comment

          • peljoppi
            BTCF Member
            • May 2011
            • 166
            • Espoo

            nikasi

            Eipä ole moinen lohkeilu ollut haittana vaikka lohkon päästä on otettu tuo 0,3 ja loput kannesta. Liekö ollut osaava koneistamo tai sitten pelkkää hyvää tuuria. Kun sitä huonoakin on osunut ja jostain syystä aika usein. Yt Jussi

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              ..........
              Last edited by JJT; 06-05-2015, 16:04. Reason: väärin
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • TeemuM
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 233
                • Turku

                Sain nyt oman "M50B28" koneen säätöihin Saarisen penkissä. Dekkitasoa laskettu (ps 12.8:1), M3:n pakosarja, hiotut nokat, kanavia siistitty, MS3. Polttoaineena E85. 70-luvun kopassa, että ei ole kattia.

                Tulokset yllätti, tai on oikeastaan aika epäilyttävän kovat, mut Saarisen penkki pitäis kai olla ihan kohtuu todenmukainen. No täytyy käydä kokeilemassa varttia, niin näkee sitten miten kulkee.

                Onko jollain muulla M50 vaparikoneen lappuja Saariselta?

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

                  Originally posted by TeemuM View Post
                  Sain nyt oman "M50B28" koneen säätöihin Saarisen penkissä. Dekkitasoa laskettu (ps 12.8:1), M3:n pakosarja, hiotut nokat, kanavia siistitty, MS3. Polttoaineena E85. 70-luvun kopassa, että ei ole kattia.

                  Tulokset yllätti, tai on oikeastaan aika epäilyttävän kovat, mut Saarisen penkki pitäis kai olla ihan kohtuu todenmukainen. No täytyy käydä kokeilemassa varttia, niin näkee sitten miten kulkee.

                  Onko jollain muulla M50 vaparikoneen lappuja Saariselta?

                  Aika kovalta näyttää vääntö...

                  mutta kyllä sieltä noilla spekseillä jo tehoa yli 260 irtoaa joka tapauksessa.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15225
                    • Ajamisen Iloa

                    Vaikka tämä kateellisen itkua onkin niin kyllä nuo väännöt tuntuu tosi hurjilta 120Nm/l, vielä omavalmiste moottorissa.
                    Jos vääntöhuippu noin ylhäällä niin jotenkin luulis että tehohuippukin ois...
                    Last edited by Remotion; 12-05-2015, 15:56.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Niin, paljos se todellinen iskutilavuus on?

                      Omassa ex 3.3 alpinassa oli vastaavat väännöt penkissä..
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • deemu79
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 453
                        • Helsinki

                        Onhan tuossa hommia tehty ja näkyy palkitsevankin.

                        Millaisilla arvoilla nokat, jos passaa kysyä?
                        Last edited by deemu79; 12-05-2015, 16:25.
                        sigpic
                        328i Coupe M-Sport -95

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Remotion View Post
                          Vaikka tämä kateellisen itkua onkin niin kyllä nuo väännöt tuntuu tosi hurjilta 120Nm/l, vielä omavalmiste moottorissa.
                          No 12.8:1 rutut vs vakio 10 antaa jo ainakin 10% potentiaalia lisää vs vakio. E85 lisäksi antaa 2% paremman täytöksen bensaan verrattuna eli likistykset ja polttoaine huomioiden tuo on ihan linjassa vakion 100nm/l kanssa.

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            11 ruttusista m50b28 koneista otettu bensalla 250 niin kyllä tuo on ihan linjassa muutoinkin.
                            Esim quisma:n e36, fraatti otti jo vuosituhannen alussa m52b28:sta +260hv

                            Hieno suoritus teemulta (vai teemuilta) hienoon koppaan
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Tonton View Post
                              11 ruttusista m50b28 koneista otettu bensalla 250 niin kyllä tuo on ihan linjassa muutoinkin.
                              Esim quisma:n e36, fraatti otti jo vuosituhannen alussa m52b28:sta +260hv
                              Ei siis se teho ole ihmetyksen aihe vaan tuo 120nm/l vääntö jota on hyvin vaikea saada 5k rpm alueelle normaalibensalla mutta E85 selittää asiaa.

                              Comment

                              • TeemuM
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 233
                                • Turku

                                M52B28tu koneen kampuralla ja männillä. Nokat on miedot, tollaiset arvot. Nokkien puolesta käynnissä ei eroa vakioon. Ois kyllä saanu olla ärtsymmätkin, niin jos ois jaksanu ylemmäs.

                                Ennakkoja tosiaan pysty antamaan aika hyvin E85:lla. Lisääkin ois kestäny, mut alkoi tehot laskemaan. Bensalla oltais jääty aika kauas noista ennakoista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎