Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Schrickin nokat luonnollisesti. Vanoksen aktivointipiste nostettu 4200->4900rpm, se varmaan auttoi tuossa kohtaa aika paljon. Samoin kun sai seokset kohdalleen niin viimeisellä vedolla sai parhaat alaväännöt. Vielä siinä jotain pientä varmasti olisi, jos päivän asuisi penkissä ja hieroisi. Mutta seokset on nyt ok, käytös hyvää ja käyrät suht siistit näin amatöörin jäljiltä?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11126
      • Oulu

      Tuosta vanoksen myöhemmäksi kytkemisestä virinokilla lueskelin itsekkin ulkomaan foorumeilta. Näköjään on siitä oikeesti hyötyäkin. Pitänee itellekkin kokeilla

      Ja ihan pelkkiä bensa sytkä karttoja on mullakin säädetty ja ero normiajossa on todella iso. Huipputehoa softalla tuskin tuli, mut peruskäyttö parani huomattavasti.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Juchelius
        BTCF Member
        • Sep 2009
        • 298
        • Oulu

        Nokkien vaihdosta on varmaan olut aikaisemminkin puhetta, mutta 40 sivua on liikaa kahlattavaa, joten kysyn..

        Tarkoitus on vaihtaa m52:seen jenkki m3 nokat, jotka on jo hyllyssä odottamassa. Onko niiden vaihdossa jotakin hankalampia paikkoja verrattuna, jos vaihtaa vakionokan vakionokkaan? Miten nokkien ajoitus?
        1985 e30 320i Baur Cabriolet
        1995 328 ex ratakikkare

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Juchelius View Post
          Nokkien vaihdosta on varmaan olut aikaisemminkin puhetta, mutta 40 sivua on liikaa kahlattavaa, joten kysyn..

          Tarkoitus on vaihtaa m52:seen jenkki m3 nokat, jotka on jo hyllyssä odottamassa. Onko niiden vaihdossa jotakin hankalampia paikkoja verrattuna, jos vaihtaa vakionokan vakionokkaan? Miten nokkien ajoitus?
          Vakioajoituksiin olen itse pistänyt. Tuota olen pohtinut että olisiko hyötyä säätää suuntaan tai toiseen jotta saisi puhtia lisää johonkin kohtaan.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Maili
            BTCF Member
            • Aug 2011
            • 446
            • E-pohjanmaa

            Itellä myös nuo schrickin m3 nokat ja vakio ajoituksella. Tuskin kovin suuria saa hifisteltyä.
            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

            Comment

            • vexu524tdic
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 776
              • Gallia = Kinnula

              Kumman nokan laittaisin imupuolelle dbilas 258 vai schrickin 252 asteisen?
              Moottori m52b28 ja nonvanos m50b25 imunokka pakopuolella sekä m50 imusarja ja 68 mm kaasuläppä. Pakosarja on jokin kiinarosteri, vapaasti puuskuttavana ainakin toistaiseksi ajellaan...
              e70 X5 3.0sd -08
              f30 320i xdrive -16
              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
              e30 316 -88 2,2TIC M10
              e21 323i -81 ruostekasa...

              Comment

              • Guest's Avatar

                Mitkä kannet käy alumiinilkohkoon? Onko joku merkittävästi muita parempi? Mietinnässä m50b25 imunokka pakoon ja m53b30 (?) imunokka. Onko missään m5X:ssä alumiini-imusarja?

                Löysin huippuhyvän alumiini m52:n alakerran, kelasin et vedän vaan uudet laakerit, männänrenkaat ja öljypumpun sinne, sit linjahoonaus ja ARP:n runkopultit.
                Last edited by Guest; 29-06-2015, 10:05.

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by herrakani View Post
                  Mitkä kannet käy alumiinilkohkoon? Onko joku merkittävästi muita parempi? Mietinnässä m50b25 imunokka pakoon ja m53b30 (?) imunokka. Onko missään m5X:ssä alumiini-imusarja?

                  Löysin huippuhyvän alumiini m52:n alakerran, kelasin et vedän vaan uudet laakerit, männänrenkaat ja öljypumpun sinne, sit linjahoonaus ja ARP:n runkopultit.
                  Miks pitää linjahoonata? Oot nysvännyt liikaa noita detroitin paskoja
                  Tuskin ne arp:n runkopultitkaan mitään vakioihin nähden lisää tuo. Ehkä tyhjemmän lompakon. Ja nekin arpit on 99,9% varmuudella tarkoitettu m52us mallin rautalohkoon, ei alumiini lohkoon.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Freak
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 2558
                    • .

                    Originally posted by herrakani View Post
                    Onko missään m5X:ssä alumiini-imusarja?
                    No johan nyt toki on. M51:ssä
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Miks pitää linjahoonata? Oot nysvännyt liikaa noita detroitin paskoja
                      Tuskin ne arp:n runkopultitkaan mitään vakioihin nähden lisää tuo. Ehkä tyhjemmän lompakon. Ja nekin arpit on 99,9% varmuudella tarkoitettu m52us mallin rautalohkoon, ei alumiini lohkoon.
                      No ne nyt olis hyllyssä edellisestä moottorista leftoverina. Ja joo, arvioni vahvempien pulttien ja runkolinjan suoristuksen tarpeesta perustuu toki ennen sitä isompaa sotaa suunniteltujen valurautamoottorien rakentamiseen - mutta tuskin siitä on haittaakaan?

                      Käykö M51 imusarja M50-M52-kanteen? Sehän olis huippu aihio!

                      Nimimerkillä en osaa hitsata muovia.

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by herrakani View Post
                        Löysin huippuhyvän alumiini m52:n alakerran, kelasin et vedän vaan uudet laakerit, männänrenkaat ja öljypumpun sinne, sit linjahoonaus ja ARP:n runkopultit.
                        Se ei ole jenkkikone eli jos se alakerta on ok niin älä tee yhtään mitään sille. Nikasil-sylinteritkin pitänee hoonata jotta uudet männänrenkaat asettuisivat joten jos ei ole tarvetta niin ei kannata mäntiä käyttää pois paikaltaan, samaten alakerta on yleensä hyvä tehtaalta ja tuskin tarvii mitään preppausta - ja jos tarvii niin tehtaan toleransseihin pääseminen vaatii jo reilusti työtä....

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          Originally posted by naukkis View Post
                          Se ei ole jenkkikone eli jos se alakerta on ok niin älä tee yhtään mitään sille. Nikasil-sylinteritkin pitänee hoonata jotta uudet männänrenkaat asettuisivat joten jos ei ole tarvetta niin ei kannata mäntiä käyttää pois paikaltaan, samaten alakerta on yleensä hyvä tehtaalta ja tuskin tarvii mitään preppausta - ja jos tarvii niin tehtaan toleransseihin pääseminen vaatii jo reilusti työtä....
                          Laakerit on ollu ainakin ihan karmeen näköiset kaikissa yli 80t ajetuissa bemarin koneissa mitkä oon nähny avattuna.

                          Ps: Edullista kantta voi tarjota.

                          Comment

                          • vexu524tdic
                            BTCF Member
                            • Jan 2004
                            • 776
                            • Gallia = Kinnula

                            Originally posted by herrakani View Post
                            Laakerit on ollu ainakin ihan karmeen näköiset kaikissa yli 80t ajetuissa bemarin koneissa mitkä oon nähny avattuna.

                            Ps: Edullista kantta voi tarjota.
                            Kk laakerit vaihtoon, ne on yleensä lopussa. M51 imusarja ei taida passata kanteen mutta alpina tai schrick imusarja on alumiinia, eri asia on sitten löytääkö sellaisen ja mihin hintaan...
                            e70 X5 3.0sd -08
                            f30 320i xdrive -16
                            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                            e30 316 -88 2,2TIC M10
                            e21 323i -81 ruostekasa...

                            Comment

                            • Jaska T
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 215
                              • Pyhäsalmi

                              Originally posted by herrakani View Post

                              Käykö M51 imusarja M50-M52-kanteen? Sehän olis huippu aihio!

                              Ei passaa.
                              Last edited by Jaska T; 29-06-2015, 20:45.

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                Originally posted by Jaska T View Post
                                Ei passaa.
                                Pöh.
                                Tiesti ppf myynee alumiinilaippaa jos viittii askarrella...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎