Pääsin pöydän ääreen laskeskelemaan. Puristussuhteeksi pitäisi tulla 10,1 kun vakio M52B28 on 10,2.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Joo vakio purkkari M52B28 tuo 10,2.
Onko kukaan tehnyt tuota ja mitannut mikä on muutos väännössä ja tehoissa?
Jos haluaisi siis 10,5 puristussuhteet niin kannattaisiko laittaa M54B30 kampura ja 2.8:n kiertokanget ja männät ja veistää männästä veke?Last edited by Remotion; 29-09-2015, 16:34.
Comment
-
Saman mittaiset kiertokangen on kummassakin. M54 kanget on vaan vähän ohuemmat, mikä on vaparissa vaan hyvä juttu.Originally posted by Remotion View PostJoo vakio purkkari M52B28 tuo 10,2.
Onko kukaan tehnyt tuota ja mitannut mikä on muutos väännössä ja tehoissa?
Jos haluaisi siis 10,5 puristussuhteet niin kannattaisiko laittaa M54B30 kampura ja 2.8:n kiertokanget ja männät ja veistää männästä veke?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Itsekin kaavailen omaan kokoonpanoon korkeampaa puristussuhdetta mutta en oo vielä perehtynyt syvällisemmin, että käytänkö sorvattuja M52 mäntiä, vai otanko pois lohkosta. Mut nämä on kaukaisen tulevaisuuden hommia, kun auto on atomeina ja ihan ens alkuun laitan sen ajoon vakiolla B28:lla.Originally posted by Pazi88 View PostSaman mittaiset kiertokangen on kummassakin. M54 kanget on vaan vähän ohuemmat, mikä on vaparissa vaan hyvä juttu.
Comment
-
Originally posted by juice777 View PostTämä kiinnostaa.Tarkenna vähäsen.?
Sivusta seuraajana kiinnostaa myös. aina sillointällöin vilahtelee se 260hp M5xbxx moottorista mutta penkkilappuja harvemmin. Joskus saa jopa sen käsityksen että moottorista saa n.100hp/litra helposti. yleensä moiseen tarvitaan 8-9tonnia kierroksia.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Ei kai toi nyt voi olla kovin amerikantemppu kunnollisilla nokka-akseleilla ja sellasilla puristuksilla mitä ne kepit vaatii.Originally posted by Urpo_rotta View PostSivusta seuraajana kiinnostaa myös. aina sillointällöin vilahtelee se 260hp M5xbxx moottorista mutta penkkilappuja harvemmin. Joskus saa jopa sen käsityksen että moottorista saa n.100hp/litra helposti. yleensä moiseen tarvitaan 8-9tonnia kierroksia.
Vetäydyn takas taka-alalle vain seuraamaan keskustelua.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Eihän se ole. Esim yks roadsport A luokkaa ajava e9.Originally posted by petrolhead View PostEi kai toi nyt voi olla kovin amerikantemppu kunnollisilla nokka-akseleilla ja sellasilla puristuksilla mitä ne kepit vaatii.
Vetäydyn takas taka-alalle vain seuraamaan keskustelua.
''Moottorin aihio on BMW M50B25 (e36 325i). Kampura on M54B30 (e46 330i). Eli tilavuus on 3 litraa. Rajoitin 9200 rpm (penkissä kokeiltu 10 000 rpm). Levanderin Keken kansi, Schrick-custom nokat, JE- custom männät, Verdin veivit ja sumppupumppu, Marteliuksen pakosarja (omien mittojen mukaan) jne. Penkitetty 436 hv 400 Nm (ehkä yläkanttiin?)''
Teksti suoraa kopiotu kyseisen auton mekaanikolta. Osa voi tietääkkin mitä autoa tarkoiteteen.Last edited by Busch; 30-09-2015, 08:16.
Comment
-
Kieltämättä 133 Nm/litraa kuulostaa että olisi hieman yläkanttiin. 10-15% pois niin olisi jo uskottavampi lukema. Vapaastihengittävän moottorin maksimiväännön perusrajoittaja iskutilavuus.Originally posted by Busch View Post400 Nm (ehkä yläkanttiin?)'Last edited by böntti; 01-10-2015, 02:50.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Yhtä kaikki, moottorista kuin moottorista saa lisätehoa. Sinne vaan joutuu vaihtaan muutakin kuin imusarjan ja putkiston
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Juu ei ole halpaa vaparin viritys, jos tarkoituksena on saada oikeasti lisää tehoaOriginally posted by petrolhead View PostYhtä kaikki, moottorista kuin moottorista saa lisätehoa. Sinne vaan joutuu vaihtaan muutakin kuin imusarjan ja putkiston
.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Mä oon nyt tässä kuluneen vuoden ja erityisesti syksyn aikana kuluttanut xxxx euroa moottorin rakentamiseen.Originally posted by böntti View PostJuu ei ole halpaa vaparin viritys, jos tarkoituksena on saada oikeasti lisää tehoa
.
Jos ostasin päälle turbon ja kaiken mitä se tarvii niin mulla menis vielä enemmän rahaa. Kun joku laittaa painetta avaamattomaan vakiomoottoriin niin ei se herätä minussa ihailua. Sori, alkaa mennä pahasti offtopikiksi. Lopetan tähän.
Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Siis moni kun aloittaisi sen virittämisen ja lopettaisi murehtimisen puristusten tippumisesta 10,5:stä 10,2:een. Ei vakio moottorilla tarvii odottaa mitään suurta lukemaa. M50-imusarja vielä mikään viritys ole, saati sitten kiina rst-peltisarja lastulla. Eikä ilmaiseksi sitä tehoa saa.
260hp tuosta m52:sta saa varmasti helposti, vaatii varmasti pientä kannen työstöä, puristusten nostamista 11,5-12 tasolle ja nokat puristusten mukaisesti.
100hp/litra ja 110nm/litra varmasti saatavilla edellä mainituilla virityksillä.
Comment
Comment