Originally posted by Ardi00
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tommizillah View Posteikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?e36 Fijigrün 328i
e46 Stalhgrau 325ci
Comment
-
-
Originally posted by tommizillah View Posteikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by TeemuM View PostEiks moottorin kuristaminen ole näitten uusien säännösten mukaan mahdollista? Itsellä ei ole kokemusta asiasta, mut noista säädösten kohdasta 2.1e vois mun mielestä niin tulkita.
https://www.trafi.fi/filebank/a/1443...13_maarays.pdf
Ja tuohon kuristamiseen ja sitäkautta isompaan moottoriin, olisko parempi vaihtoehto ahtaminen, sekin kun onnistuu pienillä paineilla ihan lainkirjan mukaan. Nostat sitten paineita leiman jälkeen vrt kuristusten poistaminen. Yhtä laitonta molemmat...BMW 523 1997
BMW 316 1984
Comment
-
-
Originally posted by tompula View PostPeriaatteessa joo, käytännön kokemusta ei ole. Mutta kaikkien vaihdettujen osien tiedot tulee otteeseen, ja toki teho pitää mitata. Ja jos lainkuuliainen on, niin onkos siinä sitten järkeä... Eikös tuosta m52b28 kuitenkin ns. järkirahalla saa lähemmäs 250 hp ja ylikin, jos verrataan esim moottorin vaihtoon m54b30. Toki jos pinkka ja osaaminen on kunnossa niin mikäettei.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostJos 10t€ on pikkuraha. Okei jos osaa tehdä kaiken itse niin kyllähän siitä sen 250hp+ saa irti varmaan puolella tuosta, mutta jos on siinä asemassa missä maallikot että joutuu teettämään paljon niin sanoisin että äkkiä 10t€ mennyt, ainakin itselläni on tuosta jo puolet mennyt ja tehot siinä 220...
Mielestäni myös sanoin, että järkevällä budjetilla voisi saada jopa noin 250hp. Tässä kommentissa valitettavasti luotin internet lähteisiin. Ja niin tein myös sanoessani että jopa enemmän.
Ja uskallan myös rohkeasti väittää, että sillä budjetilla, millä asennat M54B30 kiulun, käyttäen saman budjetin omaan M52B28 saat enemmän irti omasta moottoristasi.BMW 523 1997
BMW 316 1984
Comment
-
-
-
Originally posted by Remotion View PostJos 10t€ on pikkuraha. Okei jos osaa tehdä kaiken itse niin kyllähän siitä sen 250hp+ saa irti varmaan puolella tuosta, mutta jos on siinä asemassa missä maallikot että joutuu teettämään paljon niin sanoisin että äkkiä 10t€ mennyt, ainakin itselläni on tuosta jo puolet mennyt ja tehot siinä 220...
Comment
-
-
Kyllä se tuon verran on syönyt kun siihen laskee kaikki tehoihin vaikuttavat ohjelmoinnit, osat ja työt, myös putkiston osalta.
Tottakai tapoja virittää on yhtä monta kuin virittäjiäkin, itsellä tapa tehdä siten että kerran kun jonkun paikan avaa niin ei toiste tarvitse. Ja osat vähintään OEM-laatu tai yli.
Tietysti jos pitkän aikaa vahdata tarjouksia ja ostaa kaiken käytettynä ja tarvikkeena eikä ylläpidä osia ympäriltä ni tilanne varmaan toinen. Voihan sinne ostaa jytyimmät catcamsin nokat, venajouset ja ohjelmointi. Todennäköisesti voi saada sen M54B30 vastaavan piikkitehon noin 1500 tai 1000€ jos käytettynä hommaa. Mutta käykö se moottori edes tyhjäkäyntiä sen jälkeen, millainen luonne ja kestääkö kokonaisuus nipussa yhden kesän vai kaksi.
Moottorissa kuitenkin niin monta muutakin puolta kuin vain piikkiteho tai piikkivääntö.
Comment
-
-
viriä
tuommoinen kansi tuli löydettyä foorumeilta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=311998
Vaparin viritys kiinostaisi enemmän kun turbon rakentaminen, tiedän että se on kallista. Mutta harrastuksethan maksaa
M3 olen myös miettinyt, josta voisi jälkeen päin sitten rakentaa turbollisen version. Mutta tällä hetkellä on alla sen verran hyvänkuntoinen 2,8 että siihen kehtaisi jo sijoittaa jotain summia.
Mutta jos budjettina olisi vaikka 3-5t € mihinkäs ne sijoittaisin? Koneella ajettu 210tkm. vm 96.
Tarkoituksena olisi kerralla löydä laadukkaat osaat sisään, ettei juuri tarvitse jälkeen päin availla. (Hinta/laatusuhteelliset osat.)Last edited by tommizillah; 27-11-2015, 13:23.
Comment
-
-
M54B30 kone maksaa alkaen 1ke, ja eiköhän sen oman moottorinohjauksen saa myös E36 asennettua. Ja sitäkin pystyy säätämään, tosin ei niin helposti itse kuin M52 purkkia.
Oma +21hp M52B25 maksoi alle tonnin kaikkineen. Nokat, modattu M52 imusarja plus säätö itse tehtynä.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment